Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 12
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 01:00

Alıntı:
Bu kaldırıldı....
Belli birkaç saat dışında bu sistem artık yok, iptal edildi.
Zincirlikuyu'da nokta aktarması uygulamasına geçildi.

Hayır, bindirme sistemine bir örnekti o sadece. İkili hat yerine şimdi üçlü-üçbuçuklu kombinasyonlar deneniyor. Tek parça hat demek; bir uçtan bir diğer uca kadar servislerin kesintisiz devam ettirilmesidir. Bindirme demekse, birbirlerinden biraz daha ileriye-geriye kaydırılan birden fazla renkli iplik gibi düşünülebilinir. İplerin en çok bulunduğu kesim, en yoğun ve en çok talep gören yerdir aynı zamanda. Mantık bunun etrafında şekillenir.

Vapurların halatlarını düşünün: Bir halat birbirlerine helezonik şekilde sarmalanan onlarca ipten oluşur. Bu da halatın taşıma kabiliyetini ve güçlü olmasını artırır. Vapur ne denli büyükse o kadar çok iplikten oluşan halat kullanılır. İstanbul'a uyarladığımızda ise, vapuru çekme gücünden daha fazla bir kapasiteye göre hazırlanmış olan çok iplikli halatların tamamının Avcılar'a kadar atılıp gerilmesini istiyoruz hep...

Şu anda sistem üzerinde 4 farklı hat işletilmektedir.

Akın KURTOĞLU


fatih civelek
11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 01:03

Metro sisteminin Otobüs sistemine kazandırılmiş hali işte.

En kalabalık noktalardan daha fazla hat geçirerek fazla fazla kitlelerin emilmesini sağlamak.


Burç

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 01:06

Eskiden ister Zincirlikuyu'da ister Mecidiyeköy'de, ister Çağlayan'da inip diğer hatta geçilebiliyordu.
Ama bu kaldırıldı.
Artık sadece Zincirlikuyu'da aktarma yapılabiliyor. Yani hatlar üst üste binmiyor.
Neden bu uygulama kaldırıldı sizce?


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 01:10

Alıntı:
En kalabalık noktalardan daha fazla hat geçirerek fazla fazla kitlelerin emilmesini sağlamak.

Evet, eskiden beri İstanbul'da uygulanan bir sistemdir. Benzer bir örneği de İETT'nin sahil hatlarında olmuştur. 1947-1990 arasında aktif halde olacak şekilde:

25 numaralı "Eminönü-Sarıyer" hattı 21 kilometrelik uzun bir hat olduğu için, üzerinde belli noktalarda kesmeler uygulanmıştır. Çünkü asıl talep "Eminönü-Kabataş-Beşiktaş" arasındadır. Sonrasında "Beşiktaş-Ortaköy-Bebek-Emirgan", en nihayetinde de "Emirgan-Sarıyer" arasında... Bu yüzden bindirme hatları hazırlanmıştır:

22A-Eminönü-Yeniköy
22C-Eminönü-Bebek
22D-Eminönü-İstinye
22E-Eminönü-Beşiktaş
Çizgili 22: Dolmabahçe-Beşiktaş-Arnavutköy-Bebek
Destek olarak da taşmalı bir versiyonu: 30-Ortaköy-Beşiktaş-Eminönü-Bayazıd-Aksaray

Hatlar, talebe göre şekillendirilmişlerdir. Hepsini 25 numaralı "Eminönü-Sarıyer" hattına verip boşuboşuna çılgınlar gibi mazot yaktırmak yerine, belli noktalardan geri döndürülmeleri sağlanmıştır.

Bir diğer versiyonu da "40" numaralı "Taksim-Sarıyer" hattında hayata geçirilmiştir:

40A-Taksim-Emirgan
40B-Taksim-Kireçburnu
340B-Taksim-PTT Evleri
40C-Taksim-Bebek
40T-Taksim-Emirgan
Çizgili 40: Beşiktaş-Rumelihisarı
Sonrasında da ilaveten: 30B-Taksim-Beşiktaş

Burç'a işin geçerli mantığını bir anlatabilsem; mesele anında çözülecek aslında...

Akın KURTOĞLU


fatih civelek
11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 01:12

Böyle bir çalışma yapmıştık;



(+)


34 = Avcılar - Zincirlikuyu
34A = Avcılar - Topkapı
34T = Edirnekapı - Söğütlüçeşme
34Z = Söğütlüçeşme-Zincirlikuyu (henüz haritaya eklenmedi)



Burç

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 10:56

Bu konunun ilk sayfasındaki "bindirilmiş hat" gösteren çizim :




Bu da şimdiki uygulama :



Arkadaşlar neden bu sisteme geçildi acaba? Hani öbürü yakıttan tasarruf ediyordu?


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 10:59

Pekiyi, "Avcılar-Topkapı" ve "Edirnekapı-Söğütlüçeşme" hatlarını ne yaptın bu arada? Yolda gelirken düşürdün mü?

Akın KURTOĞLU


Burç

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 11:00

Bunlar belli birkaç saat dışında çalışmıyor artık. Eskiden devamlı çalışıyordu, kaldırıldı.
Şu anda bu yazdığın hatlar çalışmıyor.
Neden kaldırıldı sizce?


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 11:11

Neden çalışmasın ki? 34T hattı günboyu 30-40 saniye aralıklarla (ölü saatlerde de 1-2 dakikada bir) çalışıyor.

Edirnekapı seksiyonu da muhtemelen bir süreliğine (Edirnekapı-Cevizlibağ dönüşümü) yapılana kadar bu şekile alındı. İETT idaresinde bir hat üzerinde kendi inisitayifleri dışında bir değişiklik olduğu taktirde, o hatta pik saatler haricinde ara saatlerde bekletmeler ya da servis iptalleri yapılır. Ama bu bir süre devam eder. Şu anda çalıştırılan şekli bile Avcılar için yeter. -ki, merak etmeyin. Yakında 1 duraklık bir avantajla birlikte yine size geri dönecek...

Akın KURTOĞLU


Burç

11 yıl önce - Cum 08 Ekm 2010, 11:17

Alıntı:
Edirnekapı seksiyonu da muhtemelen bir süreliğine (Edirnekapı-Cevizlibağ dönüşümü) yapılana kadar bu şekile alındı.


Ben de bunu soruyorum zaten baştan beri her mesajımda.



sayfa 12
« önceki   123 ... 1112131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM