Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Metrobüs İstanbul trafiğini rahatlatacak mı?
« önceki   123 ... 13141516   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 14

Sizce Metrobüs Istanbul Trafigini rahatlatabilecekmi?
evet, kismende olsa rahatlatacak... 59.5%  59.5%  [150]
hayir, bu trafik cilesi bitmez.... 38.5%  38.5%  [97]
fikrim yok..... 2.0%  2.0%  [5]
Toplam Oy : 252

tolginho

4 yıl önce - Pts 19 May 2014, 13:58

Metrobüsteki yoğunluğu azaltmak için metrobüs sisteminde kapasite değiştirilemezse talep kontrolü yapılarak sistem iyileştirilebilir.

Bunlar ne olabilir?

- Yoğun saatlerde taşıma ücreti arttırılabilir. Öğrenciler muaf tutulabilir.
- Güzergah üzerindeki okulların saatleri de kaydırılabilir.
- Bazı işletmelerin çalışma saatlerini kaydırması sağlanabilir.

Benzer alternatifler türetilebilir.


ahmetsever
4 yıl önce - Pts 19 May 2014, 14:06

Alıntı:
- Yoğun saatlerde taşıma ücreti arttırılabilir. Öğrenciler muaf tutulabilir.
- Güzergah üzerindeki okulların saatleri de kaydırılabilir.
- Bazı işletmelerin çalışma saatlerini kaydırması sağlanabilir.

Teoride dediğiniz doğru ancak, pratikte sadece ilk madde uygulanabilir, ancak yoğun taşıma saatlerinde ücret artırılsa bile bu güzergaha alternatif olmadığı için yoğunluğun azalacağını zannetmiyorum.
Güzergah üzerindeki okulların saati ve bazı işletmelerin çalışma saatlerinin kaydırılmasının metrobüsün yolcu yoğunluğunun azaltılmasına faydasının olacağını zannetmiyorum.
Burada bu tür uygulamalar yerine, öncelikle ciddi anlamda nasıl bir alternatif taşıma sistemi kurulur sonrasında ise metrobüsün taşıma kapasitesi nasıl artırılır bunların düşünmesi lazım, aksi takdirde bir taraftan yolcu artışı olurken küçük tedbirlerle sıkıntı çözülmez...


Cemoli D18
4 yıl önce - Sal 20 May 2014, 14:22

Alıntı:

Şahsi kanaatim, marmarayın tam anlamıyla devreye girmesi, Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosunun açılması, Kirazlı Bakırköy İDO metro işletmesinin açılmasıyla metrobüsün yoğun saatlerde bile
bugünküne kıyasla çok daha rahat olacağıdır.

Marmaray'ın 2016, Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun da 2018'de bitirilmesi hedeflendiğine göre
4 sene içerisinde İstanbul trafiğinin bu ana kanalında önemeli bir iyileşme olacaktır diye düşünüyorum.


Bu da ciddi bir zaman sabır gerekli.


Alıntı:
- Yoğun saatlerde taşıma ücreti arttırılabilir. Öğrenciler muaf tutulabilir.


Bunu yapsan bile insanlar vazgeçmez ki.
Çünkü alternatif yok.
İett bence yine belli noktalardan otobüs iel E-5'te yer almalı. Otobüs+Metrobüs olacak şekilde yapmalı.
Otobüs biraz trafikte oyalanacak o kadar. İnsanlar tercih yapacak.
Şuan da tüm yük metrobüste... Ya da çift körüklü otobüs alımı bile işe yarar.
Marmaray işi de büyük rahatlık getirecek en azından Söğütlüçeşme kısmı açılsa



cbbozoglu
4 yıl önce - Sal 20 May 2014, 16:02

Çözümsüz geçen yıllar düşünüldüğünde belirli bir zaman diliminin yani dört yılın katlanılabilir olduğuna inanıyorum.

ancak verilen tarihler umarım gerçekleşir


Tarık Akın
4 yıl önce - Sal 20 May 2014, 16:11

En batidan baslayarak metrobus hatti etap etap (yuzeysel) rayli sisteme donusturulmeli. Secim oncesi aceleye getirilmeden Avcilar - Beylikduzu arasiyla baslanabilirdi.

mertatay
4 yıl önce - Sal 20 May 2014, 17:04

Eskiden Avcılar - Kadıköy arası çok uzundu, ama en azindan insanlık onuruna yakışır bir şekilde gidebiliyordunuz.

Şimdi onu yapmak mümkün değil, süre kısaldı doğrudur. Buna bağlı olarak o zaman Avcılar'dan Zincirlikuyu'ya 15 saniyede gideceksiniz ama bir şartla poponuz her gidiş gelişte 10 defa öpülecek dense kabul edecek misiniz yani?

İnsanlık onuru denen bir şey var ve bu sistem ona yakışmıyor ne yazık ki. Bunun zamanla falan da alakası yok.

Sabah ve akşam insanlar lanet ede ede binip iniyor buna. Kadir Topbaş bile kaç sefer raylı sisteme dönüştürülmesi gerekli dedi ama hala doğru düzgün bir icraat yok ortada. Talebi zar zor karşılayan bu sistem daha ne kadar yüreyebilir merak ediyorum.



sazanhayko
3 yıl önce - Pts 22 Arl 2014, 01:06

Alıntı:
Sabah ve akşam insanlar lanet ede ede binip iniyor buna. Kadir Topbaş bile kaç sefer raylı sisteme dönüştürülmesi gerekli dedi ama hala doğru düzgün bir icraat yok ortada. Talebi zar zor karşılayan bu sistem daha ne kadar yüreyebilir merak ediyorum.


Çünkü Metrobüs 800.000 kişiye göre yapıldı ama günde 2.500.000 (ikimilyonbeşyüzbin) kişi taşıyor, kapasitesinin çok ama çok üstünde. Zaten Beylikdüzü - Yenikapı ve İncirli - Söğütlüçeşme Metro hatlarının proceleri de yapılmakta, ama bunların yapımı da en az on yıl süreceği de göz önüne alırsak Metrobüs hayatımızda önemli bir yer kaplamaya devam edecek demektir.


Cemoli D18
3 yıl önce - Pts 22 Arl 2014, 14:55

Alıntı:
Metrobüs İstanbul trafiğini rahatlatacak mı?


Trafikten ziyade toplu ulaşımı bu aks üzerinde tercih edenlere zaman kazandırdı ve zaman kazandırmaya da devam edecek.


sazanhayko
2 ay önce - Cmt 12 May 2018, 02:20

Araç trafiği olarak fazla bir farkı olduğunu pek düşünemiyorum, çünkü otobüsle bir veya iki dakika fark etti ama Metrobüs içinde giderken çok daha hızlı gidebildiğimiz aşikâr.
Ama bu kadar zamandan beri yapılması gereken birkaç düzenleme henüz yapılmadı. Bunlar da şöyle sıralanabilir:
1. E-5 yan yol ve yan yolun olmadığı mıntıkalarda en sağ şeridin sadece İett otobüsleri ve toplu taşıma araçları için gerekirse fiziksel engelli şerit yapılması. Kavşak giriş ve çıkışlarının haricinde, kavşaklarda en kısa sürede bu tahsisli şeritlerden ayrılmanın sağlanması.
2. E-5 yolundaki duraklarda bekleyen taksiler için ayrı birer cep yapılması ve taksilerin İett duraklarını işgâl etmemelerinin sağlaması.
3. Gerek İett gerek belde otobüslerinin duraklara tam olarak yanaşarak yolcu indirip bindirmelerinin sağlanması, yani ikinci şeritte durup yolcu alışverişlerini yapmasının engellenmesi.
Bu dediğim ve çok da zor olmayan üç şeyin yapılması bile gerek E-5 gerekse diğer geniş caddelerde trafiği önemli ölçüde rahatlatacaktır. Ancak dar yollarda bunların nasıl uygulanacağı konusu soru işareti ve konu dışı sayılır.

Bu yazdıklarımın tezi ve görüntüsü için lütfen iliştirdiğim resme bakınız:



(+)


Resim Faruk Bey'e aittir. Cevizlibağ civarı.


Emir ERTEN

2 ay önce - Cmt 12 May 2018, 06:08

Metrobüsün altına 2 katlı metro yapılmalı. Alt kattaki metro 3 istasyonda bir durmalı.



sayfa 14
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 13141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM