Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 11
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 05:22

Alıntı:
Akın Bey'in çiziminde Maltepe boşa çıkıyor. Şehitlik açılınca gözlemleme imkânımız olacak.

Evet, şu an için "Maltepe"yle ilişkilendirilen herhangi bir raylı sistem yok. Bu istasyon muhtemelen, Yiğitçavuş-Maltepe yoluyla; Bayrampaşa, Cevatpaşa, Muratpaşa, Altıntepsi, Kocatepe, Esenler, Üçyüzlü, Karabayır, Atışalanı, Çeşme... gibi iç yoldan giden semt otobüslerinin toplanarak birleştikleri nokta konumunda olduğu için oluşturuldu. Bir de çok az olmakla birlikte Topkapı Kaleiçi ve civarının yolcularını bir miktar yayan yürüdükten sonra Metrobüse aktartmak için...

Tam o noktaya bir İETT otobüs indirme-bindirme durağı şart en kısa zamanda...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
13 yıl önce - Cum 26 Eyl 2008, 01:54

Hiç bir durak gereksiz değil bence.

Orhan Kınık

13 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2008, 02:33

Alıntı:
Zaten İstanbul'un arazi yapısı ve yerleşiminden dolayı eşit mesafeli durak-istasyon hayaldir
Uzun bir hattın verimli ve karlı çalışması için yolculuk süresi çok önemlidir. Ticari hız önemlidir. Burda önemli olan bir hat üzerinde olması gereken istasyon sayısıdır. Bazı istasyonlar birbirine çok yakın olabilir ama tüm hattı bu şekilde çalıştırmaya kalkarsanız yolculuk süresini uzatırsınız, dolayısıyla o hatta sadece mecbur kalmış insanları binderebilirsiniz.

Daha fazla yolculuk süresi demek, yolcu için zaman kaybı demektir, konfor kaybı demektir. İşletme için daha çok araç demektir, daha çok yakıt tüketimi demektir. İnsanlar zaten ayakta gidiyor birde onları saatlarca yolculuk ettirmek modern işletmeciliğe terstir.

Bir hatta olması gereken iki nokta arasının ortalaması asgari 1500 metredir. Metrobus'u cadde tramvay mantığı ile çalıştırmak yanlıştır. Metrobus metro mantığı ile çalışmalıdır. 2.etapta iki nokta ortalaması 1000 metrenin altına inmiştir. Popülist davranılarak bu hattın ilerde felç edilmesine karşıyım. Yeni istasyonlar açılacağı ileri sürülüyor ki bu tamamen yanlıştır.

200-300 metre yürümekten üşenen insan taksi tutsun bence. Öyle zaman oluyor ki bindiğimiz taksiyi dahi trafiğe sokmamak için 200-300 metre beride iniyoruz, adama yazık olmasın diye. İki nokta arası 1500 metre olduğu zamanın bu noktanın ortasında olan kişi en fazla 750 metre yürüyecek demektir.


Erkan YILMAZ
13 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2008, 02:44

Üstü kapatılan duraklardaki reklam panolarına 38 dk ilanları asılmış. İBB 38 dakika konusunda ısrarcı. Yeni duraklar hizmete girdikten sonra aynı söylem devam edecekmi acaba?

Hattı tam güzergah olarak hiç kullanmadım. Çeşitli saatlerdeki ulaşım süresini ölçebilen var mı? Fiiliyatta nedir hattın ortalama sefer süresi?

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2008, 02:49

45 dakika civarı... 41-42'ye de iniyor, 49'a da çıkıyor...

Akın KURTOĞLU


Orhan Kınık

13 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2008, 03:32

Lüzumsuz durakları pas geçtiği zaman 38 dakika. Pik saatlarda her durakta yolcu olduğu için 45 dakikayı buluyor. Ben toplu ulaşımı kullanan birisi olmamakla birlikte metrobusu bu hızından dolayı sık sık kullanıyorum. Bu söylenenler gerçekleşirse ilerde hız kesinlikle düşecektir. Hiç bir cazibesi kalmayacaktır. Şu an dahi 45 dakika tartışılmalıdır.

Beylikdüzü açıldığı zaman , düşünün ki Beylikdüzünde sahilde oturuyorsunuz, minibüse biniyorsunuz, minibüs zaten 3-5 km'lik yolu 15-20 dakkada alıyor. Besleme hattında gereğinden fazla zaman kaybına uğruyorsunuz. Mecidiyeköy'de inmek üzere bindiniz araça, 50 dakikada gitmeniz gerekirken, fazla duraklardan dolayı 15-20 dakika fazladan zaman kaybına uğrayacaksınız Mecidyeköy'e kadar ayakta gideceksiniz, ordan inip Osmanbey'e gideceksiniz.

Metroya kadar yürü , in, bin, bekle, devam et , etti mi 15 dakka. Normal otobüslere binseydiniz zaten bu kadar sürede yolculuk yapardınız ama hiç olmazsa oturarak yolculuk yapardınız ve bir bilet parası yanınıza kar kalırdı. Özel aracınız var ise evden biraz geç çıkardınız, trafiğin boşalmasını beklediniz , toplu ulaşımcılardan önce olmanız gereken yerde olurdunuz.

Diyeceğim o ki,

Bu hattın yolcusunu yol kenarında çalışan, oturan yolcu olarak tasavvur etmek yanlıştır. Onun için duraklar arsı ortalama mesafe en az 1500 metre olmalıdır. 2000 metre idealdir. Besleme hatları bu mesafeye göre tasarlanmalıdır. Yapılması gereken besleme hatlarının iyi tasarlanmasıdır.

Şimdi soruyorum, metrobus yolun yakın oturan beyzadeler fazla yürümesin diye adım başı durak yapmak besleme hattını kullanan yolculara haksızlık değil midir?

Özel aracı olanlar için metrobus'un bir önemi kalır mı?


inancgs05

13 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2008, 16:51

ssk perpa yapılırsa bahcelievler beşyol fuzulidir durak eklemek yerine incirliyi biraz daha batıya bağlarıda iptal edip beşyola almalılar turnikeler sürekli açık olmalı biz haram düşkünü bir millet değiliz araçlarda makina olmamalı

recep demirbas
13 yıl önce - Çrş 29 Ekm 2008, 17:16

Alıntı:
bahcelievler beşyol fuzulidir


işiniz yoksa bir gün beşyola gidin ve e5'in kenarında sefaköye doğru yürüyen insan kalabalığını bir görün. kadir has için de bir şey demiyorum zaten forumda tartışılıyor o durağın gerekliliği.

bana sorarsanız ben avcılar yanyolda bir durak daha yaparım. şükrübey ile karayolları durağı arasındaki mesafe çok uzun. insanların kolay ulaşamadığı bir ulaşım sistemi ne işe yarar ki. zaten hattın ucuna eklenecek duraklar çoğu yolcuyu etkilemeyecek bile. örneğin beşyol durağı


inancgs05

13 yıl önce - Prş 30 Ekm 2008, 19:23

Alıntı:
bağlarıda iptal edip beşyola almalılar

beşyola gereksiz demedim magazin gazeteciliği yapmayalım kayınpederim orada oturuyor bende yoğunluğu biliyorum.beşyolla bağlar çok yakın oluyor bağlar iptal edilebilir floryaya gidenler (tabi varsa) beşyoldanda gidebilir.Bahçelievleri tartışmayacam oradan geçerken hiç bir durak faaliyeti görmeyince moral buluyorum bende bahçelievlerden ev bakıyorum talebimde yok .Metrobüs durağı olmaması ev almam için engel teşkil etmiyor cillop gibi Metro durağı var



sayfa 11
« önceki   123 ... 91011
ANA SAYFA -> ULAŞIM