Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 11:38
Haliç köprüsü geçişi


Sabah gazetesinden alıntıdır.

Alıntı:
Cevizlibağ - Mecidiyeköy arasına yapılması planlanan Metrobüs hattı ile ilgili yaşanan Haliç Köprüsü geçiş sorunu çözüldü. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın talimatıyla başlayan inceleme sonucunda, köprünün ortasında bulunan bariyerlerin kaldırılarak tek şeritlik Metrobüs hattı yapılmasına karar verildi. Bu hat açıldıktan sonra, köprünün her iki tarafına, hat girişlerine sinyalizasyon sistemi kurulacak. Metrobüsler köprü geçişini, tek şerit üzerinden, karşılıklı kontrollü olarak gerçekleştirecekler. Yetkililer köprü üzerindeki tek şeritli hatta sinyalizasyon sistemi sayesinde bir araç geçiş yaparken diğer aracın bekleyeceğini kaydetti. İki otobüsün köprü girişinde karşılaşması halinde biri diğerini 30 saniye bekleyecek.

Yayın tarihi: 11 Kasım 2007, Pazar


Bu fikri forumda ilk olarak ben dile getirdim, Şubat 2007, Boğaz Köprüsü geçişi ile ilgiliydi.
Boğaz köprüsü 1200 metre uzunlukta olduğu için tek şerit Metrobüs geçişinin Boğaz Köprüsünde uygulanması zor olabilir ama Haliç köprüsünde pekala mümkün. Bu durumda Haliç köprüsü 3+1+3
7 şerit olacak, ortadaki tek şerit izole olarak Metrobüs geçişinde kullanılacak. Bu sistem için
yapılacak sinyalizasyon sistemini de tartışabiliriz.


yusuf38
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 11:57

her iki köprü başına birer sensör konur.ilk hangi taraftaki araç gelirse yeşil ona yanar ve devam eder. diğeri bekler.

emrah basarol

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 14:33

Alıntı:
Belediye sadece orta şeriti ayırıp metrobüs yolunu yapmayı seçecektir.
ama problem burda..sadece orta seridi ayırıp metrobus yapamayacak.. önce yol genişletme calısmaları yapacak ki zaten basladı bu calısmalar..sonra 3 köprü tekrar revize edilecek ..ondan sonra orta seridi ayıracakk.. yol genişletme calısmaları ise, 2. kat yola göre cok cok pahalıya mal olabilir..

belediyenin halic köprüsünün ortasından tek serit metrobus gecirme fikri yazılmıs..metrobusun sefer sıklıkları dikkate alınırsa, cok basarılı bir fikir degil gibi geldi bana... bence kalıcı bir fikir üretilebilirdi.mesela bir arkadasımızın yazdıgı "köprüyü üsten ,2.kat ile gecme "fikri.. kısa vadede maliyetli olabilir fakat uzun vadede kendini amorti eder...


Murat Caner
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 17:50

Alıntı:
Metrobüsler köprü geçişini, tek şerit üzerinden, karşılıklı kontrollü olarak gerçekleştirecekler.


Kötü ama geçerli çözüm. İş görsün gerisi önemli değil.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 20:13
Haliç köprüsü geçişi


Alıntı:
belediyenin halic köprüsünün ortasından tek serit metrobus gecirme fikri yazılmıs..metrobusun sefer sıklıkları dikkate alınırsa, cok basarılı bir fikir degil gibi geldi bana


Haliç köprüsü tahminimce 500 m kadar bir uzunlukta, en azından biz böyle kabul edelim.
Sinyalizasyon, Yusuf38'in yazdığı gibi sadece köprünün iki ucuna sensör koyup, önce gelene
geçiş hakkı vermek kadar basit olmaz sanırım.
Bence geçiş bölgesini üçe ayırmak lazım. Cevizlibağ-Mecidiyeköy yönünde düşünürsek,
Haliç köprüsünden önceki 100 metrelik bölüm A ( Ayvansaray), tek şeritlik köprü bölgesi K
ve köprüden sonraki 100 metrelik H ( Halıcıoğlu) bölgesi.

Metrobüs A bölgesine girdiği zaman OGS sistemi aracı kayda alır, eğer diğer yönden H bölgesine
bir araç girmemişse direk olarak K bölgesine geçiş amaçlı girer ve bu esnada H bölgesinde
K bölgesine giriş için kırmızı yanar.
Köprünün her iki ucunda giriş ve çıkış için ayrı olmak üzere 4 tane OGS sistemine
ayrıca A ve H bölgelerinin girişlerinde birer tane OGS toplamda 6 adet OGS sistemi gerekeceğini
düşünüyorum.

500 metrelik köprü tahmini 40 saniyede geçilse, en kötü ihtimal ile 40-50 saniye bekleme süresi
olur, ayrıca otobüslerin tek tek geçmelerine de gerek yok, bir şekilde aynı yöne giden 2 yada 3
otobüs K bölgesi girişinde sıralanmış olsa bile, geç sinyali geldiğinde bu araçlar beraber geçiş
yapabilirler, benzer bir uygulama bugün U-dönüşü köprülerinde zaten yapılıyor, köprünün üstünde
3 otobüsün aynı anda bulunduğunu ben sabahları görüyorum.



Burç

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:09

Alıntı:
Haliç köprüsü tahminimce 500 m kadar bir uzunlukta

Haliç'in o noktada genişliği 400 metre kadar ancak köprü viyadükleri ile birlikte 1 km uzunluğunda.
(kaynak : Google Earth)


emrah basarol

14 yıl önce - Cmt 17 Ksm 2007, 17:39

Alıntı:
Cevizlibağ Mecidiyeköy arası tam 10 kilometre. Cevizlibağ Haliç 4km, köprü geçişi 1 km, haliç-okmeydanı (Tem çıkışı) 1,5km, Okmeydanı Mecidiyeköy 3,5 km. Burası K.çekmece- Cevizlibağ hattından daha cabuk biter kanımca.


arkadaslar, köprüden sonra yol, yukarıdaki bilgilere göre- zaten 5 km.. siz mecidiyeköyden 5 dakikada halic köprüsüne geleceksiniz..sonra da yaklasık 1 dakika bekleyeceksiniz!!! ya kusura bakmayın da, bu fikri sunanlara biz bir de maas mı veriyoruz??? lutfen kendinizi bir metrobusde düsünün ve 1 dakika oldugunuz yerde durdugunuzu varsayın..son duraga da yaklasık 1,5-2 dakika kalmısken..bi kere insan duramaz yahu..bu cözüm müdür? her metrobusun 1 dakika beklemesinin yılda yapacagı zaman kaybını ve bunun maddi maliyetini hic düsünmüş mü sayın mühendislerimiz??? cok klişe bir laf ama, millet aya gidiyor,biz yaya kalmısız..500 metresi köprü olan 1 km lik bir gecis icin proje bile üretilemiyor güzel ülkemde...


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 10:54
metrobüs hızı


Perşembe akşamı kullandım Metrobüsü, Sefaköy- Cevizlibağ arası 12 dakika sürüyor.
Duraklarda izdiham olmadığı zamanlarda , bekleme süresi 15 saniye.
Bu arada Haliç köprüsü geçişi ile ilgili Emrah eleştiride bulunmuş ama bence en makul
çözüm yinede sinyalizasyonlu tek hat sistemidir. Nedenine gelince önemli olan Mecidiyeköy
etabını en kısa sürede bitirmektir, bu nedenle yeni köprü yapımına girişmeden mevcut altyapıyı
kullanarak süratle işi bitirmek gerekiyor. Hat Mecidiyeköy'e geldikten sonra eğer Haliç geçişinde
problem gözlemlenirse ki zannetmiyorum, o zaman yeni köprü yapımı düşünülebilir.


Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 11:00

Alıntı:
tek hat sistemidir


Tek hat sistemi çok mantıksız olur köprünün bir ucunda bir araç kaç dakika bekler ki? Sirkeci Tramvay yolu eskiden tek hatlıydı Tramvay baya beklerdi ama çok şükür şimdi çift hat yaptılar Haliç Köprüsü'nde sorun en kısa zamanda çözülecektir bana göre Köprü yapılmalıdır. Başka çare yoktur.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 12:13
Haliç geçişi


Alıntı:
Tek hat sistemi çok mantıksız olur köprünün bir ucunda bir araç kaç dakika bekler ki? Sirkeci Tramvay yolu eskiden tek hatlıydı Tramvay baya beklerdi ama çok şükür şimdi çift hat yaptılar Haliç Köprüsü'nde sorun en kısa zamanda çözülecektir bana göre Köprü yapılmalıdır. Başka çare yoktur


Arkadaşlar birşeyler yazarken biraz düşünün lütfen, Haliç köprüsünde neden tek hat düşünülüyor?
Çünki köprünün genişliği yeterli değil ve normal trafik şeritlerinin 3+3 olarak korunması gerekiyor.
Araç trafiğinden birer şerit çalarak çift hat Metrobüs yapılabilir mi? Evet yapılır ama bütün otomobil sahipleri buna isyan eder ve Büyükşehir Belediyesi inanılmaz eleştirilere maruz kalır ve taban
kaybeder. Yeni bir köprü kaç senede yapılır? En az 2-3 sene, sadece köprü yetmez bağlantı
yollarını da yapman lazım, yeni köprü yapıp lüzumundan fazla kapasite oluşturursan bu arabaları
daha sonra şerit sayısı sınırlı olan E-5'e nasıl sokacaksın? Devamlılığı sağlamadıktan sonra
sadece Haliç geçişindeki 1 km'lik bölgede rahatlık sağlamanın ne anlamı var?
Haliç geçişi ile ilgili benim daha önce yazdığım mesajı lütfen dikkatli okuyun, 1 km'lik geçiş
bölgesinden önce 100 metrelik bir otobüs biriktirme bölgesi oluşturulması lazım dedim.
Yeşil geç sinyali geldiğinde 4 yada 5 otobüs arka arkaya geçiş imkanı bulacak, sanıldığı gibi
tek hatlı geçiş Metrobüsün sefer sıklığını azaltmayacak, 30 saniye sefer sıklığı korunabilecek.

Metrobüs geçiş için en kötü ihtimal ile 1 dakika bekleyecek, çoğu zaman beklemeyecek. İstanbul
trafiğinde her problemi mükemmel çözdük de Metrobüsün 1 dakika ışıkta beklemesi mi kaldı
çözülmesi gereken. Ulaşım sistemlerinin en kısa zamanda devreye alınması gerekiyor, kaybedecek
1 ay bile yok, o nedenle mükemmel çözümler üretmeyi bırakın da makul çözümlere bakın.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM