Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 16:27
İST » Metrobüs'ten Dolayı Beylikdüzü Metrosu Güzergâhı Değişmeli midir?



Metrobüs'ün Beylikdüzü'ne kadar uzatılması metroyu olumsuz etkilemesi mukadderdir. E5 aksında metrobüs işlerken biraz kuzeyinden metro gitmelidir.

BU ŞEKİLDE E5'İN 1-2 KM KUZEYİNDEN OLMALI:


(+)

METROBÜS E5'İ TOPLUYOR. METRO BİRAZ DAHA KUZEYDEN OLMALI. Heryere hizmet dağıtılsın.


(+)


BAKIRKÖY'e zaten kuzeyden bir hat geliyor. Onun yerine iç kısımlardan TAKSİM VE BEŞİKTAŞ'a gitsin.


(+)


Önerimiz en az 10 yerden diğer sistemlerle kesişiyor.



(+)


En son Mehmet Kasım tarafından Pts 30 Hzr 2008, 17:36 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 16:46

Topkapı-Beylikdüzü arası D100'DEN metroda yapılsa burası Asya Yakasından farklı olarak her ikisinede yolcu çıkarır.Yani boşa çalışmazlar.


Zaten Bakırköy İskele-Bakırköy Meydan-İncirli-Haznedar-Yayla-Soğanlı-Siyavuşpaşa-Üçevler-Kocasinan-Radar-Yenibosna Aksa Camisi-Kuyumcukent-Yenibosna-DTM-AHL-Yeşilyurt veya Ataköy 2.Kısım-Bakırköy Meydan-Bakırköy İSKELE çemberi ana hatta ve metrobüse yolcu taşımalıdır.

D100 üstünden gidecek metro ise Sefaköy-K.çekmece arası içerden gitmeli,K.Çekmece'de Marmaray'a tam entegre olmalı ve gölün üstünü köprü ile geçerek ünüversite arazisinde ve merkez havuzda istasyon yapmalıdır.Buradan Okyanus Koleji mevkinden dolum tesislerinin kuzeyinden geçip İhlas Marmara Sitesi-Beypazarı-Tüyap istikametinden gitmelidir.

Yani Sefaköy-K.Çekmece arası kuzeyden,Avcılar-Tüyap arası güneyden insan toplamalıdır.

Planlanan Seyrantepe -Kazlıçeşme'de Seyrantepe-Yahya Kemal Dereiçi-Kağıthane-Alibeyköy-Eyüp Sultan-Bereç-Yıldırım-Sağmalcılar(Lrt entegre)-Bayrampaşa Merkez-Litros YOLU(2.Matbaacılar sitesi önü)-Topkapı(metrobüs ve B.düzü hattına)-Silivrikapı-Kazlıçeşme ve bu noktadanda eski banliyö hattından Sirkeci'ye gitmelidir.

Aslında en büyük hayalim anıtlar kurulundan geçse Topkapı-Aksaray-Beyazıt ve Sirkeci bağlantısıdır.3 istasyon yeter başka istemez,derindende gidebiliriz ama 3 istasyon.Aksaray-Beyazıt-Sirkeci.

Bu olursa metrobüs ve metro yolcu profilinden değişiklik olacak ve aynı yerden gittikleri halde ikisinde yolcu taşıdığını göreceksiniz.


Mehmet Kasım
10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 16:49

Kuzeyden giden bu önerime ne diyorsun peki. İyi olmaz mı? Taksim'e ve Beşiktaş'a kadar gidiyor.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 16:54

Demirkapı yüksekte kalıyor onu Kasımpaşa'ya atlatamayız.Anca Ayvansaray'a getirip köprü ile Halıcıoğlu'na geçirip,dolaştırarak Taksim'in altına oradanda dolaştırarak BEŞİKTAŞ'A gelebilir.

Ben bu güzergah yerine Demirkapı'dan Ayvansaray'a getirip Halıcıoğlu'na getirip dolaştırarak Nişangah-Perpa-Mecidiyeköy yaptıralım derim,yolcu potansiyeli daha çok olacaktır.

Güzergahın doğu-batı ekseninde mantıklı normalde.
Problem çok engebe var çok fazla dolaştırma yaptırır güzergahında,iyice hesap etmek lazım.Mesela Haznedar -Kuyumcukent arasında bile 2 iniş 2 çıkış var,çok derinden yaparsan olabilir ama başka türlü yapmak zor.


Mehmet Kasım
10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 17:18

Eğim konusu ayarlanabilir abi. Otogar-Kirazlı arasında 3 tane vadiden, dere yatağından geçirdiler. Çok kolay bir şekilde eğimi güzergaha yedirebilirler.

Demirkapı'da derinlerdeki tünel, haliç'teki mevcut köprünün altından, daha alçak bir köprü yapılarak Halıcıoğlu tarafında Rahmi Koç Müzesinin oraya uzanabilir. Oradan yüksek yerlerin alt tarafından tünel ağzı açılarak Kasımpaşa Piyalepaşa vadisinden geçerek Taksim'in altına girecek ve Beşiktaş'a uzayacak.

Mecidiyeköy'e metrobüs gidecek. Ekstra metroya gerek yok ki.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 17:37

Ayarlanabilirde Siyavuspaşa-Kuyumcukent arası mesele çok yoğun yerleşim var ve 2 dere yatağından geçilecek boş arazi kıt bu arada,dolaştırma yapsak mesafeler çok uzun değil ve istasyon gerekli buralarda.Çok derinden gidilecekse ayrı.

Haliç'te aynı hizada köprü ile geçmek bence daha mantıklı.Öbür türlü anıtlar geçirmez onu ve çirkin olur hakikaten.

Halıcıoğlu'ndan sonra Taksim'i bir yana koyarsak direkt Osmanbey ve Beşiktaş'a gitmek daha kolay olur.


Mehmet Kasım
10 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 18:05

İsmail Üstad demiş ki:
Haliç'te aynı hizada köprü ile geçmek bence daha mantıklı


Haliçte aynı hizada yapmak zor. Demirkapı'dan bu yöne "ÇARPRAZLAMA" kalır. Balattaki gibi alçak köprü olsun. Zaten Haliç in iç kısımlarına büyük gemi girmiyor ki.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 11:56

Dolaşarak aynı hizada yapılabilir,yani doğrultu ayarlaması.Birde çapraz alçaktan geçecek olursa bu Ayvansaray'daki surlara denk gelmezmi?Surun dışından götürme imkanı varken suriçine soktunmu bu proje yıllarca bitmez gene.

Beriden aynı yükseklikten çapraz götüreyim desen bu defada Zalpaşa Camisi,Feshane,Askerlik Şubesi(Nizam-ı Cedit Humbaracı asker kışlası)ve Arçelik merkezine denk gelir.

Umumi görüntü açısındanda,anıtlar geçirmez onu.

Haliç'in bu kısmına birde çok ayaklı ve akıntıya mani olacak köprüde istenmiyor.


Mehmet Kasım
10 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 12:05

Mevcut köprünün altından alçakça bir köprü yapılabilir. Koç Müzesinin yanına çıkacak. Buradan tünele girip ver elini Piyalaepaşa Bulvarı ve Taksim.

Murat Caner
10 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 17:25

Alçak!..

Bence metrobüs yapılmamalı. Metro yeterli.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM