Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Burç

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 12:27

Eğer Haliç'e ek köprü yapılacaksa, 2-3 sene bekleyen metrobüs olmaz zaten.
Arabalar 2-3 sene bir şerit az kullanır, köprü yapılınca eski şeritlerine kavuşurlar.
Şu anda köprüde 10 şerit araba yolu var. 2-3 sene 8 şerit ile idare edebilirler.
Araç sahipleri şikayet edecek diye yeni inşaat yapılmaması kabul edilemez.
Bağdat Caddesi, minibüs yolu, Büyükdere Caddesi, hep senelerce inşaat halinde idi.
Sonsuza dek metrobüs yolcuları eziyet çekeceğine, 2-3 sene 8 şerit ile idare ederek
araç sahipleri biraz sıkıntı çeksin.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 12:48
Haliç geçişi


Haliç köprüsü 2+2 şerit olursa, bugün Cevizlibağ'da tıkanmaya başlayan E-5 transit yolu
Ataköy'den itibaren tıkanır ve yapılan transit yol- yanyol uygulaması tamamen iflas eder.
Böyle bir trafik rezilliği de 2-3 sene çekilmez. Bu yüzden yapılması gereken ya şeritleri biraz
fazla daraltıp 1+1 Metrobüs ve 3+3 otomobil yolunu korumaktır, ya da tek hat Metrobüs ve
daha geniş şeritli 3+3 otomobil yoludur.


Burç

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 12:59

Alıntı:
Haliç köprüsü 2+2 şerit olursa, bugün Cevizlibağ'da tıkanmaya başlayan E-5 transit yolu
Ataköy'den itibaren tıkanır


Cevizlibağda tıkanıyor çünkü 5 şeritten 3 şeride düşüyor orada.
Haliç köprüsüne kadar da 3 şerit geliyor zaten.
Sadece Haliç köprüsüne girerken 4 şerit oluyor.


Alıntı:
mecidiyeköy simdiki trafigi kaldırmıyor, bir de metrobus mü sokacagız o trafige??


Metrobüsün yapılmasının nedeni zaten bu trafiği azaltmak.
İnsanlara hızlı bir ulaşım alternatifi sunmadan o trafik azalmaz ki.
Trafik olmayan yerlere mi yapmalı bu metrobüsü?


Emre Ahlatlı
14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 21:37
Mecidiyeköy E-5 köprüsünde genişletme imkanı var


Alıntı:
mecidiyeköy E-5 ,yani 2. kat yol- 3x3 serittir ve genişletilme sansı yoktur..
Boğaziçi gidiş istikametine doğru solda, İlçe Emniyet Müdürlüğünden başlayarak mecidyeköy çıkışına kadar ilave bir köprü yapma imkanı var. Bu hatta asıl sorun ne Mecideyeköy istasyonu ne de duraktır. Asıl problemli olan haliç köprüsü ve boğaziçi köprüsü geçişidir. Mecidiyeköy'den sonra metrobus hattı açılırsa, ben Metrobus hattında büyük bir yığılma olacağını düşünüyorum. Şimdiden metrobus hattında yığılma başladı bile . Mecideköy hattıyla birlikte bu yoğunluk dahada artacaktır. Metrobus hattının Barboros bulvarıyla keşicek kadar ilerletilmesi yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 10:26
köprü geçişleri


Alıntı:
Bu hatta asıl sorun ne Mecideyeköy istasyonu ne de duraktır. Asıl problemli olan haliç köprüsü ve boğaziçi köprüsü geçişidir.


Bu konuda neredeyse doktora tezi yazacak kadar malzeme oluşturduk
Haliç geçişi kesinlikle problem olmayacak, bu sabah işe gelirken özellikle dikkat ettim, Haliç
köprüsündeki darboğaz kaç metre uzunluğunda diye. Köprünün Halıcıoğlu-Edirnekapı yönündeki
girişinde en az 400 metrelik emniyet şeridi mevcut ve hatta bu şeritllere EDS kameraları konmuş.
EDS sistemi devre dışı bırakılırsa bu emniyet şeridi araç trafiğine dahil edilirse, Metrobüs çift hat
gelebilir. Emniyet şeridinin bittiği noktada gerçek darboğaz başlıyor ve bu kısım yaklaşık 600 metre.
Sonuç: Haliç köprüsünde Metrobüsün tek hat çalışacağı kısım 600 metredir. Şimdi bir otobüsün
en kötü ihtimal haç dakika bekleyeceğini bulalım. Otobüs 50 km/saat hız ile köprüyü geçse
yaklaşık 45 saniyede 600 metreyi geçer, eğer 3-4 otobüsten oluşan bir konvoy geçiş yaparsa
son otobüsün geçişi tahminen 60 saniye alır, 60 saniye de karşı tarafın geçişi sürse bir otobüsün
en kötü ihtimal bekleme süresi 2 dakika olur. Esasında köprüden bir önceki duraklardan zamanında
kalkış yapılsa hiç bekleme olmayacak şekilde köprü geçiş bölgesine giriş yapılabilir, bu koordinasyon
da hareket amirleri tarafından sağlanabilir. Burada esas irdelenmesi gereken konu 600 metrelik
tek hat geçişi 30 saniyelik sefer sıklığı ile mümkün olabilir mi? Bence olur, 2 dakikada bir 4 araç
geçişi yapılırsa 30 saniyelik sefer sıklığı sağlanmış olur. Eğer Cevizlibağ- Mecidiyeköy yönünde
pik saatlerde 15 saniyelik sefer sıklığı istenirse o zaman tek hat köprü geçişi sıkıntı yaratabilir,
ama ben 15 saniyelik sefer sıklığının gerekli olacağını sanmıyorum.



Burç

14 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 11:13

Alıntı:
2 dakikada bir 4 araç geçişi yapılırsa 30 saniyelik sefer sıklığı sağlanmış olur.

Hayır olmaz, sefer sıklığı 2 dakikaya çıkmış olur...


Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 11:40
sefer sıklığı


Sefer sıklığını da doğru tanımlamak gerekiyor tabiki. Cevizlibağ'dan 30 saniyede bir otobüsleri
gönderirsin ama bunlar Haliçten 2 dakikada bir öbek öbek geçer. Şimdi sefer sıklığı
30 saniye mi yoksa 2 dakika mı? 10 puanlık uzman sorusu.
Bu durumda istasyon platform uzunluğunu da en az 100 metre yapmalı ki 4 otobüs
aynı anda yanaşabilsin. Esas şimdi tam Metrobüs oldu, Haliçten sonra otobüsleri tren vagonları gibi
arka arkaya diziyorsun ve ortaya Metrobüs çıkıyor, vagonları otobüs olan garip bir şey


Burç

14 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 12:02

bakınız aşağıda Topkapı Mecidiyeköy arasında yapılacak metrobüs hattı görülüyor :
Şu anda bu yolda kırmızı olan yerler 3 şerit geliş, 3 şerit gidiş şeklinde.
Yeşil olan kısım ise 4'er şerit zaten. (Haliç köprüsünde 5'er şerit!)
Yani köprü geçişinde çift yönlü metrobüs yolu zaten yapılmış durumda, niye tek şeride düşsün?
Arabaların yolu 3 şeride düşsün. Zaten köprü hariç 3 şerit.




(+)


emrah basarol

14 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 12:26

zaten köprüdeki ve-mesela- okmeydanı kavsagı ile talatpasa arasındaki trafigin nedeni de bu:standart bir serit sayısının olmaması..4 serit akan bir yol, aniden 3 seride düsünce-haliyle -bir sıkısıklık ve sonunda da trafik olusuyor.. her sabah halıcıoglu rampasını cıkarken yol sıkısır, okmeydanı kavsagını gecip de talatpasa köprüsüne yaklastık mı -yol 3 seride düstükten sonraki bölümden itibaren- yol acılır (ileride sıkısıklık yoksa).. bana göre de halic köprüsü ve öncesi ile sonrasında bir problem olmayabilir..benim ısrarla savundugum ve halic gecisinin de köprüyle olmasının temelini teskil eden savım, halıcıoglu rampasından mecidiyeköye kadar yapılmak zorunda olan yol genişletme calısmasının, 2. kat yol ile gereksiz hale gelmesidir.. böylece sonsuza kadar köprü üzerinde olacak beklemenin önü kesilir ve en önemlisi genişletme sırasında yasanacak trafik kaosu olmaz..ayrıca maliyet konusunda da , simdiki maliyetin asılmayacagını zannetmekteyim..daha önceki bir yazımda da belirttigim gibi, genişletme yapılamayacak bölgeler de mevcut.. ayrıca ,50 km lik hız demişti sevgili semih..yaklasık 5 km yi 50 km lik hızla 6 dakikada alırız..duraklardaki durmalarla bu 8 dakika olur..ama sonra 2 dakika köprüde bekleyecez!!! yani %25 zaman kaybı..ve bu sonsuza kadar olacak.. sizce bu beklemenin maliyeti nedir?? ya da hadi köprüyü 4x4 yaptık..1x1 de metrobus yolu yaptık.. rampadan sonra da genişletmeye basladık.. ee, yasanan trafik sorununun maliyeti ne olacak?? yıllarca sürecek bir calısma bu.. hem kendi maliyeti(gene yineliyorum;3 köprü var yıkılacak ya da düzenlenecek!! ) hem de bu trafik sorunundan dolayı yasattıgı bir dolaylı maliyeti olacak.. ve hala hicbirimiz bu yolun mecidiyeköyden sonra bogazici köprüsüne nasıl gidecegini düsünmüyoruz.. bence bu 2. kat metrobus yolu esentepe köprününde tekrar e-5 seviyesine inmeli.. ve de bogaz gecisinden önce ,dönüs rampası olarak da bu bölge kullanılmalı. ben resim olarak koyamadım ama esentepe köprüsünün oldugu bölge, rampa olmaya da müsait bir bölge ve aynı zamanda barbaros bulvarı ve levent tarafıyla taa avcılar bölgesine kadar olan bir ulasım sisteminin baglantı noktası olabilmesi itibariyle cok önemli bir iş görebilecek konumda..

Alıntı:
Boğaziçi gidiş istikametine doğru solda, İlçe Emniyet Müdürlüğünden başlayarak mecidyeköy çıkışına kadar ilave bir köprü yapma imkânı var
genişletmeler genelde cift taraftan aynı miktarda yapılıyor.. siz tek taraftan genişletirseniz, bir kere yol kavis cizer..konu bölgede yaklasık 500 metre sonra tekrar eski yoluna dönmek zorunda zaten..ayrıca dediginiz yere köprü yapalım da , ayaklarını nereye koyacaz..cunku asagıda cok yogun bir trafik var ve yolun ortasında olması gerekekecek ayaklar sanırım ki bu da cok rantabl olmaz..

En son emrah basarol tarafından Sal 20 Ksm 2007, 12:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 20 Ksm 2007, 12:33
haliç geçişi


Alıntı:
Yani köprü geçişinde çift yönlü metrobüs yolu zaten yapılmış durumda, niye tek şeride düşsün?
Arabaların yolu 3 şeride düşsün. Zaten köprü hariç 3 şerit.


Edirnekapı şehitliği geçtikten sonra , yeni yapılan köprüye giriş çok zor, otobüs durağı var ayrıca
Edirnekapı'dan sahile inerken bu yeni köprüye katılım imkanı da var, dolayısı ile E-5 transit yolda
seyreden araçların hemen hepsi eski 3 şeritlik Haliç köprüsünü kullanıyorlar, yeni yapılan köprüyü
ise İ.E.T.T ve ÖHO'lar, Halıcıoğlu, Sütlüce yada Kasımpaşa'ya sahilden gidecek arabalar ve
E-5'e yeni katılan arabalar kullanıyor. Bu nedenle ilave köprüdeki 2 şeriti E-5'in transit yol
kapasitesine ( 3 şerit) katkıda bulunuyor diye değerlendirmemek lazım. E-5'in Boğaz köprüsüne
devam eden 3 şeritlik transit yolu aynen 3 şerit olarak eski Haliç köprüsünden devam etmek
zorundadır. Ben böyle düşünüyorum, denemesi bedava, Haliç köprüsünü 2 şeride düşürsünler
eğer araç trafiği olumsuz etkilenmiyorsa hemen 2 şeridi Metrobüse ayırabilirler.



sayfa 4
« önceki   12345 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM