Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Ekspres Metrobüs Seferleri
123   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
mehmetist
9 yıl önce - Sal 26 Ağu 2008, 10:37
İST » Ekspres Metrobüs Seferleri



Metrobüs hattının uzaması ile birlikte, seneye Kozyatağı-Avcılar hattının 1 saat süreceği tahmin ediliyor. Daha sonra Beylikdüzüne uzatıldığı zaman 1 saati de geçecek. Özellikle yeni yapılan etapta çok fazla durak var. Normal otobüslerin bile durmadığı yerlerde metrobüs durakları yapıldı. Acaba sadece ana duraklarda duran metrobüs seferleri yapılacak mı????

Örneğin şu anda Yenibosna-Mecidiyeköy 85M hattında ekspres sefer uygulaması var, ilk duraktan son durağa kadar sadece Cevizlibağ'da duruyor. Her durakta duran 85M otobüslerinden de daha kalabalık oluyor ekspres seferler. Yani böyle bir ihtiyaç var. Ama yakında 85M tümüyle kaldırılacak.

Metrobüsler zaten şu anda yolda birbirlerini geçiyorlar. Dolu otobüsler, arkadan gelen boş otobüslerin geçmesine izin veriyor. Demek uygulama olarak da yapılabiliyor.

Birkaç ana durakta duran ekspres metrobüs seferlerinin herkese daha yararlı olacağını zannediyorum. Hatta ara duraklarda inecek olanlar bile, acelesi varsa ekspres sefere binerek daha sonra istasyondan çıkmadan diğer araca geçerek istediği durağa daha hızlı gidebilir. Zaten sefer aralığı 30 saniye kadar, kimse birkaç dakika beklemekten şikayetçi olmaz.

Bu uygulama ile, örneğin Avcılardan Mecidiyeköy'e gidecek olan yüzbinlerce kişi, hergün en az yarım saat kazanmış olur.

Belediye de metrobüs reklamını "Avcılar-Mecidiyeköy artık 30 dakika!!" diye yapabilir.....


Selcuklular
9 yıl önce - Sal 26 Ağu 2008, 11:14

Güzel olur da, 30 saniye sefer sıklığı ile araçlar birbirini nasıl sollayacak? Trafik güvenliği açısından zor bir uygulama.

mehmetist
9 yıl önce - Sal 26 Ağu 2008, 11:23

Şu anda zaten yapılıyor, hergün metrobüsler birbirini defalarca solluyor. Daha düzenli ve daha emniyetli hale getirilmiş olacak böylece.



Taha
9 yıl önce - Sal 26 Ağu 2008, 13:46

Gercektende iyi fikir mesela Avcilar-Cevizlibag-Mecidiyekoy expres hatti olusturulmasi yolcularin zaman kazanimi acisindan cok onemli bir hamle olur.

Gökçe Aydın
9 yıl önce - Sal 26 Ağu 2008, 13:54

Uygulamada biraz zor olacağını tahmin ediyorum. Bildiğim kadarıyla metrobüslerin birbirini sollaması şu anda tek yönlü zirveyi karşılamak amacıyla yapılıyor; yani zirve yönünde yolcu toplayarak giden otobüslerin bazıları dönüşte boş dönüyorlar. Ama bir de ekspres seferler yapılırsa, düşünelim ki kaç türlü öne geçme olacak:

1) Zirve yönünde giden ekspresler, zirve yönünde giden normal otobüsleri geçecek.
2) Zirvenin zıt yönünde giden ekspresler, zirvenin zıt yönünde giden normal otobüsleri geçecek.
3) Zirvenin zıt yönünde boş dönen otobüsler, zirvenin zıt yönündeki ekspresleri geçecek.
4) Zirvenin zıt yönünde boş dönen otobüsler, zirvenin zıt yönündeki normal otobüsleri geçecek.

Bu kadar çok öne geçmenin güvenli ve aksamadan yapılabilmesi bana biraz zor gözüktü.


akmacit
9 yıl önce - Sal 26 Ağu 2008, 13:56

Evet sollama yapılabilirse çok güzel bir uygulama olur.

Ama 30 sn.de bir sefer düzenlenirse sollama yapabilme şansı olmaz gibi geliyor bana.


Ekleme : Gökçe bey'in söylediklerini eklersek daha da zor gibi.



nevrak

9 yıl önce - Çrş 27 Ağu 2008, 00:41
Tunel


Ben bu konuyu baya dusundum sonucta metrobus yolu durak kisimlarinda 3 serit olsa expres otobus konabilir fakat olmuyor. Bunun yerine tunel kazilabilir mesela express olan belli kisimlarda direk alttan gider yada komple bir tepeyi tunel olarak gecebilir ornegin merterden girer zeytinbunu incirli duraklarini alttan gecip sirinevlerden cikabilir.

Semih Yaşar

9 yıl önce - Çrş 27 Ağu 2008, 10:26
Ekspres Metrobüs


Ekspres Metrobüs hattı inşaa etmek mümkün olabilirdi, ama en baştan düşünülmesi
gerekirdi, bu aşamadan sonra oldukça zor. Eski mesajlarımda istasyon bölgelerinde
otobüslerin birbirlerini nasıl geçebileceğini yazmıştım, kısaca hatırlatayım.

- İstasyonlar Z şeklinde yapılmalı ve farklı yönlere gidecek araçlar farklı platformlara
yanaşmalı.
- İstasyon bölgelerinde toplam genişlik 13-14 metre olmalı, yolun diğer kısımları 9-10
metre genişlikte olabilir, araç geçişleri sadece istasyonlarda olacak.


mehmetist
9 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 13:16

Alıntı:
Alıntı:
Metrobüs hattında sollama mı yapıcak?



Sağlama mı desek acaba...


Sollama.
Şimdiki durumda bile hergün yüzlerce defa yapılıyor. Öndekini geçecek olan araç dörtlü flaşlarını yakıyor. Bunu gören öndeki otobüs, uygun bir noktada sağa çekiyor ve arkadan gelenlerin geçmesini bekliyor. Daha sonra yoluna devam ediyor. Ekspress seferler için hiç bir engel yok!!!!


ümit 806

9 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 18:21

Alıntı:
Sollama.
Şimdiki durumda bile hergün yüzlerce defa yapılıyor. Öndekini geçecek olan araç dörtlü flaşlarını yakıyor. Bunu gören öndeki otobüs, uygun bir noktada sağa çekiyor ve arkadan gelenlerin geçmesini bekliyor. Daha sonra yoluna devam ediyor. Ekspress seferler için hiç bir engel yok!!!!


Bu sollamanın nasıl ve hangi şartlarda yapılacağına dair bir de otobüslerin konsollarına Metrobüs Talimatnamesi yapıştırmışlar. 7 Eylül günü konuştuğum şöför, flaşörü yanan otobüse DERHAL yol verilmesi gerektiğini söyledi. Öyle ki flaşörleri yanan otobüs mümkün olduğunca hız kesmeden yoluna devam edebilecek şekilde aynada arkada belirir belirmez karşı şeridi kollayıp yol verirlermiş.

Ben şunu merak ettim, flaşörleri yakıp Avcılar'dan çıkan bir otobüs Zincirlikuyu'ya kadar kaç tane metrobüs sollar acaba ? Her otobüsün arkasında yavaşlayıp 2 saniye kaybetse bu sayı ne kadar oynar ?



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM