Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İETT otobüs üretmeli midir, yoksa satın mı almalıdır?
Otobüs satın almalıdır. Mercedes gibi kaliteli markalar. 41.0%  41.0%  [25]
İETT kendi otobüsünü kaliteli malzemelerle ve oylama modelleri ile üretsin. 36.1%  36.1%  [22]
Sadece motor yenileme kâfi, gerisi normal şekilde işliyor. 11.5%  11.5%  [7]
Dışarıdan da satın almalı, kendisi de atölyelerinde üretmelidir. 11.5%  11.5%  [7]
Toplam Oy : 61

Ercan Dikme
11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 17:24
İST » İETT İdaresi Neden Kendi Otobüsünü/Metrobüsünü Üretmiyor?



İETT'de otobüsler yenileniyor kaporta iç dizayn derken tamamen yeni araç gibi oluyor.Ve yanlış hatırlamıyorsam Kadir Topbaş dedi ki 'İETT istese kendi otobüsünü üretebilir ama İETT'nin işi otobüs üretmek değil yolcu taşımaktır'.

İETT otobüsünü üretse daha ucuz maliyetli olur.Motoru bir yerden egzosu bir yerden diğer parçaları da temin ediyor acabaiett neden otobüsünü üretmiyor da satın alma yolunu kullanıyor


semih89
11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 17:35

BMC gibi yüzde yüz Türk şirketinden almazken , kendi üretir mi hiç ? Maksat birileri para kazansın . Yıllardır bu Mercedes merakı olmasa , belki BMC vs. gibi Türk malı araçlar kullansalardı , şu anda çok daha kaliteli araçlar üretiyor olabilirlerdi...

Gökçe Aydın
11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 17:41

Arkadaşlar, bazı şeyleri abartmayalım. Özelleşme, odaklanma denilen bir şey var. Artık günümüzün dünyasında dallanan, budaklanan, faaliyet alanını mantıksızca genişleten bir iş felsefesine yer yok. Artık tüm kurumlar ve firmalar, mümkün mertebe faaliyet sahalarını daraltmaya ve böylece maliyetlerini ve kalitelerini kontrol altına almaya çalışıyorlar. İETT, bir işletmeci kuruluş. Faaliyet alanı bununla sınırlı kalmalı.

Bu mantıktan bakarsak, Kamil Koç kendi otobüsünü kendi üretsin. TCDD kendi lokomotifini, vagonunu, tren setini kendi üretsin. Hatta THY de kendi uçağını kendi üretirse fena olmaz. Olacak iş değil. Her firma gibi İETT de sadece kendi işini yapmalı, ve düzgün yapmalı.



Semih Yaşar

11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 17:59
İ.E.T.T


İ.E.T.T kendi otobüsünü üretemez, zaten böyle bir niyetleri olduğunu da zannetmiyorum.
İ.E.T.T'nin yapması gereken en düşük maliyet ile en kaliteli hizmeti sunmak ve zarar
etmemektir. ÖHO ve Minibüslerin kar edebildiği, İstanbul gibi bir metropolde, İ.E.T.T de
toplu taşıma imtiyazına sahip olduğu için kar edebilmelidir. İ.E.T.T otobüs alımlarında
yerli üreticileri tercih etmeli, eğer gerçekten ihtiyacı olan bir araç yerli olarak üretilemiyorsa
direk ithalat yoluna gitmelidir. Bir önemli konu da, Metrobüs hatlarında,enerji tüketimi çok
ekonomik olan troleybüs işletmesine geçmeli ve diğer şehir Belediyelerine bu konuda örnek olmalıdır.


taha yasir
11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 18:16

selamlar

İETT kurulum olarak belediyeye bağlı hizmet üreten ulaşım için varolan bir kurum.Böyle bir kurumun neden kendi otobüslerini metrobüslerini üretmiyor demek mantıksız bir durum.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 18:25

Aslında İdare, tarihi içinde birtakım üretimlere imzasını atmıştır: 1943'de 15 adet Scania-Vabis kamyon şasisi üzerine sıfırdan otobüs imali (dizayn tamamıyla bize aittir), 9 adet White'ın atölyelerde montajı, 1950'lerde 2 adet Römork vagonun imali, 1930'larda tramvay kasalarının elden geçirilmesi, farklı zamanlarda onlarca tamir, imdat, cüruf, mazot, tanker otobüsleri imali, 1968'de 101 numaralı Tosun'un yeniden doğuşu gibi...

Bundan 65 sene evvelki teknolojiyle dahi toplutaşıma aracı oluşturan, isterse herşeyi yapabilecek güçte bir İdare'dir İETT... Elindeki imkânlar ve kalifiye işgücüyle otobüs de üretir, troleybüs de...

Ancak; değer mi? Astarı yüzünden pahalıya gelir mi? Günümüz araç sektöründe aynı verim sağlanır mı? Rekabet ne yönde olur?

Akın KURTOĞLU


Rifat Behar
11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 18:36

Otobüs üretmek bu kadar basit bir şey mi? İETT'nin kabaca 10 yılda bir birkaç yüz otobüs ihtiyacı olacak diye otobüs fabrikası mı açacak? Bir an için milyonlarca $ yatırım yapılıp fabrika açıldı diyelim, bu otobüsler birkaç ayda üretildikten sonra yeni otobüs ihtiyacı doğana kadar elemanlara yol verilip fabrikanın kapısına kilit mi vurulacak?

Her kuruluş kendi uzmanlık sahasında at koşturur. Uzmanı olmadığı konularda kafa yormaz, mal veya hizmeti konunun erbabından satın alır. Aksi halde konu olmayacak anlamsız noktalara çekilebilir, mesela başka bir site üyesi ortaya çıkıp otobüsler devamlı surette yakıt kullanıyor, bunu da para verip dışarıdan alıyor, İETT kendi petrol arıtma tesisini kursun, kendi mazotunu kendi üretsin diyebilir.

Bu başlığın yol yakınken kapanmasını diliyorum.



En son Rifat Behar tarafından Prş 14 Ağu 2008, 18:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 18:41

Normal şartlarda İstanbul'un dünya kentiçi ulaşım standartlarına göre bugün itibarıyla toplam 12.100 adet otobüse ihtiyacı var. Bunların 3000'i şu anda İETT filosunda, 2500 kadarı ÖHO inisiyatifinde. 6000 minibüs (1500 otobüs karşılığı) ve 500 dolmuş (50 otobüs karşılığı) ile bu rakam; 7050 mertebelerinde. Açık ise; 5050 otobüs... Bu açığın kapatılması için en verimli yöntem hangisi ise onun denenmesi gerekir.

Her sene kentin; +350 yeni otobüse ihtiyacı olmaktadır.

Akın KURTOĞLU


vahitsan

11 yıl önce - Prş 14 Ağu 2008, 20:56

Eski dönemlerde ekmeği evde kendimiz yapardık ama şimdi öylemi, ev halkı çalışıyor ya birisi işe gitmeyip ekmek yapacak yada ekmek yapmak için bir eleman alacağız o yüzden en mantıklısını yapıp ekmeği fırından alıyoruz. Bence bu da aynen buna benziyor, bu araçları herhalde çalışan şöförler fazla mesai yapıp üretmeyecekler, muhakkak ki bu iş için çok büyük bir proje gerekecek. Peki yapıldı ve İETT bütün araç ihtiyacını karşıladı sonra üretimimi kesecek yada dünya devleriyle rekabetemi girmeye çalışacak. Böyle bir durumda İETT çok büyük bir yükün altına girer ve esas işini yapamaz diye düşüniyorum, ama tamamen ayrı sadece İETT değil bütün Türkiye' nin ulaşım ihtiyacını karşılamak amacıyla İETT den bağımsız bir kuruluş düşünülebilir belki ama buda diğer yerli üreticilerimize büyük bir darbe olur.

Serhat Atan

11 yıl önce - Cum 15 Ağu 2008, 03:26

Alıntı:
Ancak; değer mi? Astarı yüzünden pahalıya gelir mi? Günümüz araç sektöründe aynı verim sağlanır mı? Rekabet ne yönde olur?

İşte Akın ağabeyin bahsettiği şeyler sorun olarak mutlaka karşımıza çıkacaktır.Şu anda ülkemizde birşeyin üretimini gerçekleştirebilmek mali yönden o kadar zorluklarla dolu ki.Üretilen şeyin dışardan/içerden yenisini almak daha hesaplı.

Kaldı ki üretilen araçlar ucuz bile olsa;karşılarında Mercedes-Benz;Scania;Bmc gibi firmalar var.Onların teknolojisiyle nasıl yarışacak İETT?

Elinde o kadar teknoloji var mı?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM