Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
Ankara Etlik Garajları Tahliye Ediliyor [ANK ]
Sayfa: 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Atilla DÜNDAR
6 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 15:29
Ankara Etlik Garajları Tahliye Ediliyor [ANK ]


“Ankara Şehiriçi Ulaşımı” ile ilgili olarak,
çeşitli altbaşlıkların gruplandırılarak listelendiği
yandaki indeksten faydalanabilirsiniz:
ANKARA KENTİÇİ ULAŞIM İNDEKSİ


Ankara'nın en eski ve ilk otobüs terminali olan Etlik Garajları da artık yerini yeni bir iş merkezine bırakmak üzere. İl Özel İdaresi tarafından Kasım ayına kadar boşaltılması için firmalara tebligat yapılmış. Ankara'nın çevre ilçelerine (Beypazarı, Kızılcahamam, Polatlı, Haymana gibi) yolcu taşıyan araçlar şimdi yeni yer bulma sıkıntısındalar. İl Özel İdaresi taşımacı şirket kooperatiflerine AŞTİ'yi göstermiş olmasına karşılık, AŞTİ'deki yoğunluğa bir de bu araçların dahil olması sıkıntıları artırır mı bilinmez. Bir de tabii ki büyük otobüs firmalarının pek şikayet etmediği AŞTİ giriş-çıkış ücretinin bu küçük taşımacılık şirketlerine pahalı gelmesi, gösterilen yere sıcak bakmamalarına da sebep oluyor. Ankara'da şehir merkezlerini düşünecek olursak aslında bu yükü ve trafiği kaldırabilecek öyle uygun başka bir yer de yok gibi. Diğer taraftan hergün çevre ilçelerden Ankara'ya çalışmaya ve okumaya gelip giden toplam yaklaşık 100 bin kişinin AŞTİ ulaşımına getirisini ve götürüsünü de düşünmek gerekir.

Haberin Detayı


Serdar_Valerii

6 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 16:28

http://www.ankara-bld.gov.tr/AbbSayfalari/Ukome_Kararlari/kararlar/2007_23.doc

Kısa bir araştırmayla 2007 yılı içinde bir UKOME toplantısında zaten olayın sinyalleri verilmiş.Ankara il içi ve 100km. altında il dışı yolcu taşımacılığı yapan firmalar için yeni terminal yerleri önerilmiş. Metinde karışık cümleler kullanılmış , ne dedikleri zor anlaşılıyor . Özetlersek öner ve karar şu:

Öneri:
.....Ankara il içi ve 100km. altında iller arası yolcu taşımacılığı yapan taşımacıların ..... Doğu, Kuzeydoğu, Kuzeybatı ve Batı yönlerinde terminal olarak kullanılabilecek alanların belirlenerek UKOME genel kurulunda görüşülmek üzere bildirilmesi istenilmektedir.
Yapılan incelemede ......mevcut AŞTİ şehirlerarası otobüs terminalinin bir sistem dahilinde kentin muhtelif noktalarında aktarma istasyonları ile bütünleşen bir biçimde çalışmasının sağlanması amacıyla Elvan bölgesinde Batı Oto Terminali, Natoyolu bölgesinde doğu oto terminali, Anadolu Bulvarı Çevreyolu kesişimin de kuzey aktarma noktası, Çevreyolu-Tuluntaş kesişiminde ise güneybatı aktarma merkezi oluşturulmuş olup ........terminal alanları belirlenmiştir......


Karar:
Genel Kurul tarafından ....incelenerek, yapılan değerlendirmede, halen faaliyette bulunan AŞTİ’nin şehirlerarası taşımacılığa uygun hizmet verdiği, şehrin gelişimi ve nüfus artışı göz önüne alındığında uzun yıllar daha bu hizmeti verebilecegi, ........ nedeniyle, AŞTİ’nin kullanılmasına devam edilmesine karar verilmiştir.


Karardan da anlaşılacağı üzere Etlik'in tek alternatifi şu an AŞTİ. Yalnız bi durum daha var. Bir üstteki mesajda adı yazan ilçeler dışındakiler zaten Etlik'i kullanmıyor. Polatlı minibüsleri Aski'nin oralardan kalkıyor. Numune Hastanesi karşısı , Spor Sarayı önü , İtfaiye Meydanı vb. yerler şu an metropol dışı ilçelerin araçlarının depolandığı yerler.

İl dışından gelip Etlik'i kullanan ÖzBolu firmasının AŞTİ'de tabelasını gördüm. Zannedersem hazırlıklarını yapmışlar. Diğer il dışı firmalar pek nazlanmadan AŞTİ'ye giderler kanımca. Önemli olan il içi yerler, bunlar için de Polatlı minibüsleri gibi Kazım Karabekir civarında durak yeri verebilirler.


Hasan Göktaş
6 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 16:34

Bir zamanlar Kırıkkale araçları da Etlik'ten kalkardı. Şimdi AŞTİ'ye taşındılar ve en azından kafalarına göre bir vakitte araç kaldırma lüksleri kalkmış oldu. Bu yönden bir avantajı olabilir diye düşünüyorum.

fatihahitaf
6 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 17:56

Beypazarı, Kızılcahamam, Polatlı, Haymana peki ya diğer ilçeler ne olacak, Elmadağ, Kalecik, Akyurt, Çubuk, Ş.Koçhisar, Ayaş vs...

bence yanlış bir uygulama, zaten şehrin ilçeleri bunlar, merkezde olmasa bile aynı ile bağlıyız ve burada yaşayanları hemşehri kabul etmemek gibi şehirler arasında yer vermek ve dışlamak düşünülecek şey değil, üstelik denildiği gibi nerdeyse günde 100.000 kişi bu ilçelerden sabah akşam şehre akıyor... bu insan yoğunluğu nasıl idare edilecek...

benim bir önerim var, belki yetkililerin kulaklarına da gider; neden hemşehri terminali yapmıyoruz, üstelik başkan bey pek sevecek bu fikri eminim, şöyleki, yukarda saydığımız büyük ilçelerin otobüsleri hepsi ortak bir merkezde toplansın ve bu toplanma yeri şehir içi taşımacılığa yakın bir nokta olsun... mesela Ulusta yapmayı düşündüğü yeni dolmuş durakları, hal binası yakınına inşaa edilebilir...

yöresel ürünlerin de sergileneceği, pazarlaması yapılacağı, afişlerle reklamı ve festivalleri duyurulacağı hem çevre ilçelerden geleceklerin şehir içinde ulaşımına kolaylık sağlanması hem de bir çevre ilçeden diğerine gitmek isteyenlerin çok işine yarardı, çevre ilçeler aynı merkezde komşu olurlardı...

demek istediğimi anlayan bir büyüğüm, bu fikri belediyeye iletir ve kabul ettirirse sevinirim, düşünsenize Ankaranın çevresinde her sene onlarca festival oluyor, görkemli bir hemşehri terminalinde bunlar sergilense ve turizme katkısı olsa fena mı olur, hem turlar dahi düzenlenebilir... yöresel ürünler pazarında Beypazarı kurusundan, Çubuk turşusuna, Ayaş dut ve domatesine, Kalecik karası ve şarabı, Kızılcahamam Ayaş ve Haymana kaplıcaları tatil yerlerinin pazarlanmasına, kışın Elmadağda kayak turlarına, öyle işte... hem bütün ilçelere eşit şartta kendini tanıtma ve gelir elde etme şansı hem de ilçeler arasında ulaşımın en güzel yolu olur diyorum...

yoksa Elmadağdan kalkıp Beypazarına gitmek için bir de şehirler arası terminal mi kullanacağız...


Serdar_Valerii

6 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 18:53

Alıntı:
Beypazarı, Kızılcahamam, Polatlı, Haymana peki ya diğer ilçeler ne olacak, Elmadağ, Kalecik, Akyurt, Çubuk, Ş.Koçhisar, Ayaş vs...


Ayaş,Elmadağ, Kalecik,Akyurt ve Çubuk araçları zaten Etlik'i kullanmıyor,çeştli yerlerden kalkıyor. Hem özel işletmecileri yakında EGO ile sözleşme yenileyip yeni kentiçi güzergahlarında başlayacaklar (kaynağı ukome web sayfalarında var)

Ş.Koçhisar,Polatlı (Baysal) zaten AŞTİ'den kalkıyor. Geriye kalanlar için çözüm yolu gerekiyor.

Haymana,Nallıhan,Güdül ve Beypazarı için ise dediğim gibi K.Karabekir çevresi düşünülebilir.
Alıntı:



fatihahitaf
6 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 19:19

Alıntı:
Ayaş,Elmadağ, Kalecik,Akyurt ve Çubuk araçları zaten Etlik'i kullanmıyor,çeştli yerlerden kalkıyor.

Alıntı:
Ş.Koçhisar,Polatlı (Baysal) zaten AŞTİ'den kalkıyor.

Alıntı:
Haymana,Nallıhan,Güdül ve Beypazarı kalanlar için çözüm yolu gerekiyor.


evet işte benim demek istediğim sıkıntı da aynen bu!... neden AŞTİ daha da kalabalıklaşsın ki? madem bütün ilçeler Ankaraya bağlı o halde hemşehri kabul etmezmişiz gibi terminallere itmek de ne oluyor?... bir ilçeden diğerine gitmek tam bir eziyet Ankarada...

benim önerim Hemşehri Terminalinde bütün ilçelere araç kaldırılsın, Polatlıdan gelen biri Elmadağa kolayca gidebilsin bir de şehir içinde nereden kalkıyordu, diğer durağa giden hangi dolmuş otobüs var diye aramasın... bunca yıllık Ankaralıyım ben da bir ilçeden diğerine giderken aramak zorunda kalıyorum, bir de şehir merkezinde yaşamayan insanlrı düşünün...

hem bu Hemşehri Terminali bütün sene açık kalacak bir fuar alanı gibi kullanabiliriz, yöresel ürünler, meyvalar, yemekler, ekmekler, el sanatları satılabilir, hatta turizm için de faydalı olur, Kızılcahamam otelleri, kaplıcaları daha güzel tanıtılır, rezervasyon ve satış ofisleri dahi açabilirler belki, diğer Ayaş, Haymanada olan hamam ve kaplıcaları ve küçük işletmeleri unutmamak gerekir... ya festivaller, eğlenceler, kutlamalar, şölenler... hepsi terminal içinde afişlerle diğer ilçeden gelenlere ve şehir merkezinde yaşayanlara reklam edilebilir, bir Çubuklu olarak turşu festivalinden kaç Ankaralı haberdar bilmiyorum, o kadar çok çeşidi var seçkin yerlerin tercih ettiği bir üründür... diğer ilçelerimizin nesi eksik, Kalecik üzüm bağları, kalecik karası ve şarap üretimi ha deyince gidip görülesi bir yer mi? her ilçenin kendine ait bir pavyonu olur, yıl boyunca sürekli açık ve diğer çevre ilçeler ile bütün şehir merkezinde yaşayanları kendilerine çekmeye devam eder...

bence belediye bu fikri kesinlikle bir düşünmeli, daha önce Polatlı, Beypazarı, Elmadağ, Kızılcahamam gittim gördüm ama diğer ilçeler hakkında en ufak fikrim bile yok, otobüsleri nerden kalkar bilmem bile... biz kendi hemşehrimize yabancı kalmışsak, şehir içinde her birini bir tarafa atmışsak bu nasıl Ankaralı olmaktır...

zaman zaman wow buluşmaları oluyor bazı ilçelere gidiyorlar, aslında onlara sormak lazım bu fikri, yöneticilerden biri okursa bu konuyu çok sevinirim... ve sizce neden bir araya getirilmemesi gerektiği hakkında mantıklı bir açıklama yaparsanız aynı merkezden iki ayrı ilçeye araç kaldırmayalım, iyice yabancı olalım birbirimize... ne dersiniz?


Serdar_Valerii

6 yıl önce - Cum 25 Tem 2008, 09:54

Alıntı:
bütün ilçeler Ankaraya bağlı o halde hemşehri kabul etmezmişiz gibi terminallere itmek de ne oluyor?.


Dediklerinizin hepsi kabul , ama bu dediğinize katılmıyorum. Bir çok kentte ilçe garajları , merkez garaj içinde yer alır. Peronları ayrıdır ama merkez otogarda yer alır. İzmir ,Balıkesir ve Çanakkale'de gördüm.

Örnek vermek gerekirse , İzmir İzotaş otogarının gelen yolcu katının (oradaki üst katta bizdekinin tersi) büyük kısmı ilçe terminali olarak düzenlenmiş. İzmir'in ilçelerine ve Manisa'nın tamamamına ve Balıkesir'ın Ege'ya bakan ilçelerine seferler ilçe garajından yapılıyor.

AŞTİ'de de gelen yolcu katının bir kısmını ilçelere ve 100 km ye kadar olan il dışı firmalarına tahsis edip ,giriş-çıkış parasını da makul bir fiyata çekebilirler. Yada Servis araçlarının depolandığı civarda da düzenleme yapılabilir.


Ahmet Gürkan
6 yıl önce - Cum 25 Tem 2008, 10:47

şehirlerarası terminalle birleştirilmesi yolcu açısından çok faydalı olur. Neden hep firmalar düşünülüyor ki? firmaların işine gelmiyorsa yapmayalım, işine geliyorsa yapalım zihniyeti ne kadar yanlış, yolcunun ne düşündüğü, ne çektiği kimsenin umrunda değil mi acaba? İnsanlar Ankara dışından gelip taşradaki ilçelere gitmek için ne eziyetler çekiyorlar kimse düşünüyor mu? Dünyanın yolunu tep, aşti'de in, çoluk çocuk dolmuşa bin ulus'a, iskitlere git, ordan tekrar otobüse bin Polatlı'ya, Haymana'ya.... git. AŞTİ'nin içine alsalar şunları insanlar hiç eziyet çekmeden beklemeden gidecekleri yerlere giderler olur biter, İzmir'de falan böyle işliyor düzen, otobüsünden inersin, ilçe terminaline geçersin biletini alır Çeşme'ye mi gidersin, Dikili'ye mi gidersin nereye gidersen git rahat rahat... sorun yok, çile yok, herkes memnun...

Hasan Göktaş
6 yıl önce - Cum 25 Tem 2008, 12:14

Ahmet Gürkan Bey'e katılıyorum. İyi bir düzenleme ve organizasyon yapılırsa AŞTİ'den kalkmasında bence sorun olmayacaktır. Kaldı ki AŞTİ şehrin oldukça merkezi bir yerinde, ulaşım oldukça kolay.

Serdar_Valerii

5 yıl önce - Çrş 13 Ağu 2008, 18:28

Kaynak:

http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=9617422

Habere göre 40+1 den küçük araçlar AŞTİ'ye alınmıyor. Etlik'i kullanıp açıkta kalacak midibüs ve minibüsler soruna çare arıyor. Ne başkana ulaşılabiliyomuş ne de valiye.

Beypazarı'na Beytaş,Lüks Beypazarı,Lider ve yeni çıkan Avrupa firmaları gidiyor. Avrupa'nın tüm araçları ve Beytaş'ın bazı araçları 40+1 ve üstü. Bu araçlar AŞTİ'ye girebilir.

Nallıhan'a giden firmalardan Hantur,Şirin ve İpek'in 40+1 üstü araçları mevcut. Diğer firmalarda küçük araçlar var.

Güdül'ün tamamı midibüs.Zira Kızılcahamam'da öyle , genelde minibüs ve midibüs (bikaç büyük otobüs gördüm ama fikir sahibi değilim)

Büyük otobüsü olan İl dışı firmaların (Öz Gerede, Kurşunlu vb.) AŞTİ'den başka seçenek bırakılmayacak gibi görünüyor.

Minibüs ve Midibüsçülerin çaresi yok gibi. Ya garajsız köşe kapmaca yoluyla yolcu alacaklar , yada birkaç işletmeci birleşip büyük otobüs işletecek.

(İstanbul yolunu kullanmayanların araç yapısını bilmediğimden yorum yapamıyorum)


Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet