Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrobüs sisteminin Haliç köprüsü geçişi hakkında
123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
akmacit
10 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 14:42
İstanbul metrobüs sisteminin Haliç köprüsü geçişi hakkında



Metrobüsün Haliç köprüsününden geçmesi için köprüde de bir çalışma olması lazım değil mi?

Şu an bu yol üzerinde bir tek şehitliğin orada bir çalışma var o da sanırım edirnekapı - sultançiftliği hattına destek bir çalışma.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 14:44

Alıntı:
hem haliç köprüsününden geçmesi için köprüde de bir çalışma olması lazım değil mi?

Köprüyü en sona bırakabilirler. Öncelikle her iki yönden köprüye geliş yollarını bitirebilir, en son olarak da köprüde gerekli düzenlemeleri yaparlar. Zaten köprü üzerinde pek öyle ahım şahım bir değişiklik beklemiyorum. Şerit ayrılacak sadece, o kadar... Bir de sarı çizgileri çekilecek...

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 18:46
METROBÜS MECİDİYEKÖY'DE


Bugün radyoda Kadir Topbaş'a dayanılarak verilen haberde,metrobüsün önümüzdeki yıl Mecidiyeköy'e ulaşacağı,en büyük meselenin Haliç köprüsü olduğunu söylüyordu.

Yılbaşına yetişmeyeceği muhakkak,Haliç Köprüsüne şöyle bir teklifim var.

Ayvansaray istasyonu az yukarıda yapılıp,arazinin tabi meyilindende istifade ile yeni yapılcak köprüye alıp,doğu(surlar yönünde)mevcut yolun üzerinden geçirip doğu yönünde yapılacak yeni köprüye bağlamak ve Halıcıoğlu tarafındada kara kısmına ulaştıktan sonra sola kıvrılıp arazinin tabi meyilindende istifade ile yolun orta kısmındaki hususi yola çıkarmak.



Semih Yaşar

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 20:00
Haliç köprüsü


Haliç köprüsünde genişlik nispi olarak az görünse de 4 şerit çizilir gibi geliyor bana, ama
tespitlere katılıyorum biraz sıkıntı olabilir. Esasında hepsi aynı hikaye ( Boğaz köprüsü gibi)
ortadaki halatlı bariyeri iptal edeceksin, şeritleri de 50'er cm daraltacaksın, oldu bitti.
Özel otomobil sürücüleri artık E-5'te süratli gitme sevdasından vazgeçmeli yavaş yavaş.
Şehrin gittikçe kalabalıklaşması mevcut altyapıyı daha optimum kullanma zorunluluğu getiriyor.


Burç

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 22:12

Haliç köprüsünün iki yanında çok geniş ve kullanılmayan yaya yolları var,
bunlardan yararlanılabilir belki :


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 22:17

Alıntı:
Haliç köprüsünün iki yanında çok geniş ve kullanılmayan yaya yolları var,
bunlardan yararlanılabilir belki :

Tam da birer trafik bandı genişliğinde. Belki de o iki şerit (orta bölümün iki yanındaki) acil durumlarda kullanılmak üzere alternatif geçiş olarak bekletiliyorlar...

Ancak, bu şeritler metrobüs yoluna ilâve edilirse, zaten otomatikman acil yola aktarılmış olacaklar.

Akın KURTOĞLU



Burç

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 22:20

Acil şerit olarak kullanılmıyor, sadece yaya kaldırımı orası, zaten yoldan geçiş yok.
Ağırlık hesaplarını bilemem ama, genişlik olarak uygun.
Bunlar hiç kullanılmıyor, belki günde 10 kişi geçiyordur.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 22:34

Alıntı:
Acil şerit olarak kullanılmıyor, sadece yaya kaldırımı orası, zaten yoldan geçiş yok.

Tabi tabi, biliyorum, Yaya kaldırımı ama, acil durumlarda buraya ambulans, sivil savunma ve benzeri orta genişlikte acil durum araçları sığabilirse, onların alternatif yolları olarak mı acaba kullanılmak üzere özellikle bu kadar geniş tutulmuş? Onu düşünüyorum...

Akın KURTOĞLU


Gökçe

10 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 23:30

Metrobüs'ün gerçekten faydalı olabilmesi için Mecidiyeköy'e uzatılması çok önemli ve acil bir konu bence. 4.Levent-Taksim Metrosuyla da entegre olacağı için Avrupa yakasında çok yüksek bir etkisi olacak. Vakit kaybedilmeden inşaata başlanması lazım çünkü sonrasında Boğaz geçişi de olacak ki Mecidiyeköy ne kadar gecikirse o da o kadar gecikiyor.

Haliç köprüsündeki sorun içinse belirtildiği gibi kullanılmayan alanlar var köprü üzerinde, ayrıca şerit daraltılamasa bile şu an ek köprülerle birlikte haliç köprüsü 5*2 şeritli bir köprü, bunun 4*2'ye düşmesi çok da sorun olmaz. Tabiki şerit sayısını azaltmaya gerek olmadan bir çözüm bulmak tercih sebebi yine de.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 00:36

Metrobüs yolu, ortadaki köprünün tam ortasından geçeceği için, iki şeridi tam buradan, orta bölümden çalacaktır. Yine de adıgeçen köprüde; 2+2, ilâve köprülerde de yine; 2+2 hesabıyla, toplamda; 4 gidiş-4 geliş trafik akış bandı kalacaktır. Bunların belki en sağ şeritleri İETT otobüslerine ve diğer lâstik tekerlekli toplu taşıma araçlarına ayrılabilir (Gerçi, metrobüs olunca, bunların birçoğunun kalkacğaını ya da kısalacağını tahmin ediyorum). Şayet böyle özel bir ayrım yapılmazsa 4'lü çift akış da yeterli olabilecektir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM