Ana Sayfa  



ferdi i



Cum 21 May 2010, 23:24  

Alıntı:
tünel güzergahından etkilenen ve ilk depremde göçmesi mukadder olan eski binaları söyledim. ama tcdd'nin pis lojmanları da depremde ilk yıkılacak binalardır. o eski tip tcdd'cilerin korunsun dediği eserlerin hepsi çökecek. tez zamanda yıkılmalı.


benim bildiğim yeni bir tarihi eser yok eski oluyolar genelde
deprem olursa İstanbulun %20-40 arası yılıcaktır bu binalar bizim evlerimzden daha sağlam olabiller eğer Alman yapımıysalar.sonradan yapılmış kimi yapılar ekler önemlidir ama vazgeçilmez değiller. unutmayalım biz Amerka gibi tarihsiz, dünsüz değiliz Avrupa gibiyiz bu konuda ama beceremiyz çünkü korumak için bilşnçten sonra iyi ekonomi gerekir.

Alıntı:
nasıl bu sonuca ulaştınız. 2 hat banliyö için tıkır tıkır işleyecek. istasyonlarda devam edecek. 3. hat ise tek hat olarak konvansiyonel trenler için işleyecek. ülkemizdeki bütün hatlar tek hat neredeyse. ama tek hat olan yerlerde banliyö yok. istanbulda banliyö var.


Dikkat ettiyseniz bem baştan beri şu anki marmaray projesi sonıcu trenlerin İstanbula giremiyeceğini söylüyorum(bu hattan) o yzden yenibir hat yapılacak diyorum. bundan sizde bahsediyorsunuz. Marmaray metro ya dönüşecek, yeni hat ve yeni tüp yapılacak. burdan yola çıkıyorum hep..

Alıntı:
şu anda yenikapı-sirkeci arasında tünel kazılıyor. 1 km'yi geçti. kimse rahatsız oldu mu? derinden gidiyor işte. ruhunuz duydu mu? tarih marmaray sayesinde açığa çıktı. onalrca gemi çıktı. marmaray olmasa idi gemiler hala toprağın altında kalıp kimsenin haberi bile olmayacaktı.


olmadığına eminmisiniz?
Yenikapı konusunda daha önce de yazmıştım orda liman olduğunu hep biliyorlardi buna rağmen o beğenmediğiniz kurul transfer istasyonuna onay verdi. sonra ne oldu . elde patlaı doğal olarak. tüp bitti Yenikapı daha 1-2 yıl alacak...
yanlış hesap bağdattan dönermiş oldu bizim iş.


 mesajı beğendiniz mi?
serdar celebi




Cmt 22 May 2010, 03:26  

Alıntı:
Dikkat ettiyseniz bem baştan beri şu anki marmaray projesi sonıcu trenlerin İstanbula giremiyeceğini söylüyorum


hep birlikte gorucez giricek mi girmeyecekmi ama bu dediklerinizin tam tersinin cıktıgı gun burdan ozur dilemeyi de unutmayın. gerçi o gun burda bir cok kişinin yazı bile yazıcak yüzü olmayacak!


 mesajı beğendiniz mi?
Mehmet Kasım



Cmt 22 May 2010, 13:02  

Alıntı:
Dikkat ettiyseniz bem baştan beri şu anki marmaray projesi sonıcu trenlerin İstanbula giremiyeceğini söylüyorum(bu hattan) o yzden yenibir hat yapılacak diyorum. bundan sizde bahsediyorsunuz. Marmaray metro ya dönüşecek, yeni hat ve yeni tüp yapılacak. burdan yola çıkıyorum hep..


bu planlarda var zaten. itünün etüdü var. kurtköyde hızlı tren garı projesi var. haritası bile var. 2. tüpü geçip avrupa yakasına geçer. ama bunlar olsa bile o kuzeydeki hattan sadece hızlı tren geçeceği için konvansiyonel trenler geçemeyeceği için, marmaraydaki 3. hatta ihtiyacımız var. ekspres ve bölgesel trenler için.

neyi eleştirdiğinizi anlayamıyorum. yapılacak işlerin şimdi yapılmadığını mı eleştiriyorsunuz.


 mesajı beğendiniz mi?
adnanu



Cmt 22 May 2010, 15:07   tüp buluşması hk.

mehmet kasım üstadım,
2 nci tüp buluşması için
müjdeli heberlerini bekliyoruz,
Gerçi anadolu yakasında işler
şimdilik yolunda gibi gözükmekte,
1-üsküdar istasyon inşaatında kaba inşaat
herhalde % 60-70 seviyelerinde
2- makas tünel tamanlandı,
3-Yavuz ve Atatürk tünelleri önce makas Tüneli ile,
daha sonra Üsküdar İstasyonu ile buluştu
4-Şimdi de son olarak İstasyon Tüp tünel
2 nci buluşmayı bekliyoruz belki de sessiz
sedasız oldu

Bunda sonra en büyük gelişme Ayrılıkçeşme
İstasyonu Kısacası Anadolu yakası tam gaz,


 mesajı beğendiniz mi?
ferdi i



Cmt 22 May 2010, 15:49  

Alıntı:
bu planlarda var zaten. itünün etüdü var. kurtköyde hızlı tren garı projesi var. haritası bile var. 2. tüpü geçip avrupa yakasına geçer. ama bunlar olsa bile o kuzeydeki hattan sadece hızlı tren geçeceği için konvansiyonel trenler geçemeyeceği için, marmaraydaki 3. hatta ihtiyacımız var. ekspres ve bölgesel trenler için.

neyi eleştirdiğinizi anlayamıyorum. yapılacak işlerin şimdi yapılmadığını mı eleştiriyorsunuz.


benden de ileri gitmişsiniz, 3. tüp lazım demişsiniz kutlarım sizi.
eleştirdiğim nokta şöyle:
marmarayla trenler tüpten geçemeyecek, (geçebileceği vakit o da transit olarak 24.00-06.00 arası) hattı marmaray araçları Gebze-Halkalo arası kullanacak diyorum. Banliyö hattı da en az 2 yıl kapanacak. bu tamamen trensiz İstanbul demek en az 2 yıl.

sizinde dediğiniz gibi trenler için 2. tüpe ihtiyaç var sadece trenlerin kulanacağı.
bunun yapılması içinse dah çok uzun süre var. daha adı bile geçmiyor gerekli yerlerde. başlansa 10-15 yılı var daha. trensiz 10-15 yıl bu.

Marmaray için önerim artık boğaz geçişi+anadolu metrosu olarak çalışmaya başlaası ki bu 2 yılda olabilir. bu arada avrupa metrosu devam etsin. Boğaz+Anadolu kısmı açıldıktan sonra banliyö hattı modernizasyonu başlasın. Hızlı tren çalışması da bunlar devam ederken sonlanmaya yaklaşır 4-5 yıl sonunda 2. tüp' gelir sıra ve trenlere yep yeni bir hat daha yapılır, yüksek hızlı trenlere özellikle. konvansşyonel trensiz kalmamış olur İstanbul.
İstanbul'u trensiz düşünebiiyoemusunuz, nelere yol açar 10 yıl trensiz kalmak. beni kaygılandıran bu.
eğer bu işin planlı yapılırsa çözüme erişilebilir.


Alıntı:
hep birlikte gorucez giricek mi girmeyecekmi ama bu dediklerinizin tam tersinin cıktıgı gun burdan ozur dilemeyi de unutmayın. gerçi o gun burda bir cok kişinin yazı bile yazıcak yüzü olmayacak!


yazılarımda açıktır, transit gececek oda gece olabiliecek diyorum. şu haliyle olan proje de sözümün arkasındayım. proje değişirse siz ne yapacaksınız ?(yukarda nasıl eğişeceğine değindim)


 mesajı beğendiniz mi?
Mehmet Kasım



Cmt 22 May 2010, 17:01  

Alıntı:
benden de ileri gitmişsiniz, 3. tüp lazım demişsiniz kutlarım sizi.


3 tüp lazım, siz birini yapıyorsunuz diye eleştirmek hakkaniyete sığar mı? 3 Tüpü aynı anda yapmaya çalışırsan adama gülerler. Paran da yetmez. 50 senede de bitiremezsin. Önce birini yapalım sonra sırasıyla diğerlerini de yaparız.


Alıntı:
eleştirdiğim nokta şöyle:
marmarayla trenler tüpten geçemeyecek, (geçebileceği vakit o da transit olarak 24.00-06.00 arası)


gece yük trenleri geçecek. gündüz ortası trenler tüpten geçebilecek. işletme planı hazır. anadoludan trnle söğütlğçeşmeye gelip, yan perona geçip marmarayla avrupa yakasına geçmekte bir çözüm. şimdi vapura talim. yarım sat kaybı var. o kayıp süresinde söğütlüçeşmeden bakrköye kadar gidersiniz.
Alıntı:

hattı marmaray araçları Gebze-Halkalo arası kullanacak diyorum. Banliyö hattı da en az 2 yıl kapanacak. bu tamamen trensiz İstanbul demek en az 2 yıl.


hattı kapatmadan modernize etmek çok zor. ama kısmi kapama olabilir. marmaray araçalrı 2 hatı kullanır, 3. hattı da trenler.
Alıntı:

sizinde dediğiniz gibi trenler için 2. tüpe ihtiyaç var sadece trenlerin kulanacağı.
bunun yapılması içinse dah çok uzun süre var. daha adı bile geçmiyor gerekli yerlerde. başlansa 10-15 yılı var daha. trensiz 10-15 yıl bu.


nasılda çarpıttınız yahu. 15 sene trensiz. olurmu böyle şey. 2 sene sonra marmaray trenlere kavuşturur. sende gider 2. tüpü yaparsın.

Alıntı:
Marmaray için önerim artık boğaz geçişi+anadolu metrosu olarak çalışmaya başlaası ki bu 2 yılda olabilir. bu arada avrupa metrosu devam etsin. Boğaz+Anadolu kısmı açıldıktan sonra banliyö hattı modernizasyonu başlasın. Hızlı tren çalışması da bunlar devam ederken sonlanmaya yaklaşır 4-5 yıl sonunda 2. tüp' gelir sıra ve trenlere yep yeni bir hat daha yapılır, yüksek hızlı trenlere özellikle. konvansşyonel trensiz kalmamış olur İstanbul.
İstanbul'u trensiz düşünebiiyoemusunuz, nelere yol açar 10 yıl trensiz kalmak. beni kaygılandıran bu.
eğer bu işin planlı yapılırsa çözüme erişilebilir.


"10 yıl trensiz kalmak"

sinemalarda


 mesajı beğendiniz mi?
ferdi i



Cmt 22 May 2010, 17:42  

Alıntı:
3 tüp lazım, siz birini yapıyorsunuz diye eleştirmek hakkaniyete sığar mı? 3 Tüpü aynı anda yapmaya çalışırsan adama gülerler. Paran da yetmez. 50 senede de bitiremezsin. Önce birini yapalım sonra sırasıyla diğerlerini de yaparız.


burda ben de hiç zaman farklı bi şey önermedim.

Alıntı:
gece yük trenleri geçecek. gündüz ortası trenler tüpten geçebilecek. işletme planı hazır. anadoludan trnle söğütlğçeşmeye gelip, yan perona geçip marmarayla avrupa yakasına geçmekte bir çözüm. şimdi vapura talim. yarım sat kaybı var. o kayıp süresinde söğütlüçeşmeden bakrköye kadar gidersiniz.


ikinci söylediğinz yol kullanılacak mecburen.normal tren bündüz ne zaman tüpten geçecekti. zaman mi var. hat 3 lü başlayıp 2 ye düşüyor. burdan bi sonuç çıkmıyor mu. bu kadar sıklıkla Marmaray aracı tüpten geçerlken (10 dakka dan az) tren ne zaman geçecek. pik saatler de hiç geçmeyeceği de baştan beri resmi olarak yazıyor. ^hat yapılıcak sa tüpte 3 hat olamlıydı. şimdi 3 geliyo ama 2 geçebiyo.birinin durması lazım . duran da tren konvansiyonel tren oluyo.
geçişlerde yeni bir program yapılabilir mi acaba ama daha banliyö bölgelerinde hiçbir çalışma yok ..

Alıntı:
hattı kapatmadan modernize etmek çok zor. ama kısmi kapama olabilir. marmaray araçalrı 2 hatı kullanır, 3. hattı da trenler.


hattı kapatmadan yapmak Avrupa ve Amerika da yapılıdı yapılıyo ama eğer kapatılarak yapılma illaki olacaksa öncelikle yeni hat yapılmalı diyorum. yeni bir tren hattı.

Alıntı:
nasılda çarpıttınız yahu. 15 sene trensiz. olurmu böyle şey. 2 sene sonra marmaray trenlere kavuşturur. sende gider 2. tüpü yaparsın.


şimdi marmarayın şu an ki projesinin bitme tarihi 2016 filan. marmaray trenleriyle normal treni aynı tutmadığım açık ki marmaray trenlerinin 2-3 yıla işleme formülünü de yukarda yazdım. tüm hat boyu işlemeden olacak diye(boğazda sadece). ee peki bizim trenler nerde hala yok 6 sene geçti tren yok gelemiyo Gebze de kalıyo. burda onun geçeceği 2. tüp orojesi başlayacak yeni hat Gebzeden sonra yapılacak ve karşıya bağlanacak. 4 sene de biter mi bu? 6-7 yıl en az sürer. ee bunları toplayınca rakam 10-15 arsında mi. evet. peki neyi abartmışım sinemalarda olan ne. bu konularda yanılmak isterim. 10 yıldan önce bu söylediklerim gerçekleşsin isterim tabiki. o ayrı. ama gerçek başka..


 mesajı beğendiniz mi?
Mehmet Kasım



Cmt 22 May 2010, 18:11  

Alıntı:
ikinci söylediğinz yol kullanılacak mecburen.normal tren gündüz ne zaman tüpten geçecekti. zaman mi var.


pik saatler dışında gündüz 9'dan akşam 5'e kadar trenler tüpten rahat rahat geçebilir.pik saat dışında marmaray araçalrı 2 dakika sıklıkla çalışmayacak. daha seyrek çalışır. o arada normal trenler geeçcek.
Alıntı:

hat 3 lü başlayıp 2 ye düşüyor. burdan bi sonuç çıkmıyor mu. bu kadar sıklıkla Marmaray aracı tüpten geçerlken (10 dakka dan az) tren ne zaman geçecek. pik saatler de hiç geçmeyeceği de baştan beri resmi olarak yazıyor. 3 hat yapılıcaksa tüpte 3 hat olamlıydı. şimdi 3 geliyo ama 2 geçebiyo.birinin durması lazım . duran da tren konvansiyonel tren oluyo.


heh şimdi oldu, tüp 3 hatlı olmalı diyorsun. aferin. tüp 4 halı düşünüldü. japonlar "oha yavaş gel" dediler. 4 hatlı tüp geçit var mı dünyada? 2'lisi bile zor yapılıren nasıl 3'lü veya 4'lü yapılır. boğazın derinliği ortada. akıntı ortada. teknik açıdan yapmak zor. bu bst bilimsel gerçeği yok sayarak tüp 3'Lü olsun demek mantıksız.


Alıntı:
şimdi marmarayın şu an ki projesinin bitme tarihi 2016 filan.


yani 6 sene sonra. ama sen 10-15 seneden bahediyorsun. onu geçtim marmaray tüp geçitin bitişi 29 Ekim 2013'tür. 3 sene var yani. 15'in 1 bölü 5'i kadar. 5 kat çarpıtıyorsun.

Alıntı:
marmaray trenleriyle normal treni aynı tutmadığım açık ki marmaray trenlerinin 2-3 yıla işleme formülünü de yukarda yazdım. tüm hat boyu işlemeden olacak diye(boğazda sadece). ee peki bizim trenler nerde hala yok 6 sene geçti tren yok gelemiyo Gebze de kalıyo.


banliyö hattının kapatılıp modernize edilmesi için 24 ay lazım. 24 ayda biterse nerde 6 sene. 6 senede btmeyeceğini söylüyorsan 2. çelişkiye düşüyorsun demektir. hattı kapatarak 6 senede bitirebildiğin büyük işi, hattı kapatmadan kaç eende bitirirsin? demek ki iş çok büyük. o zaman kapatmak da mantıklı görünüyor.

15 sene mi diyorsun 6 sene mi? KENDİNLE ÇELİŞİYORSUN. bir karar ver 15 mi? 6 mı? 10'mu?


Alıntı:
burda onun geçeceği 2. tüp projesi başlayacak yeni hat Gebzeden sonra yapılacak ve karşıya bağlanacak. 4 sene de biter mi bu? 6-7 yıl en az sürer. ee bunları toplayınca rakam 10-15 arsında mi. evet.


4 senede biter mi diye sorduğun nedir? rakamları karıştırdın? 4 seneye kalmaz hepsi biter. arkeoloji vardı o bitti. 2. tüp 4 senede bitmez tabi. sen banliyö hattını 2 senede bitirip açarsın gebzeden trenler içeri girmeye başlar. ondan sonra 2. tüpü yaparsın. ne 4 senesi? ne 6 senesi?

Alıntı:

peki neyi abartmışım sinemalarda olan ne. bu konularda yanılmak isterim. 10 yıldan önce bu söylediklerim gerçekleşsin isterim tabiki. o ayrı. ama gerçek başka..


abartı şu; 10 sene diyorsun, 15 sene trensiz diyorsun? yok artık


 mesajı beğendiniz mi?
ferdi i



Cmt 22 May 2010, 18:43  

Alıntı:
pik saatler dışında gündüz 9'dan akşam 5'e kadar trenler tüpten rahat rahat geçebilir.pik saat dışında marmaray araçalrı 2 dakika sıklıkla çalışmayacak. daha seyrek çalışır. o arada normal trenler geeçcek


ben 2 dakka dememişim görüldüğü gibi 10 dakka altı dedim. 2 ile 10 arası 10 dan küçükür. burda bi hata yok. marmaray aracı 5 dakkada bir geçecek mesela 2 dakka değilde e peki tren ne zaman geçecek. aynı anda mi girecekler tüpe
ya marmaray treni geçer ya normal tren. birde normal trenin tüp ten geçince nerye çıkacağı derdi var. tütpten geçti yanikapıya geldi eee orda mı duracak, yoksa kazılıçeşmede mi. kazlıçeşmeye gelecez trenle sonra inip yukardaki trene geri binip transavrasya yapıcazz artıkk...


Alıntı:
heh şimdi oldu, tüp 3 hatlı olmalı diyorsun. aferin. tüp 4 halı düşünüldü. japonlar "oha yavaş gel" dediler. 4 hatlı tüp geçit var mı dünyada? 2'lisi bile zor yapılıren nasıl 3'lü veya 4'lü yapılır. boğazın derinliği ortada. akıntı ortada. teknik açıdan yapmak zor. bu bst bilimsel gerçeği yok sayarak tüp 3'Lü olsun demek mantıksız.


O eskidendi artık 2 li yapıldı sayıyorum. Şimdi 2li daha yapılır. Ama kolay tren köprüsü yapmak 2. köprünü yanına bi yere. 4lü geçit var olabiliyorda 2li nasıl oluyorsa aynen onun ikikatı şeklinde. çok dert değil. manş nasıl geçildi sizce? yada newyork metroları nerden geçiyor defalardca, paris te filan ya da londrada işler nasıl yürüyor.

Alıntı:
yani 6 sene sonra. ama sen 10-15 seneden bahediyorsun. onu geçtim marmaray tüp geçitin bitişi 29 Ekim 2013'tür. 3 sene var yani. 15'in 1 bölü 5'i kadar. 5 kat çarpıtıyorsun.



MArmaray=tüp geçit diyosun. öylemi? dah tüp 2013 te açılacak o da belki hala.. gerisi ne projesi peki başka bi proje mi ...6 sene dediğim Boğaz geçiş+ anadolu metrosu entegre çalışması. banliyö bölümlerinin iyileştirilmesi var daha çok zaman alır.

Alıntı:
banliyö hattının kapatılıp modernize edilmesi için 24 ay lazım. 24 ayda biterse nerde 6 sene. 6 senede btmeyeceğini söylüyorsan 2. çelişkiye düşüyorsun demektir. hattı kapatarak 6 senede bitirebildiğin büyük işi, hattı kapatmadan kaç eende bitirirsin? demek ki iş çok büyük. o zaman kapatmak da mantıklı görünüyor.

15 sene mi diyorsun 6 sene mi? KENDİNLE ÇELİŞİYORSUN. bir karar ver 15 mi? 6 mı? 10'mu?

daha kapıtıacak buna bile 2-3 sene var. sonra yapılacak ki eğere kapatılarak yapılırsa 2 yıl en az, ama nasıl kapatılacak böyle bi sorun ortaya çıkıyor. kapatılamayacağına göre, İstanbul trensiz kalamayacağına göre yeniğ bir hat yapılması olayı ortaya çıkıyor. bu da köseköy- Gebze projesinin İstanbulda da devamı olacak. yani hzılı tren için hat yapılmasınuı bekliycez öne sonra banliyö modernizasyonu.

Alıntı:
4 senede biter mi diye sorduğun nedir? rakamları karıştırdın? 4 seneye kalmaz hepsi biter. arkeoloji vardı o bitti. 2. tüp 4 senede bitmez tabi. sen banliyö hattını 2 senede bitirip açarsın gebzeden trenler içeri girmeye başlar. ondan sonra 2. tüpü yaparsın. ne 4 senesi? ne 6 senesi?


yeni hattın gebzeden sonrası İstanbul içi bölmü sorduğum.

baştan yazayım hesabı:
MArmaray prokjesinin boğaz geçişinin tamamlanması ve açılması+ Anadolu yakasındaki metroyla birleşşik çalışır hale gelmesi(anadolu metrosun tüpren geçecek demiyorum aktama olacak İbrahimağada): 4-6 yıl
yeni tren hattı yada hzılı tren hattının İstanbul projesinin başlaması ve yapılması 8-10 yıl
banliyönün kapatılıp yada kapatılmadan modernleşmesi 2-4 yıl.
en az rakamları toplarsak soldakileri yani 4+8+2=12 yıl
sağdakileri toplarsak 6+10+4=20 yıl
ben baştan beri ne dedim 10-15 yıl
10-15 yıl dmek 10 yılda da bitetebiliri zaten kapsıyo. aralık veriyorum sanki bir tek 10 demişim gibi bahsetmişsiniz ilgincime gitti.

Marmaray ın şu anki projesi değişecek, yeni tren hattı projesi ve yeni tüp gündeme gelecek . seçim döneminde bu projeler sunulacaktır emin olun.


defalarca belirttim marmaray projesi değişmeli değişecektirde diye.
marmaray boğaz geçiş+anadoluray olursa hızlıca işlemeye başlar ve İstanbul trensiz kalmaz.
hızlı tren ve yeni hat+2. yüp yapılır.
banliyö o zaman kapatılarak modernize edilebilr. çünkü şehrin yein bir tren yolu olmuş olacak.
sonra artık 2 tane tren hattımız olur yada marmaray şu anki gib Haşkalı-Gebze arası mekik çalışır orası dert olmazz.


En son ferdi i tarafından Cmt 22 May 2010, 18:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Mehmet Kasım



Cmt 22 May 2010, 18:49  

Alıntı:
baştan yazayım hesabı:
MArmaray prokjesinin boğaz geçişinin tamamlanması ve açılması+ Anadolu yakasındaki metroyla birleşşik çalışır hale gelmesi(anadolu metrosun tüpren geçecek demiyorum aktama olacak İbrahimağada): 4-6 yıl


bu 4-6 yıl dediğin zamanda banliyö kapatılmıyor ki? banliyö haal işliyor. şu anda tüp inşaatı var ama trenler vızır vızır çalışıyor. bu zamanı trensiz diye nitelemek yanlış.


Alıntı:
yeni tren hattı yada hzılı tren hattının İstanbul projesinin başlaması ve yapılması 8-10 yıl


bu 8-10 senede de trensiz denemez. trenler işler, PARALELDE DİĞER HAT YAPILIR


Alıntı:
banliyönün kapatılıp yada kapatılmadan modernleşmesi 2-4 yıl.


kapatılmadan modernize edilirse buna trensiz diyebilirmiyiz?

Alıntı:
en az rakamları toplarsak soldakileri yani 4+8+2=12 yıl


toplayamazsın. topladıkların "trensiz" değil. trenli. yanlış topluyorsun.

Alıntı:
sağdakileri toplarsak 6+10+4=20 yıl


toplayamazsın.
Alıntı:

ben baştan beri ne dedim 10-15 yıl
10-15 yıl dmek 10 yılda da bitetebiliri zaten kapsıyo. aralık veriyorum sanki bir tek 10 demişim gibi bahsetmişsiniz ilgincime gitti.

Marmaray ın şu anki projesi değişecek, yeni tren hattı projesi ve yeni tüp gündeme gelecek . seçim döneminde bu projeler sunulacaktır emin olun.


tüm inşaat süresi değil banliyö hatının kaaptılması süresi "trensiz" geçer. buda 2 veya 3 yıl. bilemeden 4 yıl. ama asla 10 değil.


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Mesajları seç: