Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ramazan ARICI

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 03:59
İST » Metrobüsün Gece Seferlerinin Şimdilik Altunizade'ye Uzatılması Üzerine Bir Öneri



Alıntı:

Örneğin şu an bile yarım saatte bir yapılan gece seferleri ALTUNİZADE'ye uzatılabilir


Çok güzel bir fikir.
Avcılardan çeyrek geçeli saatlerde kalkan otobüs zincirlikuyudan saat başlarında kalkıyor.Verilen süre 45 dk.Fakat dönüş için verilen süre ise 1 saat 15 dk.Gayet de olabilecek bir düşünce.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 04:04

Şartlar müsait olduktan sonra denenebilir bir sistem... Gece seferleri için verilen tam tur müddeti şu anda 90 dakika ve 3 Metrobüs, yarımşar saatlik aralarla ve de 45'er dakikalık karşı dönüşlerle çalışacak şeklinde listelenmiş. Gece seferleri 120 dakikaya çıkartılarak; 4 metrobüsle yine aynı frekans, yani yarım saatlik kalkışlar sağlanabilir.

Akın KURTOĞLU


ümit 806

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 04:08

Altunizade aslında öylesine söylediğim bir fikirdi, yolcu indirilebilecek yakın bir alan yok, Kısıklı'dan dolaşmak gerekir, ama Astsubay Okulu durağı rahatlıkla olabilir, hemen durak sonrasında Beykoz çıkışından çıkıp geriye Zincirlikuyu'ya dönebilir otobüsler. Ama dönüşte Anadolu Yakası'ndan yolcu alabilmesi için Astsubay Okulu'na Altunizade tarafından gelmesi gerekir ya da köprü çıkışındaki Astsubay Okulu durağı hem iniş hem de biniş için kullanılır. Ki bu da Altunizade yönünden başka araçlarla gelenler için ters olur. Yolcu indirmese de dönüş için Altunizade kavşağı'nın kullanılması, son ve ilk durakların ise Astsubay Okulu durakları olması şimdilik en uygun çözüm gibi.



Serhat Atan

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 04:14

Sonuçta karşıya geçebildiği için Altunizade'de olsa iyi olur.Bir şekilde karşıya geçtikten sonra insanlar başka bir araçla da gidebilirler.Ben kullanışlı olacağını düşünüyorum ilk etapta.

ümit 806

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 04:28

Sonradan aklıma şu geldi, ben Ümraniye yönüne gidip geldiğim için aklıma Kısıklı geldi ama Altunizade Kavşağı'ndan 120, 125 numaralı otobüsler gibi Kadıköy yönüne çıkılıp Altunizade durağında durulup, Bağlarbaşı durağına yani Nuhkuyusu Caddesi'ne hiç girmeden, mezarlığın arkasından açılan yoldan Mahir İZ Caddesi'ne tam ilahiyat Fakültesi'nin karşısından çıkılıp yine 120, 125 numaralı otobüsler gibi Altunizade durağından yolcu alınıp Çevreyolu'na çıkılabilir.

Bu durumda 4 farklı seçenek oluştu:


  • Metrobüs köprüden çıkar ve Astsubay Okulu'nda hem sondurak hem ilkdurak yapıp, Beykoz çıkışı'ndan çıkar ve geri döner.
  • Metrobüs köprüden çıkar ve Astsubay Okulu'nda sondurak yapıp, Altunizade kavşağı'ndan hiç duraklamadan döner ve karşı yöndeki Astsubay Okulu durağında ilkdurak yapar.
  • Metrobüs köprüden çıkar ve Astsubay Okulu'nda yolcu indirip Altunizade kavşağı'ndan Millet Bahçesi yönüne döner ve eski aktarma merkezi'nde sondurak, yeni aktarma merkezinin orada da ilkdurak yapar. Kısıklı'dan Capacity'lerin U dönüşü yapabileceklerini varsayıyorum.
  • Metrobüs köprüden çıkar ve Astsubay Okulu'nda yolcu indirip Altunizade kavşağı'ndan Kadıköy yönüne döner ve Altunizade'de sondurak yapar, Bağlarbaşı'na girmeden aradan Mahir İZ Caddesine geçerek diğer yöndeki Altunizade durağında da ilk durak yapar.


Bu seçeneklerden en çok aklıma en son gelen yani 4. seçenek yattı. Bu olursa Altunizade'de 112 Bostancı - Kadıköy - Taksim gece seferi ile, Astsubay Okulu'nda da az bir yürümeyle 15F Kadıköy - Üsküdar - Beykoz gece seferleri ile entegre olunmuş olacak.



kutlay34
10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 04:28

Uçuk önerilerin adamı şunu söyleyebilirim... Altunizade değilde Kozyatağı ya da Göztepe Köprüsüne uzatsak sizce bir yararı olur mu??? Bence şöyle bir sistem denenebilinir... Mevcut hatlardan 130'a gece seferi konulup, bahsettiğim üzere uzatılırsa(saatleri buna göre ayarlanılarak tabiki) Anadolu yakasına gece ulaşımından yararlanabileceğini düşünüyorum... Yolcu sayısında belli bir oran tutturulur mu orasını kestiremedim...

ümit 806

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 05:49

Bu iş için Anadolu Yakası'ndan giden 45 Citaro otobüsten bir kaç tanesi ayarlanabilir. Bu otobüslerde hem OGS var, hem de Capacity'lerdeki ilave aksın getirdiği köprü ücreti maliyeti yok.



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 05:55

Alıntı:
...hem de Capacity'lerdeki ilave aksın getirdiği köprü ücreti maliyeti yok.

Şu meseleye de bir çare bulamadılar gitti... Kente hizmet eden kamu aracına bile tam ücret kesiliyor... Bu nasıl iştir? Sanki alan ve veren farklı yerler... Gelen para yine kamuya dönüyor. 1973'den beri İETT otobüsleri paralı geçiyor köprüden... Galiba bir tek "Cumhurbaşkanlığı" forsu taşıyan otomobil bedava geçebiliyor köprüden (Polis, ambulans vs... bile para veriyor gibi kalmış aklımda )

Akın KURTOĞLU


semih89
10 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 14:40

Alıntı:
Galiba bir tek "Cumhurbaşkanlığı" forsu taşıyan otomobil bedava geçebiliyor köprüden (Polis, ambulans vs... bile para veriyor gibi kalmış aklımda )

Akın KURTOĞLU


Image Hosted by ImageShack.us

Şu resim sanırım daha iyi açıklıyor Akın abi


ümit 806

10 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 09:29

Bu dediğimiz uzatmanın şimdilik yapılabilmesinin tek yolu aşağıdaki açıklıktan otobüslerin giriş çıkışı. Halbuki bir SL-200 tamir otobüsü bile zorlanıyor girip çıkarken. Videolar 9 Eylül Salı gününe ait.







ANA SAYFA -> ULAŞIM