Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 11 Oca 2011, 01:06

84-189'dan başka da ikinci bir MAN SL-200 veya emsali eski otobüslerden devşirme "Metrobüs Tamir Aracı" imal edilmedi galiba...

Akın KURTOĞLU


akurt
11 yıl önce - Sal 11 Oca 2011, 06:22

Alıntı:
En az iki tane gerekir bence. Her iki uçta bekleme yapıp yakın olanın müdahelesi için.

Ayrıca geçen gün bir tane doblo türü bir araç gördüm hatta. Markasını tam seçemedim. Üzerinde "Metrobüs Denetim Aracı" gibi bir şey yazıyordu.

Erkan Yılmaz


Alıntı:
İETT bünyesinde 25-30 kadar tamir, bakım ve onarım otobüsü mevcut. Filo da 2800-2900 civarı... Bu durumda ortalama her 100 otobüse bir tamir arabası düşüyor. 200 metrobüse de 2 destek aracı normal olanı bence... Hatta özel durumundan ötürü 3 adet bile olabilir ve Erkan'ın iki uçtaki iki otobüs önerisine ilâvetten bir adet de Cevizlibağ-Merter arasında bekletilebilir (İtfaiye ve ambulansın bulunduğu noktada).

Akın KURTOĞLU



Yukarıdaki önerilere ben de katılıyorum, bu hat en az 2 -hatta en az 3- adet özel tamir aracı hakediyor.

İlaveten bu araçların sadece tamir değil aynı zamanda ÇEKİCİ özelliği de olmalıdır ki, olay yerine varır varmaz önce bozulan otobüs müsait bir yere (en yakın durağın başına-sonuna) çekilip sistemin tıkanması önlenebilsin. Ondan sonra tamir işlemine geçilebilir.

Ayrıca daha çabuk müdahale edilebilmesi için araçların iki uçta bekletilmesi yerine, ara noktalarda bekletilmesi daha uygun olur. Örnek vermek gerekirse, elimizde 2 -çekici özellikli- tamir aracı olduğunu ve bunları hattın 10. ve 30. km'lerine yerleştirdiğimizi varsayalım: yani 1. aracımız hattın 0.-20. km'leri aralarına bakarken, 2. aracımız da hattın 20.-40. km'leri arasına bakıyor. 15. km'de gerçekleşen bir arızaya bu durumda olaya yalnızca 5 km uzaktaki 1. araç en fazla 5 dakikada müdahale edebilecekken, diğer durumda (tamir araçlarının uçlarda bulunması durumunda) arızanın 15 km uzağındaki 1. araç en erken -oluşmaya başlayan trafiği saymazsak- 15 dakikada varabilecek. Olaya ne kadar çabuk müdahale edilirse, tıkanma o ölçüde az olur.

Uzun lafın kısası fazladan masraf gibi görünen 1 yada 2 araç ve onların ekipmanları ve de istihdam edilecek 3-5 personel ile sistemde ara ara karşılaşılan tıkanmaların ve bunun sonucunda oluşan -bahsettiğimiz masrafın kat kat fazlası- maddi ve manevi kayıpların önüne geçilebilir.


Korhan Oguztaş
8 yıl önce - Cum 02 May 2014, 19:34
0345 metrobüs yol müdahale aracı


Bu sabah zincirlikuyuda 0345 metrobüs yol müdahale aracı vardı

bahadırhann
8 yıl önce - Pts 09 Hzr 2014, 12:25

98-160 kod numaralı 345 de metrobüs yol yardım aracına çevrilmiş.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM