Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
osmancık
11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 19:14

anadoluray (metro) ın marmarayı beslemek gibi bir derdi yok ki.
sadece söğütlüçeşme'de marmaray'a bağlanacak ve işi olan üsküdar'da inecek veya eminönü civarına geçecek.

istanbul'un kuzeyine (mecidiyeköy, levent, taksim) gitmek isteyenler ise metrobüse binecek.
ayrıca şehir içi otobüs taşımacılığı, trafik yoğunluğundan bağımsızlaşmış ve modernize edilmiş olacak.

olay bundan ibaret.

büyükşehir belediyesi, anadolu yakasının ihtiyaçlarını, avrupa'da oturup anadolu yakası hakkında yazıp çizinlerden daha iyi görüyor, bu konuda şüphem kalmadı


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 22:50

İlla trafiğin felç olmasına lüzum yok yatırım yapılması için. Yapılan her metro, metrobüs oraya yoğunluk çekecektir zaten. Olmayan metro inşaatının bile site inşaatlarında bir avantaj oluyor. Metrobüs yapılırsa Tuzla-Pendik D100 aksı daha da değerlenecektir. Kartal'dan doğuya giden bir toplu taşıma sistemi, dönüşüm projesinde yer alıyor, buna göre yeni bir aksa yaratılacak.

Cevizli'ye kadar orta refüj çok rahat halledilecektir, yolun kapatılmasına bile gerek yok. Kartal Köprüsü'ne kadar da zorlanılmaz ama buradan sonra, yolu sağa ve sola kaydırmak lazım, refüj bitip kenarlarda yer kalıyor çünkü. Karşıda istimlak oldu mu bilmiyorum ama binaların yola yapışık olduğunu gördüm, burada istimlak sorunu çıkmaz, binalar da yola yine uzak kalır. Karşıda köprülerin hemen hepsi yenilendi, burada o iş yıllardır hazır zaten.

Belediye yanyol yapıp yolu 12 şeride çıkarmaya çalışmazsa bu işin çok bir maliyeti yok, normal yol genişletme çalışmasından biraz daha fazla olur, o da durak maliyetlerinden kaynaklanır. Aslında bu metrobüs yapılınca normal otobüsler azalmayacak. Büyük ihtimalle birçok hat devam edecek işlemeye. Kartal Metrosu I. Etabı ile Metrobüs aynı zamanda tamamlanırsa işler çok değişebilir. Mesela ben üç vesaitle gitmek zorunda kalabilirim okuluma. Metrobüse kadar bir otobüs+metrobüs+metro. Olması gereken de ne yapalım?



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 18:23

Söğütlüçeşme neden düşünülmüş. Yapmışken adam gibi KADIKÖY'e gitsin. Nedir yani...

C. H. Engin Er

11 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 19:35

Alıntı:
Cevizli'ye kadar orta refüj çok rahat halledilecektir, yolun kapatılmasına bile gerek yok. Kartal Köprüsü'ne kadar da zorlanılmaz ama buradan sonra, yolu sağa ve sola kaydırmak lazım, refüj bitip kenarlarda yer kalıyor çünkü.


Kartal köprüsünden doğuda özellikle Kartal-Pendik arası ve Kaynarca geçişinde bayağı zorlanacaklar, ama bunun kaçışı yok metrobüs yapsalarda yapmasalarda yolu 3 şeride çıkarmak içinde aynı zahmetler çekilecek...


Emir Ali Enç

11 yıl önce - Pts 18 Ağu 2008, 18:43

Bence kim ne derse desin Bostancı-Söğütlüçeşme Metrobüs hattı minibüs yoluna bi şekilde yapılmalıdır vatandaşı ve trafiği Minibüs çilesinden kurtarabilmek için...

E-5'de zaten, başlıca Kadıköy Kartal Metrosu olmak üzere bir sürü alternatif şekil almakta.



mehmetist
11 yıl önce - Pts 18 Ağu 2008, 18:56

Alıntı:
Yapmışken adam gibi KADIKÖY'e gitsin.


Kadıköy merkezinde nüfus çok az. Oraya giden herkesin bir şekilde evine gitmek için yeniden başka bir araca binip, o yarımadadan kurtulmaya çalışması gerekir.

Zaten metrobüs şehir merkezine yapılamaz, ancak E5 ve TEM gibi başka yollar ile kesişmeyen hatlarda anlamlı olur. Şehir merkezi için "metro" yapılır ki zaten yapılıyor. Hem Kadıköy Kartal metrosu, hem de Marmaray......


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Pts 18 Ağu 2008, 18:57

Kadıköy-E5-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı güzel olmaz mı? Meydandan kalkan.

mehmetist
11 yıl önce - Pts 18 Ağu 2008, 19:12

Hayır, metrobüs trafiğin içinden geçerse hiç bir işe yaramaz ki. Kadıköy meydandan en yakın metrobüs durağına bir mekik otobüs hattı konulur. Kadıköy merkezde oturan ufak nüfusa bu çözüm yeterli olur. Her mahalleye metrobüs götüremeyiz.

osmancık
11 yıl önce - Pzr 19 Ekm 2008, 18:27

. Aksaray-Milliyet Sitesi

· Beşiktaş-Levent

· Bostancı-Söğütlüçeşme

· Edirnekapı-Vezneciler

· Kozyatağı-Tuzla arasında işletmeye alınacak.

bostancı-söğütlüçeşme ile, kozyatağı-tuzla metrobüsü kesişmeyecek mi?
tuzladan binen biri, aktarma ile de olsa, mecidiyeköye gidemeyecek mi?

ayrıca bu hatlar içerisinde istenirse en kolay bitirilebilecek olanı kozyatağı-tuzladır.
çünkü orta refüj adeta metrobüs için boş duruyor ve şu an e-5, 2 şeritli.
yani yolun her halükarda 3 şeride çıkması lüks değil, ihtiyaç.


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Pzr 19 Ekm 2008, 19:35

Tuzla ya uzayacaksa bu Harem hattı ile bir ele alınıp Üsküdar-Tuzla olmalıdır.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM