Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara'da bisiklet yolları... [ANK ]
123 ... 242526   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1

Ankara'da bisiklet yolları yapılmalı mı?
Evet, ulaşımda -ilk olarak küçük çaplı da başlasa- bir alternatif olması olumlu olur. Ayrıca çevreci, sağlıklı ve ekonomik. 86.1%  86.1%  [31]
Hayır, şu an için gereksiz bir yatırım olur. Başkaca sorunlar önceliklidir. 13.9%  13.9%  [5]
Toplam Oy : 36

vsumer
9 yıl önce - Prş 31 Tem 2008, 00:10
Ankara'da bisiklet yolları... [ANK ]


Degerli arkadaşlar, Ankara'da bisiklet yolları var mı? Bildiğiniz, kullandığınız? Eğer yoksa yapılamaz mı? Bir noktadan başlamak gerekiyor bence. Ankara'nın her yerine bisikletle ulaşabilelim demiyorum, ama yükselti farklarının çok fazla olmadığı pek çok yerde yapılabilir diye düşünüyorum. Eskişehir yolu, İstanbul yolu gibi yerlerde, onbinlerce andezit taşı, New Jersey beton bariyerleri yapılacak diye toprağın altında bırakıldı, onbinlerce! Bu taşlarla onlarca kilometre bisiklet yolu, fiziksel olarak motorlu taşıt yolundan ayrılabilirdi. Benim birkaç güzergah onerim olacak. Bu güzergahları yükselti farklarının az olduğu caddelerden seçtim.

Maliyet konusunda, yapılacak bisiklet yollarının üzerine alınacak reklamlar, belli şirketlerden (çevresel duyarlılıklarını vurgulamak isteyen şirketler olabilir)alınacak bağışlar (ki yollara o şirketlerin isimleri de verilebilir), kent çapında düzenlenecek bir bağış kampanyası gibi yollarla ilk etapta çok rahatlıkla 100 km. bisiklet yolu yapılabilir, zaten bisiklet yollarının maliyeti, kaldırım maliyetiyle neredeyse aynıdır.


Belki duyan olur..

1- Genel bir öneri olarak, yapılmakta olan metro duraklarına bisiklet parkı, ve mumkunse istasyonlara yakın mahallelere bisiklet yolları yapılmasını öneriyorum. Yakınlarda oturanlar boylece daha rahat, çevreci, ekonomik ve saglıklı bir biçimde metro duraklarına ulaşabilirler, bu bir motivasyon olur.

2- Ümitköy kavşağı ile Bilkent kavşağı arası Eskişehir yolu..

3- Metro Akköprü istasyonu ile Dışişleri bakanlığı arası Konya yolu

4- De Gaulle caddesi

5- Gençlik Caddesi

6- Bahçelievler yedinci Cadde

7-Sıhhıye ile Konya yolu birleşimine kadar Celal Bayar Bulvarı.

8- Demiryolu'na paralel olarak, Gar'dan Sincan'a kadar.

9- Söğütözü Caddesi'nin büyük kısmı ( AOÇ'nin yokuşu başlayana kadar)

10- Turan Güneş Bulvarı'nın büyük kısmı.

11-Etimesgut, Istasyon Caddesi

12- Etimesgut, Etiler Caddesi'nin büyük kısmı.

13- Ayaş yolu'nun neredeyse tamamı..

14- Atatürk Bulvarı, Akay ile Gençlik Parkı arası.

15- Gençlik Parkı yanından geçen Istanbul Caddesi.

Biliyorum, kopuk kopuk oldu, ama yüzlerce insanın bu parçalı şebekeyi bile kullanacağından eminim. Ayrıca, bunlar büyük yollar, semtlerin içinde yüzlerce küçük cadde ve sokağa bisiklet yolu yapma imkanı da zaten var. Bahçelievler, Batıkent, Sincan, Eryaman ve Çayyolu gibi semtlerin bulvar ve sokakları -genellikle- bu iş için biçilmiş kaftan.

Bunları inşa etmenin maliyeti çok, cidden çok düşük. Pek çok güzergahta, metrede bir konulacak taşlar bisiklet yolunu diğer yoldan ayırmaya yeter. Bisiklet kültürü adım adım gelişmeye başlar, bisikletliye saygı günden güne serpilir diye düşünüyorum.

Selamlar...[/b]


ahmet_can
9 yıl önce - Prş 31 Tem 2008, 12:48

Alıntı:
Bunları inşa etmenin maliyeti çok, cidden çok düşük. Pek çok güzergahta, metrede bir konulacak taşlar bisiklet yolunu diğer yoldan ayırmaya yeter. Bisiklet kültürü adım adım gelişmeye başlar, bisikletliye saygı günden güne serpilir diye düşünüyorum.


Evet bunların maliyeti çok düşük ama meydana gelecek kazalarla oluşacak maliyet bu kadar düşük olmayacaktır. İki hafta önce Konya şehir içinde rastladığım iki feci trafik kazası burada şehir içindeki kaza oranının çok yüksek olduğunu gösteriyordu. Bisiklet yolunun olmaması değil, asıl problem yediden yetmişe bisiklet kullananların trafiğe aldırış etmeden yol ortasından gidip trafiği çok büyük sıkıntıya sokmalarıydı. Bizde bisiklet kültüründen önce trafik kültürünün gelişmesi gerekiyor. Yoksa Konya'da olduğu gibi bizde de çok canlar yanar.


Ahmet Gürkan
9 yıl önce - Prş 31 Tem 2008, 15:14

bu ülkenin şehirlerinde rahatça bisiklet kullanmak ha! hayalden başka birşey değil bu. şehirlerimizde bisiklet yolu olmadığı gibi mevcut yollarda bisiklet kullanmak için evden akrabalarla helalleşip de çıkmak lazım. ben 10 yıldır yarı profesyonel olarak bisiklet sürerim, bir kez bile tehlike atlatmadan bir tur bitirdiğimi hatırlamam. ya arabalar üstünüze kırar, ya yanınızdan otobüs kamyon bacağınızı siler de geçer, ya çocuklar taş atar, ya bir yayaya çarpma tehlikesi atlatırsınız ya da belediyenin açtığı çukura düşmekten son anda kurtulursunuz, hiçbirşey olmazsa zibidinin teki kaskınıza laf atar sinirinizi bozar... olaysız bir turlama yapamazsınız yani. Türk insanı her yönüyle bisiklete adapte olamamış bir toplum ve asla olmayacak da. ne biz ne çocuklarımız ne de torunlarımız bu ülkenin caddelerinde güvenle bisiklet süremeyecek. çünkü bize göre bisiklet, çocuklara karne hediyesi diye alınan kışın kömürlüğe atılan bir oyuncak, bize göre bisiklet bir ulaşım aracı değil, bir spor aracı değil, bir gezi aracı değil, bir yaşam biçimi değil... bize göre bisiklet sadece bir oyuncak. ben bisikletime 1800 euro para verdim deyince millet bana gülüyor, o paraya araba alınır be manyak mısın diyorlar, yere düşünce kafam patlamasın diye kask takınca astronota benzemişsin lan diyorlar, alay ediyorlar, bizim insanın zihniyeti bu işte, bu toplumdan başka birşey beklemem zaten...



vsumer
9 yıl önce - Prş 31 Tem 2008, 15:48

haklısınız..ama bir yerden başlamamız gerekmiyor mu? bence sizin bisiklet turlarınız bile, bu ülkede bisiklete alışmışlığın artması için değerli bir çaba niteliğinde. her yönden gelişmemiz gerekiyor. Bisiklet de medeniyetin önemli bir parçası. Avrupa'da bisikletlerin taşınabileceği trenler, ABD'de bisikletle işe gelenlere ücretsiz sağlanan soyunma oda ve dolapları... Dünya otomobilsiz kentlerin hayalini kuruyor.

Ama, tabii, en önemlisi siyasi irade. Sigara yasağını başlatan ve genelde başarıyla uygulayan siyasi iradenin, bisiklet olgusunun hayatımıza girmesi için de kendisini adaması gerekiyor. Kanuni çerçeve ve bunun bihakkın uygulanması temel koşul.

Yoksa insanların tekil çabaları, pek çoğunun gözünde Don Kişot'çuluktan öteye gidemiyor malesef.

Selamlar.


Ahmet Gürkan
9 yıl önce - Prş 31 Tem 2008, 16:46

tabi ki öyle, her birimiz çevremizle etkileşim halindeki insanlarız, birbirimizi etkiliyoruz. bisiklet sevdalıları olarak büyük bir topluluğuz aslında, bu işe başladığımda tek başımaydım, şimdi çevrem bisiklet sever insanlarla doldu ama yine yalnızız, toplumun bu konuda bilinci gelişmedi, görüş açışı değişmedi... çevreden kötü tepkiler aldığımız kadar iyi tepkiler de alıyoruz ama çoğu insanın takdiri sadece lafta kalıyor, insanları teşvik etmek istiyoruz, bisiklet sürmenin faydalarını anlatıyoruz gösteriyoruz ama kimse işi icraata dökmüyor, ya zamanım yok diyor, ya param yok diyor, ya bizden geçti o işler diyor... çevremdeki insanları bisiklet sahibi olmaya davet ediyorum, ben faydasını görüyorum siz de görün diyorum, kimisi peşimden geldi ama bir gün iki gün en fazla bir hafta... sonra herkes otomobillerine dönüp gazladılar... bisiklet sayesinde 4 ayda 30 kilo vermek gibi inanılmaz bir şeyi başardım ben, sadece bisikletle... soranlara da söyledim, bisiklet sür sen de kilo ver dedim, amaaan ben yapamam ki, ben süremem ki... deyip aynen eski düzen tıkınmaya, tüketmeye, kirletmeye devam ediyorlar... yani toplum olarak dört teker sahibi olup ayağımızı yerden kesmeye öyle alışmışız ki, öyle tembelleşmişiz ki, değil bisiklet sürmek, yürümek bile zor geliyor insanlara... 600 metre ötedeki markete arabasıyla giden bir toplumuz biz maalesef.

Mustafa Onur Ertürk
9 yıl önce - Cmt 02 Ağu 2008, 16:18

Olsa buna en çok sevinenlerden biri de ben olurum herhalde. Özellikle taksi ve dolmuşların resmen küfür eder gibi, yaklaşık 40km ile giderken yolcu almak/indirmek için hiç ben yokmuşum gibi zart diye önüme geçip fren yaptıkları çok olmuştur. Durmak için ne ecel teri döktüğümü anlatamam.

Eskişehir'de bisiklet sürmek (genelde) sürücülerin saygılı olması ve bisiklet yollarıyla keyifliydi. Ancak, Ankara'da bisiklet yolu yapılsa (kim yapacak, o da merak konusu:)) muhtemelen o bisiklet yollarını seyyar satıcılar işgal eder!



nimet1948
9 yıl önce - Cum 08 Ağu 2008, 23:01

bence olumsuzu düşünerek o olacak bu olacak diye taş koymamak gerekir ayrıca olumlu bir sonuç görünüyorsa ki zaten bu olumlu bir olay bence bir yerden başlanmalı...

Ahmet Gürkan
9 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2008, 01:11

geçen gün konya büyükşehir belediyesi icraatlarını gösteriyorlar tv'de... adam 70 km bisiklet yolu yaptık diyor... valla kıskandım açıkçası, koskoca başkent ankara'da değil 70 km 700 metre bile bisiklet yolu yok. 70 km az gelebilir ama başlangıç için iyidir, gün olur 700 kilometreye çıkar o rakam inşallah... bir an düşündüm acaba konya'ya mı yerleşsem? 200 km ötede canım ne olacak!

İ.Hakkı Erdoğan
9 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2008, 01:22

Deneme amaçlı olarak bazı yerlerde bisiklet yolları yapılmalıdır, bu yollara rağbet olursa yaygınlaştırmasıyla önemli bir fırsat doğmuş olur.

Ancak ben bu konunun yollardan çok zihniyet meselesi olduğunu düşünüyorum.Tabi bisiklet yollarıda yapılarak bisikletlilere izole alanlar yaratılmadır.Ama yaya geçitlerinde sinyalizasyon olduğu halde yayalara fırsat verilmeyen bir ortamda, bisikletin kesintisiz olarak izole yoldan gitmesini sağlamak imkansız olduğundan, mutlaka normal trafiğe karışılacaktır ve sorun yine başlayacaktır.Yani istediğiniz kadar bisiklet yolu yapın yinede bisikletliler normal trafiğe karışacak ve sorunlarla karşı karşıya kalınacaktır.


vsumer
9 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2008, 12:38

Konya Büyükşehir Belediyesi bisiklet yollarıyla olduğu kadar pek çok başka konuda da Ankara Büyükşehir'e fark atmış bulunuyor. Web sitesinde Almanca versiyonu olduğunu yazmıştım. Ayrıca, son dönemde raylı sistemi Selçuk Üniversitesi kampüsünün içlerine kadar uzatarak büyük bir atılım yaptı. Böylece, toplu taşımayı kullanan en az 50 bin kişinin ulaşım standardını yükseltti ve ulaşımda geçirdikleri zamanı azaltmış oldu.

Raylı sistem diyelim pahalı, ama bisiklet yolları da mı mı pahalı? Yapman için kim engelliyor seni? 5 milyonluk Paris'te de var bisiklet yolları, benzer büyüklükteki Berlin'de de.

Zihniyetin değişmesinin beklersek işimiz çok zor. Hiçbir alanda kendiliğinden gelişme olmaz. Çabalamak, adım atmak gerekir. En uzun yolculuklar tek bir adımla başlar. Sen yap bisiklet yolunu, yerleştir işaretlemelerini, mutlaka kullanan olur ve değişim başlamış olur. Genellikle zihniyet fiiliyatı takip eder. Yani bisiklet yolu yapmadan bisiklete saygı falan gelişmesini bekleyemezsiniz.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 242526   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet