Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 22:41
İstanbul Millet Caddesi Üzerinde de Metrobüs Sistemi Düşünülüyor



Bugün basında çıkan bir haberde Millet Caddesi üzerinden de metrobüs yolu düşünüldüğü yazılıydı. Muhtemelen, Vatan ve Fevzipaşa caddelerinde düşünülen sistem benzeri, hatta ilk örneğinin "Harem-Uzunçayır" arasında uygulanacağı "Light (Hafif) Metrobüs" olarak adlandırılan, sadece sağ şeritlerin bariyerlerle ayrıldığı, mekik yapan bir sistem getirilecek...

http://www.haber7.com/haber/20080906/TopkapiZinci ...-tamam.php

Asıl metrobüs hattına besleme yapacak olan böyle bir altsistem, herhalde; "Aksaray-Fındıkzade-Çapa-Şehremini-Topkapı-Cevizlibağ" arasında hizmet verir. Ancak aynı aks üzerinde "cadde tramvayı" mevcut ve bu yolu birebir takip ediyor. Enteresan bir düşünce...

Akın KURTOĞLU


Orhan Kınık

10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 23:01

Tramvay'ın kapasitesi yetersiz kaldı. Tramvay, kapasitesinin üstünde çalışıyor. Özellikle doruk saatlarda tramvaya binmek çok zahmetli. Sanıyorum bu nedenle olmalı ki bu hatta metrobus düşünülmüş.

Erkan YILMAZ
10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 23:04

İETT'nin sitesinde planlanan metrobüs hatları arasında böyle birşey yok. Ayrıca belirttiğiniz gibi o güzergahta cadde tramvayı var.

Muhtemelen gaza gelmiş bir gazetecinin hediyesidir bu proje.

Erkan Yılmaz



Ahmet Çelik

10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 23:12

raylı sistemin olduğu yerde bu tür bir çalışmaya gidilmesi çok saçma olur evet tranvay çok kalabalık oluyor ancak zeytinburnu ve aksarayda bir sürü araç boşta yatıyor bunları da sisteme dahil ederseler millet caddesinde sorun kalmaz.Bence millet caddesinin en büyük sorunu aşırı düzeyde iett hattının bu caddeden geçmesidir.Bence bazı hatlar Akdeniz ve Vatan Caddelerine paylaştırılmalıdır.Bunu şu sebepten söylüyorum;Yusufpaşa ve Çapa durakları bazen trafiği engelleyecek düzeyde Öho ve İett kuyruklarına sahne oluyor

Serhat Atan

10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 23:46

Orada zaten raylı sistem olarak bir cadde tramvayı çalışıyor.Ne kadar faydalı olsa da maliyetli ve zahmetli bir iş olur.Yapılmasına zor ihtimal veriyorum.



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 23:55

Ben sistemin İdare tarafından şu şekilde oturtulmak istendiğini düşünüyorum:

E-5 aksı, Mecidiyeköy-Zincirlikyu ve Boğaz geçişiyle Karşıyaka'ya hizmet verecek. Ama, yine aynı yönden gelen yolcuların Suriçi (MİA) talebi havada asılı kaldığı için, "Eminönü-Unkapanı-Aksaray-Fındıkzade-Topkapı-Cevizlibağ" kestirme güzergâhını kullanan İETT otobüs hatlarının eritilerek, yerine tek bir "anahat" konulması düşünülüyor olabilir (33, 82, 92, 92C, 92G, 93, 94, 97A gibi).

Yalıtılmış özel bir yol da kullanılmayacağı ve mesele seçimlik bantlarla hal yoluna gidileceği için, çok miktardaki İETT/ÖHO hattının teke düşürülmesi gibi bir araçözüm olsa gerek...

Akın KURTOĞLU


taksimaksi
10 yıl önce - Pzr 07 Eyl 2008, 01:21

ahmet yalova
Alıntı:
Yusufpaşa ve Çapa durakları bazen trafiği engelleyecek düzeyde Öho ve İett kuyruklarına sahne oluyor


Hay ağzına sağlık Ahmet kardeşim, İETT trafiği tıkayan en büyük etkendir başlığını açmamda ki en büyük sebepte milelt caddesindeki yarrattıkların yogunluk ve trafik. Ama bunu bir türlü insanlar kabullenmiyor. Cevizlibağ yönündeki Çapa durağındaki otobüs kuyruğu hastane yi bile geçiyor, Arkasından yarattığı trafik unkapanın buluyor.. Görün bunları da artık ya!
Bu cadde deki İETT sorununa acilen bir çözüm bulmaları gerek millet caddesi çok önemli bir cadde, bir sürü Hastaneye çıkan cadde burası.



neyzenozsari
10 yıl önce - Pzr 07 Eyl 2008, 01:42

Hat eğer Aksaray'a kadar getirilecekse meydandan Yenikapı İDO iskelesine kadar uzatılma ihtimali olamaz mı? Kullanışlı olabilirdi aslında

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 07 Eyl 2008, 02:05

Alıntı:
Cevizlibağ yönündeki Çapa durağındaki otobüs kuyruğu hastane yi bile geçiyor, Arkasından yarattığı trafik unkapanın buluyor.. Görün bunları da artık ya!

İyi de İETT hergün bu aks üzerinde yüzbinlerce insanı taşıyor. Son derece de makul bir ücrete... O hastahanelere, okullara İstanbullular nasıl ulaşıyorlar sanıyorsun? Her nimetin bir külfeti olacak elbet. Talep varsa, sunulan arzın da bu tarz lokal tıkanıklıklara sebebiyet vereceği âşikârdır. Trafik tıkanıyor diye İETT hatları mı kaldırılsın Millet caddesinden? İnsanlar nasıl ulaşacaklar pekiyi gitmek istedikleri yere?

Akın KURTOĞLU


İBRAHİM DİLBER
10 yıl önce - Pzr 07 Eyl 2008, 02:30

Aslında suriçi bölgesinde çalışan birçok otobüs hattının yeniden düzenlenerek bir anahat sistemine geçilebilir. Çünkü duraklarda ve yollarda muazzam derecede otobüs kalabalığı oluyor.
Örneğin birçok hat Cevizlibağ veya Edirnekapı gibi noktalarda kesilerek ve buralarda aktarma merkezleri oluşturularak bunun yerine ring veya normal çalışan , sık ve seri çalışan körüklü otobüs hatları oluşturulabilir :

---Edirnekapı - Eminönü - Beşiktaş

*Edirnekapı - Karaköy - Eminönü ( Eminönü'nden ring yapabilir )

*Edirnekapı - Taksim (Taksim 'den ring yapabilir )

*Edirnekapı - Yenikapı (Yenikapı'dan ring yapabilir )



---Cevizlibağ - Yenikapı - Sirkeci - Eminönü - Beşiktaş

*Cevizlibağ -Karaköy - Eminönü ( Eminönü'nden ring yapabilir)

*Cevizlibağ - Taksim (Taksim'den ring yapabilir)


*Ring olarak çalışan hatlar indirimli hat olabilir.

Tabi bunlar birer öneri. Ama Millet Caddesi'ndeki asıl sorunun aşırı derecede sık olan trafik ışıkları olduğunu unutmamak lazım. Bunlardan en azından sadece yayalar için olanları kaldırılıp yerlerine engelli asansörlü üst geçitlerden yapılabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM