Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
FıratKaradağ

13 yıl önce - Pzr 07 Eyl 2008, 09:59

Alıntı:
Efkan Sinan'ın daha önce sitemize yüklediği Haseki-Aksaray arasını gösteren kare


Tramvay yolunun Millet Caddesi üzerinde kapladığı alan çok geniş bu fotoğraf'ta da görüldüğü gibi. Öncelikle bu kadar geniş duraklar ve bu kadar geniş bir tramvay yolunun ekonomik olarak kullanıldığını düşünmüyorum. Bu yol yapılacak düzenlemelerle Topkapı - Aksaray arası en az 1 tramvay yolu daha kazanabilir. Bu yol hızlı seferlerde kullanılabilir.

Millet Caddesi'nde trafik yoğunluğu çoğunlukla Öho, İett otobüsleri, taksi ve sarı dolmuşlar'dan oluşuyor. Sabah, öğlen, akşam, gece günün her saatinde özellikle Çapa Fındıkzade arasında dayanılmaz bir yoğunluk var Nedeni tabiki büyük oranda Çapa, Haseki ve Cerrahpaşa'da bulunan hastanelere ulaşım. Ayrıca suriçi bölgesinde inanılmaz bir nüfus yoğunluğu mevcut.

Alıntı:
Aslında suriçi bölgesinde çalışan birçok otobüs hattının yeniden düzenlenerek bir anahat sistemine geçilebilir.


Bu fikre bende katılıyorum. Topkapı veya Cevizlibağ'da başlayacak Eminönü ve Taksim son duraklı sistemler kurulmalı. Bu sistem Metrobüs sistemi de olabilir ama bütün o yolu kullanan araçlar Topkapı veya Cevizlibağ'da kesileceği için tercihsiz yoldan giden "light" Metrobüs sistemi tabiki daha uygun. Beyazıt yolcuları için ise tramvay yoluna kurulacak 3. yol ile hızlı bir şekilde Beyazıt'a ulaşım sağlanabilir.

Topkapı'da aslında minibüsler'in kaldırılmasına kadar kullanılan geniş kapasiteli bir park yeri var. Burası Topkapı merkezli bir aktarım merkezi olabilecek kapasitede. Topkapı böylelikle birçok ulaşım tipinin kesiştiği bir merkez olabilir. Fikir bana fena gözükmedi.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 07 Eyl 2008, 18:11

Bu uygulamayı yıllar evvel, Sözen döneminde düşünmüşlerdi aslında: 1990 senesinde İETT hatlarının yüzdeyetmişbeşi Topkapı'nın dışına çıkartılmıştı. Topkapı ile MİA bağlantılarını da; 83 Taksim-Topkapı, 84 Eminönü-Topkapı, 83C Taksim-Cevizlibağ, 84C Bayazıd-Cevizlibağ, 84K Karaköy-Topkapı, 75K Yenikapı-Topkapı ve 28T Beşiktaş-Topkapı hatlarıyla sağlamaya çalışmışlardı. Tam sistem oturacak gibi iken, birden nedense vazgeçildi ve bütün hatlar tekrardan uzatıldılar.

Akın KURTOĞLU


mehmet tevdik
11 yıl önce - Cum 25 Şub 2011, 14:45

aslında bu sistem daha da geliştirilip tekrar uygulanmaya başlansa çok fadalı olacağını düşünüyorum... bir süre önce millet caddesi en sağına sarı şeritler çekilip duraklar yeden düzenlendi ama sonra öylece kaldı...

1- cevizlibağ-aksaray-taksim mecidiyeköy (özellikle bu hatın çok gerekli olduğunu düşünüyorum)
2-topkapı-eminönü
3-edirnekapı-vezneciler (zaten var)
4-edirnekapı-eminönü

bu dört hat sadece körüklülerin çalışacağı yoğun bir sistemle devreye sokulsa ve bayezıt, eminönü, taksimde sondurak yapan otobüs sayıları minimale indirilse hem meydanlar rahatlar hem de bu hatların verimliliğinin artacağını düşünüyorum.

bir de bu hatlarda kesinlikle ücretsiz aktarma olması gerekiyor ki vtandaşın cebine ek yük binmesin...


emrenmert

9 yıl önce - Cum 11 Oca 2013, 22:35

Millet Caddesi değil de, Vatan Caddesi ve 1. Çevreyolu kullanılarak

Atatürk Havalimanı
Çobançeşme
Yenibosna Merkez
Güneşli
Evren
Mahmutbey Gişeler
İstoç
KanalD
Atışalanı
Bayrampaşa
Yenidoğan
Topçular
Ulubatlı
Fatih
Aksaray
Yusufpaşa
Yenikapı

şeklinde bir metrobüs hattı oluşturulabilir.


sazanhayko
6 yıl önce - Prş 24 Eyl 2015, 18:11

Millet Caddesi üzerinde hâl-i hazırda zaten bir tramvay sistemi yıllar önce kuruldu, metrobüs o güzergâhta gerek bile yok.
Hatların Surdışına çıkartılması tramvayın yükünü iki kat arttıracaktır.
İki yıl önce yapılan otobüs şeridi uygulaması tekrar geri gelirse ama tam anlamıyla geri getirilirse belki o yoldaki sıkışıklığın önüne geçilebilir.
Tam anlamıyla derken otobüs şeridinin fiziki engelle ayrılmasından bahsediyorum, yani o şeride özel otobomillerin giremeyeceği şekilde yeniden düzenlenmesinden bahsediyorum.


emrenmert

6 yıl önce - Sal 24 May 2016, 20:39

Aslında metrobüs yolu tekrar düzenlense; metrobüs sisteminde çalışan otobüsler Millet Caddesi'ne inerek normal otobüs gibi Aksaray'a, oradan da Yenikapı'ya inebilir, Marmaray istasyonu önünden u dönüşü yapıp mekik şeklinde Beylikdüzü'ne geri dönebilir.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM