Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Çrş 17 Eyl 2008, 11:08

Bazı noktalarda durak arası 1km. azdır,ama az olması gerekmediği anlamına gelmiyor.Mesela Şehitlik-Anıtmezar arası;Topkapı-Maltepe arası gibi.

1km. için doğru diyorsun ideali budur,ama yolcu potansiyeli varsa ve vatandaşa kolaylık sağlayacaksa daha kısada olabilir.

Zaten İstanbul'un arazi yapısı ve yerleşiminden dolayı eşit mesafeli durak-istasyon hayaldir.


tarkanzbk

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 00:33

Alıntı:
İkinci kusur, lüzümundan fazla durak sayısı. Bugün akşam çıkış saatına yakın olmasına rağmen otobüs, 3 durak'ı yolcu olmadığı için teğet geçti.
Bunlar hangi duraklardı?
Benim aklıma gelen önceki hatta göre bu hattın daha sık yoğun çalışan nüfusunu barındırması olabilir.tabi düşüncem yanlışta olabilir.Hatta Akın Bey'in başka bir başlıkla açtığı Gayrettepede de istasyon olmalıydı fikrine bile katılıyorum burası inanılmaz bir çalışan nüfusu barındırıyor.


Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 00:40

Benim akşam vakti geçtiğimde, Çağlayan, Vatan kavşağı ve Anıtmezar'da yolcu yoktu. Otobüs Mecidyeköy'de dolmuştu ayakta yolcu dahi vardı. Diyeceğim doruk saatta dahi bu durakalrda yolcu yoktu. Gereksiz durakları , ilgili başlıkta tartışırız gene. Bu duraklar için gereksiz demiyorum yanlış anlama olmasın.

Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:00

2.etap açıldığı günden bu yana Metrobus'u gidşili gelişli 3 kez kullandım. Bugün ikindi üzeri Zincirlikuyu'ya kadar gittim, akşam gene Zincirlikuıyu'dan biniş yaptım. Daha önceki yazılarımda iki durağın (Edirnekapı ve SSK ) duraklarının gereksiz olduğunu yazmıştım.

Bu üç yolculukta edindiğim izlenimle görüşümü revize ediyorum. 2 değil 3 durak gereksizdir diyorum. Anıtmezar durağını'da bu gereksiz duraklar safına katabiliriz.

Vatan Caddesi durağı ileride kullanılabilir mi bilmiyorum onu da sayarsak 4 durak gereksizdir diyorum. 6 kez geçmeme rağmen burdan bir kere yolcu aldıklarını gördüm.

2.etap'ın amiral durağı Mecidiyeköy'dür. Bu etaptaki yolcunun %60'i Mecidyeköy'den biniyor. %25' Zincirlikuyu, %15'ni diğer duraklarda biniyor ve iniyor.. Göz ucuyla sayarak yaptığım istatistik böyle


tarkanzbk

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:01

Çağlayan durağında onyıllardır otobüs gelsede binsek diye bekleyen kalabalık bir yolcu güruhu görmemişimdir.günün her saatinde her iki taraftada bir kaç kişi vardır.



madrabaz
13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:28

Vatan ve Anıtmezar durakları konusunda size katılıyorum; ama Şehitlik konusunda katılmıyorum. Şehitlik durağı yakında kullanıma açılır. O zaman yolcu indi/bindi durumu olacaktır. Yoksa şu an haliyle gereksiz görünecektir. SSK durağı için de aynısı geçerli. Sanırım, İBB de bu işi el yordamıyla halledecek. Ya da işi oluruna bırakacak. Bazı duraklar (Vatan ve Anıtmezar) pratikte kapalı olacak.

Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:43

Şehitlik durağı açılınca göreceğiz. Anıtmezar-Vatan-Şehitlik . Bu duraklardan birisi kalmalı. Vatan için ilerde aktarmada yararlanılacak deniyor ama aktarmalı yolculuğu bizim insanımız pek sevmez. İlerde talep görür mü bilemiyorum. SSK durağı Çağlayan'a çok yakın.

Toplu taşıma anlayışında ayağa kadar durak götürülmez. Çok sık duraklı sistemler yolculuk süresini ve işletme maliyetini artırır. Metrobus hattı uzun bir hat.

Mesela Zeytinburnu cadde tramvayını ele alalım. Toplam hat uzunluğu 13.5 km. Yolculuk süresi 55 dakika. Ben Zeytinburnu'nda otursam, özel aracım varsa , Kabataş'a taramvayla gitmem . Cadde tramvayı olduğu için, tramvay için makul olan durak sıklığı, metrubus için makul olamaz.


tarkanzbk

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:54

tüm sistem tam anlamıyla oturduktan sonra üst geçitler,merdivenler,turnikeler ondan sonra bir istatistik yapılarak gereksiz duraklar kaldırılabilinir.çok zor olacağını sanmam.

Orhan Kınık

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:57

Verilen bir hakkı geri almak çok zordur diyorum. Başta planlamaları gerekirdi diye düşünüyorum. İlerde işlevsiz diye kaldırmaya çalışırsanız çevre sakinleri karşı koyar.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 01:59

Aslında durak açıldıktan sonra kullanılırlığı ve giriş-çıkış kolaylığı/zorluğu da zaman içinde pratikte kontrol ediliyor ve gerek olmadığına kanaat getirilirse iptal edilebiliyor. Bir örnek:

1992-93'de açılan "Aksaray-Bayazıd (-Sirkeci)" cadde tramvayının Pertevniyal Valide Sultan Camii önünde, meydanın tam ortasında bir istasyonu mevcuttu. Ama dönemin yönetimi, bu durağı hemen altındaki "Aksaray Altgeçidi"yle ilişkilendiremediği için, buraya ulaşmak çok can sıkıcı ve de tehlikeliydi. Yayalar için hiçbir geçit sözkonusu olmadığı için insanlar böylesi önemli bir durağı zaman içinde kullan(a)madılar ve sonunda istasyon platformu da 1 sene sonra iptal edildi. Belki bunlar da böyle bir evrim geçirecekler ileride...

NOT: Bu arada; Anıtmezar'dan kastedilen istasyon hangisi? "Maltepe yolu" girişindeki mi? Çünkü benim bildiğim; "Topkapı", "Maltepe", "Vatan/Anıtmezar", "Edirnekapı/Şehitlik" durakları mevcut.

Akın KURTOĞLU



sayfa 9
« önceki   123 ... 891011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM