Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ali Cemal
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 17:58

Alıntı:
light metrobus, toplantılar sırasında konuşurken çıkan bir tamlama

light metrobus için avcılar - söğütlüçeşme gibi ayrı, tamamen izole hattı olmayacak. kadir başkanın bugün açokladığı sisteme benzer bir durum. sarı çizgilerle ve plastik ayırıcılarla metrobus hattı ayrılacak. yoğun saatlerde bu şeritleri sadece metrobuslar kullanacak ve bu şeritler EDS tarafından denetlenecek. yoğun olmayan saatlerde ise sivil araçlarda burayı kullanabilecek.


Yani böyle birşey ben bunun çok sağlıklı olacağına inanmıyorum... Boğaz köprüsünden geçerken OGS kaçak geçen araçların sirenleri 1 sn. bile dinmiyor... Yani insanlarımızı kamera+ceza ile durduramazsınız... Sonra polisi ambulansı 4lüleri yakıp geçeni çok zor olur bu light metrobus olayı...




Foto: Hasan 77


bülent eco
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 18:18

OGS geçişleri için bilmiyorum ama EDS cezaları sayesinde kırmız ışık ve emniyet şeridi kullanılması azaldı. ayrıca sürücülerimizin biraz daha kurallara uyması gerekiyor. bu başarılırsa 1 km otokorkuluk için harcanan 200.000 ytl'den kurtulacağız.

turgutakbaş
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 22:19

açıkçası kabataş-zeytinburnu tramvayında yola zırt pırt giren otomobillerden çok bunaldık bununda böyle suistimal edileceği kesindir ... tercihli yol olayı bittiği an metrobüsün bir manası kalmaz ...

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 00:02

Aslında, ben yine de sınırların zorlanmasını ve kentiçindeki önemli arterlerde kesin sınırlarla trafikten ayrılan izole bantların olması taraftarıyım. Dışarıdan herhangi bir araç tecavüzünü engelleyen, bariyerlerle yalıtılmış yollar... Çünkü toplutaşımacılık herşeyin önünde gelmelidir. Gerekirse Barbaros Bulvarı, Fevzipaşa ve Vatan Caddeleri, Söğütlüçeşme'ye inen bağlantı yolu birerden 2 şerit daraltılsın ama, yüzbinlerin seyahatleri de o oranda rahatlasın... Özel araçlar da biraz sıkıntı çekiversinler... Otomobilli 10.000 kişinin aktarımı mı öncelikli olmalı, yoksa yüzbinlerce insanın mı? Bunun ayırdına varılamadı senelerden beri hâlâ... Ekstrem bir düşünce ama, başka çözüm yok maalesef İstanbul'da artık... Bu, hak ve özgürlüklere vurulan bir darbe değildir asla!... Çünkü, bu fikirde olan o kadar çok otomobil sahibi kentli dahi var ki geride...

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 00:14

Alıntı:
Söğütlüçeşme'ye inen bağlantı yolu birerden 2 şerit daraltılsın


Biliyorsunuz; çok uzun yıllar evvel aslında bu denendi, ancak trafik işin içinden çıkılmaz bir hal alınca vaz geçildi.

Şimdi durum farklımı? Hayır... Çözüm, hep söylediğimiz gibi, herkesin toplu taşımaya alıştırılması ve bunun çok cazip hale getirilmesi..



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 06:26

Benzer bir yol da 5-6 sene evvel Fatih Fevzipaşa'da denendi. Yolun en sağ birer şeridi bordo renkli özel asfaltla kaplandı ve yüzeyine de de belli aralıklarla ve iri yazılarla İETT yolu yazılarak, kesintisiz sarı bantlar ve oklar çekildi. Ama 1. ayın sonunda bu özel ve güzel yolun üzerine arabalar boydanboya parkettiler. İETT ve ÖHO'lar yine 2. şeritlerden yollarına devam etmek zorunda kaldılar. Yani, İstanbullu'ya böyle şeyleri kabul ettirmek güç... Bariyer olmadan iş çözülmez hiçbir şekilde... Plastik duba da çakılsa, üçgen kuka da konulsa, beşgen korkuluk da eklense vız gelir... Tek çözüm: "kesin izolasyon"...

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 10:34

Renkli asfalt, kukalar ve EDS denetimi normal araç sürücülerini büyük ölçüde engeller. Ancak birde normal olmayan araçlar var ve sayıları oldukça fazla bunların.

Bu malum Çok Önemli Kişi ve araçları herkes biliyordur herhalde izah etmeye gerek yok. Bunlara ceza bile kesilmediğinden gönül rahatlığı ile bu yolu kullanmaktan çekinmezler.

Üstelik metrobüs bunların önündeyken maazallah durakta falan durmaya kalkarsa korna bile çalarlar.

Bunu engellemenin tek yolu bariyerdir. Hatta bu bariyerlere elektrik verip her tarafını bubi tuzaklarıyla donatmak bile gerekebilir.

Erkan Yılmaz


messiah_haktan

13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 13:28

Haftanin iki günü bütün hat boyunca 10-15 ceza kesen kisi koy, üstüne bir de EDS kameralirini yerlestir ve baslarda bir cok kisinin canini yakki metrobüs hattina girmenin cok pahali ve can yakici oldgu dilden dile dolassin. Bu bütün gelismis ülkelerde uygulanan sistemdir ve dogru uygulandigi zaman türk insanida cekinecektir hatta girmeye ama tabi bu bugünden yarina olacak birsey degil. Insanlar baslarinda otoriter bir devletin, polisin ve kamu görevlisinin oldgunu hissetmeli, bu da en az simdi temeli atilsa 10 yil sonra hissedilecek bir sey Neyse konuyu degistirmeden düsüncemi söyliyeyim, metrobüs hatti bariyersiz metrobüs islevini gerceklestiremez ancak cok sıkı bir denetleme politikasi uygulanmasi lazim ve sanirim böyle birsey yerine bariyer kurmak herkesin kolayina geliyor.

korkutyil
13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 14:17

EDS cezaları yeterli caydırıcılıkta olursa insanlar zamanla alışır bu yola girmemeye. Olumlu bir uygulama bence. Kabataş-Beşiktaş arasında da aynı yöntemle light metrobüs uygulanabilir. Merak ettiğim nokta Light metrobüs projelerinde şu an metrobüs hatlarında kullanılan Mercedesler mi kullanılacak? Yoksa daha kısa körüksüz araçlar mı kullanılacak?

Gökçe

13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 14:22

Alıntı:
OGS geçişleri için bilmiyorum ama EDS cezaları sayesinde kırmız ışık ve emniyet şeridi kullanılması azaldı. ayrıca sürücülerimizin biraz daha kurallara uyması gerekiyor. bu başarılırsa 1 km otokorkuluk için harcanan 200.000 ytl'den kurtulacağız.


Bence tüm sistemin maliyeti ve sistemin getirisi düşünüldüğünde km başına 200.000 korkuluk masrafı çok da önemli bir rakam değil, bu kadar tutar için sistemin sağlıklı işlemesini baltalamamak lazım. Hepimiz biliyoruz ki EDS olduğu halde halen emniyet şeriti kullanılıyor, halen emniyet şeritinde insanlar eziliyor, ölüyor.

Ne yazık ki insanımız medeniyet seviyesine ulaşamıyor, bugün Amerika'da kasırgadan kaçan insanlar bile emniyet şeritini kullanmazken Türkiyede rastgele burayı kullanan hem de sürat yapan insanlık dışı varlıklar yüzünden emniyet şeritini mecburi haller için kullanan insanlar ölüyor.

Eğer ki metrobüs sadece çizgiyle ayrılırsa sonuç aynı olacak, herkes bu şeriti kullanacak ve kazalara da neden olacak bence çünkü yandaki şeriti boş gören atlamaya çalışacak ve daha süratle gelen otobüsle veya şeriti kaçak kullanan bir araçla çarpışacak



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM