Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 15

Sizce Metrobüs Istanbul Trafigini rahatlatabilecekmi?
evet, kismende olsa rahatlatacak... 58.3%  58.3%  [161]
hayir, bu trafik cilesi bitmez.... 39.9%  39.9%  [110]
fikrim yok..... 1.8%  1.8%  [5]
Toplam Oy : 276

AhmetDemir

4 yıl önce - Cmt 12 May 2018, 06:34

Metrobus bile kendi icnde trafik olusturuyor . Yani yolu ayrilmis bir otobus hattina donustu

Metrobuse kismen paralel zik zakli bir metro coktan yapilmaliydi


İnsan
4 yıl önce - Cmt 12 May 2018, 14:01

Alıntı:
Metrobüsün altına 2 katlı metro yapılmalı. Alt kattaki metro 3 istasyonda bir durmalı.

Fena bir fikir sayılmaz.hatta öteki hat da 3 durakta bir durmalı.

Zigzaklı ve her 500 metrede bir, duraktan yolcu alıp indiren hatlar yerine daha bi transit ulaşım sağlayacak hatlar yapılmalı.

Ulaşım imkanları sağlanmalı ancak hızlı ulaşım imkanı sağlanmalı. Metrobüsün bu derece talep görmesi zigzaglı olmayıp şehrin neredeyse Avrupa yakasını bir boydan bir boya 1 saat içerisinde katedip anadolu yakasına bağlamasıdır.

Metrobüs guzergahının tam altına metro ihtiyacı gerekli ancak Gebze-Halkalı ve Mahmutbey-Mecidiyeköy hattı metrobüsü K.çekmeceden sonraki guzergahta rahatlatacaktır.

Evvela acil olarak gerekli olan Esenyurt ve beykikdüzü'nü ayrı ve bağımsız hatlar üzerinden Halkalı'ya yahut K.Çekmeceye bağlamak olmalı.
Mahmutbey-Esenyurt metro hattı ten istikametinde Esenyurt tarafına sapmamalı, Bahceşehir-Hadımköy Esenyurt'un kuzey kıýı mahallerine yakın istikametinden uzun vadede Çatalca'ya bağlanmalı.

İkinci hat ise Halkalı'dan Esenyurt köy içi mevksinden düz hat şeklinde Beylikdüzü tüyap mevkisine bağlanmalı.

Üçüncü hat da tüyaptan başlayarak metrobüs hattının 1-2 km güneyinden avcılar sahil istikametine yakın bölgeden (cihangir mahallesinden) direkt Halkali'ya yahut K.Çekmeceye götürülmeli.

İleriki vadede tuyap meclisinde son bulan bu hatlar Silivri'ye uzatilabilir


Misafir c61

4 yıl önce - Cmt 12 May 2018, 15:00

ESENYURT-MAHMUTBEY-METRİS-KAĞITHANE-MECİDİYEKÖY -BEŞİKTAŞ METROSU YAPILINCA BÜYÜK ÖLÇÜDE METROBÜSTE YOLCU AZALACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM
çünkü örneğin mecidiyeköyde çalışan biri şimdi mahmutbeyde oturdumu otobüse biniyor ordanda topkapıdan metrobüs hızlı gittiği için böyle gidiyor şimdi bu metro açılınca bu metroya binecek
başka bir örnek sultangazi de oturuyorum ben 36m otobüs var 1saat 30 dk gidiyor mecidiyeköye ben otobüs beklemiyorum tranvay edirnekapı 25 dk ordanda 10dk mecidiyeköy 35dk gidiyorum m7 metrosu bitince bu metro daha yakın olucak yani demek istediğim metrobüsün altına metro yapılacak maliyete
2 köprü güzergahında metro çalışması
1 ve 2 köprü otoyolu orta kısım boyu metro çalışması yapılsa daha yararlı olur
toplu ulaşımın tek bir noktada olması demek daha çok insanın bir noktada toplanması daha çok trafik daha çok insan yoğunluğu demek olur
buda daha kötü olur alternatif çözüm üretmeli
bence ibb otobüs alıcağına metro yatırımlarına daha çok maliyet ayırmalı çünkü otobüse göre metro daha uzun vadeli ve daha çok kullanışlı bir araçtır
bunu şöyle açıklim istanbulu kuzeyden güneye batıdan doğuya kuzeybatıdan güneydoğusuna güneybatısından kuzey doğusuna bağlıyacak şekillerde metrolarla birleştirilmesi gerekir bu şekilde yapılırsa istanbuld trafik kalmaz


Misafir 471

4 yıl önce - Cmt 12 May 2018, 21:54

İşin özeti bu;

Metrobüs kalmalı,

metro hatları entegre edilmeli,

Otobüsler azaltılmalı

Minibüsler yok edilmeli.


Misafir f3a

4 yıl önce - Sal 15 May 2018, 16:41

banliyö tren hattı devreye girdikten sonra metrobüs silivri pendik kurtköy havalimanı şeklinde uzatılabilir



uluabatlı hasan
4 yıl önce - Çrş 16 May 2018, 05:19

Metrobuse ne zaman binsem iğne yere düşmeyecek kadar dolu,cunku raylı alternatifi yok ve metrobuse şoför bulabilmek için normal hatları kapattılar.

Misafir fdb

4 yıl önce - Çrş 16 May 2018, 06:21

Metrobüs hattı istanbulun en kalabalık aksı. İlk yapılacak metro bu hat olmalıydı. Ancak şehir içi otobüslerin tersten işlediği tercihli yol yapıp adını Metrobus koydular, bu metroyu geçiştirdiler. Bir an önce metroya başlanması gerekiyor.
Metrobusun işletim maliyeti çok yüksektir
Çevreyi kirletir
Kazaya her an acık bir sistemdir
Konforsuzluk insan onurunu aykırı hale dönmüştür
Artık bu yanlıştan dönmelidir


Şükrü Güllüoğlu

4 yıl önce - Çrş 16 May 2018, 07:10

E-5'in genişliğinden faydalanılarak getirilmiş pratik bir çözümdür metrobüs. Metrolarda önceliği yine trafiğin yoğun olduğu ancak E-5 kadar geniş alan olmayan yerlere vermeleri gayet mantıklı. Örneğin Ümraniye metrosu.

Ama tabi ki artık Metrobüs'ün son yıllarında olmamız lâzım. Marmaray bittiğinde yükü azalacaktır ve Metrobüs aksında nereden nereye metro yapılacağına daha sağlıklı karar verilecektir. Bence kesinlikle E-5'in altına boydan boya bir metro yapılmamalı. Belirli merkezler belirlenmeli ve o noktaya ulaşan her yönden metro inşa edilmeli. Mesela Mecidiyeköy gibi birkaç metro düğümü tasarlanmalı.


Semih Yaşar

4 yıl önce - Çrş 16 May 2018, 12:45

Ben şu mantığı anlamıyorum; Metrobüsün kapasitesi doldu, Metrobüsü kaldıralım ve aynı güzergahta yeraltına Metro yapalım.

Tamamen yanlış bir düşünce. Doğrusu şu yaklaşım olmalı.
Metrobüs aynen kalsın veya çok gerekiyorsa troleybüse çevrilsin, fakat yoğunluğu azaltmak için farklı hatlarda yeni ulaşım yatırımları yapılsın.

Zaten belli bir oranda benim dediğim yaklaşım yapılıyor, örneğin Kabataş- Mahmutbey metro hattı. Hem farklı bölgelere hizmet edecek hemde belli oranda Metrobüs yoğunluğunu alacak.


ramir3438
4 yıl önce - Çrş 16 May 2018, 13:06

M7 açıldığında bir nebze metrobüs rahatlar. Trafikte az bir nefes alır.

M11 hattı metrobüs güzargahına yakın olacak şekilde Kadıköy'e uzarsa köprü trafiği bir nebze azalabilir.



sayfa 15
« önceki   123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM