Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
kanije
15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 00:16
İstanbul MARMARAY ve Tüpgeçit


4. DEMİRYOLU BOĞAZ TÜP GEÇİŞİ VE (GEBZE-HALKALI) ARASI BANLİYÖ HATLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ:
- Proje, bir bütün olarak 1995 yılında yeniden ele alınarak, aynı yıl Amerikan, Alman ve Türk firmalar grubuna ihale edilmiştir.
- Bu proje ile, 63 Km. uzunluğundaki (Gebze-Halkalı) arasındaki mevcut çift hat demiryolu 3 hatta çıkartılacak,
- Yenikapı-Söğütlüçeşme arasına 13,3 km. uzunluğunda Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi ile Boğaz geçişinin devamı sağlanacaktır.

BU İHALE KAPSAMI İÇİNDE;
- Koridordaki anket ve sayımlar yeniden yapılarak, ulaşım etütleri güncelleştirilmiş ve yolculuk talepleri belirlenmiştir.
- Buna göre boğazda saatlik bir yöndeki yolculuk talebinin 2005 yılında 49 bin'i, 2015 yılında ise 64 bin kişiyi aşacağı belirlenmiştir.
- Bu değerler dikkate alınarak yüzeysel metronun avan ve uygulama projeleri hazırlanmıştır.
- 13.3 km. Tüp Geçiş ile birlikte inşaat ihale dosyaları tamamlanmıştır.

BU PROJE İLE;
- Mevcut çift hat demiryolu üç hatta çıkartılacak,
- İlave edilen hat, Kentiçi ulaşımının yoğun olduğu saatlerde şehirlerarası yük ve yolcu trenleri için kullanılacaktır.
- 63 km. uzunluğundaki diğer iki hatta ise gerekli iyileştirmeler yapılarak, yüzeysel metroya dönüştürülecektir.
- Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi, Banliyö hatlarının metroya dönüştürülmesi ile birlikte gerçekleştirilecektir.
- Hat güzergahı (Gebze-Söğütlüçeşme, Üsküdar-Sirkeci-Yenikapı-Halkalı) arasında tüp geçişle birlikte yaklaşık 76.3 km'lik bir metro ağını içerecekdir.
- Halen saatte tek yön 10 bin kişi olan mevcut banliyö hattı kapasitesi, bu projenin gerçekleştirilmesi ile ( 2 dakika sefer aralığı ile) saatte tek yönde 75 bin kişiye çıkacaktır.
- Talebin artması durumunda ise, trenler 1,5 dakika aralıkla çalıştırılarak, yaklaşık kapasitenin 100 bin kişiye çıkartılması hedeflenmiştir.

YAPILAN ÇALIŞMALAR SONUCUNDA;
Kamulaştırma Maliyetleri:
1.Banliyö güzergahı için 5 Milyon Dolar, Tüp Geçiş için 50 Milyon Dolar olmak üzere toplam 55 Milyon Dolardır.
2.Tüm sistemin araçlar hariç maliyeti l Milyar 695 Milyon ABD Dolar olup, inşaat süresi 4 yıldır.
3.Anılan işlerin Müşavirlik ve Mühendislik Hizmetleri ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaat kısımları için JBIC (Japan Bank For International Cooperation) Kuruluşundan kısmi finansman sağlanmış olup, Müşavirlik ihalesi neticelendirilmiştir.

Projenin 2001 yılı ödeneği 2 Trilyon 954 Milyar TL si Dış Kredi olmak üzere 4 Trilyon 184 Milyar TL. 2002 yılı için teklif edilen ödenek 14 Trilyon 949 Milyar TL si Dış Kredi olmak üzere 19 Trilyon 772 Milyar Tl.dir.


Taha
15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 00:45

Peki bu proje bittikten sonra haydarpasa istasyonu ne olucak yine ordan banliyo ve sehirler arasi tren seferleri yapilicakmi.

Simdiden bu sorularin cevabini dusunur oldum.


Burç

15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 00:48

Otel olacak...



Hakan

15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 05:29

Burc Peki Haydarpasa otel olacaksa Anadolu'dan gelen trenlerin son noktasi neresi olacak?

Sirkecimi?

SogutluCesme Haydarpasa arasi demiryolu islemeye devam etmeyecek o zaman, sokerler belki.


messiah_haktan

15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 11:03

Söyle adam gibi cok modern bir tane gar yapsalar bari,eger aklimda yanlis kalmadiysa(yarim yamalak hatirlar gibiyim) Yenikapiya yapilacak yeni gar.



Taha
15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 11:13

Bence istanbula cok buyuk ve modern bir tren gari yapmalilar butun ulasim hatlarinin kesisecegi yere boyle bisey yapsalar cok harika olurdu.

Bence bu yeni gari Ataturk hava alani yakinlarina yapsalar iyi olur ordan inen ucak yolculari direk seyahat edebilsinler ve oraya vapur seferleride duzenlense bu is cozulur.


messiah_haktan

15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 11:48

Taha senin aradigin yer Atatük havalimani degil Yenkapi!Yenikapida Metro,Hafifmetro,tramvay,otobüs,vapur ve IDO bulusuyor,en önemlisi marmaraya direk bagli.Havalaimanina metro nail olsa gidiyor,oradan adam metroya binr on dakkada Yenikapi garina gelir,ordanda artik Hizli trenlerle Ankaraya



Kazandibi
15 yıl önce - Pzr 14 Mar 2004, 12:49

Geçenlerde Euroscrapers'ın Alman bölümünde bir Alman, imrenerek Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının resmini göstermiş ve "Türkiye'deki tren garlarına bakın, hepsi de saray gibi - bizdekiler ne kadar da moktan!" diye yazmış.

"Saray" gibi istasyonlarımız varken "moderin" istasyon istemem!

Bütün büyük tarihi şehirlerdeki tren istasyonları (hatta New York'taki Grand Central tren istasyonu bile) görkemli tarihi binalardır.

Bence böylesi daha "soylu" - öteki türlüsü daha "sonradan görme" Arap işi...



Bence asıl yapmamız gereken şey, Harem'deki tipsiz limanı uzak bir yere kaldırıp, Selimiye Kışlası, Marmara Tıp Fakültesi (Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane) ve Haydarpaşa Garı'nın önünü açalım ki Boğaz'ın Anadolu yakası da güzelleşsin... Görkemli tarihi binaların önü açılsın...


Taha
15 yıl önce - Pts 15 Mar 2004, 01:09

Aklima takilan bir soru daha var eger bu adamlar bu istasyonu yenikapiya yapicaklar tamam guzel ama yeni kapida yeteri kadar bosluk yokki nereye yapicaklar.

messiah_haktan

15 yıl önce - Pts 15 Mar 2004, 10:40

Istanbul'un 40% gecekondu,birden tesadüfen gecekondulari yikma karari cikar,dikerler sonra yeni gari Bu marmaray'in 12 kilometresi zaten yerin altinda,kimbilir bütün tren hatlarini Yenikapiya kadar yer altina alirlar,fazla yer problemide cikmis olmaz



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM