Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
recep demirbas
11 yıl önce - Çrş 09 Tem 2008, 02:04
İST » Çift Sürücü Kabinli Metrobüsler Hakkında



Bence çift taraflı gidebilen araçlara ihtiyacı var metrobüs hattının. tüm hat açıldığı zaman iş saatlerinde hat üstünde 20-30 adet araç bu şekilde ara duraklardan yolcu almaya başlarsa sorun kalmayacaktır eminim.
bir noktaya kadar yolcuyla gidip o durakta tüm yolcusunu indirip ters yöne doğru devam eder bu araçlar. olur olmaz yerlerde dönüş rampalarına da gerek kalmaz bu şekilde.


recep demirbas
11 yıl önce - Çrş 09 Tem 2008, 02:10

dönüş rampalarının yapıldığı yerlerde aktarma sorunu çıkıyor zaten. gelen ve giden araç aynı köprüyü kullanırsa yolcuya aktarma yapacak durak inşa edemiyorsunuz.
iki tarafında da sürücü kabini bulunan araçlar var bildiğim kadarıyla. yoksa bile yaptırırız özel siparişle phileas firmasına


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Çrş 09 Tem 2008, 09:32

imkansız değil ama çift taraflı kabini olan otobüs yapmak zor.Nedenmi?Çekişte olan tekerler mevzu?Diğer tarafa geçtiğinizde çekiş önden oluyor bu defa ve ağır vasıtalar ya 4*4 olmak veya arkadan itişli olmak mecburiyetinde,hem çift lastikleri problemsiz dönüş imkanı verip manevra imkanı olacakmı?Hem bu defa kısa olan körük yönünde kalırsınki buda dönüşlerde daha uzun kalan arkayı idareyi zorlaştırır yani çift kabinli otobüs zor olsa bile kullanışlı değil.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 10 Tem 2008, 01:43

Bir aralar; "Edirnekapı-Vezneciler" hattında çift sürücü kabinli metrobüslerin çalışacağı söylenmekteydi. Ama sonra proje rafa kalktı. Bilhassa Vezneciler gibi dar alanlarda dönüşün imkânsıza yakın oluşundan ötürü böyle bir proje üzerinde kafa yorulmuştu anlaşılan...

Akın KURTOĞLU


recep demirbas
11 yıl önce - Prş 10 Tem 2008, 03:13

ismail bey elektrik motorları sağolsun her işi yapıyorlar

çift kabin olacağı için belki ilk maliyeti yüksek olur ama hat uzadıkça bu gereksinim daha iyi anlaşılacaktır.
ilk duraklara uğramayacağı için diğer araçlardan daha fazla sefer yapabilecekler ve bu araçlar ara duraklardaki yoğunluğu tam olması gerektiği gibi eritebilecekler



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 10 Tem 2008, 03:25

Tramvay setleri mantığıyla çalışacaklar. Ama maliyetleri acaba ne kadar yüksek olur? Bunu araştırmak gerek. Yani, U dönüşü köprüsü inşasını kat kat aşan bir külfet mi, yoksa makul bir rakam mı?

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Prş 10 Tem 2008, 09:20

Mesele motorda değil;otobüslerin en arkasında motor var ve çekiş arkadan,körüklü otobüsün ön kısmı daha uzun idareyi kolay yapmak için anlatamk istediğim bu.İmkansızda demedim zor ve kullanışlı değil dedim.İkinci husus ön tekerler manevra için sağ-sola döner,çekişte olan tekerler çift lastiktir,onlar yeterli performansı verecekmi dönüş için?


Yaparsanız eğer otobüs değil tramvay seti mantığı olmalı ve sadece yalıtılmış yolda gitmeliki rahat ve güvenli seyretsin,şimdiki araçlar ama istenirse karışık tarfiktede gidebilir.



ANA SAYFA -> ULAŞIM