Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1304
Cemoli D18
9 ay önce - Cmt 16 Mar 2019, 17:06

Bugün ilk kez kullandım Cr3 banliyö hattımızı.
Güzel ve sakin geçti.
Bakırköyden bindik, Yenikapıda indik.
Bakırköy istasyonunda çalışmalar devam ediyordu.
Anons sistemi güzel ve netti.
Uyarılar ve bilgilendirmeler yerinde.
Ara ara tren duraksama, yavaşlama yapsa da gayet başarılı.
Zamanla daha iyi olacaktır.




(+)





(+)





(+)





(+)





(+)





(+)






(+)





(+)





(+)





(+)



(+)





(+)


oguzgel
9 ay önce - Cmt 16 Mar 2019, 21:01
TCDD Tasimacilik A.S. "Genel Mudurlugu"


Kusura bakmasin kimse, ama ben bunu gorunce utandim. Sene 2019. Mobil uygulama yapmissin, bilet satiyorsun. "TCDD Tasimacilik"i anladik. Sirketin adi. Buraya kadar kabul.

"A.S" cok anlamsiz. Anonim sirket mi, limited sirket mi oldugu yolcunun umurunda bile degil.

Ama "Genel Mudurlugu" bana cok utanc veren bir sey. Oradaki en ust kademenin genel mudurluk oldugundan kime ne?

Haydi, diyelim ki biraz eski moda ve hiyerarsik bir sirketsiniz. Sozgelimi bir bankasiniz ve ana binanizda "XXX Bankasi Genel Mudurlugu" yaziyor. Haydi. buna da "Tamam" dedik. Ama internet sitenizin para transferi ekraninda da "Genel Mudurlugu" yazmazsiniz be kardesim!..

Yillar once (1981'de) Ankara'ya gittigimde bu hissi yasamistim. Gar'da inip yurumeye basladim Kizilay'a dogru. Tum devlet binalari, o organizasyonun en tepesindeki makamin adi ile tanimlaniyordu. Utandim.

Uzerinden neredeyse 40 sene gecti. Utancim hala gecmedi. Bu programi yazan bilgisayarcilar (Gencler diye dusunuyorum) da mi utanmazlar? Haydi diyelim ki onlara emir buyuk yerden geldi. Bu emri verenler de mi utanmazlar?

Ben vatandas olarak utaniyorum.

Bir de sitenin (Varsa) Ingilizcesine bakmak lazim. Orada da "General Directorate" falan gibi bir sey yaziyorsa utancimdan yerin dibine girerim.

Bu benim dusuncem. Herkes utanmak zorunda degil. Herkes bunu utanilacak bir sey olarak gormek zorunda degil.

Ama ben utaniyorum.



Misafir e0b

9 ay önce - Cmt 16 Mar 2019, 21:33

bakırköy önemli bir istasyondur. eskiden girişte ve çıkışta uygun makaslar vardı. ihtiyaç durumunda bakırköyden de sirkeci istikametine araç sevk ediliyordu. halihazırda yolcu talebi her iki istikamete yüksektir. gerektiğinde bakırköy- halkalı ve bakırköy-bostancı seferleri düzenlenmelidir.

Misafir 9ab

9 ay önce - Pzr 17 Mar 2019, 00:36

Marmaray hattında
Halkalı-Gebze tek yön tam 2 saat sürüyor.
Zeytinburnu-Söğütlüçeşme tek yön tam 26 dakika sürüyor.

Halkalı-Gebze hattında 1 tren 5 saatte bir aynı yerden kalkıyor. 1 tren 2 saat gidip yarım saat dinleniyor.
Zeytinburnu-Söğütlüçeşme hattında 1 tren 75 dakika sonra aynı yerden kalkıyor. 1 tren 26 dakika gidip 11 dakika dinleniyor.

Halkalı-Gebze hattında trenler 15 dakikada bir çalışınca toplam 20 tren çalışıyor.
Zeytinburnu-Söğütlüçeşme hattında trenler 15 dakikada bir çalışınca toplam 5 tren çalışıyor.

2 hatta günde toplam 25 tren çalışıyor. Marmarayda 34 adet 10lu tren ve 20 adet 5li tren var. Toplam 54 tren var. 25 tren çalışıyor. Hergün 29 tren yatıyor.


Misafir 9ab

9 ay önce - Pzr 17 Mar 2019, 01:51

Bir ikincisi de bence bu haliyle hatta bundan sonraki haliyle de ara işletme hiç olmamalı tüm trenler 5 dakikada bir Gebze- Halkalı çalışsa hiç bir sorun olmaz tabiki yeteri sayıda tren işletmeye sokulduğunda.

Yani kısacası;

- 5 dakikada bir tren geçmeli.
- Tamamı 10lu tren olmalı.
- Sadece Halkalı - Gebze çalışmalı.

(İnsanlar da 10lu tren olduğu için istasyona homojen bir şekilde dağılmalı)
-----------
Biraz haklısın. Ama bütün hatta 5 dakikada bir tren çalışması aşırı maliyetli olur. Bütün hatta her 5 dakikada bir tren işlemesi için onlu 60 tren gerekir. Yedek olarak 15 tren gerekir. Toplam 75 onlu tren gereklidir. Bugün elde onlu tren yapmak için 440 vagon var. Bunlarla onlu 44 tren olur. 31 adet daha onlu yeni tren alınması gerekir. Bu da 310 vagon demektir. Yani nerdeyse bugünkü marmaray vagonlarının toplamına yakın bir bu kadar daha alım gerekir.


Sinan Bilgin
9 ay önce - Pzr 17 Mar 2019, 09:02

Duzgun isletme senaryolari, dogru bilgilendirme, insanlarin yavas yavas alismasi ile eger halkali ve haydarpasadaki setler hatta verilirse mukemmel olmasa bile yeterli bir isletme yapilir

Onemli olan setleri hatta verebilmek. 5 li veya 10 lu tercihi , hangi iki nokta arasi ek isletmecilik olup olmamasi gibi yorumlari forumda yapmamiz cok anlamsiz cunku yolcu istatistigi gerekir. 10 lu tren calistirdiginiz bazi seferler bos giderken 15 dk sonraki trene insanlar binemeyebilir yogunluktan

Oyle bir durumda amaciniz biri bos biri dolu 2x10 vagon yurutmek yerine daha dagilimi mantikli olusmus 4x5 vagon isletmektir gibi

Ek ya da yogun hangi aralikta isletmeler yapilacaginda teknik kisitlamalar da olabilir, trenin geriye calisma oncesi barinacagi ve tren trafigini aksatmadan isi tamamlayacagi ek raylar filan gibi

Duzenlenecektir


Semih28
9 ay önce - Pzr 17 Mar 2019, 09:21

Bu kadar metrolar var. Butun Istsnbul'daki hatlari dusunursek, toplam kac makinist calisiyor acaba?

Burç

9 ay önce - Pzr 17 Mar 2019, 09:40

Halkalı - Gebze etabının açılması ile birlikte, artık bu tüpgeçit başlığını kapatabiliriz.
Aynı konudan iki tane olmasın.
Aşağıdaki diğer başlıktan devam edelim :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=123458



sayfa 1304
ANA SAYFA -> ULAŞIM