Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Hamit UÇAR
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 16:14

Çağlayanda'ki istasyon hastane için yağıldı hiç değilse yolculara hastane yolu için ulaşım kolaylık sağlanması için yapıldı Çağlayan İstasyonu önemli bi bölge olduğu için yapıldı bi istasyon boş yere yapılmaz mutlkaa nedeni vardır öyle bu istasyon fazla yapıldı bunu kaldırsın diyenlerde düşün metrobüs niye yapılıyor acaba.

Orhan Kınık

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 16:44

İnsanlar gidecekleri yere zaten bir şekilde ulaşıyor. Metrobus'u farklı kılan şey, seri hareket etmesi, yolcuyu mümkün olan en kısa sürede gideceğe yere ulaştırmasıdır. Cadde tramvay mantığı ile durak sayısını arttırırsanız ulaşım süresini uzatırsınız. Zeytinburnu -Kabataş arası 13.5 km ama ulaşım süresi 55 dakikadır. Sebebi durak sayısın oldukça fazla olmasıdır. Mevcut Tramvay için doğru olan bu uygulama metrobus hattı için doğru olamaz.

Metrobus hattının çevresinde yoğun insan trafiği yoktur. Yol boyu alışveriş dükkanlarıyla çevrili değildir. Laleli'de bin Beyazıt'ta in durumları olmayacaktır. İlk ve son durak arası oldukça uzundur. Dolayısıyla ticari hızın yüksek olması gerekmektedir. Bunun içinde durak sayısının mümkün olduğunca az tutulması gerekmektedir.


FıratKaradağ

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 16:49

Alıntı:
Zeytinburnu -Kabataş arası 13.5 km ama ulaşım süresi 55 dakikadır.


Hafta içi yolcu yoğunluğunda bu kadar uzun sürdüğü anlar oluyor. Fakat dün 35 dakika da bu seferi tamamlayan tramvay beni hayrete sürükledi. Konumuzla alakalı değil ama paylaşmak istedim.


musstafa
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 17:23

Çaglayan duragı önemi ilerde dah da artacaktır.Adalet sarayı yapımı nedeniyle..

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 17:44

"Avcılar-Cevizlibağ" ve "Cevizlibağ-Esentepe(/Zincirlikuyu)" arasındaki mesafeleri ve mevcut durak sayılarını bularak, her iki hatta uygulanan; Parkur/İstasyon sabitini çıkartabiliriz. Böylece, 2 istasyon arası ortalama mesafenin her 2 hatta da kaç değerine karşılık geldiğini bulabiliriz.

Akın KURTOĞLU



Erkan YILMAZ
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 18:01

Metrobüs 2. etabı ile en güzergahı en çok örtüşen 85 türevleri hatları ile karşılaştırırsak hattaki durak yoğunluğunu rahatça görebiliriz.

85'ler (D100'den gidenleri) Cevizlibağ'dan çıktıktan sonra ilk durağı Ayvansaray'dı.
Metrobüs ise aynı yolda daha önce durulmayan Topkapı, Anıtmezar ve Edirnekapı'da duracak.

Birde Çağlayan kavşağının batısındaki hastane durağı var.

Topkapı durağına itirazım yok. Bayrampaşa için önemli bir entegrasyon noktası.

Anıtmezar ve Edirnekapı durağı ise bence yanlış konumlandırıldı. Bu ikisi tek bir durak olarak yapılabilirdi. (GOP'ta oturan ve Edirnekapı durağının potansiyel yolcusu olarak söylüyorum bunu)

Edirnekapı durağının Anıtmezar tarafına yapılmış bir üst geçit var. Eğer durağın bir ucu bu geçitte, diğer ucu ise kavşağa doğru uzatılsaydı he iki tarafada hizmet verecek bir durağımız olacaktı.

Şimdiki hali ile metrobüs hızlanmaya fırsat bulamadan durmak zorunda kalacak.

Çağlayandaki kavşağın iki yanına yapılan duraklarda aynı şekilde çözümlenebilirdi. Durak tam kavşağın üstüne konumlandırılsaydı Mecidiyeköy tarafındaki ucundan eski otobüs durağını kullanan yolculara hizmet verirdi. Diğer ucundan ise üstü kapalı uzun bir yaya üst geçidi ile hastane tarafına hizmet verirdi.

Bu uzun olabilir ama mevcut halide çok kısa değil.

Böyle yapılsaydı 2 durak azalmış olacaktı. 10 duraktan ikisini bence gereksiz yere inşa ettiler.

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 18:06

Alıntı:
Anıtmezar ve Edirnekapı durağı ise bence yanlış konumlandırıldı. Bu ikisi tek bir durak olarak yapılabilirdi.

Anıtmezar durağı muhtemelen "Aksaray-Göztepe" metrobüs yolu ile "Yenikapı-Otogar-Yenibosna" LRT hattına yolcu vermek için düşünüldü. Edirnekapı durağı da "Topkapı-Edirnekapı-Cebeci" cadde tramvayı için...

Hat açıldığı vakit bir süre bu iki istasyonu takip etmemiz gerekli. Bakalım, yolcu talebi yeterli oranda mı, yoksa öylesine gel-geç birer istasyon olarak mı hayatlarını sürdürecekler?

Akın KURTOĞLU


mcagri
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 18:17

Aslında madem bu yola girildi, Hürriyet Tepesi'ne de bir durak yakışır, diyebilirdim ben de rahatlıkla. Ciddi ciddi evimin neredeyse kapısında durak olurdu. Ama demiyorum.

Fakat burası bir ana hat. Bence durak sayısı minimumda tutulmalı, bağlantılara önem verilmeli. Hepsinden daha önemlisi, yaya yolları geliştirilmeli.

Örneğin bugün çok tartışılan Bahçelievler'e bir durak kondurmak yerine burayı güzel bir yaya yolu çalışması ile İncirli'ye bağlamak çok daha faydalı olur.

Alttan, üstten, sağdan, soldan, her yerden giden, yürünmesi kolay, kesintisiz, peyzajı muntazam yaya yolları yapmalıyız.

İddia ediyorum, devam eden projelerle birlikte geliştiriken yaya yolları İstanbul trafiğine ilaç olur.


En son mcagri tarafından Pzr 31 Ağu 2008, 18:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mehmetist
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 18:17

Durak sayısı fazla, bu yüzden ekspres metrobüs seferleri yapılmalı.
Bütün yolcuların her durakta durmasına gerek yok!!!!

Bu konuyu daha önce şu başlıkta açmıştım : Ekspres Metrobüs Seferleri


Erkan YILMAZ
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 18:22

Her ikiside doğru düşünce. Hatta Anıtmezar durağı altından geçen metroyada entegre olarak çok çok önemli bir durak olacaktır.

Ama bu iki durak bir birine çok yakın. İkisinin arasına konumlandırılmış ve uçlarından her iki yönede hizmet verebilecek tek durak yapılabilirdi. Biraz yürümek gerekirdi sadece.

Yaya yollarının en büyük sıkıntısı işportacılar. Maalesef hala bunlara göz yumuluyor. Yürüyecek yol bırakmıyorlar insana.

Erkan Yılmaz



sayfa 2
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM