Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul metrobüs sisteminin Haliç köprüsü geçişi hakkında
« önceki   123456 ... 313233   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Murat Caner
6 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 12:34

Alıntı:
Şu anda bu yolda kırmızı olan yerler 3 şerit geliş, 3 şerit gidiş şeklinde.
Yeşil olan kısım ise 4'er şerit zaten. (Haliç köprüsünde 5'er şerit!)
Yani köprü geçişinde çift yönlü metrobüs yolu zaten yapılmış durumda, niye tek şeride düşsün?
Arabaların yolu 3 şeride düşsün. Zaten köprü hariç 3 şerit.


Metrobüs için 6+6 gerekiyor. Bütün yollar 6+6 olacak. Yoksa ellerini sürmesinler bu işe.


Burç

6 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 12:54

Alıntı:
Metrobüs için 6+6 gerekiyor. Bütün yollar 6+6 olacak. Yoksa ellerini sürmesinler bu işe.


Hiç de gerekmiyor. Şu anda 3+3 olan yoldan şikayet eden var mı?
Metrobüs için bir şerit eklenir o kadar. Araba yolu gene eskisi gibi 3 şerit kalır.
Metrobüs yapılan yere ayrıca araba yolu da genişletilmeli diye bir kanun mu var?

Hatta bence Boğaz köprüsünde, birer şerit arabalardan alınıp metrobüse ve toplu taşımaya ayrılmalı.


Ufuk Şanver

6 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 23:03

Alıntı:
Metrobüs için 6+6 gerekiyor. Bütün yollar 6+6 olacak. Yoksa ellerini sürmesinler bu işe.


Murat abi pekiyi Boğaz geçişini bu şartlarda nasıl yapacağız?

Bu yolda yan yola gerek yok sebebi Halıcıoğlu-Çıksalın-Okmeydanı-Perpa-Hürriyet Tepesi-Mecidiyeköy yolu zaten bu yolun yan yoludur.
(E-5 in böyle bir alternatifi yok)

Cevizlibağ-Ayvansaray arasında ise yolu zaten genişletiyorlar.

iyi akşamlar


Murat Caner
6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 00:50

Dik uçar yardımı ile.

Beşiktaş ayrımına dek 6+6 yapılabilir. Haliç Köprüsü'nü 5+1+5 olarak geçecekler. Yanyol ve metrobüs yolu için yeterli fiziki sığa var.

Ben de ayrı birşey demiyorum zaten.


tolginho

6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 02:53

Peki şöyle bir şey nasıl olur?

Yolların dar olduğu bölümlerde köprüleri çift katlı tek şeritli olacak şekle getirelim. Köprünün üstünden metrobüsün gelişi altından gidişi olsun. Hatta bu bölümlerde Almanya'da örneğini gördüğümüz şekilde otobüsler raylara geçerlerse belki köprüdeki malzeme ve ağırlıklar da azalabilir.

Tolga KAPROL


Taha
6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 03:10

bence halic koprusundeki uc serit'den bir tanesi metrobuslere ayrilmalidir ve gorucesiniz ayrilacaktirda. zaten metrobus faaliyete gectiginde ozel arac trafigini rahatlatarak bir seritin eksikligini hissettirmez. insallah soylediklerimde yanilmam.

Gökçe

6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 11:45

Köprü üzerinde Metrobüse sadece bir şerit verilmesi hem gecikmelere sebep verir hem de hattın seyahat süresini epey uzatır. Bence kesinlikle Metrobüse 2 şerit verilmeli ki böylece sistem rahat ve sık seferler olarak çalışabilsin. Birçok arkadaşın da belirttiği gibi zaten Mecidiyeköy'e kadar ulaşan Metrobüs besleme hatlarıyla ve Metro entegrasyonu ile birlikte araç trafiğini alacak.

Semih Yaşar

6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 13:34
haliç geçişi


Alıntı:
Köprü üzerinde Metrobüse sadece bir şerit verilmesi hem gecikmelere sebep verir hem de hattın seyahat süresini epey uzatır


Bizim hesaplarımıza göre 600 metrelik bir tek hat geçişinde 2 dakikada bir gelen geçiş
izni ile dörder adet otobüsü geçirmek mümkün oluyor. Daha doğrusu her yönde 2 dakikada bir
4 adet otobüs geçiş yapabilir. Bu durumda saatte her yönde 120 tane otobüs çalıştırabilirsiniz.
Metrobüsün seferleri 30 saniyeden daha da sık olmayacağına göre tek hat geçişi yeterli gibi
görünüyor. Tabii ki gönül her yerde çift hat Metrobüs ister ama köprü genişliği kısıtlı.
Esasında bugün Cevizlibağ ve Avcılar dönüş köprülerindeki uygulama da tek hat sistemidir,
aracın köprüye çıkış ve iniş arasındaki süre herhalde 90 saniye vardır, bu da bizim Haliç geçişi
için düşündüğümüz modele oldukça benziyor.


Çağrı Tekin

6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 16:34

Bence Boğaziçi Köprüsü ve Haliç Köprüsü'nde yoldan ikişer şerit alınıp metrobüse bekleme yaptırılmayacak. Ayrıca metrobüs hattı uzadığında, yolcu sayısı katlanarak artacak Mecidiyeköy ve Kadıköy durakları açıldığında bunu net göreceğiz. Böylece her uzatımda trafikten araçlar çekilecek, yol belki akıcı olmayacak ama yine de şu anki halinden beter olmayacak. Unutmayalım ki şu anda metrobüs tam kapasite çalışmıyor. Yarım dakikada bir sefer yapılsa, turnikler tamamlanıp, duraklara giriş çıkışta problem kalmasa ayrıca besleme hatları açılsa şu anki uzunluğuyla bile metrobüs çok daha fazla yolcu taşıyacaktır.

Gökçe

6 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2007, 17:29

Bence de 2 dakikada 4 otobüs filan gelecek için hiç yeterli değil, daha önceden de belirtmiştim Londra metrosunda trenler 1 dakika arayla sefer yapıyorlar yoğun hat ve saatlerde, yolcu talebini karşılayabilmek için. Metrobüs yolcu potansiyalinin arttırılması ve metrobüsün teşvik edilembilmesi için tamamen çift şeritten gitmeli ve yoğun sefer yapabilmeli.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM