Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 10
Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:04

Henüz durak isimleri yola asılmadığı için , resmi durak isimlerini karıştırmış olabilirim. Yazımdaki 'Anıtmezar'' durağından kasıt Maltepe idi.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:09

Tamam... "Maltepe" istasyonuna inen merdivenlerin ya 100 metre kadar gerisinde, ya da 200 metre ilerisinde (araç geçidi altında) birer İETT durağı var. Belediye buraya ulaşmayı zorlaştırmamalı, çünkü her iki noktadan da Metrobüs merdivenlerine yürüyerek ulaşmak, gecenin bir saatinden sonra tehlikeli... Topkapı yönü; mezarlık duvarı, önü sadece araçların geçtiği bir altgeçit. Gerisindeki Matbaacılar yolu da kezâ aynı şekilde. Sağı; tamamıyla mezarlığın, solu da Matbaacılar Sitesi'nin duvarlarıyla çevrili...

Mümkünse "Matbaacılar Sitesi" durağı biraz daha geriye alınmalı, ya da tam merdiven hizasına ilâveten bir "Metrobüs-Maltepe" İETT otobüs durağı konulmalı...

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:23

Bence duraklar planlanırken yakinlarindan gecen otobüs hatlari ya da rayli sistemler ve onemli merkezler var mı diye düsünmüsler bu bakimdan duraklar hatali sayilamaz.

Perpa : kagithane istikametine giden hatlarin varligi ve PERPA nın onemli bir merkez olmasindan;
SSK: hastahaneden;
Okmeydanı - Caglayan : mevcutta otobüs duragi oldugundan;

Dolayi onemli duraklar. Asiri yogun olmasina gerek yok Istanbulda yasayan herkesin isi düsebilecek yerler buralar bağlanti gerekli. Yolcu inip binmiyorsa transit gecer zaman kaybetmez.

75 in kaldirilmasi 85A nin da kisaltilmasi sonucu yanyolun mecburen daha sik duraklarla bağlanmasi geregi de ayri bir gercek...

ayni sekilde

Topkapi : Kabatas ve Sultanciftligi tramvay hatlarina;
Maltepe: Bayrampasa ve gungoren istikametindeki otobüs ve minibüs hatlarina;
Sehitlik duragi ise bunca yildir eksik olan bati ilceleri ile kuzey ilceleri (Eyüp-GOP) ve Fatih-Vezneciler arasindaki baglantiyi saglayacak olmasindan....
Anitmezar duragi ise Vatan caddesinden giden kuzey yondeki Otobüs hatlari ve de Havaalani LRT ile bağlantiyi saglamasindan (her ne kadar entegrasyon fiyasko olsa da)
dolayi onemli duraklar.

Mecidiyekoy viyadügünün cikisinda bir durak olmamasi ise eksiklik.
Ayrica Ayvansaray ve Halicioglu duraklarinin mevcut Merdivenlerle kopru altina baglanmiyor olmasi da bir eksiklik.
Bence Baslik "Istasyon sayisi gerektigi kadar mi" olmali...


Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:29

Bir konuda anlaşmıyoruz, o da şudur. Metrobus hattı uzun bir hat. Ve yoğun yerleşimlerin ortasından geçen bir hat değil.

Dolayıısyla beslemeli bir hat. Besleme güzergahlarını değiştirmek doğru olanıdır. 200 metre arayla durak olmaz. Minibüs ve diğer otobüs güzergah ve duraklarını Metrobus'a göre yeniden belirlemek gerekir. Küçükler büyüklere uymalı yani.

Akın Bey'in Maltepe örneği için önerdiği otobüs durağının yerini değiştirilmesi gibi olmalı.

Benim bugün bir şey dikkatimi çekti özellikle Mecidiyeköy durağında otobüse biniş süresi çok uzun sürüyor, yoğunluıktan dolayı.

Akın Bey'in önerdiği Gayrtettepe tarafına durak düşünmesi bana da makul geldi. Kısa aralık olmasına rağmen Mecidiyeköydeki yığılmayı emecektir. Bu mevkide durak sıklığı makul ama diğer yerlerdeki sık duraklar bana makul gelmiyor.


En son Orhan Kınık tarafından Cmt 20 Eyl 2008, 02:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Sedat_85g

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:37

Alıntı:
Bir konuda anlaşmıyoruz, o da şudur. Metrobus hattı uzun bir hat. Ve yoğun yerleşimlerin ortasından geçen bir hat değil.

Dolayıısyla beslemeli bir hat. Besleme güzergahlarını değiştirmek doğru olanıdır. 200 metre arayla durak olmaz. Minibüs ve diğer otobüs güzergah ve duraklarını Metrobus'a göre yeniden belirlemek gerekir. Küçükler büyüklere uymalı yani.


Bu konuda 500T ornegini düsünüyorum uzun hat tartismasi gecince.
Bu otobüs hatti Istanbulun bir ucundan diger ucuna gidiyor ve ozel aracindan sonra bir Istanbullunun en hizli sekilde ulasimini saglayabilecegi hattir ayni zamanda. 104 sayisi gecmisti bir konuda; bu sayidaki aracla tiklim tiklim yol alan bu hat Cevizlibag - 4.Levent - Kavacik - Tuzla baglantisini krallar gibi üstleniyor ki arac sayisi tek sorunu.

Durak sayisinin fazla olmasi zaman kaybina yol acmiyor bence asil zaman kaybi duraklarda bekleyen 50 kisinin balik istifi otobüslere binmeye calisarak kapilari engelleyip kalkmasina izin vermemesinden kaynaklaniyor. Depar seferler ile bu sorun da en aza indirilir düsüncesindeyim.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:39

Bölgedeki aktarma mantığını şu şekilde oturtmaya çalışıyorlar:


(+)


Şu anda [86] ve [91] numaralı light Metrobüs hatları devreye girmediği ve de [T4] numaralı Cebeci tramvayı tam randımanla hizmete alın(a)mayıp Topkapı'ya da ulaşamadığı için, metrobüsün bu istasyonları âtıl tutuluyor olabilir....

Akın KURTOĞLU


Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 02:43

Alıntı:
50 kisinin balik istifi otobüslere binmeye calisarak
Bu söylediğinize katılıyorum. Bilhassa Mecidiyeköy'de bu söylediğiniz durum yaşanıyor. Zincirlikuyu'dan Mecidiyeköy'e en az iki otobüs birden çıkartılmalı. Sefer aralığı Zincirlikıuyu'dan veriliyor dolayısıyla Mecidiyeköy'de tek otobüs oluyor o an ve yolcular otobüse yığılıyor.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 03:22

Bu mıntıkadaki, mevcut ve projelendirilip üzerine giydirilecek olan raylı ve lâstik tekerlekli yeni sistemleri olabildiğince basitleştirdiğimiz vakit, şöyle bir görüntü ortaya çıkıyor:



Akın KURTOĞLU


madrabaz
13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 04:24

Alıntı:
Şehitlik durağı açılınca göreceğiz. Anıtmezar-Vatan-Şehitlik . Bu duraklardan birisi kalmalı. Vatan için ilerde aktarmada yararlanılacak deniyor ama aktarmalı yolculuğu bizim insanımız pek sevmez. İlerde talep görür mü bilemiyorum. SSK durağı Çağlayan'a çok yakın.

Toplu taşıma anlayışında ayağa kadar durak götürülmez. Çok sık duraklı sistemler yolculuk süresini ve işletme maliyetini artırır. Metrobus hattı uzun bir hat.

Mesela Zeytinburnu cadde tramvayını ele alalım. Toplam hat uzunluğu 13.5 km. Yolculuk süresi 55 dakika. Ben Zeytinburnu'nda otursam, özel aracım varsa , Kabataş'a taramvayla gitmem . Cadde tramvayı olduğu için, tramvay için makul olan durak sıklığı, metrubus için makul olamaz.

Orhan Bey, aslında Şehitlik durağının yoğun olarak kullanılacağını gösteren güzel bir örnek var elimizde, 500 (Cevizlibağ - Kadıköy) hattı. Bu hat, özellikle, Kadıköy tarafından gelirken, Mecidiyeköy'de çok yoğun yolcu talebine maruz kalır. Özellikle zirve saatlerde, Mecidiyeköy'de, 10 dakikaya yakın beklediği olur. Bu kadar talebin tek sebebi de, diğerleri gibi Okmeydanı, Perpa, Darulaceze, Cemal Kamacı güzergahını kullanmayıp, direk E-5'ten gitmesidir. Bu otobüsün en çok yolcu bıraktığı duraklardan biri de Şehitlik durağıdır. İnenlerin çoğu da Mecidiyeköy'den binenlerdir. Ve burada inen yolcuların %90'ı Sultançiftliği tramvayına yönelir (Orada kümeleşmiş minibüsler dat! dat! diye kafa ütülerler, ama kimse "tınlamaz" bunları. ) E-5'ten gitmesi bir avantaj, ama zirve saatlerde bunun da bir esprisi kalmıyor, malum trafik sıkışıklığı. Eğer Şehitlik istasyonu açılırsa, 500'ü kullanan yolcuların tamamı, hızlı gittiği için metrobüsü kullanacaklardır.


Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 04:29

Alıntı:
Eğer Şehitlik istasyonu açılırsa, 500'ü kullanan yolcuların tamamı, hızlı gittiği için metrobüsü kullanacaklardır.
Bu söyledikleriniz mümkündür. Ben zaten ille de şehitlik durağı kalkmalıdır demiyorum. Sadece o mevkide birbirine yakın 3 durak fazladır diyorum.

Akın Bey'in çiziminde Maltepe boşa çıkıyor. Şehitlik açılınca gözlemleme imkanımız olacak.

Zamansızlıktan dolayı toplu taşımı çok sık kullanan birisi değilim.

Bu durağı özellikle izlemek için metrobusa daha çok bineceğimi söylebilirim.

Zaman ve süre konusunda neden bu kadar hassas durduğumu anlamışsınız sanıyorum



sayfa 10
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM