Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Metrobüsün 'Topkapı-Zincirlikuyu' Etabı Hizmete Girdi
« önceki   123 ... 59606162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 60
Süha
10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 02:45

Ben bu fotoğrafları gördükten sonra İstanbul'da artık 2 saat önceden yola çıkmak gerekecek. Bana da tek hat mantıklı geliyor. Ayrıca bu duraklar kameralar ile donatılmalı ve nerede kalabalık oraya hemen metrobüs yönlendirilmelidir. Hem de daha hızlı ve pratik bir çözüm olur.

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 03:02

Söğütlüçeşme'den gelen hattı şimdiki mevcut Topkapı "O" dönüş rampasından, Avcılar'dan gelen hattı da Zincirlikuyu manevra kompleksinden döndürürsünüz. Sorun zaten otomatikman çözülmüş olur... (Topkapı'daki dönüş köprüsüne kuzey yönünde bir rampa ekleyerek tabii ki) Zincirlikuyu-Topkapı (bir evveli olan Maltepe) arasında 10 kadar istasyon ortaklaşa kullanılır... Avcılar'dan gelerek karşıya geçecek olanlar da bu 10 istasyondan birinde ücretsiz aktarma yaparlar. Kentin banliyölerinde oturanların da gönülleri bu sayede hoş tutulmuş olur... Ama Avcılar'dan kalkan her otobüs, gereksiz yere Boğaziçi Köprüsü'nden geçirilmemiş olur... İleride de bindiğin kadar öde sistemi gelince, hiç mesele kalmaz.

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 03:13

Akin hocam metrobüsü kurtaracak çözümü üretmis durumda bu fikirle.
Aynen olmasi gereken budur. 34 hatti
34Z (Beylikdüzü - Zincirlikuyu) ve 34A (Söğütlüçeşme - Topkapi) olarak calişmalidir. Tek hattin bu yogunlugu kaldirmasina imkan yok isterseniz 10 sn sefer araligi olsun. gene kaldirmaz salamura-büs olur.

Tek sorun dönüş köprüsü maalesef Topkapi duragindan once gene tam oturtamiyoruz gibi 34A'yi...



Orhan Kınık

10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 03:24

Alıntı:
Durun bakalım metrobüs bu kapasiteyi kaldıramaz dedik ama bu kadar erken değil yani
Durduk Mustafa durduk'da sorun kapasite sorunu değil. Aktarma sorunu. Gittiğin kadar öde sistemi kurulana kadar tek biletle yek pare hat devam etmeli. Başkan'ın ifadesine göre araç yetersizliği de söz konusu. Bu hattı üçe bölmekten ise çalışan araçları 3 bölmek lazım.

Birinci grup araçlar : Hattı baştan sona tamamlamalı.

İkinci grup araçlar: Avcılar-Topkapı arasında çalışmalı şimdiki olduğu gibi.

Üçüncü grup araçlar: Zincirlikuyu -Söğütlüçeşme arasında olmalı. Yoğunluğa göre araç sayıları belirlenmeli.


Sedat_85g

10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 03:35

Alıntı:
Birinci grup araçlar : Hattı baştan sona tamamlamalı.

İkinci grup araçlar: Avcılar-Topkapı arasında çalışmalı şimdiki olduğu gibi.

Üçüncü grup araçlar: Zincirlikuyu -Söğütlüçeşme arasında olmalı. Yoğunluğa göre araç sayıları belirlenmeli.


Bu sistemle Zincirlikuyu'dan ve de Topkapi'dan Mecidiyekoy e gidis imkansizlasir. Bence bir dolu bir bos kalkmali araclar Söğütlüçeşme Topkapi Zincirlikuyu ve Avcilar'dan ya da express hat konulmali onemli duraklarda duran sadece.



Selcuklular
10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 13:17

Alıntı:
Durun bakalım metrobüs bu kapasiteyi kaldıramaz dedik ama bu kadar erken değil yani




Alıntı:
Bu hat tek parça olmadığı sürece bu görüntüye alışın.

Edirnekapı'da bölersen, aynı görüntü Edirnekapı'da da olur.



55 bin kişilik stadda oynanan bir maç vakti çekilmiş bir görüntü üzerinden bu tarz yorumlar yapmak ne derece etik tartışılır. Vicdanlarına bırakıyorum kişilerin.


Mustafa Can Karakus
10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 14:00

Alıntı:
Durduk Mustafa durduk'da sorun kapasite sorunu değil. Aktarma sorunu.



Aktarma problem teşkil ediyorsa buda kapasite sorunudur. Kapasite bu aktarmayı taşımıyor demekki. 55000 kişi eğer o staddan ayrılması için alternatif olarak metrobüs hattı oraya götürülmüş ve sonunda o görüntüler oluşmuşsa bir plansızlık olduğu görülür ve eleştirmninde insafiyet gibi duygularla engellenmek istenmesi ilerideki çözümsüzlüğü birlikte getirir.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Prş 05 Mar 2009, 14:22

ali-f adlı üyemiz bu fotoğrafı cep tel. ilemi çektin ve dün saat 22:00 sularındamı?

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 14 Mar 2009, 02:37

Bu akşam Mecidiyeköy'den Metrobüs ile Edirnekapı'ya tam "9 dakikada" ulaştım (18:07'de biniş - 18:16'da iniş) Kim ne derse desin, eskiden bu saat dilimi içinde ortalama 35-40 dakikada katedilebilinen yolu sadece ve sadece 9 dakikada geçebilmek gerçek bir seyahat keyfi... Araçlar öyle yoğun çalışmaktaydılar ki, dakikada ortalama 2 ilâ 3 araç perona yanaşıp derhal kalkıyordu.

Şoförler durak beklemelerini minimuma indirme peşindeler. Öyle ki 5-6 dakika boyunca hattı takip ettiğim sırada; 4 kişilik bir ailenin 2 ferdi araca bindikten hemen sonra kapılar kapandı ve Capacity yay gibi yerinden fırladı. Diğer ikisi ise aşağıda kaldılar. Ama 20-25 saniye sonra peşisıra yanaşan bir diğer otobüse de ilk binenler oldular. Muhakkak cep telefonu ile bir şekilde birbirleriyle haberleşerek, inecekleri durakta yarım dakika arayla yine birbirlerine kavuşmuş olmalılar...

17:30-18:30 saat dilimleri İstanbul'da pik saatin de doruklarıdır (Yani doruğun doruğu). Bu vakitte bile metrbüslerde ayakta yolculuk edilmesine rağmen, sıkı vücut teması yoktu. Yani, aralıklı ve serpiştirilmiş bir ayakta kalma mevcuttu. Yolda trafiğe takılma derdi olmadığı için, Okmeydanı-Halıcıoğlu rampasını inerken, Haliç girişinden itibaren sıkışan trafikteki araçlara yan gözle bakmak gerçekten de pek keyifli geliyor insana...

Akın KURTOĞLU


inancgs05

10 yıl önce - Sal 17 Mar 2009, 13:19

Şehitlikteki Asansör Bitmiş gibi ama nedense açılmıyor klasik yap kullandırtma modeli olacak bence bu asansörede bir akbil koysunlar 40 50 kuruşa çalışsın böylece hor kullanım olmaz ayrıca e.kapı-söğülüçeşme metrobüsüne z.kuyuda aşırı talep oluyor insanlar m.köyden binebileceklerini hala anlamadılar ama b.taş leventtende gelenleri bir şekilde yönlendirmek lazım



sayfa 60
« önceki   123 ... 59606162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM