Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
metingunes
13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 14:14

Bu dengesizlikleri ve iş ağırlığına göre maaş alma olayının şoförlerin maaşlarının çokluğu ile ilgili bir algı kurmuşsunuz,

Bugünki maaş dengeleri önceki hükümetlerin yanlış politikaları üzerine oluşmuştur ve biranda maaşlar
%100 artarak denge sağlanamaz şuanki memur ek zam ve normal zamlarla öncekilerin yapmadığı yapılmış ve ileriye dönük denge sağlanması için adımlar atılmıştır ve bu sevindiricidir.

Siz bu dengenin sağlanması için yapılan adımları görmek yerine karşılaştırma yapıyorsunuz,İETT şoförlerinin maaşının azlını çoklunu diğerleri ile kıyaslayarak haksızlık yapıyorsunuz.Bu denge bu kıyas ile yapılacak bir durum değildir.Mutedil ve mantıklı olalım...

Verdiğiniz akıllada işçi değil yeni köleler bu düzene sokulsun diyorsunuz yanii,zam yapmaktan kurtulma,işçi alımından kurtulma ve giderleri azaltma aklı ancak kölelikten başka birşey değildir.


İ.Hakkı Erdoğan
13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 19:19

Kendi menfaatlerinize dokunuyor diye böyle yapmayın.Özel bir şirkette çalışan şoförler köle mi acaba?Onlar neden İETT Şoförünün 3'de biri maaş alıyor?Suçları ne, İETT şoförleri farklı özelliklere mi sahip?Ayrıca bir polis veya komiser emin olun ki İETT şoföründan çok daha kötü koşullarda çalışıyor.Bu hakkaniyet mi?Ben İETT şoförünün fazla maaş almasına karşı değilim ama canı pahasına çalışan polisten fazla alacak durumda olması abestir.Herkesin maaşı yüksek olur tabi şoförünkide yüksek olur ama çok daha ağır koşullarda çalışan kişiler daha az maaş alırken İETT personelinin böyle para alması adil değildir.

ümit 806

13 yıl önce - Pts 08 Eyl 2008, 03:04

Bu eylem ve basında brüt maaşların yayınlanması maalesef yolcu ve şöförler arasında huzursuzluk oluşmasına neden oldu.

Son bir kaç gündür şöförlerin en ufak hatalarında basında yer alan rakamlar başlarına kakılmaya başlandı. Şöför kendine sorulan saçma salak sorulara hakettiği cevabı verdiğinde "aldığın paraya bakıp kendini adam mı sandın" gibi saçma sapan laflar ediliyor. Bugün ise İncirli'den 98 numaralı hatta çalışan bir Citaro'ya bindim. Yolun çok bozuk yerlerinde araç yavaş gitmesine rağmen epey sarsılıyordu. Yolcular söylenmeye başladı. Sonra bir araç önümüze atlayınca şöför de ani fren yaptı. Otobüste o an kıyamet koptu "ne biçim kullanıyorsun, 2.5 milyara çok şöför bulunur, ala ala seni mi aldılar" gibi acayip laflar edildi. . Anlaşılan basına yansıyan rakamlar çok kişinin içine oturmuş.


recep demirbas
13 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 17:04

peki gündüz dinlenmeli çalışan araçlar için uygulama nasıl oluyor ?
tüm gün 4-5 saat çalışan bir otobüste sabah ve akşam ayrı şoför mü çalışıyor ?


CUMHUR ARSLAN
13 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 18:08

aslında burada iş biraz karıştı gibi görünüyor;

birincisi otobüs şoförleri işçi statüsündedirler, statüleri gereği kendilerinden daha üst düzeyde görev yapan sorumlu memur kadrosundaki amirlerinden sosyal ve ekonomik yönlerden daha fazla haklara sahiptirler. bu hakların çoğu anayasa ile güvence altına alınmıştır.

buna karşılık polis doktor vb. kamu görevlileri ise meşhur 657 sayılı Devlet memurları kanununa tabidirler. işçilerin aksine birçok yönden bu yasa gereği yasaklama ve kısıtlamalara muhattaptırlar. işin ilginç yanı devlet memurlarının konu olduğu yasaklar ve kısıtlamalarda aynı işçilerin haklarında olduğu gibi anaysada hüküm altına alınmıştır.

böyle olunca neredeyse amirinden habersiz nefes alsa dahi, amirlere bunu aleyhte yorumlama hakkı veren, her yönüyle günümüz şartlarına cevap vermekten uzak, uyarı kınama gibi cezalarda tamamen amirin insafına bırakılmış yargı yolu kapanmış, bir kanunla işgören ve bu kanun hükümlerine tabi olan;
grev hakkı olmayan, amirin verdiği birçok emre bu kanundaki amirleri kayıran çelişkili ifadeler nedeniyle boyun eğmek zorunda kalan; sadece kendi aidatlarına zam yaptırmaktan başka memurların hiçbir sorunlarıyla ilgilenmeyen yaptırım gücünden uzak sendika anlayışıyla sosyal haklarını kazanmaya çalışan memurlarımızın %2 - % 3 gibi komik zamlar almalarına şaşırmamak ve bu zamların vede aldıkları maaşların faturasını da asla İETT'de görev yapan şoförlerimizin aldıkları maaşın miktarına mal etmemek gerekir.

burada İETT şoförleri neden bu kadar maaş alıyorlar bu kadar para verilir mi diyerek;
İETT şoförlerine hak etmedikleri bir şekilde bu zammın yapıldığı ve hatta daha da ileri gidilerek; sanki İETT şoförleri bizlerin cüzdanlarından zorla para almışlar, bizleri haraca bağlamışlar, zorbalıkla maaşlarını yükseltmişler gibi bir hava estirilmesi de yanlıştır.

İETT te hizmet veren değerli şoförlerimizin aldıkları zam en doğal haklarıdır artık burada verilen zammı tartışmak bence gereksiz ve yersizdir. (artık bu zam kazanılmış haktır ve kimse kanuna aykırı bir yönü vede bunu tespit eden bir yargı kararı olmadıkça bu zammı da geri alamaz.)

kime böyle bir zam yapılsa bu zammı şu ekonomik ortamda tabiki sevinerek kabul eder.
bu çok doğaldır ayrıca bu zamlardan mahrum kalanların gösterdikleri tepkilerde doğaldır;
ancak tepkilerin adresi yanlıştır.

sorarım şimdi kim çıkarda;
"yok başkanım/ işverenim bize bu zammı verme biz bunu haketmiyoruz yada bu zammı alamayanlar varken biz böyle bir zammı kabul edemeyiz"der.
ülkenin şu ekonomik ortamında bunu kimse demez diyemez.
ayrıca verilen zamlarda kanunlara ve uygulamalara ters düşecek hiçbir işlemde yoktur ki iş yavaşlatma yada grev eylemleride buna dahildir.
(haklarını alabilmek için bu eylem ve uygulamalar hem anayasada hemde iş kanunlarında amacını aşmamak, kamu düzenini bozmamak ve kanunlara aykırı şekilde kullanılmamak koşulu ile meşru kabul edilmiştir. bunlar işçilerin kanuni haklarıdır.)

ve bence yolcu olarak 1 saat bile tahammül edemediğimiz istanbul trağinde yüzlerce insanın canını emanet ettiği ve hergün zor şartlarda yüzlerce kilometre sefer yapan İETT şoförlerimize yapılan bu zamda fazlasıyla haklarıdır. hepsine hayırlı olsun.

eğer ki bu durumda bir yanlış ve hata görüyorsak; konu ile ilgili bir eleştiri illa yapacaksak;(yukarıda da belirttiğim gibi doğru adres)

asıl burada eleştirmemiz gereken, bahsedilen diğer gruptaki insanları bu ülkede açlık sınırı 255 küsür ytl diyerek iki kuruş paraya komik zamlara sefalete mahkum edenlerdir.

asıl burada eleştirilmesi gereken yıllardır süre gelen ve dünyada bir eşi benzeri olmayan bize has çarpık ücret sistemidir. ve bunu birçok çıkar kaygısı nedeniyle günümüze kadar taviz üstüne taviz vererek sürdürenlerdir.

asıl burada eleştirilmesi gereken, anayasada eşit işe eşit ücret ilkesine rağmen işçi ile memur arasındaki hatta bırakın aynı işi yapan memurla memur arasındaki maaş uçurumunu her geçen gün daha da büyütenlerdir.

yoksa hakkı olan zammı alan İETT şoförlerimiz değildir. Saygılarımla;



En son CUMHUR ARSLAN tarafından Pts 15 Eyl 2008, 18:17 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM