Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
recep demirbas
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 23:21

durak uzunlukları metrobüs lehine olunca rakamlar kıyaslanabşlir seviyede oluyor ama eşit şartlarda tramvay daha avantajlı tabi ki.

abhazyalı ugur
14 yıl önce - Cum 08 Ağu 2008, 17:49

Metrobus'ün elinde bulunan bölünmüş yol imkanı Tramvaydada olsa işletme hızı 60 KM Çıkabilse şuan İstanbul Ulaşım'ın elinde bulunan Tramvay setleri fazlası ile yeter

turgutakbaş
14 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2008, 14:05

@ abhazyalı ugur

hocam ne güzel demişsin ... ah ahh hergün eminönünden beyazıta kadar ne çileler çekiyoruz ...


İBRAHİM DİLBER
13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 02:18

Doğru ,kıyaslama yaparken Kabataş- Zeytinburnu Tramvay Hattı'nın birçok trafik ışığı ile kesildiğini ve bunun yanında hat üzerinde kaçak olarak dolaşan araçların yolu işgal ettiği gerçeğini göz ardı etmeyelim. Metrobüs ise tamamen izole bir yolda ilerliyor. Şahsi kannatime göre eşit şartlarda tramvay daha çok yolcu taşır. Daha ekonomiktir. Zeytinburnu-Kabataş Hattı'nda tramvay yerine körüklü otobüs çalıştırılsa resmen kabus yaşanır. Metrobüs hattında izole bir yolda bile fazla sık araç kaldırıldığı zaman peş peşe yığılan, birbirini tıkayan körüklü otobüsler , sık sık trafik ışıklarıyla kesilen Millet Caddesi'nde nasıl bir görüntü oluştururdu gerisini siz düşünün. Öte yandan mevcut metrobüs hattı tramvay hattı olarak tasarlansaydı bu hat Kabataş Zeytinburnu Tramvay Hattı'ndan çok daha seri çalışırdı. Daha az araçla daha çok verim alınırdı.

mehmetist
13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 02:27

Tramvay ne demek???? Zaten kendine özel yolu olmayınca "tramvay" deniliyor....
Metro-büs kelimesi ise metro gibi kendine özel yolu olduğunu anlatıyor.

Tramvay ile metrobüs kapasitesini kıyaslarken bunun bir haksızlık olduğunu öne sürmek çok çelişkili. Kendine özel yolu olsa ismi "tramvay" olmazdı ki....



Semih Yaşar

13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 11:52
Metrobüs- tramvay


Şehir merkezinde yol genişliğinin kısıtlı olduğu koridorlarda en iyi çözüm alçak tabanlı
cadde tramvayıdır. Cadde tramvayı toplam 6 metre genişlikteki koridorda gidiş ve geliş
olarak çalışabilir, hatta 2,20 genişliğe sahip daha dar tramvaylar ise 5,5 metre genişlikteki
koridorda güvenli ve süratli bir şekilde çalışabilir. Metrobüs sistemlerinde ise daha geniş
koridorlara ihtiyaç duyulur.
Kapasite kıyaslaması ise tamamen aracın kapasitesi ve sefer sıklığı ile ilgili ama otobüslerin
birbirini daha yakın takip edebildiği de bir gerçek.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 12:44

Bizde ise cadde tramvayları için anacaddelerde 9 ilâ 11 metre arasında (ortalama 10 metre) bant alınıyor. Bu da yaklaşık 3-3.5 şeridin yerine oturuyor. Yani, 6 metre genişlik uygulanmıyor İstanbul'da...

Akın KURTOĞLU


Gökçe Aydın
13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 12:54

Metrobüs daha fazla yolcu taşır. Metrobüsler kapasite olarak, hafif metro sistemlerine denktir. Ancak tramvaylar caddede gittikleri için taşıt uzunlukları, taşıt genişlikleri dolayısıyla tek bir taşıtta taşıyabildikleri yolcu sayısı sınırlı. Dahası, normal taşıt ve yaya trafiğiyle de kesiştikleri için sefer aralıkları da düşüyor.

İki sistemi kıyaslarken pratikte ne kadar yolcu taşıyor olduklarına bakmak çok doğru bir yaklaşım değildir. Çünkü pratikte gerçekleşen değerler sadece sistemin kapasitesinden değil var olan yolcu talebinden de etkilenirler. Issız bir çölün ortasına kuracağınız saatte 75000 yolcu kapasiteli bir metro sistemi, bugünkü cadde tramvayı güzergahı üzerine kuracağınız bir minibüs hattının onda biri kadar bile yolcu taşımayacaktır.

Şehir içi taşımacılıkta kapasite bakımından sistemlerin sıralaması: Otomobil - dolmuş - minibüs - klasik otobüs - tercihli yolda klasik otobüs - tramvay ve trambüs - hafif metro ve metrobüs - ağır metro şeklindedir.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 16:38

Alıntı:
Bir cadde tramvayı, markalara göre farklılıklar da olsa, körüklü vagon başına ortalama 280-336 arası yolcu taşıyabiliyor. Çiftli setler oluşturulduğunda; 560-672 arası bir arz sunar. Bir metrobüs ise (Capacityler için ortalama 180, Phileaslar için ortalama 240) yolcu taşır. Ona göre orantılayın...

Bir tramvay seti yerine; 3 ilâ 3.5 Capacity veya 2.5 Phileas karşılık gelir.

Artık şu muammayı bir noktalasak... Daha önce çift vagonlu 1 tramvay setine karşılık = 2.5 Phileas karşılık gelmekte diye bulmuştuk.

Dakikada 3 adet metrobüs (20 saniyede bir) arkaarkaya kaldırılabiliniyor mu? Kaldırılabiliniyor. Ramazan'da birçok örnğeine rastladık. Cadde tramvaylarında da 1 dakikada bir (maksimum ve sınırları zorlayarak) bir set kalkabiliyor mu? Kalkabiliyor. Sabahları ve akşamları Bayazıd hattında birer dakika arayla hem Eminönü, hem de Kabataş (veya ters yönde hem Cevizlibağ, hem de Zeytinburnu) tramvayları geçebiliyor.

Öyleyse 1 dakikada bir tramvay geçerken, 3 adet de metrobüs geçebiliyor.

Birim zamanda: 1 Tramvay veya 3 Metrobüs kaldırılabiliniyor.

1 Tramvay (560-672) kişi ve 3 Metrobüs: 3.0 x (240) = 720 kişi eder.

* Tramvayın taşıdığı alt limit için => 560 < 720
* Tramvayın taşıdığı ortalama limit için => (560+672)/2 = 616 < 720
* Tramvayın taşıdığı üst limit için => 672 < 720

İlk iki durumda Metrobüsün arzı daha yüksek çıkıyor. Tramvayların maksimum taşıma ölçütünde ise her ikisi de benzer kapasiteler arzetmekteler. Demek ki, ardarda hareketlerde ve kapasiteler olabildiğince zorlandığında Metrobüs çok az bir farkla tramvayın önüne geçiyor ama, çok da bâriz bir fark yaşanmıyor. 1 Metrobüs, 1 dakika içinde, 1 tramvaya göre; 48 daha fazla insanı sirküle edebiliyor. Bu da saatte (tek yönde) yaklaşık 3000 kişiye denk gelir.

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

13 yıl önce - Cmt 11 Ekm 2008, 17:23
kapasite


üstadın hesaplarına diyecek birşey yok, tramvay için aynı hat üzerinde 1 dakika
sefer sıklığı ile işletme mümkündür, Amsterdam'da en azından böyle çalışıyor.
Esasında toplu taşıma meraklıları olarak Amsterdam'a 2-3 günlük bir seyehat yapabilsek
güzel olur, genel anlamda şehircilik açısından çok bilgilendirici bir tur olur. 3 günlük
turun herşey dahil maliyeti 400EURO kadar.

Kapasite analizinde araçların taşıyabileceği kişi yolcu sayılarına itirazım var.

Capacity otobüsün 180 kişiden fazla taşıyacağını sanmıyorum, 2'li Bombardier tramvay seti
de an fazla 500 kişi alır diyorum, 672 sayısı fazla iyimser olur. Fakat bu rakamlarla bile
20 saniye sıklıkla çalışan Metrobüs tramvaya göre daha fazla yolcu taşıyabiliyor.
Gerçi tramvayların birbirini güvenli olarak kaç metre ara ile takip edebildiğini bilmemiz lazım,
belki 45 saniye sefer sıklığı da mümkün olabilir, en azından şehiriçi hatlarda mümkün olabilir.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM