Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
irfan x
15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 02:33

Aslında projeye göre, bugünkü baliyö hatları kullanılacaktı, tabi ciddi bir modernizasyon gördükten sonra. Avrupa yakasında tran yedikuleden yer altına girecekti, Anadolu yakasında Söğütlüçeşe'den yeryüzüne çıkacak ve devam edeckti. Bu konuda bir değişillik yapıldığını duymamıştım şu ana kadar.

eminönü-Kabataş tamvay hattı ilk önce çok yavaş gitti. Daha sonra hızladı fakat üstün körü yapıldı. Sonra bu hatlar düzeltildi ve inşaat son iki ayda bugüne dek görülmemiş şekilde hızlandı, böyle giderse, inanması güç gelse bile Mart'a kadar çoktan bitmiş olur. Bu arada Taksim-Kabataş finükülerinin istasyon inşaatları başladı, neden se o da birden bire hızlandı, çok şaşırtıcı bir sevinç duygusu veriyor insana


Burç

15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 09:40

"Ibrahim Ağa" denilen yer, bugünkü Tepe Alışveriş merkezinin olduğu yer.



Farmir
15 yıl önce - Cum 12 Ksm 2004, 19:54

from http://www.yapitr.com/Haber_Detay.asp?NewsID=20735
"Marmaray için 'Tam Yol İleri'
12/11/2004
'Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi Projesi' kapsamında Marmara Denizi'ne tünel açacak olan Japon inşaat ekibi, 135 metre uzunluğunda 11 adet tüpü taşıyacak dev gemilerle yola çıkıyor.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 9 Mayıs 2004'te Üsküdar'da törenle temeli atılan "Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi Projesi"nin denizde tüplerden oluşacak tünel çalışmalarını yürütmek için dev gemiler yola çıkmaya hazırlanıyor.
Hazırlıklarını tamamlayan inşaat ekibi ve kazıyı yapacak dev gemiler ile robotlar, önümüzdeki günlerde Japonya'dan yola çıkacak. Konsorsiyumdaki Japon TAISEI şirketi yetkilileri, 135 metre uzunluğunda 11 adet betonarme tüpün de büyük gemilerle çekilerek getirileceğini belirterek, "Tüpler, Boğaz çıkışının 56 metre derinliğinde bulunan kayalık deniz tabanına kazıklar çakılarak oturtulacak. Tüplerin toplam uzunluğu 1485 metre olacak. Boğaz'ın deniz tabanı eğimli bir vadi. Tüpler de bu eğime paralel olacak" dediler.
Marmaray projesi, 3 ana bölümden oluşuyor.
Temeli atılan birinci bölüm, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'den başlayıp Üsküdar, Avrupa yakasında da Sirkeci, Yenikapı, Yedikule, Kazlıçeşme arasında inşa edilecek; yaklaşık 13 bin 700 metre uzunluğunda demiryolu tüneli ile bünyesinde 3 derin yer altı istasyonu ve bir yüzey istasyonundan oluşacak.
Projenin bu bölümünü, Japon TAISEI ve KUMAGAI ile Türk GAMA ve NUROL firmalarından oluşan konsorsiyum inşa edecek. Finansmanı Japonya'nın uluslararası finans kuruluşu JBIC tarafından uygun şartlarda krediyle karşılanacak olan proje, 792 milyon ABD dolarına mal olacak.
2.5 milyar dolar
Projenin ikinci bölümü, Gebze - Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme - Halkalı arasında 3'lü yeni demiryolu hattı, 37 hemzemin istasyonu ile mekanik ve elektrik işlerinden; üçüncü bölümü de, raylı sistemde hizmet verecek çağdaş tren setlerinin temininden oluşuyor. Projenin toplam maliyeti 2.5 milyar ABD doları.
Robotlar yerleştirecek...
Dev gemilerle gelecek olan Japon inşaat ekibi, Avrupa ile Anadolu yakalarını birleştirecek tüp geçitte kullanacağı tüpleri çelikle kaplayıp özel malzemelerle sıkıştıracak. Kazı yapacak geminin bir seferde 50 ton malzeme kazabilecek kapasitede olduğunu belirten Japon TAISEI şirketi yetkilileri, "Hata payını 5 santim olarak belirledik. Tüpleri özel robotlar yerleştirecek" dedi.
http://www.milliyet.com.tr/2004/11/12/guncel/agun.html
Milliyet
Önay Y."


irfan x
14 yıl önce - Prş 23 Arl 2004, 21:42

Alıntı:
Marmaray için son tarih: 2010

Marmaray Projesi'nin tanıtımı amacıyla yapılan toplantıların Avrupa yakasındaki ilki, Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Niyazi Zalgı'nın da katılımıyla Zeytinburnu'nda gerçekleştirildi.

Zalgı, Marmaray Projesi'nin Gebze'den başlayarak Halkalı'ya kadar, Asya ile Avrupa'yı demiryoluyla birbirine bağlayan kesintisiz bir demiryolu ulaşımı sağlayacağını söyledi. Zalgı, doğu ile batı hattı arasındaki 76 kilometrelik raylı sistemin hayata geçirilmesiyle kent ulaşımında büyük rahatlama sağlanacağını kaydederek, Gebze-Halkalı arasında 3'ü yeraltında toplam 37 istasyon bulunacağını ve proje inşaat çalışmalarının 2009 yılında tamamlanacağını kaydetti.

Sistemin 2010 yılında hizmete açılmasının hedeflendiğini bildiren Zalgı, projenin yaklaşık maliyetinin 3 milyar dolar olacağını ifade etti. Proje Müdür Vekili Hüseyin Belkaya ise tarihi doku, kültür ve tabiat varlıklarını koruma konusundaki hassasiyetlerini anlatarak, "Oluşturulabilecek zararları en aza indirmeye çalışıyoruz. Hatta göç mevsiminde balıkların İstanbul Boğazı'ndan geçtiği dönemlerde inşaatı durdurma kararı bile aldık" dedi.
NTVMSNBC


irfan x
14 yıl önce - Prş 23 Arl 2004, 21:45

Alıntı:
Marmaray'ın kaderi arkeolojik kazılarda

İstanbul ulaşımına nefes aldıracak Marmaray Projesi’nin kaderini arkeolojik kazılar belirleyecek.

76 kilometrelik raylı sistem projesinde temel atıldığı tarihten bugüne arkeolojik kazılar yapılıyor. Üsküdar, Sirkeci ve Yenikapı'da bulunacak istasyonların yapımı, arkelojik kazılar nedeniyle gecikiyor.

Marmaray arkeolojik kazılara boğulmuş durumda
9 Mayıs 2004'te temeli atılan Marmaray Projesi'nde yedi aydır arkeolojik kazı yapılıyor. Kazılarda, Osmanlı, Bizans ve Roma dönemlerine ait çok sayıda buluntu gün ışığına çıkarıldı.

Marmaray'da hedef, kentin doğu ile batı hattı arasına 76 kilometrelik ray döşemek. Bu hattın bir bölümü de denizden geçecek. Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar istasyonlarında arkeolojik kazı çalışmaları yapılıyor. Yenikapı'da kazı yeni bitti. Sahada 13 arkeolog çalışıyor.

Belkaya: “Kazılar Marmaray’ı geciktirmeyecek”
Marmaray Proje Müdürü Hüseyin Belkaya, kazıların Marmaray'ı geciktirmeyeceğini savundu.
Belkaya, projenin gidişatıyla ilgili olarak “yakında Üsküdar'daki trafiği deplase çalışması yapacağız. Ve böylece müze elemanlarına daha çok alanı kazı için teslim edeceğiz. Ekipleri de artırarak daha yoğun bir çalışmaya başlayacağız” dedi.

Marmaray 2010 yılında hizmette
“Marmaray'da 2004 yılı kazı ile geçti. Yenikapı tamam, Üsküdar'da zamana ihtiyaç var. kazılar genişletilerek sürecek” diyen Belkaya, Sirkeci istasyonunun ise 2005 ağustosunda dolacağını kaydetti. Arkeolojik kazıların öngörülen çalışmalar olduğunu belirten Belkaya, bu çalışmalar için belli bir süre ayrıldığını ekledi. Marmaray’ın 2010 yılının 15 martında ticari işletmeye açılması hedefleniyor.
CNN Türk




Burç

14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 16:13

Haktan'ın bir yerlerde yazdığı üzere açılış tarihi gittikçe erteleniyor.
Cumhuriyet gazetesinde daha geçen Mart ayında verilen tarih "2008" idi.
Büyükşehir belediyesinin son "Istanbul bülteninde" ise 2009 yılı verilmiş.
Yukardaki son yapılan resmi açıklamada 2010 yılı veriliyor.

Neyse, bu açıklamaların bir arşivini burada toplamak bakımından,
Cumhuriyet Gazetesindeki "2008" açılışı müjdeleyn haberi aktarıyorum :

Alıntı:
Marmaray Çalışması, Mayıs Ayında Başlıyor

Ulaştırma sektörünün en büyük projelerinden biri olan Marmaray için ilk kazma mayıs ayında vurulacak. ''Anahtar teslim'' olarak inşa edilecek sistemin yaklaşık 2 milyar dolarlık maliyeti için Japonya'dan kredi alınacak. Sistemin tünellerin kazılmasının 2007'de bitirilip tüm üniteleri ile en geç 2008 yılında tamamlanarak hizmete sokulması planlanıyor. 19 yıllık proje, Asya-Avrupa demiryolu bağlantısını sağlamayı ve İstanbul'un yıllardır çözülemeyen ulaşım sorununa çözüm getirmeyi amaçlıyor. Saatte 70 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip 76.3 km'lik Marmaray sayesinde Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikaya inecek.

Ulaşım süreleri kısalacak

Toplam 76.3 kilometrelik Marmaray projesinin 13.3 kilometrelik ilk kısmı denizin altından geçiyor. Yedikule'de yeraltına giren geçit, Yenikapı, Sirkeci, İstanbul Boğazı ve Üsküdar'ı geçerek Söğütlüçeşme'de yüzeye çıkacak. Proje ile İstanbul'da yüzde 3.6 olan demiryolu taşımacılığı payı, yüzde 27.7'ye yükselecek. Projeyle Gebze- Halkalı arası 105 dakika, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakika, Söğütlüçeşme- Yenikapı 12 dakikada kat edilecek. İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli ile Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayacak tüp geçit, diğer ulaşım sistemleriyle entegre çalışacak.

İstanbul'un dünya mirası olarak nitelenen tarihi yapısını, 3. köprü gibi projelere oranla daha az etkileyecek demiryolu tüp geçişi ve Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci- Halkalı banliyö hattı projesinin (Marmaray) hayata geçirilmesi için ilk kazma mayısta vurulacak. 19 yıllık proje, Asya-Avrupa demiryolu bağlantısını sağlamayı ve İstanbul'un yıllardır çözülemeyen ulaşım sorununa çözüm getirmeyi amaçlıyor. Saatte 70 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip toplam 76.3 km'lik Marmaray sayesinde Üsküdar-Sirkeci arası da 4 dakikaya inecek.

Ulaştırma sektörünün en büyük projelerinden biri olan Marmaray'ın inşaatı için geri sayım başladı. ''Anahtar teslim'' olarak inşa edilecek sistemin yaklaşık 2 milyar dolarlık maliyeti için Japonya'dan kredi alınacak. Sistemin tünellerinin kazılmasının 2007 yılında bitirilip tüm üniteleri ile en geç 2008 yılında tamamlanarak hizmete sokulması planlanıyor. İnşaatın yapım ihalesinde, DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü ile ihalede ilk sırada yer alan Japon Taisei- Kumagai Gumi-Gama Endüstri firma konsorsiyumu ile mukavele görüşmelerine başlandı. Taisei konsorsiyumunun toplam 89.7 milyar Japon Yeni olan anahtar teslim fiyat üzerinden yapılacak görüşmelerin sonuçlandırılması halinde, ilgili firma ile tüp geçidin yapımına yönelik ana kontratın imzalanacağı öğrenildi. Teklif, boğaz tüp geçiş, tüneller ve yaklaşım viyadükleri ile genel giderler olmak üzere üç ana kalemden oluşuyor.


Karayolu yok


İstanbul demiryolu tüp geçişi ve Marmaray Projesi, 3 etaptan oluşuyor: 13.3 km'lik ilk etap, boğazın altındaki batırma tünel ile her iki yakadaki delme tünelleri. 12 şeritli karayoluna eşit Marmaray, yüksek kamulaştırma maliyetleri gerekeceğinden araç trafiğini kapsamıyor. Asya-Avrupa bağlantısını sağlamak amacıyla mevcut demiryolu güzergâhı kullanılacak. Günde 120 bin araç yükünün şehir trafiğine dağıtılması pek mümkün görünmüyor. Böyle bir şeyin gerçekleşmesi halinde yüksek basınç nedeniyle depreme dayanıklılığın azalma olasılığı gündeme geliyor. Boğaz Köprüsü'nden halen saatte 10 bin yolcu geçerken tüp geçitle bu rakam 102 bine çıkacak. Tünel açma işlemi zeminde sürdürülecek. Toprak üzerinde iş makinesi görülmeyecek. Proje sonrasında Gebze-Halkalı arası 105 dakika, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı 12 dakika ve Üsküdar- Sirkeci arası 4 dakikada kat edilecek. İstanbul'da yüzde 3.6 olan demiryolu taşımacılığı payı, yüzde 27.7'ye yükselecek. Bu oran Tokyo ve New York'un ardından İstanbul'u dünya üçüncülüğüne yükseltecek.


Yeraltında ve üstünde toplam 41 istasyon


İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli ile Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayacak tüp geçit, diğer ulaşım sistemleriyle entegre çalışacak. Kentin iki yakası arasında akbil sistemiyle yolculuk yapılacak. Proje yurttaşlara toplam 41 istasyon ile hizmet sunacak. İlk etapta yapılacak tüp geçidi, Yedikule'de yeraltına girecek. Yenikapı, Sirkeci, İstanbul Boğazı ve Üsküdar'ı geçerek Söğütlüçeşme'de yüzeye çıkacak. Sirkeci ve Üsküdar'a 2 ara istasyon kurulacak. Yedikule, Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar'da toplam 4 yeni yeraltı istasyonu yapılacak ve 13.3 kilometre uzunluğa sahip olacak. Batırma tüp tünel, 2 ayrı tüp içerecek ve deniz yatağına minimum 2 metrelik bir kaya koruması ile tamamen gömülecek.


2. etap banliyö trenleri


Marmaray kapsamında Anadolu yakasında Gebze'den Söğütlüçeşme'ye kadar, Avrupa yakasında da Yedikule'den Halkalı'ya kadar banliyö hatları iyileştirilecek. Toplam 63 kilometre uzunluğundaki bu hattın sayısı ikiden üçe çıkarılacak. Proje ile İstanbul metro sistemine, şehirlerarası trenlere ve Yenikapı-Atatürk Havalimanı hafif raylı sistemine entegrasyon ve yolcu aktarım seçenekleri sağlanacak. İstasyonlar, metro sisteminin gerektirdiği standartlarda çağdaş mimaride tasarlanacak.


9.3 şiddetindeki depreme dayanıklı


Marmaray ile Avrupa yakasındaki Halkalı, Anadolu yakasındaki Gebze'ye kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö hattı sistemi ile bağlanacak. Boğaz tüp geçişi ve Marmaray, 2 dakika aralıklarla işletilebilecek trenlerle saatte iki yönde 150 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Projeyle, mevcut köprülerdeki araç trafiği ve yolculuk süresi de kısalıyor.Projenin üçüncü etabını ise lokomotif ve vagonların temini oluşturuyor. Avrupa yakasındaki hemzemin hat uzunluğu 19.6 km, Asya yakasındaki hemzemin hat uzunluğu 43.4 km, yaklaşım tünelleri 12.2 km. ve batırma tüp tünel 1.6 km. uzunluğunda olacak. Sismik olarak aktif Kuzey Anadolu Fay Hattı'nın batısında yer alan tüp geçit, 9.3 şiddetindeki depreme dayanıklı olarak tasarlandı.

Projeyle ilgili jeolojik, jeoteknik, jeofizik, hidrografik, meteorolojik sondaj ve araştırmaların sonunda İstanbul Boğazı'nda yapılacak batırma tünel benzeri yeraltı yapılarının deprem durumunda çok güvenli oldukları tespit edildi. İnşaat mühendisliğinin en modern teknolojileri kullanılarak tasarlanan tüneller, bölgede beklenebilecek şiddetteki depremler dahil doğa olaylarının tahmin edilen şiddet ve büyüklükteki potansiyel etkilerine dayanabilecek güce sahip.

Projedeki tüneller, deniz yüzeyinden ortalama 60 metre derine iniyor. Ve bu da dünyadaki tünellere bakıldığında en yüksek rakam olarak karşımıza çıkıyor. Tüp tünel ayrıca 100 metrelik çelik konstrüksiyon şeklinde tersanelerde yapılacak. Deniz dibine batırılacak çelik konstrüksiyonların etrafı betonla kaplanacak.


Projenin tarihçesi


Demiryolu Boğaz Tüp Geçiş ve Gebze-Halkalı Yüzeysel Metro Projesi 1980'de gündeme geldi. Ön fizibilite etüdü 1982-ƒ 1983 yıllarında Amerikan ve Türk firmalar grubu tarafından hazırlandı. 1985 yılında alınan Bakanlar Kurulu kararı ile 2005 yılındaki İstanbul'un ulaşım gereksinimine yanıt verecek ve trafik sorununa uzun vadeli çözüm getirmesi amacıyla projenin yapımına karar verildi. Kaynak sıkıntısı nedeniyle 1994'e kadar durdurulan proje, 1998'de yeniden ele alındı. 1999'da Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası ile kredi anlaşması imzalandı. Müşavirin ön yeterliliği 2000 yılında, projeye başlanması 2002 yılının mart ayında, yüklenicilerin ön yeterliliği 2002 yılının aralık ayında gerçekleşti.

*****

Geçitte sıvılaşma iddiası

J eofizik Kurumu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Ercan: Tüp geçide biçilen ömür yalnızca 100 yıldır. Türkiye bu borcu 40 yıl ödeyecektir. Bu tüp geçitle İstanbul'un en çok yüzde 4.25'ine hizmet edilebilir
İstanbul Haber Servisi - Jeofizik Kurumu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Ercan , 480 milyon dolara, Türk teknolojisi ile Boğaziçi Köprüsü altında yer alacak 12 kilometrelik delme geçişli geçit yerine, Üsküdar-Sarayburnu arasından yabancı yatırımla ve yüzde 100 sıvılaşma çekincesi olan batırma tünelinin tercih edildiğini belirterek bu durumun kamu yararına uygun olmadığını savundu. Ercan, ''Tüp geçide biçilen ömür yalnızca 100 yıldır. Türkiye bu borcu 40 yıl ödeyecektir. Tasarlanan İstanbul tüp geçidinin çekincesi, ABD San Francisco'daki Bart ve Tokyo limanını geçen tüp geçitlerinkinden hidrolik, su derinliği ve deprem-akıntı koşulları bakımından daha yüksektir'' dedi. Tüp geçitle, İstanbul'un en çok yüzde 4.25'ine hizmet edilebileceğini öne süren Ercan, ''Kentteki asıl yolcu ağırlığı, Söğütlüçeşme-Zincilikuyu arasındadır. O nedenle, delme geçit Boğaziçi Köprüsü altından geçmeliydi. Bu büyük yanlıştan vazgeçelim. Kendi emeğimizle, paramızla yeraltı delme geçidi yapalım'' dedi.

*****

Çevreye ve tarihe saygılı

Asya ve Avrupa yakasını denizaltı geçişiyle birleştirecek olan Marmaray projesi, çevreye ve tarihi dokuya da duyarlı yaklaşıyor. Marmara Denizi'nde yaşayan 200 tür balığın yumurtlama ve göç mevsimi tespit edilecek ve bu dönemde kazı çalışmaları durdurulacak. Proje güzergâhında bulunan Yedikule, Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar istasyonlarında çıkacak tarihi eserler de korunmaya alınacak. Kazılarda çıkarılacak tarihi eserler Arkeoloji Müzesi'ne bildirildikten sonra Haydarpaşa'daki Ulaştırma Bakanlığı DLH Bölge Müdürlüğü'ndeki bin metrekarelik bir tesiste sergilenecek. Proje sayesinde, İstanbul'un tarihi dokusu üzerinde araç trafiğinin olumsuz etkileri ve hava kirliliği azalacak, her gün yaklaşık 1 milyondan fazla kişinin yolculuk süresi kısalacak. İstanbul trafiğinde yüzde 8'lik azalma hava kalitesini iyileştirecek. Ayrıca tarihi yarımadaya giren araç sayısı da azalacak. Böylece hava kirliliğinden kaynaklanan tarihi eserleri de etkileyecek olan asit yağmurlarında da azalma olacak. Bazı hastalıkların görülme sıklığı oran olarak düşecek.

Cumhuriyet 26.04.2004


www.sercan.de
14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 16:25

bir kaç gün önce cnn-türk'de projeden bir adam vardi....evet arkeolojik kazılarda varmış...ama bunu öncedende biliyorlardı ve tarih bile verdi (x.x.2010, gün ve ayı unuttum maalesef).... (irfan x in alintisidna var) ...şu arkeolojik kazılarda bana göre önemli..2015'de bile biterse..yeterki tarihi şeyleri kurtaralim..

Melih Yavuz
14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 16:30

marmaray bildiğim kadarıyla Temmuzda başlayacak ve 2009 ya da 2010 yılında bitirecekler

teo

14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 16:39

Şu Marmaray'da tam bir yılan hikayesine döndü. Şu İstanbul'luların işi zor.

Türkiye'nin birçok şehrinde kısmen de olsa metro hatları bitmek üzereyken İstanbul'da hala başlandı başlanacak tartışması sürüyor. Ya sabır İstanbul'lular, bir gün boğazı alttan da geçeceksiniz...


Cenk-Kaan
14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 16:58

Eger tarihi degerler kazanilacaksa 2,3, senede gec acilsin.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM