Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14
Semih Yaşar

12 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 12:46
Aktarma


Alıntı:
Örneğin Bakırköy'den sonra yoğunluk azalıyor diye herkes Bakırköy'de trenden insin, burada yeniden başka trene binip Halkalı'ya devam edersiniz diye bir uygulama olabilir mi? Bu ne kadar saçma ise, işte şu anda metrobüste yapılan da o kadar saçma.


Eğer gerçekten Bakırköy'den sonra yolcu sayısı çok azalıyorsa, bu tip bir uygulama mantıklı olur. Tamam, yolcunun aleyhine bir şey ama eldeki trenleri verimli kullanma açısından mantıklıdır. Bu uygulama ile, Sirkeci-Bakırköy arasında daha sık tren seferleri yapmak mümkün olur.

Metrobüs hattında, gün boyunca ve hemen hemen bütün duraklarda belli bir yolcu yoğunluğu var. Yani otobüslerin çok boş olması gibi bir durum yok. Bu sebeple, 5 ya da 6 dakikada bir Söğütlüçeşme-Avcılar otobüsü çalışmalı ve aktarma yapmak istemeyen yolcular bu otobüsü beklemeli. Bu otobüs gün boyunca oldukça dolu bir şekilde çalışacaktır. Diğer kısa hatlarda çalışan otobüsler ise yolcu yoğunluğuna göre gün içinde sisteme girmelidir. 34T , 34Z ve 34 ve 34A hatlarının hangi saatlerde ve nekadar sefer sıklığı ile çalışacağı istatistik çalışmaları sonucunda belirlenmeli. Muhtemelen bu tip bir istatistiği İ.B.B yetkilileri de yapıyor.
Eksik olan tek hat, seyrek bir şekilde çalışacak Söğütlüçeşme-Avcılar hattıdır.


En son Semih Yaşar tarafından Cum 08 Ekm 2010, 17:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Burç
12 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 13:01

Alıntı:
Yani otobüslerin çok boş olması diye bir durum yok.


Zaten en boş olduğu saatlerde, gece sabaha karşı olan zaman diliminde metrobüs boydan boya tek hat halinde çalışıyor. Zorla yarı yolda indirme bindirme yapılmıyor. Yani boşken bunu yapabiliyorsa, neden doluyken yapamıyor? Bu sorunun mantıklı bir cevabı yok.


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 13:27

Alıntı:
Maalesef işin aslı öyle değil... İstanbul kentiçi ulşaımında son yıllarda yaşanan karmaşanın asıl sebebi, teminallerde sonlanıp yine terminallerde başlayan dağılım mantığının uygulanmaya alınması oldu.


Abi gözünü seveyim yapma. Seninle de dalaşmıyalım burda. Yapılan işlem bilimsel .Olması gerekeni buldu metrobüs işleticileri. En başında işi bilen birine sormayı akıl etselerde de bu son hali önerirdi. Ki önerenler dinlenmediği için bindirme yapılıyordu.

Ama dersen ki Edirnekapı ile Zincirlikuyu'nun arasına bir sollama şeridi koyalım, o zaman istediğin bindirmeyi yap derim. Ama şimdi olmaz. Sığa düşer. Şimdi daha çok yolcu taşıyacaklar.[/quote]

Alıntı:
Eğer gerçekten Bakırköy'den sonra yolcu sayısı çok azalıyorsa, bu tip bir uygulama mantıklı olur. Tamam, yolcunun aleyhine bir şey ama eldeki trenleri verimli kullanma açısından mantıklıdır. Bu uygulama ile, Sirkeci-Bakırköy arasında daha sık tren seferleri yapmak mümkün olur.


Hah. Şimdi metrobüsün en çok yolcu çeken beketlerine bakalım. Ünalan(Uzunçayır), Zincirlikuyu, Mecidiyeköy, Bakırköy, Merter... Arasından en iyi öpüşme merkezini bulun.


En son Murat Caner tarafından Cum 08 Ekm 2010, 13:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 13:49

Sorunu elim döndüğünce yazayım.

Diyelim şimdi olduğu gibi Zincirlikuyu'da öpüştük. Sıklığımız 60 sn. Yol boyunca her duraktan dakikada 1 araç geçer.

Diyelim eskisi bile bindirdik. Sıklık gene 60 sn. Yani Zincirlikuyu ile Edirnekapı arası her duraktan dakikada bir araç geçiyor. Ama bu iki durak dışındaki duraklardan 2 dakikada bir araç geçiyor.

Son düzenleme ile sık saatler dışında sıklığı ayarlamak için gerekli aralıkla araç kaldırılır. Sık saatlerde de en yoğun durakların yer aldığı Edirnekapı Sözğütlüçeşme arasına tek parça bir otobüs konur. Böylece Edirnekapı Söğütlüçeşme arası 60 sn olan sıklık diğer bölümlerde 120 sn sıklık olur.

Keşke her duraktan geri dönüş olabilse de Bakırköy-Ünalan arası çalıştırılsa ek sefer. En iyi işletme öyle olur.

Tabi bu dediklerim benim gözlemlerim. En yoğun duraklar İETT'nin akbil verilerinde var.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 20:23

Alıntı:
Zaten en boş olduğu saatlerde, gece sabaha karşı olan zaman diliminde metrobüs boydan boya tek hat halinde çalışıyor. Zorla yarı yolda indirme bindirme yapılmıyor. Yani boşken bunu yapabiliyorsa, neden doluyken yapamıyor? Bu sorunun mantıklı bir cevabı yok.

Neden mantıklı bir cevabı olmasın ki? Çok da basit: Çünkü geceleri işletilen seferler yarım saatte bir... Hat başına 2 otobüs düşüyor. Gündüzleri ise hat başına 100 otobüs düşüyor. Yani 50 misli...

Araç sayısı az olduğu için, iki uç arasında da haliyle talep daha fazla oluyor. Bunu aynı araçla karşılamak için de gece arabaları tüm hat boyunca çalıştırılıyorlar.

2 otobüsü tam çalıştırmakla 100 otobüsü günboyu komple boyluboyunca işletmek bir midir? Sarfedilen mazot, zaman kaybı... Bunlar hangi mantıkla açıklanabilir?

Semih'in önerisindeki mantık, işte tam da bizim savunduğumuz mantık: Talebin azaldığı noktalarda arzı belli oranda düşürmek ve gerektiğinde araç değiştirtmek. Zaten fazladan para vermeyeceksiniz, e biraz da keyfimizden feragat edelim ama, değil mi?

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 21:57

Alıntı:
Şişli'deki otobüs yolunun çalışmama nedeni de buna benzerdi.

Şişli tercihli otobüs yolunun çalış(a)mamasının nedeni bambaşkaydı Murat. Şu andaki metrobüs yoluyla ise uzaktan-yakından alâkası olmayan bir sistemdir o... Yıllaryılı bizzat içinde seyahat ettik. Hangi yanlışlıkların hangi sıkıntılara yol açtığını gördük. Yola 5 ayrı noktada giriş-çıkış mervcuttu ve bu ilaveler herhangi bir mantığa göre değildi. Rastgele otobüsler ardarda girerler-çıkarlardı. Yolu kullanan 62 hat mevcuttu. Geçiş aralıkları düzgün aralıklı değildi. ilk 10 dakikada ardarda 25 otobüs birden yola katılırken, takibeden 10 dakikada kimi zaman sadece 3-4 otobüsün girdiği olurdu. Özellikle Harbiye ve Şişli kavşaklarında trafik ışıklarına yakalanma durumu sözkonusuydu. Bu noktada otobüsler abartısız 30-35'i arkaarkaya gelerek kendilerine yeşil yanmasını beklerlerdi. İyi niyetle başlanan bir girişim, maalesef etkin bir şekilde sürdürülemediği için zaman içinde giderek tavsadı ve sonunda ip koptu...

Ama metrobüste durum bambaşka. Orada belli hareket saatlerine riayet edildiği taktirde, akışkanlığın homojen olması gerekir. Bindirilerek meydana getirilen farklı 3 hattın araçlarının hareket aralıklarının çakışması durumunda, aynı durakta en fazla 3 otobüsün arkaarkaya geldiği görülür. Pik saatlerdeyse bu rakam bazı anlarda ikiyle çarpılır. Bunun haricinde metrobüste sığa hesabı falan da geçerli olmaz. çünkü burası İstanbul... İş biraz hava durumuna, biraz yolcuların hücumuna, biraz mesaiye, biraz da şansa bağlıdır. Sığa hesabı, dingin bir trafiğe sahip minik ya da orta boylu şehirlerde belki geçerli olabilir ama İstanbul'da teorik bağlamda sığa hesaplamaları daha 15. dakikada iflâs eder...

Burada yapacağın iş, hatları olabildiğince kalkış saatlerine uygun hareket ettirip, sonra da geriye çekilip takibetmektir. İstanbul'un toplutaşıma eğilimi, bildiğin hiçbir şehre benzemez çünkü... Okulda öğretilen o bilindik klasik teorik derslerle ise uzaktan-yakından alakası yoktur.

Akın KURTOĞLU


emrenmert

8 yıl önce - Cmt 17 May 2014, 20:25

Metrobüs dediğimiz hat, aslında Tüyap-Söğütlüçeşme arasında uzayıp giden tek bir hat. Ama parçalı işletme uygulanıyor ve bu parçalar şöyle:

34 Avcılar-Zincirlikuyu
34A Cevizlibağ-Söğütlüçeşme
34B Tüyap-Avcılar
34C Cevizlibağ-Tüyap
34T Avcılar-Topkapı
34U Zincirlikuyu-Uzunçayır
34Z Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme

Tahminimce Marmaray'da da parçalı işletme olacak.


saim.a
8 yıl önce - Pzr 18 May 2014, 09:34

Sayın emrenmert; mutlaka biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için ufak bir ekleme yapayım. Gece 01.00 ile 04.40 arası 34G hattı Tüyap-Söğütlüçeşme arası aktarmasız sefer yapıyor.

Burç
8 yıl önce - Pzr 18 May 2014, 10:05

Alıntı:
Tahminimce Marmaray'da da parçalı işletme olacak.


Dünyada bir ilk olur herhalde.
Hangi metro hattında yarıda yolcuları indirip tren boş devam etmiş acaba?
Gidecek başka bir yeri yok ki, hattın sonuna kadar boş boş gidecek.


tolginho

8 yıl önce - Pzr 18 May 2014, 10:47

Pendik gibi üçten fazla rayın olduğu yerlerde biten kısa hatlar yapılabilir. Keza Haydarpaşa da sistemde olacakmış gibi gözüküyor. Pendik-Haydarpaşa ya da Gebze-Haydarpaşa işletmeleri yapılabilir.

Mesela YHT'nin tünele gireceği saatlerle çakışan seferler Haydarpaşa'da sonlanabilir.



sayfa 14
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM