Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 11:08

Avcılar-Topkapı Metrobüs Hattı şu anda ayda 7 milyonun üzerinde yolcu taşıyor tabi de Kabataş Tramvayı da 6 milyon taşıyor. Ama Tramvay Hattı metrobüs kadar uzun değilki. Km'ler eşit olsa daha sağlıklı değerlendirilebilir.

Şöyle sorsak;

Avcılar-Topkapı Metrobüs yerine tramvay yapılabilseydi daha fazla yolcu taşırmıydı?

Ya da Kabataş-Zeytinburnu Tramvayını metrobüse çevirseler ne kadar yolcu taşır.


serdar ölmez
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 11:41
Tramvay VS Metrobüs


Bu konu herzaman çok tartışıldı. Ana unsur MALİYET yan unsurlar fazla eğimli bölgeler vs vs...

Maliyet konusunda söylenecek çok şey var.. Bir LRT için harcadığın enerji ve taşıdığın yolcu oranı metrobüse göre ÇOK daha iyi... Bu hatta tramvay kesinlikle olmazdı. En azından LRT ancak yolcu yoğunluğunu kaldıracak kapasiteye çıkacaktır. Ancak internette Raylı sistemlerle ilgili resimleri ararken BARSELONA da YÜKSEK Eğimli bölgelerde de gidebilen LRT - tramvay arası bir araç gördüm ve EĞİM in sadece bir BAHANE olduğunu anladım. İnsanoğlu İSTEDİĞİ zaman yapıyor... bilmem bizim metrobüs hattına uygulanabilirmiydi.

Konu ile ilgili düşüncelerinizi bekliyorum . Özellikle AKIN abi ; bu aracın İstanbul gibi eğimleri bulunan bölgelerde uygulanabilirliği konusunda yorumlarını bekliyorum.

Saygılarımla...


(Tuğralı yükledim kusura bakmayın. daha net görünmesini istedim)


(+)






















denizist
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 12:12

Barselona'da ki sistem "Füniküler" olarak işliyor. Yolcu yoğunlugunun cok olmadıgı yerlerde çalışıyor. Dağ çıkışlarında çalışıyor. Benim bildiğim Montjuic isminde dağa çıkan sistem var ve yaklaşık 100 yılllık hatırladığım. Sizin gösterdiğiniz sistem de Montserrat'a çıkışlar. Yani Serrat dağına çıkışlar olmalı tahminim.
Çamlıca tepesine çıkışta uygulayabilirsiniz belki bu gibi bir sistemi ama uzun ve yoğun taşımalarda kullanılamayacağını sanıyorum...


Selcuklular
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 12:25

Üstteki örnekte tramvay kullanılmasının nedeni alanın dar olması.

Aslında mevcut metrobüs hattı daha uzun tramvaydan o açıdan karşılaştırmak zor evet bu durumda esentepe- cevizlibağ açıldığında hattın sadece bu kısmına bakmak gerek gerekir bence diye düşünüyorum. Bu şekilde anlaşılacaktır. Cevizlibağ ve mecidiyeköy diğer yandan da esentepe gibi aktarma merkezlerinin olduğu bu aks, phileasların burada kullanılacağı düşünülerek 28800 tek yönde taşıma kapasitesine ulaşır. Mecidiyeköy-cevizlibağ aksı bu kapasiteyi günün en az 8 saati doldurur gibime geliyor. Bu da 30 saniye aralıkla 460800 yolcu yapar sırf pik saatten,diğer sekiz saat dakika başı seferle 230400 taşınır. 690000 vivarı bir değer oluyor bu hat için ve bebce mecidiyeköy hattı bu değeri rahatlıkla sağlayabilecek kapasitede.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 12:56

Tramvay Sirkeci'den Beyazıt'a kadar hep yokuş çıkıyor. Gülhane Sultanahmet arası, Çemberlitaş'a çıkış hep yokuş. Beyazıt, Çemberlitaş, Sultanahmet İstasyonlarının denizden yüksekliğini bulabilirsek fikir verebilir.

Deniz seviyesinde olan Sirkeci İstasyonu ile Beyazıt arasındaki uaklık ile eğimi bulup fikir yürütebiliriz? Dolayısıyla E5'teki metrobüs yerine tramvay olabilirmiydi anlayabiliriz bir miktar.

1-Halıcıoğlu-Okmeydanı yokuşunu tramvay çıkabilirmiydi?

2-Aynı şekilde Havaalanı Kavşağı-Sefaköy yokuşu

3-K.Çekmece'den Cennete çıkan yokuş



serdar ölmez
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 16:04
Füniküler ??


Sayın Denizist resimlere biraz daha dikkatli bakmalısın . Barselona da füniküler sistemde çalışan hatlar var ancak resimlerini gönderdiğim araçlar Füniküler değil.

Ortada DİŞLİ bir rayın bulunduğu ve yokuş tırmanma esnasında buradan aldığı destekle tırmanan bir ARAÇ. DÜZ yollarda ortada dişli ray yok, yani sadece gerekli olduğunda bu ekstra çekiş sistemi devreye giriyor. Gerçi sistemin max hızının tırmanma esnasında 25 km/h normal de 45 km/h olduğu yazıyor teknik detaylarda. Bu hız elbette ki çok düşük ama bizim eğimlerimizde bu DAĞ gibi değil ve 80 km/s ile düz yolda eğimde de 45 km/s ile yol alacak bir LRT nin yapılabileceği düşüncesindeyim


denizist
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 16:27

Sayın Serdar bey, ben resimlere baktığımda farklı sistemlermiş gibi algıladım ve orda bulunan Montserrat yazısını gorunce aklıma gelenleri yorumladım ve açıkçası teknik detaylarını araştıramadım. Sistem bahsettiğiniz gibiyse yani gerekli oldugunda devreye giren dişli bir çekiş sistemi ile takviye yapılmışsa, biz de bizim hatlarımızda böyle bir sistemi kullanabiliriz gibi geliyor şimdi ama tabiki hız, pratiklik ve teknik detaylarını bilmiyorum

Bahsedilen yer hakında arama yaptığımda google karşıma "rack train", "mountain train" diye yazılar çıkardı. Sanırım sizin resimlerle verdiğiniz trenin litaratürdeki ismi bunlar olabilir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 16:53

3'lü ray olarak adlandırılan ve eğimi belli bir dereceyi aşan yerlerde kullanılan lokal bir çözüm bu... Ortadaki dişlilere bağlanması durumunda hızından kaybediyor. Maliyet olarak nedir, araştırmak lazım ama, seri çalışan sistemlerde uygulanması imkânsıza yakın...

Akın KURTOĞLU


economist
14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 17:21

Eğimi ne kadar bilmiyorum ama zeytinburnu'dan merkezefendi'ye kadar tramvay o yokuşu tırmanabiliyorsa bence metrobus hattındaki birçok yokuşu tırmanabilir.(bu sadece kişisel görüşüm bilimsel verilere dayanarak söylemedim.) İstisnalar ise çobançeşme-sefaköy arası yokuş ile küçükçekmece-avcılar arası yokuşlar.Gerçekten dik bunlar.
Çobançeşme-Sefaköy nasıl bir güzergah ile geçilir bilmiyorum ama Avcılar yokuşuna gelen raylı sistem yokuşu çıkmak yerine sola saparak Avcılar deniz otobusu iskelesine kadar gidebilirdi.Son duraktan ise aktarma mekanizmasıyla gerekli yerlere ulaşım sağlanabilirdi.
E-5 ten deniz otobüsü iskelesine kadar çok fazla deniz doldurma işlemi yapıldı yani zemin ne kadar sağlam olur bilemiyorum belki de yapılabilirliği olabilirdi..


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 22:06

Bence karşılaştırma için sadece hattın uzunluğu değil, güzergahları da benzer olmalı. Siz Metrobüs'ün şimdiki güzergahına hangi sistemi açarsanız açın mutlaka rekor kıracaktır. Ama uzunluk arttıkça bana kalırsa tramvay daha çok yolcu taşır. Yolcu arasından daha rahat olur. Masraf açısından yatırım dışında pek bir fark olacağını düşünmüyorum. Metrobüsün çok fazla yolcu taşımasının en büyük sebebi de trafikten ayrı olması. Bizim tramvayımız yıllardır trafikle boğuşuyordu buna rağmen rekorlar kırdıysa, metrobüs gibi bağımsız olunca ne olur hesaplamak lazım.

Ben trenciyim, tramvayı savunmam da doğal o yüzden. Hala diyorum ki ana arterlere geçici olarak (5-10 sene) metrobüs -hatta metroleybüs yapılsın ama demiryolu unutulmasın, çözüm onda çünkü.



sayfa 2
« önceki   123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM