Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Selcuklular
11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 12:17
İST » Birim Zamanda Metrobüs mü, Yoksa Tramvay mı Daha Çok Yolcu Taşır?



Tramvay metrobüsün taşıdığı yolcu sayısının 3te 1ini ya taşır ya taşımaz, onun için düşünülmüyor.

Yaya ulaşımı konusunda, yopun yerlere yürüyen bantlar da yapılabilir mesela bir durak başlangıcından diğer durağa kadar gibi. Tabii ki bu şuan için teknik olarak mümkün ancak maliyet olarak ütopik birşey.


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 12:22

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/istatistik/sayi ...yilari.pdf

Zeytinurnu-Kabataş Tramvayı ayda 6.5 milyon yolcu taşıyor. Günde 210.000 yolcu demektir. Bir kaç araç daha alsalar daha çok yolcu taşıyacak. Yakın zamanda bağlantı hatlar olunca günde 300.000 yolcu taşıyor.

Metrobüs bu kadar uzunulukta daha çok yolcu taşıyamaz. Şu an günde 220.000 diyorlar. Ve 20 km'lik hat. Tramvay hattı bundan daha kısa ama daha çok yolcu taşıyor.



Selcuklular
11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 15:48

Ya Mehmet bence metrobüse de o kadar yüklenilirse yolcu sayısını katlar, günlük yolcu sayısı tahmini 1 milyon falan sanırım mecidiyeköye kadar açılınca. Tramvaydaki hali biliyorsun olağan dışı bir durum var, ben genel verilere göre konuşmuştum.

Mehmet Kasım
11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 16:07

Tramvay, güzergahın çok doğru tespit eidldiğinden dolayı çok yolcu taşıyor. Bu konuda ödül bile aldı. Literatürde ise; tramvay her zaman metrobüsten daha fazla yolcu kapasitelidir. Ama biz metrobüsü 30 saniyede bir işletiyoruz. Kapasite öyle artıyor. 1 milyon yolcu hedefi abartılı. 60 km'lik hat yaparsan tabi ki 15 km'lik tramvay hattından çok yolcu taşır. Şuna bakmak lazım:

Km başına düşen yolcu sayısı olarak tramvay hattı mı yoksa metrobüs hattı mı daha çok yolcu taşır?

Yani 15 km'lik tramvay hattı ile 60 km'lik metrobüs hattını karşılaştırdığımız zaman hataya düşeriz.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 18:17

Bir cadde tramvayı, markalara göre farklılıklar da olsa, körüklü vagon başına ortalama 280-336 arası yolcu taşıyabiliyor. Çiftli setler oluşturulduğunda; 560-672 arası bir arz sunar. Bir metrobüs ise (Capacityler için ortalama 180, Phileaslar için ortalama 240) yolcu taşır. Ona göre orantılayın...

Bir tramvay seti yerine; 3 ilâ 3.5 Capacity veya 2.5 Phileas karşılık gelir.

Yani; 10'ar dakikalık aralarla tahrik edilen bir tramvay seti yerine, her 3 dakikada bir Capacity ya da 4 dakikada bir Phileas kaldırılmalıdır.

Akın KURTOĞLU



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 18:24

Sonuç olarak tramvay daha fazla yolcu taşır. Bizde tramvay işletmesi sıklığı 3 dakkanın altına pek inmiyor. Aslında indirilirse daha çok yolcu taşınabilir.

Ama metrobüs yarım dakikaya bile inebiliyor. Peşpeşe bile gidiyorlar. O yüzden yolcuları artıyor ama tramvayı yakalayamaz.

Tramvayda hafif metroyu (LRT) yakalayamaz. LRT'de metroyu yakalayamaz.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 21:10

1.5 dakikada bir raylı sistem işletilebilir teorisi, pratikte pek uygulanamıyor. Bunda, elimizdeki setlerin adedinin yetersizliği de sözkonusu. Ancak 1.5 veya 2 dakikada bir raylı sistem çalıştırılması durumunda, buna karşılık her 30 ya da 40 saniyede bir Metrobüs kaldırılmasıyla aynı arz sunulabiliyor.

Buna karşılık, raylı sistemin parkur inşası ve bakım maliyeti ile asfaltın inşası ve bakım maliyetleri arasındaki farkı bularak, uzun vadede hangisinin daha avantajlı olduğu konusunda bir adım daha atabiliriz... Sonraki adım da, her iki sistemin hareketini sağlayan elektrik enerjisi ile akaryakıt fiyatları arasındaki farkı bulmak olur...

Akın KURTOĞLU


Selcuklular
11 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 02:42

1,5 dakika çok özel sistemlerle ulaşılan sonuçlar diye biliyorum. 3 dakikada bir tramvay, 30 saniyede bir metrobüs kalkacağını düşünelim sizin dediğinize göre, akın abinin tramvay metrobüs yolcu oranını olan 3.5u da alalım. Bu durumda, 3/0,5=6 6/3,5= 1.71 katı yolcu taşıması gerek teorik olarak ama göreceğiz elbette ki pratikte, biliyorsun bizdeki tramvay pek standartalara uyan bir tramvay değil adamlar ödül falan da verdi nasıl oluyor bu kadar taşıma diye.

Mecidiyeköy açılınca bu metrobüs ne rekorlar kıracak ama siz bekleyin.

Ben literatürde tramvay 9-15 bin arası metrobüs ise 40 bin civarı diye biliyorum tek yönde yolcu sayısı olarak ama yanılıyorum demek ki ya da değişmiş yayınlar biz görmeyeli.


Orhan Kınık

11 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 03:07

Tramvayın yatırım ve işletme maliyeti metrobusdan oldukça yüksektir. Tramvayın kalkış aralığını 2 dakikaya indirebilirseniz 30 saniyede kalkan metrobusa ancak eşitleyebiliyorsunuz.

Şu an Zeytinburnu-Kabataş tramvayı , hafta içi, (aylara göre değişmekle birlikte) günlük ortalama 210-249 bin arasında yolcu taşımaktadır. Hafta sonları bu rakam düşmektedir.
http://www.istanbul-ulasim.com.tr/istatistik/sayi ...yilari.pdf


Mevcut metrobus hattının geçtiği bölgenin yolcu yoğunluğu, Zeytinburnu hattından daha az olmasına rağmen şimdiden Tramvayın taşıdığı yolcu sayısını geçerek liderliği ele geçirmiş durumdadır. Metrobus, Mart ayında toplamda 7.559.000 yolcu taşımış. Zincirlikuyu metrobus hattı açılınca , metrobus açık ara öne geçecektr.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Prş 07 Ağu 2008, 10:43
tramvay işletme maliyeti


Alıntı:
Tramvayın yatırım ve işletme maliyeti metrobusdan oldukça yüksektir.


Bu ifadenin somut verilerle desteklenmesi gerekir, tek cümle ile özetlenecek kadar basit
bir konu değil bu. Tramvay sistemleri ile Metrobüs sistemlerinin yatırım maliyeti,
enerji maliyeti ve işletme giderleri açısından detaylı olarak irdelenmesi gerekir.

İsviçre ya da Avusturya gibi ülkelerde yapılan analizlerde tramvay ve troleybüs işletmesinde kullanılan ilave bakım personeli, maaşların oldukça yüksek olması nedeniyle çok önemli bir masraf kalemi oluşturuyor. Ülkemizde ise durum böyle değil, kalifiye elemanlar oldukça düşük ücretlere çalışıyorlar. Kabataş-Zeytinburnu hattı için kabaca fazladan 50 tane bakım personeli çalıştırabilirsiniz, ama çok az sayıda vatman çalıştıracağınız için bakım personeli artışını da dengelersiniz. Araç maliyetlerine çok fazla değinmeyeceğim ama enerji maliyetinde yolcu
başına harcanan enerjide tramvay, otobüse göre çok daha ekonomiktir. Raylı sistemlerde
tekerlek ve ray arası sürtünme çok düşük olduğundan, aracın enerji tüketimi çok düşüktür.

21. Yüzyılın en önemli konusunun enerji olduğunu düşünürsek, ulaşım yatırımları yaparken
enerji verimliliğini esas almak bir zorunluluk olacaktır.



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM