Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 04:55
YLV » Yalova Belediyesi Otobüsleri



                  YALOVA BELEDİYE OTOBÜS İDARESİ (Y.B.O.İ.)

Yalova'nın ilk belediye otobüsü bir Mercedes 0321-H model 4 camlı bir otobüstü. Filo numarası yoktu ve Heykel-Termal arasında çalışırdı. Üst bölümü lacivert, alt bölümü de krem renkliydi (BBOİ otobüslerinin boyama tarzında).

Yalova'da 80'li yıllar ve 90'ların yaklaşık yarısındaki ana otobüs omurgası; "Taşköprü (Feribot İskelesi)-Siteler-Çiftlikköy-Dörtyol-Heykel (İskele)-Fatih Caddesi-Arboretum-Termal" idi. Giderken Yalı Caddesini, dönerken ise İstanbul Caddesi'ni kullanırlardı. Bu hat 120 dakika sürerdi ve 4 adet belediye otobüsü (Y.B.O.İ.) servis verirdi. Saat başı ve buçuklarda her iki noktadan aynı anda kalkan otobüsler, tam 20-24 dakikada İskele Meydanı'na ulaşırlardı. Gidiş istikametinde; günümüzde ayakkabı boyacılarına verilen camlı durakta (Gazipaşa Caddesi'nin girişi), dönüş istikametinde ise; Cumhuriyet Caddesi-Yalı Caddesi kavuşmasının olduğu köşede (eczanenin önünde) yaklaşık 5-6 dakika kadar dururlar ve saatin tam ya da buçuk olmasını beklerlerdi. Sonra da her iki yöne doğru aynı anda kalkarlardı.

Feribot iskelesinin önünde, yolun kenarında şosede beklerlerken, Termal tarafında parkın giriş kapısının çaprazında, minibüs duraklarının karşısında dururlardı. Sabah 7 ile akşam 8 arasında servis yaparlardı. ORER'lerinin frekansları günboyu hiç değişmezdi.

Yalova'nın bütün belediye otobüsleri pencere alt hizasına kadar kırmızı renkli idi. Buradan itibaren beyaza çalan krem rengi başlardı. Filo; 8 adet otobüsten oluşmaktaydı: 1 numara eski model ve 4 camlı bir Mercedes iken (1971 model), 2 ve 3 numaralar; 4 camlı 0-302-352 model (1982 ve 1984 model), 4-7 arası olanlar; 5 camlı 0302 modellerdi (1984, 1986, 1986 modeller). 8 numara 0302T idi (1995 model).

1 numaralı otobüs genellikle gezi servislerinde kullanılıp, çok nadir Termal-Yalova-Taşköprü arasında çalışırdı. Bu hatta genellikle 2 adet 0352, 2 adet de 0302 hizmet verirdi. 8 numaralı otobüs, "Yalova-Karamürsel" arasında çalışırdı. Turu 120 dakika olup, tek saatlere 10 kala Yalova'dan, çift saatlere 10 kala da Karamürsel'den hareket ederdi. 6 numaralı otobüs çoğunlukla; "Altınova" servisini yapardı. Bu hat da 120 dakika turuyla çalışırdı. 7 numara Yalovaspor'a tahsis edilmiş olup, dış cephe boyaması farklıydı.

Birkaç sene evvel Termal-Yalova-Taşköprü hattı iptal edildi ve buradan serbest kalan otobüsler; Özden Mahallesi, Göçmen Konutları, Subaşı gibi deneme hatlarında çalıştılar.



90'ların sonlarında 1 numara ıskat edildi ve bir süre sonra YBOİ'nin otobüsleri sarı-beyaza boyandı. Filo numaraları da birer geri kaydırılarak; 1-7 arasında yeniden düzenlendi.

Birkaç sene evvel YBOİ otobüslerinin tamamı seferlerden çekildiler ve yerlerine özel minibüsler ile ilçe belediye otobüsleri çalışmaya başladılar.

Akın KURTOĞLU


Süha
14 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 14:07

Yalova’da belediye otobüslerinin birer birer iptal edilmesi. Örneğin Yalova - Karamürsel arası çalışıyordu kapatılmıştı durduk yere. Ben okula giderken Yalova - Subaşı arası çalışan belediye otobüsü vardı. Ve halen çalışıyor sabahları önce Yalova’dan öğrencileri alır oradan Taşköprü de öğrencileri bırakıp oradan taş köprü’ye geçerdi.

Mustafa Noyan

14 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 14:46
Yalova Belediyesi Otobüsleri


Arşivimde Yalova Belediyesi otobüslerinin 4 Numaralı Mercedes O302 ile 7 Numaralı Mercedes O302T otobüslerinin birer fotoğrafı var;

 


 


Süha
14 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 21:34

Ben şahsen Yalova belediyesinin belediye otobüslerini yenilemesi ve artık sefere konmasından insanların belediye otobüslerine alıştırılmasına yanayım. Yalova belediyesi şöyle 10 tane citaro alsa İBB gibi çok güzel olur. Keşke Yalova dada akbil geçse bir hayalimde buydu çokta rahatlık olurdu. Ayrıca Yalova belediye otobüs durakları yok gibi bir şey artık bir İstanbul caddesinde var. Yalova’ya keşke raylı sistem döşeseler çok modernleşme olacağından eminim.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 18 Şub 2007, 01:14

Belediye otobüs park alanı, Dörtyol'daki İtfaiye binasının yanındaki yerdi. 8 adet YBOİ otobüsü de geceleri buraya parkederlerdi.

Akın KURTOĞLU



cenkince

14 yıl önce - Pzr 18 Şub 2007, 16:25

Bu otobüsler işletmeye alındığı ilk yıllarda 34 plakalı idiler. Yanılmıyorsam 86 model olanları 34 Fxx SS gibi bir formattaydılar.

Arda Alkaya
14 yıl önce - Pzr 18 Şub 2007, 16:40

Alıntı:
Bu otobüsler işletmeye alındığı ilk yıllarda 34 plakalı idiler. Yanılmıyorsam 86 model olanları 34 Fxx SS gibi bir formattaydılar.


Çok doğru. Bırakın 86 modellerini, hepsinin üretildikleri yıllarda Türkiye'de 77 il bile yoktu. Bu yüzden hepsi 34 plakalı idiler. O zamanlar Yalova İstanbulun küçük şirin ilçesi idi.

Bildiğim kadarıyla Yalova'nın tarifeli otobüs hattı hiç yok. En son kalıcı konutlara çalışıyorlardı devam ediyor mu bilmiyorum. Daha önce de prefabrik konutlara çalışmışlardı.
Otobüslerin hepsi 2000li yılların başında elden geçirildi, yenilendi, sarıya boyandı. Yalovaspor otobüsü ise beyaz ağırlıklı yeşil-kırmızı tonlar taşıyor. Hepsi birçok İETT İkarusundan daha iyi durumda. Yalovaspor otobüsünde ise süngerli, yatar, pulman koltuklar mevcut. 5 numaralı otobüse ise engelliler için özel bir lift takılmış durumda.
Eldeki otobüsler Hacı Mehmet Ovasındaki belediye garajında bekliyorlar. Bayramlarda mezarlık gezisi, okul gezisi-servisi olarak kullanılıyor. Yalovaspor otobüsünü ise sadece antremana falan giderken kullanıyor. Deplasmanlarda ise 'Lüx' Yalova Seyahatten otobüs kiralanıyor.


Süha
14 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 17:51



(+)


tarkan arslan

14 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 23:16

yalova kent içi ulaşımda belediye otobüsleri çok başarılı olamaz yalovada belediyesinin önemli iki hattı vardı birincisi saat başını 10 geçelerde iskele meydanından karamürsele hareket ederdi karşılığındada karamürsel belediyesinin otobüsü kalkardı. diğeri ise saat başı termal ve taşköprüden karşılıklı kalkan yalova belediyesinin otobüsleriydi. yazın öğrenci servisi olmadığından ek sefer olarak yarım saatlerde
birde hareket ederdi. şimdi yalova belediyesinin otobüs seferi yok olmamasıda gayet doğal çünkü m plakalı minibüsler her semte seferi var belli aralıklarla ve zamanında çalışıyorlar yalovanın dar yollarında
büyük otobüsler dönüşleri parkları ve durak girişileri zor olacağından bu olmaz midibüs alınsa bunun alınış ve işletme giderleri karşılayabileceğini sanmıyorum üstelik yolcularında durakta inmemek gibi bir sorunu,
var bu yüzden çok faydalı olabileceğini sanmıyorum.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 23:53

Aslında, Feribot iskelesi ile İskele ve Termal arası son derece yeterli genişliğe sahip. "İskele-Fatih Caddesi-Malazgirt Caddesi-İstanbul Caddesi-Dörtyol-Belediye-İskele" arası dönüp duran bir ring hattı da sorun çıkartmaz... İndi-bindi fiyatına tek tip ücretlendirmeyle ve bir para kutusuyla sorun çözülebilir. Çünkü Feribot iskelesinden kalkarak Fatih Caddesi yoluyla devam eden minibüsler, daha vapur iskelesinin ve Fatih Caddesi'nin giriş kavşağında hıncahınç dolmuş oluyorlar. İnmek de binmek de sorun oluyor bunlara.  

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara