Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Serhat Atan

13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 18:35

Ben bu uygulamanın pek te başarılı olacağını sanmıyorum.Çünkü bölünmüş 2 yol var ve sollama yapılır diyorsunuz.Gidilen şeritte bu kadar otobüs gittiğine göre gelen şerit sanki boş mu kalacak hep?Oradan da devamlı otobüsler gelecek.
Sonuç olarak pek bir faydası olmaz.Anca yeni yapılan etaplarda durakların sayısında bir azaltma yapabilirler kullanılabilirlik derecesine göre.


ümit 806

13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 18:42

Alıntı:
Gidilen şeritte bu kadar otobüs gittiğine göre gelen şerit sanki boş mu kalacak hep?Oradan da devamlı otobüsler gelecek.

Zaten bu risk yüzünden arkadaki sağlamıyor, öndeki araç sağdaki karşı şeridi daha iyi gördüğü için boşaldığında sağa geçiyor, böylece arkadaki kendi yolundan tereddütsüz geçip gidiyor.


mehmetist
13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 19:08

Çoğu zaman karşı şeride bile geçmiyor zaten, metrobüs hattında hemen her yerde 3 şerit genişlik mevcut. Unutmayın ki 25 tane durak var ortada. Durakların başı ve sonu 3 şerit genişliğinde zaten. Yoksa ortaya durak yapılamazdı.

örnek :


(+)


Ramazan ARICI

13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 19:39

Ekspres sefer olursa yolda belki bazı otobüsler geçilebilecek ama duraklarda duran mutlaka otobüs olacağı için durakta duran otobüsler geçilemeyecek mecburen öndeki otobüs beklenecek.Bu nedenle de yavaşlama - durma -kalkma zaman kaybı yine mevcut olacak.

Alıntı:
İstasyonlar Z şeklinde yapılmalı ve farklı yönlere gidecek araçlar farklı platformlara
yanaşmalı.


Bunun önüne de Z şeklinde durakların yapılmasıyla geçilebilinirmişti...Şu haliyle ekspres sefer yapılması mutlaka faydalı olur ama tam anlamıyla verim alınamaz


mehmetist
13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 20:00

Alıntı:
ekspres sefer yapılması mutlaka faydalı olur ama tam anlamıyla verim alınamaz

"Verim" derken, kesin konuşalım..... %30 daha hızlı gitse verimli olur mu??????
Kaç dakikakada varırsa "verimli" olur???????



recep demirbas
13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 22:04

tek sorun dakika değil. hatta şu anda 180 araç var ve bu sayıyı bu sistemle 200-220 yaparsanız ciddi tıkanmalar yaşanacak duraklarda. bu yoğunluğu azaltacak bir sistem gerekiyor bu hatta. bazı araçlar ufak duraklarda durmazsa eminim faydasını görürüz. önündeki aracı geçemese bile kısa ve yolcu sayısı az olan durakta birikme olmayacağı için sistem hızlanmasa bile hatta araç takviyesi yapılmasının önü açılır

ayrıca hat üstünde sadece 2 durak arasında yol 3 şerit. size resimde yol geniş görülebilir ama o yoldan 2 tanesi 80 km ile giden 3 otobüs geçmez, geçemez
sadece cennet bağlar arasında yol 3 şerit orda da araç geçmenin bir esprisi olmaz.


İBRAHİM DİLBER
13 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 18:38

Belki pik saatlerde solo otobüs çalıştırmak suretiyle bu tür ekspres seferler yapılabilir.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 18:48

Transmilenio hattında metrobüsü 2+2 = 4 şerit üzerinden yapmışlar. Güney Amerika ülkelerinin şehirleri, tabak gibi alanlarda, bilmemkaç yüz metre yükseklikteki rakımlardaki, kuş uçmaz-kervan geçmez araziler üzerine kurulan sözüm ona kentlerin yolları, yer bolluğundan dolayı aşırı geniş caddeler inşa etme etme lüksü kullanılarak inşa edilmişlerdir. Buralarda tüm hat 3-4 şerit üzerinden çalışıyor. Öyle ki, sağında ve solunda da bir de 3'er 4'er şerit normal trafik akışına da yer kalıyor.


..................................Orası...................................................................Burası................................

İstanbul'da ise yerin santimetrekaresi dahi çok kıymetli... Bir Santiago, bir Bogota ile kıyaslanamayacak derece önemli bir arazi bütünü üzerinde 2 şeritlik bir yol açıldığına dua edelim. 4 şeridi unutalım, 2 şeritlik metrobüs hattımızın keyfini sürmeye bakalım...

Akın KURTOĞLU


Yusuf ÖNAL

13 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 18:49

Bence bu konu çok iyi oldu çünki artık dahada çok hızlı gidicez ve zamanında istediğimiz seferi bulabileceğiz.

Gökçe Aydın
13 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 18:56

İnsanoğlunun ne kadar doyumsuz bir varlık olduğunu ve istemekte hiç bir zaman sınır tanımayacağını anlatan bir başlık olmuş bu. Malum, çok değil 2 yıl önce Avcılar'dan Zincirlikuyu'ya zirve saatlerde 40 - 45 dakikada gelmenin hayalini bile kuramazdık. O zaman hayalini bile kuramadığımız şey bugün gerçeğin ta kendisi. Ama biz bununla ya yetinmiyor, bu süreyi 30 dakikanın da altına indirebilmek için metrobüsün ekspresini istiyoruz. Tabii ki isteyelim, zaten teknolojik ilerleme, hayat standardı yükselmesi, hep insanoğlunun doyumsuzluğundan alıyor itici gücünü. Yalnız, özel olarak bu mevzuda bu işin pek oluru yok gibi duruyor. Ama yine de bir beyin jimnastiği yapalım: Böyle bir hizmet verilse, sizce hangi duraklarda durması gerekir?



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM