Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cum 12 Eyl 2008, 16:12

Toplu olarak son kez cevap vereyim. Şehitlik durağı bu haliyle saçma sapan gereksiz bir duraktır.

Bunu söyleyen kişinin muhtemelen bir çoğunuzdan daha uzun süredir 500 Evler'de oturduğunu ve bu durağın müşterisi olduğunu hatırlatırım.

Bu durak bildiğiniz gibi şehitlikteki köprünün Topkapı tarafına yapıldı. Ulaşım ise görünene göre mezarlığın yanından durağın uzak ucuna doğru gidip geçitten geçerek bir miktar geriye doğru yürüyerek olacak.

Anıt Mezar durağıda kavşağın tam üstüne yapıldı. Bu iki durak arasındaki mesafe çok az. Oysa durak bu ikisinin ortasına yapılarak iki uçtan ulaşımla her iki noktayada hizmet verebilirdi.

Eğer böyle yapılsaydı durağa ulaşmak için mevcuttan az daha fazla bir yol yürüyerek ulaşılan bir durak olacaktı.

Bu sayede etap boyunca bir durak eksileceğinden sefer hızı yükselecekti. Ama yapmadılar.

Tabi mevcut şehitlik köprüsünden bir merdiven indirerek durağa ulaşım sağlanırsa yukarıda yazdıklarım geçersiz olur. Ancak görünürde böyle bir ulaşım yok.

Erkan Yılmaz


madrabaz
14 yıl önce - Cum 12 Eyl 2008, 17:26

Şehitlik istasyonu gereksiz felan değil. Ama durağa ulaşma yeri çok absürt. Oysa, Şehitlik Köprüsü'nün Ayvansaray tarafı çok çok müsait bir yer. Hemen köprünün dibinden çok rahat durağa üst geçit yapılabilir.

Hazır söz gereksiz istasyonlardan açılmışken, şu haliyle; Topkapı Parkı, Maltepe, Anıtmezar ve Şehitlik bir birlerine çok yakın. Şahsen, Topkapı Parkı ve Anıtmezar'ı gereksiz bulanlardanım. Evet, belki Anıtmezar LRT için aktarma istasyonu olarak düşünülmş olabilir. Ama LRT çok uzakta ve en önemlisi oraya ulaşmak vızır vızır akan trafik yüzündne çok tehlikeli. Birde Vatan Caddesi'ne yapılacak metrobüs için yapıldığı söyleniyor. Metrobüs yapıldığın da bile orasının çok kullanılacağını düşünmüyorum.


inancgs05

14 yıl önce - Cum 12 Eyl 2008, 17:29

Erkan Beyin cevabı üzerine bazı eklemeler yaptım ama ben ona katılmıyorum riskli bir geçişde olsa oradan karşıya geçilir yada yokuşun başına ışık konabilir ve Metro İstasyonun sonunda alt kata merdiven koymuşlar boşuna yapılmamış ayrıca PERPA o şekilde oluyorsa şehitlikte olabilir




Yeşil :Şehitliklerin olduğu alanlar
Rakamlar :Nüfus
Morumsu çizgiler :Ulaşım Yolları
Kahverengi : İsmail beyin teklifi
Açık Yeşil : Benim ikinci önerim
Ortadaki Morumsu çizgi : 3. Önerim ,En kestirme olarak İtfaye Demiri

Şehitlik durağı en az 2 Milyon insana hitap etmektedir Fatihteki Çarşamba Pazarına binlerci insan gelmektedir bu durağın kapasitesi Cevizlibağla yarışır bence 2 3 katlı bir durak olmalı


En son inancgs05 tarafından Cum 12 Eyl 2008, 18:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cum 12 Eyl 2008, 21:42

Bu akşam geçerken Şehitlik durağının merdivenlerinin yapılmakta olduğunu gördüm.

Ancak geçide doğru çıkan düz bir merdiven değil. Zaten turnikeler ile geçit arasındaki mesafenin gerekenden az olduğunu daha önce yazmıştım.

Turnikelerden itibaren başlayan merdiven hemen hemen normal üst geçitlerdeki kadar yükseldikten sonra geçidin altından diğer tarafa doğru düz ayak uzuyor. Henüz buraya kadarını yapmışlar. Görünen o ki oradan kıvrılıp Topkapı tarafından geçide bağlanacak.

Oldukça uzun bir merdiven. Özellikle sigara içenler için zorlayıcı bir deneyim olacaktır bu merdivenleri tırmanmak.

Aradaki bu uzun sahanlığı insanlar bir nebze soluklansın diye yaptılar herhalde.

Erkan Yılmaz


OzanEmre

14 yıl önce - Cmt 13 Eyl 2008, 00:18

inancgs05 demiş ki:
Bahçelievlerde oturan için Yenibosna ve İncirli durağından daha yakın.Beşyolda Boğaz köprüsü benzeri bir üst geçit var fakat bir Metrobüs durağı yok oysaki Beşyol en az 100.000 nüfuslu bir bölge Önemli bir arterdi önceden burada insanlar Bağları veya sefaköyü kullanıyorlar.

Daha güzergahtaki durakların adını veya sırasını doğru dürüst bilmeden yorum yapıyorsunuz. Doğru sıralama için aşağıdaki haritadan yararlanın.


Avcılar-Cevizlibağ Metrobüs Hattı (+)


Ayrıca Bahçelievlerde oturan için Yenibosna demişsiniz (aslında Şirinevler Metrobüs Durağını kastettiğinizi düşünerek) Şirinevler Metrobüs Durağı ile yapılması istenen Bahçelievler Metrobüs Durağı arası yaklaşık 1.5km ve yine yapılması istenen Bahçelievler Metrobüs Durağı ile İncirli-Ömür Metrobüs Durağı arası yaklaşık 800m. Gerekli bilgileri, açıklamaları ve yorumları Bahçelievler'e Mutlaka Metrobüs Durağı Yapılmalıdır başlığı altından takip edebilirsiniz.

Gerekli veya gereksiz diye yorum yapmıyorum ama bu sistem içinde 800m.den de daha az aralıkta duraklar da mevcut. Hatta sizin önerdiğiniz Beşyol Durağı ile Sefaköy Durağı arası ise yaklaşık 550m.
Ayrıca "Beşyol en az 100.000 nüfuslu bir bölge" demişsiniz. Eğer Bahçelievler Metrobüs Durağı yapılırsa bu durağı kullanacak insanların yaşadığı Bahçelievler sınırları içindeki bir kaç semt sadece 250.000 hatta daha fazla eder. Kaldıki daha Bağcılar ve Güngörenden minibüs ile gelip ve Bakırköy tarafından gelip kullancak vatandaşlar bu sayıya dahil değil.

Vatandaşa hangi durağı kullanacağı hakkında akıl vermeden önce forumdaki ilgili konuları inceleyebilirsiniz.

Saygılar.



mehmetist
14 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 13:13

İkinci etaptaki durak sıklığı ve otobüs durağı olmayan yerelere metrobüs durağı yapılmasının nedeni bence ileriye yönelik düşünmeleri. Unutmayalım ki 1990 yılındaki istanbul nüfusu şimdikinin neredeyse yarısı kadardı, birkaç sene sonra milyonlarca insan daha eklenmiş olacak. Yani sırf bugün olarak düşünmemek lazım.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 13:19

SSK durağı gereklidir o kadar.O bölgede oturan yada çalışan birisi değilim bu arada.

inancgs05

14 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 16:09

Bugün 1 Saat önce M.köye gittim SSK durağından geçtim Tek bir çivi bile çakılmamış öylece duruyor.tabi tam o durağı PAS geçerken Bütün Yolcular Homurdandı nasıl yapılmaz biz şimdi bu kadar yolu nasıl yürüyeceğiz şeklinde ben bu durakta hiçbir çalışma olmamasına bi üzüldüm bi üzüldüm anlatamam sonra bütün otobüs o sloganı söyledik :

SSK DURAĞI GEREKLİDİR O KADAR


Murat Caner
14 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 16:48

Durak yerlerini ve aralarındaki uzaklıkları bir hayır sever yazsa ya da uydu görüntüsüne işlese de bu tartışmayı sonra sürdürsek. Durakların arasının 1 km'den az olmaması gerekir ki verimli bir ulaşım yapılsın.

inancgs05

14 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 17:27

İki durak arası duba dolu hiç boşluk yok resimini çekerim bi ara



sayfa 8
« önceki   123 ... 7891011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM