Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 13:57

Köprüdeki 3 şeritlik bölüm 9 metre bu bölümün en az 9,5 metre olması gerekir. 50 cm kaybımız var. Şeritlerden birini metrobüse ayırsak 50 cm ayırma aygıtlarından koymamız gerekir.

9,00-0,50-3,00=5,50

İki şerit için gerekli olan en az genişlik 6,50 metredir yani baştan 1 metre eksiğimiz var.

Yük durumunu bilmiyorum. Ancak yaya geçidinden orta yandaki yol kenarı arası genişlik 13 metre. 4 şeritli bir yolun en az 12,50 m genişliğe iye olması gerekir. 0,50 de ayrıma aygıtı koysanız size 13,00 m gerekecektir. Kıtı kıtına yetiyor.

Ancak ağır araçlar sağdan gideceği için eğer köprü kenarlarında konsollar varsa ek şerit sorun yaratacaktır.


emrah basarol

14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 17:22

daha önce de belirtmiştim ama yinelemek istiyorum..bu hat icin bence yapılacak en iyi cözüm, 2. kat yoldur.. ayvansaraydaki kot farkı sayesinde,edirnekapı tunelinden sonra halıcıoglu rampasının neredeyse yarısına kadar gelecek 2. kat yol (köprü üzerinden ayakları haliç'e inebilir ya da köprüye inebilir ..sanırım bu cevabı muhendis arkadaslar verecektir.. ) ,esentepeye kadar yol ortasında bellı mesafelerde konulacak ayakların uzerinde cok rahat yapılabilir.. mecidiyeköy deki 2.kat yolu ayaklarına bakınca -ki tahminin en fazla 2 m2 lik yer kaplıyorlar- e-5 in ortasındaki bosluklar bu ayakların yapılmasına musait.. suanda düsünülen genişletme calısmalarını gereksiz kılacak bir durum bu.. gunduz yerine gece calısarak sıfır trafik yaratılabilir.cevizlibag-avcılar genişletme calısmalarında yasanana sorunlar unutulmamalı..tek sorun ,guzergahtaki 3 köpru ama İstanbulda nerdeyse her sistem, bir sekilde araclarla cakısıyor ve trafik ısıklarıyla bu sorun hallediliyor ..bu 3 köprüyle aynı yukseklıkte gidecek bu metrobus yolu, kendisi icin otomatik yanacak yeşil ısıkla bu köprülerden cok rahat gecebilir..böylece, yol genişletme sırasında yapılacak köprü yenileme ve/veya yıkma masrafı olmayacak.. ayrıca durakların yol ortasında olma zorunlulugu da yani sıkısık durak ve ust gecit sorunun da ortadan kalkabilir..ve bence en önemli sonucu, cok cok kısa bir sürede ,yagmur camur bahane edilmeden yapılabilecek bir proje..

Kris Hazel
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 17:46

Evet kesinlikle istanbulda 2. kat otoyolu yapmalılar. Tayland Bankok ta yollar 2 katlı. Yeni yollar açamayacağımıza göre mevcut yolları 2 katlı hale getirmeliyiz. Metrobus yolu da çok müsait bunun için. Mecidiyeköy Zincirlikuyu ve boğaz köprüsü geçişte dar ve sorun olacak gibi.

Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 18:03

Haliç Köprüsü'nde sorun var diyorlar ama neresinde sorun var gayet köprü geniş orda sadece Metrobüs yolu için 2 şerit alırlar zaten yan yol sorunu yok köprüde. Özellikle Çağlayan Mecidiyeköy arası biraz zorlaşma olur o kısımlar çok dar.

Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 18:10

Alıntı:
Evet kesinlikle istanbulda 2. kat otoyolu yapmalılar.


Arkadaşlar köprü yapılırsa yeraltı biniti Mecidiyeköy'e 5 yıl sonra bağlanır. Yapmayın etmeyin. Siz de Suud Arap Kral gibi lükse pek bir düşkünsünüz Meaşallah....



Çağrı Tekin

14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 18:19

2 katlı otoyol yapılıp, otomobillere özendirme devam ederse, bu çektiğimiz ulaşım sıkıntısı katlanarak artar. O kadar para harcayıp her otoyolun üzerine altı şeritlik kat çıkılacağına sadece iki şeritlik metro hattı yapılabilir, yapılacak otoyolun onlarca katı yolcu taşınır. İstanbul'da otomobille gezinme lüksü kalmamalı, bu lüks için yatırım yapılmamalıdır.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 23:14

Emrah'ın bahsettiği çözüm, zannedersem şu altta çizmeye çalıştığım tarz bir çözüm:



(+)


Metrobüs yolu (sarı renkli), Dinarsu'nun hizalarındaki rampada yükselmeye başlayacak. Biraz daha ileride sağ ve solundaki şeritleri altına alarak, sabit bir yükseklikte köprüye ulaşacak ve burada, köprünün ortasındaki 2 şeridin üzerinden aşarak, Halıcıoğlu'na ulaşacak... Doğru anlamış mıyım?

Akın KURTOĞLU



emrah basarol

14 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 01:53

Alıntı:
Doğru anlamış mıyım?

akın hocam,senden kacar mı?

Alıntı:
2 katlı otoyol yapılıp, otomobillere özendirme devam ederse, bu çektiğimiz ulaşım sıkıntısı katlanarak artar.


arkadaslar,sanırım yanlıs anladınız..6 seritli 2. kat yoldan bahsetmiyorum ki ben.. sadece metrobusun gidecegi 1x1 seritlik yoldan bahsediyorum..işin uzmanı arkadaslar bir maliyet analizi yaparsa sevinirim.. bana göre , 20ser metre arayla 1,5-2 m2 lik ayakların uzerine yerlesen bir yol cok da maliyetli olmaz.... sonucta e-5 in ortasından da gecse biz bu yol masrafını yapacagız..ayrıca yol genişletme calısmasının maliyetini lutfen bir kere daha düsünelim. sadece 3 köprü var yıkılacak veya genişletilecek olan.. yasanılacak trafik işkencesi ise cabası.dah önce de yazdıgım gibi, bu ayakların insaası icin gece calısılabilir de... ayrıca halic köprüsü 5x5 gibi dursa da ,özellikle mecidiyeköy yönünde,halıcıoglu ayrımındaki otobus duragı yuzunden ek 2 seritlik köprü sabahları tamamen felçtir..e bi de ortayı metrobuse verirsek , bu köprü bu trafigi kaldıramayabilir...


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 12:34

Ben sizin yorumunuza değil aşağıdaki yoruma karşı görüş yazmıştım.

Alıntı:

Evet kesinlikle istanbulda 2. kat otoyolu yapmalılar. Tayland Bankok ta yollar 2 katlı. Yeni yollar açamayacağımıza göre mevcut yolları 2 katlı hale getirmeliyiz. Metrobus yolu da çok müsait bunun için. Mecidiyeköy Zincirlikuyu ve boğaz köprüsü geçişte dar ve sorun olacak gibi.


Zaten yazdığım yorumda da altı şeritli kat çıkılacağına, iki şeritli metro çıkılmasının daha yararlı olacağınından bahsetmişim. Metro, metrobüs, tercihli yol bunların hepsi aynı kapıya, toplu ulaşıma çıkıyor zaten.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 18:44

Haliç Köprüsü, Unkapanı Köprüsü gibi dubalar üzerinde değil... Kazıklar üzerine kurulu. Kat çıkılmasında baskıyı artırıcı ve salınımı artırıcı dezavantajların bir kısmı bu özelliği sayesinde bertaraf edilebilecek gibi sanki... Tabii ki, işin uzmanı arkadaşların ince hesaplarından sonra mesele belirginleşecektir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM