Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
sinan_ada
13 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 02:08

Bursanın gelişmesi her halükarda beni memnun ediyor.ama genelde çarpık kentleşmeden bahsedilmiş benim düşüncem demiryolu caddesinin altı diyolar burası bursanın son 30 yılını kapsıyor ama benim özellikle şehrin merkezi denilen çarşamba ilçesinin durumu özellikle uludağın eteklerinden bakıyorum sanki uzun katlı binalar bir labirent gibi hiçde hoş durmuyor buraya bu binaları diken insanlar çarpık yapılaşmadan ne farkı kalıyor:
burayı yaparken hiçmi sokakları düşünülmedi park sorunları düşünülmedi.ben bunu hayretle karşılıyorum


senol 16 61
13 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 05:03

Bu kadar gelişmiş ve büyük bir şehir olmasına rağmen demiryolu ağına bağlanmamış olması ve havaalanının uluslararası uçuşlara açık olmaması, devletin Bursa ya üvet evlat gibi baktığını gösteriyor yıllardır.

inanç ahmet
13 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 07:18

Alıntı:
Bu kadar gelişmiş ve büyük bir şehir olmasına rağmen demiryolu ağına bağlanmamış olması ve havaalanının uluslararası uçuşlara açık olmaması, devletin Bursa ya üvet evlat gibi baktığını gösteriyor yıllardır.

Demiryolu çok onemli, insallah Bursa'ya da gelir. Hizli+yavas iki ayri çesit demiryolu yapilmali. Birisi Bursalilarin sahsen kullanmalari için, digeri gelisen Bursa sanayiinin mallari disariya daha kolay satabilmesi ve disaridan daha kolay hammadde alabilmesi için.

Uluslarasi uçuslara gelince. Turkiye'nin dis hatlar ulasimini Istanbul Ataturk havalimani sirtlamis durumda, Ankara bile bundan pek nasiplenmemis. Bursa'nin Istanbul'a cografi yakinligini dusunursek, dis hatlari bir kenara birakmaliyiz diye dusunuyorum.
Hizli tren gelirse Bursa'nin yurtdisiyla baglantisi çok fayda saglayacaktir, zira ozellikle bati ulkelerinden gelen turistler için hizli tren destekli (Edirne+)Istanbul+Bursa turu çok cazip bir Marmara turu olacaktir diye dusunuyorum.

Selamlar.


senol 16 61
13 yıl önce - Cum 01 May 2009, 05:14

Bursa' nın özellikle turizmden hakettiği payı alabilmesi için en azından Almanya ile seferler konmalıdır.Ayrıca Balkan göçmenlerinin yoğunlukla yaşadığı bir şehir olması nedeniyle Sofya;Üsküp gibi başkentlere de ulaşım sağlanmalıdır.Ayrıca sanayinin yoğun olması ve yurtdışıyla yoğun ilişkiler de gözardı edilmemelidir.
İstanbul ile yakın olması konusunda ise daha farklı düşünüyorum. Bursa-İstanbul arası 2-3 saat.Ve turizm ajansları bunun özellikle Arap turistlerin Bursa yı tercihi konusunda caydırıcı olduğunu düşünüyorlar. İnsanlar zaten İstanbul'a gelmek için zaman harcamışken tekrar ayrı bir vasıtaya binmeyi düşünmüyorlar.Bende olsam düşünmezdim.Ayrıca Türkiye nin 4. büyük şehrinin İstanbul a bağımlı olmaması gerekir havaalanı konusunda.
Selamlar


inanç ahmet
13 yıl önce - Cum 01 May 2009, 15:04

Alıntı:
Ayrıca sanayinin yoğun olması ve yurtdışıyla yoğun ilişkiler de gözardı edilmemelidir.

Sanayinin ulasim yolu, havayolu degildir, olamaz. Sanayiye en uygun ulasim sistemi demiryolu+deniz yolu uzerinden asil ulasimi saglamasi ve eger gerekiyorsa tir ile noktaya teslimat.
Yoksa havayolu sadece turizme yarar, ama benim onerim Istanbul, Edirne ve Bursa'nin hizli trenle birbirine baglanmasi, çunku hiç bir Avrupali su durumda sirf Bursa'yi gormeye gelmez, mutlaka Istanbul'a ugrar.
E hazir Istanbul'da buyuk bir uluslararasi havaalani varken, baglayiverelim Bursa ile Istanbul'u hizli tren hattiyla, adamlar birini gezdikten sonra diger sehre geçsin.
Bakin Avrupa'da asil kisisel ulasim hizli trenle oluyor. Adamlar Turkiye'ye geldiklerinde bile trene binme aliskanliklarini surduruyorlar. Haksiz da degiller, hizli trenin konforu ve kolayligina bir kere alisildimi bir daha kolay kolay birakamaz insan.

Turkiye'ye en çok yarayacak sey turistik sehirlerin hizli trenle birbirine baglanmasi ve boylece bir sehrimize gelmis turist "hazir Turkiye'deyken su sehre de gideyim" desin.

Istanbul'a inmis adam "bir Osmanli turu yapayim" diyip üç Osmanli baskentini hizli trenin sagladigi imkanla gezebilir, veya boyle tarih içerikli turlar duzenlenebilir, veya "Marmara turu" gibi cografi içerikli turlar. Arkadaslar biraz buyuk dusunun. Tek bir sehrimiz degil, üç sehrimiz birden bundan kazançli çiksin.

Alıntı:
İstanbul ile yakın olması konusunda ise daha farklı düşünüyorum. Bursa-İstanbul arası 2-3 saat.Ve turizm ajansları bunun özellikle Arap turistlerin Bursa yı tercihi konusunda caydırıcı olduğunu düşünüyorlar. İnsanlar zaten İstanbul'a gelmek için zaman harcamışken tekrar ayrı bir vasıtaya binmeyi düşünmüyorlar

hizli (ama gerçekten hizli) tren bu sorunu ortadan kaldirir, o sureyi 1-1,5 saate bile indirisiniz. Hem sadece Arap turistler mi var Dunya'da? Araplarin tren kulturu yok, ama Avrupalilarin var. Avrupalilar bizim buharli kara trene bile biniyor, adamlar hizli treni gorunce ustune atlayacaklardir.

Bakin tekrar soyluyorum :
Pek az insan sadece Bursa'yi gormek için Turkiye'ye gelir.
Ancak bir Istanbul+Bursa(+Edirne) turuna talip milyonlarca insan bulabilrsiniz.

Bir daha dusunun.



senol 16 61
13 yıl önce - Cum 01 May 2009, 15:46

Aslında konu fazla uzadı.Ama Bursa lılar ve Bursa yı iyi bilenler Bursa nın turizmden hak ettiğini alamadığını çok iyi bilmekteler. Türkiye nin en güzel şehirlerinden biri Bursa.Ve bu güzelim şehire gelen turist sayısı çok az. Bunun bence en önemli nedeni havayolu.Çünkü hızlı tren ülke içini ilgilendiren bir sorun.İnsanlar kendi ülkelerinden hızlı trenle değil uçakla geliyorlar Türkiye ye.Bursa tarihi eserleri,doğal güzellikleri,kaplıcaları ve inanç turizmi özellikleriyle(İznik) turistleri cezbetmesi gereken bir şehir.Ve kendi havaalanıyla da turistler için daha cazip olacaktır.
İstanbul zaten turizmden payını alıyor.Edirne nin de aslında daha çok turisti hakettiğini düşünüyorum.
Hızlı trenin de Bursa ya turist anlamında katkı koyacağını düşünüyorum,hemfikirim.

Ben konuya Bursa özelinde baktığım için ufak görüş farklılıkları olacaktır değerli arkadaşım.
Selamlar herkese


inanç ahmet
13 yıl önce - Cum 01 May 2009, 16:06

Segili Senol bey, bir seyi uzerine basarak soylemem gerek. Hiç kimse sadece Bursa'yi gormek için Turkiye'ye gelmez. Ama sirf Istanbul'u gormeye gelebilir. O zaman biz Istanbul'la Bursa'yi hizli trenle bagladigimizda bir de Edirne'yi kattigimizda yabancilara inanilmaz cazip bir tur imkani sunmus olacagiz. Adam tek uçakla Turkiye'ye gelecek, hizli trenle butun Marmara'yi hatta butun Turkiye'yi dolasacak.
Bakin Avrupalilar tren aşiğidir, eger Bursa Istanbul arasinda hizli tren olursa, bir de Edirne'ye baglanti olursa havaalanina gerek kalmadan bu is olur, Marmara turizmde çok ilerler.

Hem sadece yabaci turisti mi dusunecegiz? Yerli turisleri de dusunelim. Onlar uçakla mi gelecek? Ozellikle Istanbul'dan ve Ankara'dan hizli treni çektinizmi yerli turist sayisi katlanacaktir. Sirf Uludag'da kaymaya gelen insanlar bile birseydir, bir de ustune tarihi turizm var...

Sanayiyi de dusunmek lazim. Sanayiye en uygun ulasim yolu demiryoludur. Bursa için sanayi, en az turizm kadar onemlidir (hatta daha onemlidir çunku halkin ekmek parasi en çok sanayiye bagli).

Yani anlayacaginiz ilk once hem hizli hem yavas demiryolu yapalim, bakin o zaman sanayi nasil gelisiyor, turizm nasil yararlaniyor.

Ancak tabi turizm için tanitim ve tesvik gerekiyor, turlar duzenlemek gerekiyor.
Ornegin Istanbul-Bursa veya daha genis Istanbul-Iznik-Bursa-Manyas-Canakkale(Gelibolu)-Edirne gibi turlar tesvik edilmeli, Marmara'nin turistik potansiyeli çok yuksek. Bu saydigim yerlerin herbirine havaalani yapamazsiniz ama herbirine tren istasyonu kurabilirsiniz. Ve bunlarin herbirinin kazandigi para otomatik olarak komşusuna da yarayacaktir.

Lutfen bir de bu açidan bakin.

Sehirci dusunurseniz sizin sehrinize 3 lira kazandirirsiniz, bolgeci-ulkeci dusunurseniz ulkenize 100 lira kazandirirsiniz, bu 100 liranin da 5'i sizin sehrinize gelir. Yani 3 kazanmak yerine, buyuk dusundugunuz için 5 kazanmis olusunuz.

Yani "diger taraflar zaten alacagini aliyor, artik buraya da şundan isteriz" demek size daha kazançli gibi gorunse de, aslinda isin sonunda daha az kazandiriyor olabilir.

Saygilar.


memcan940
13 yıl önce - Pts 11 May 2009, 22:55

Bursa'nın son yıllarda gösterdiği gelişim gerçekten taktire şayan. Bursa yeşiliyle mavisiyle gerçekten çok güzel bir şehir.

delidervis

13 yıl önce - Pts 11 May 2009, 23:57

Bursa çok daha hızlı büyüyebilir fakat bence kasıtlı bir engelleme var. Hava ulaşımı olmayan bir metropol nekadar gelişebilir? Tek bir Üniversite ile nekadar yatinile bilir? Otoyol dahi geçmiyor. vb. birsürü eksikler bunlar bir olsa Bursa tutulamaz.

ersoysabri
13 yıl önce - Cum 15 May 2009, 13:19

Bursamızda güzel şeyler oluyor... Son 5 yılda değişenleri herkes gördü...



sayfa 3
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet