Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Metrobüs İstanbul trafiğini rahatlatacak mı?
« önceki   1234 ... 141516   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3

Sizce Metrobüs Istanbul Trafigini rahatlatabilecekmi?
evet, kismende olsa rahatlatacak... 59.5%  59.5%  [150]
hayir, bu trafik cilesi bitmez.... 38.5%  38.5%  [97]
fikrim yok..... 2.0%  2.0%  [5]
Toplam Oy : 252

yigit arslan

10 yıl önce - Prş 21 Ağu 2008, 16:58

Metrobüs geldiği halde hala arabasından vazgeçmeyen insanlar oldukça trafiği pek çözmez gibi geliyor.Ama yıılardır minibüslerin halk otobüslerinin kahrını çeken, onların yolcu kapmaları uğruna dakikalarca duraklarda sinir harbi geçiren insanlarımız artık metrobüs sayesinde kilometrelerce yolu rahatça gidebileceği için, kısaca araba kullanmayanlara büyük rahatlık getirdiği için çok yararlı olacak.Zaten önemli olan da arabasız işe giden insanların rahat ettirilmesi bence..

0345 özer er

10 yıl önce - Prş 21 Ağu 2008, 17:14

trafigi rahatlatmaz sadece yocu rahat gider gelir.trafik gene aynı,şimdi bakın sefaköye kadar7 tane durak var ama bu esnada minibüs olsa 40,50 defa dur kalk yapacaktı,bu yolu minibüse versen gene tıkanır.bu araçların maliyetine gelince çok zarar edecek i.e t.t,çünkü kaç lastik var hiç sayan oldumu gerçek metrobus,u soruyorum,1 yılda bu lastikler gider,ama raylı sistemde bu yok,mazot,yag,yedek parça hiç hesaplı degil.ha birde niye hollandadan alınıyor otomarsan,man,bmc,gibi ,şirketler yapardı.ama bal tutan parmagını yalar yala topbaş yala sende.

mehmetist
10 yıl önce - Prş 21 Ağu 2008, 17:20

Hollandadan alınmıyor zaten, çoktan vaz geçildi. Anlamsız bir masraf olduğunu onlar da anladı. Günde 1 milyon yolcu taşıyacak bu sistemin zarar etmesi imkansız görünüyor. Bir hesapla istersen.



0345 özer er

10 yıl önce - Prş 21 Ağu 2008, 17:29

yok arkadaş kar etmez çok yolcu taşımakla,masrafı çok ben onu dedim.anlaşma vardı hollandadan alınacaktı,şimdi nerden alınıyor bilgi versen,

Uğur Doruk ÇELİK

10 yıl önce - Prş 21 Ağu 2008, 19:45

Alıntı:
benim anlamadigim sey zaten bizim milletin rahatina cok düskün olmasi
varsin 5-10 dakika yürüyün duraklara kadar
metrobüsü herkesin yatak odasindan geciremezlerya
neticede ulasmak istedigin yere 30 dakika icinde variyorsan ne mutlu size
ben yurtdisindan yaziyorum ve burada cogu insan metro veya otobüs duraklarina 5-15 dakika yürüyor. bunda gocunacak ne var anlamiyorum.
yeterki insanlar zaman icinde bu toplu ulasim araclarini özel araclarinin yerine tercih etmeleri.
varsayalim gelecek seneler icinde 100bin kisi topluulasim araclarini tercih eder bu nedemek oluyor trafkten 100bin arac eksilecek ve dolayisi ile trafik az da olsa rahatlayacak.
ileride tüm topluulasim hatlari entegre edilince dogal olarak ulasimda rahatlayacak trafikde.
herseyi dünden bugüne beklememeliyiz biraz sabir lütfen!

SAYGILAR


Sorun o değil Ben sefaköyden avcılara kadar yürüyerek gidip geldim yürümek sorun değil.Ama yazı var kışı var.Herkez bir değil ki.Hastası var yaşlısı var.Madem ki bu iş insanların konforlu ve hızlı bir şekilde gidip gelmesi için ozaman bunlarada çözüm bulunmalı.Ayrıca durağa gitmek için resmen e5 ten yolu yürüyoruz.Bununda rahatlığımızla alakası varmı biraz düşünün.Canımız rahatlıktan önemli olduğu için bunu tartışıyoruz.Bizde metrobüs yatak odamıza gelsin demiyoruz.Ama madem tercih etmemizi istiyorlar ozaman hatalarınıda gidersinler.


Semih Yaşar

10 yıl önce - Cum 22 Ağu 2008, 09:55
Metrobüs karlılığı


Alıntı:
Hollandadan alınmıyor zaten, çoktan vaz geçildi. Anlamsız bir masraf olduğunu onlar da anladı. Günde 1 milyon yolcu taşıyacak bu sistemin zarar etmesi imkansız görünüyor. Bir hesapla istersen.


Metrobüs zarar edemez fakat kardan zarar edebilir. Hızlı devreye alınmasının dışında
bu hatta mazot ile çalışan otobüslerin kullanılması temel bir hata. Körüklü Citaro 1km
yol gidebilmek için 0,6 litre mazot yakıyor, yaklaşık 1,8 YTL maliyeti var. Körüklü troleybüs
1 km yol gidebilmek için 2,2 kwh elektrik harcıyor, yaklaşık 0,4 YTL maliyeti var.
Metrobüs hattında günde 1080 tur sefer yapılıyor ve 250,000 yolcu taşınıyor, tek yönde
taşınan yolcu sayısı 125,000. Her bir otobüs Avcılar-Topkapı arası ortalama 115 yolcu taşıyor.
Bu yolcuların büyük çoğunluğun aktarma yaptığını varsayarsak, İ.E.TT'nin her yolcuyu
kabaca 0,9 YTL'ye taşıdığını varsayabiliriz. Bu durumda her bir otobüs Avcılar-Topkapı arası
115*0,9= 103 YTL ciro sağlıyor diye düşünebiliriz.
Otobüsün yaktığı mazot ise 18km*1,8=32,5 YTL Bu hesaba göre işletme maliyetinin
neredeyse 1/3'ü mazot gideri. Personel masrafları ve diğer genel giderleri ise hesaba katmadım.
Bu güzergahta troleybüs işletilmesi durumunda ise 18*0,4= 7,2 YTL elektrik maliyeti
çıkıyor. Arada troleybüs lehine müthiş bir avantaj var. Petrol ve mazot fiyatlarının ucuzlaması
beklenemeyeceğine göre bu güzergahta troleybüs işletmesine geçilmesi ve eldeki Capacity
otobüslerin diğer hatlara kaydırılması mantıklı görülmektedir.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Cum 22 Ağu 2008, 16:09

SEMİH Bey,kaydet bu tarihi,ileride İBB biri çıkıp hesapladık elektrikli otobüs daha karlı derse şaşırma bakalım ne zaman?

darkeagle
10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 00:19

önemli olan güzergahın yapılması raylı sisteme entegresi kolay olur.

mesut_tr
10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 15:27

arkadaslar avcilar'dan zincirlikuyu'ya kadar uzatilan metrobüs hattinda metrobüsler her 45 saniyede bir sefer yapicaklarmis, bence cok olumlu bir gelisme, böylece özellikle e5 deki mahser trafigi azalir düsüncesindeyim....

Alıntı:
Okulların açılacağı 8 Eylül tarihinde Topkapı’dan Zincirlikuyu’ya kadar ulaşacak metrobüs hattıyla Avcılar-Mecidiyeköy arası 38 dakikaya inecek. Gündüz her 45 saniyede bir sefer yapacak metrobüs, gelecek yıl Göztepe-Beylikdüzü arasında hizmet verecek.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Topkapı-Zincirlikuyu metrobüs hattı inşaatını gezerek incelemelerde bulundu. Topbaş, Topkapı’dan Zincirlikuyu’ya uzatılan metrobüs hattının 8 Eylülde hizmete gireceğini belirterek, “Bir vatandaş Avcılar’dan Zincirlikuyu’ya 2,5 saat yerine 38 dakikada erişebilecek” dedi. Topbaş, metrobüsün gündüz 45 saniye, gece yarısından sonra da yarım saat aralıklarla sefer yapacağını söyledi.

Metrobüsün ilk etabı olan Avcılar-Topkapı arasındaki yolcu kapasitesinin 270 bin civarında olduğunu belirten Topbaş, Zincirlikuyu’ya kadar yeni eklenen 10,5 kilometrelik hat ve 11 istasyonla yolcu kapasitesinin 400 binlere çıkacağını ifade etti.

Göztepe ve Söğütlüçeşme'ye Ulaşacak
Sistemin üçüncü etabında ise Asya yakasına geçmeyi planladıklarını belirten Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Anadolu Yakası’na nasıl geçecek? Orada iki hedef koyduk. Birisi yukardan Göztepe’ye ulaşmak, diğeri de Söğütlüçeşme’ye gelmek. Gönlümüz üçüncü etabı hemen hayata geçirmek istiyor. Bu sistem nasıl olacak? Köprü başına kadar her iki taraftan geleceğiz ve köprüye karışık gireceğiz. Köprüde bize şerit üretilmesini talep ettik, ama teknik olarak bazı sıkıntılardan bahsedildi, biz de ısrarımızı durdurduk. Köprünün kendine göre bir akışkanlığı var, onu da hesaba katarak o sisteme dahil olacağız. Yerel seçimden önce bitirir miyiz? Bilemiyorum, net konuşmak istemiyorum. Önümüzdeki dönem yağışlı sezona gireceğiz inşallah... Bu sezonda bir sıkıntı çeker miyiz, ne kadar hız alırız? Ama burada 3 vardiya, 24 saat çalıştı.”

Harem'e Shuttle
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Harem’den metrobüs hattına kadar metrobüs tarzında bir shuttle düşündüklerini belirterek, hattı Avcılar’dan Beylikdüzü’ne kadar uzatacaklarını bildirdi. Topbaş, “Beylikdüzü ve Asya Yakası’na geçiş sağlandıktan sonra 1 milyon insan bu aksı tercih edecek” dedi.

Topbaş, Avcılar-Zincirlikuyu hattı açıldığında yaklaşık 100 otobüsün sistemden çekileceğini belirterek, ikinci etabın çalışmalarına 4 ay önce başladıklarını hatırlattı.

Toplam Maliyet 270 Milyon YTL
Topbaş, Avcılar-Topkapı metrobüs hattının yaklaşık 150 milyon YTL’ye, Topkapı-Zincirlikuyu metrobüs hattının ise yaklaşık 120 milyon YTL’ye mal olduğunu kaydetti.

Metrobüsün maliyet olarak metrodan daha ucuz, kolay ve çabuk olduğunu belirten Topbaş, “4 ayda 11 istasyonlu bir sistemi devreye sokuyorsunuz. Bunu raylı sistemde devreye sokamazsınız. Raylı sistemin kendine göre prensipleri ve maliyetleri var. Bugün dünyada hem metro, hem de tramvay vagonu temininde sıkıntı var. Daha kısa yoldan bir kazanım olarak görüyoruz” dedi.

Avcılar-Zincirlikuyu hattında metrobüsleri toplu olarak devreye sokacaklarını belirten Topbaş, “Şu anda onları 15’e tamamlıyoruz. Teslimatında bir sıkıntı oldu, bir kısmı geldi, arkası geliyor. Geldikçe toplu olarak devreye sokacağız. Resmi açılışı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte yapıp o zaman onları devreye sokmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Milletimize Çin Seddi Bile Mani Olamıyor
Disipline edilmiş yollarda trafiğin daha akışkan olduğunu vurgulayan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Gönlüm şunu ister, açık söyleyeyim, bu bariyerler yerine devamlı bir sarı şerit çizsek, sürücüler buna saygılı olsa ve bariyer maliyetine girmesek. Ama maalesef bu bariyerleri koymak zorundayız, çünkü milletimize Çin Seddi bile mani olamıyor. Sarı çizgi olmalı ve kimse ihlal etmemeli, doğrusu bu ama maalesef kuralları yeni yeni kavrıyoruz.”[/b]


kadir topbas'i tebrik ediyorum, muhtesem bir projeyi gerceklestirdi ve yerel secimleride cebine koydu...


erdem_tezcan
10 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 15:55

Mecidiyeköye türlü işkenceler çekip trafikte sinir olarak aracıyla giden birçok kişinin aracını bırakacağını düşünüyorum. Ayrıca levent, 4. levent ve maslak için de geçerli. Bu nedenle bence trafikte gözle görülür bir rahatlama olacak.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM