Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
altay oguz
11 yıl önce - Cum 27 Hzr 2008, 21:07

tuzla için cok onemlı bence kozyatagı tuzla metrobusu mukemmel olur otobuslerın kafa sısıren gurultusunden kurtluruz ayrıca tuzlaya bukadar eksı yorum yapılması yanlıs denız harp okulu pıyade okulu tersaneler ws bırsuru ıccının geldıgı bır ılceye yorum yapılması yanlıs

mehmetkonyar
11 yıl önce - Cum 27 Hzr 2008, 22:55

Alıntı:
Bu sebeple ne metrobüs nede metro Gebze'ye gidemez çünkü o zaman pekçok anlaşma ihale.. gözden geçirilmek zorunda kalır yani işi yaptıran İBB değilde İBB ve KBB olur. KBB ise İzmitte bile raylı sistem yokken Gebze'ye bu yatırımı yapmaz.


Doğru söylüyorsunuz ancak banliyö hattı kapandıktan sonra bu iki belediye bir şekilde ortak çözüm arayışına girmeli. Aksi takdirde çok zorlanacak pek çok insan var. Raylı sistem zor tabii ancak ortaklaşa bir otobüs hattı rahatça kurulabilir. Eğer KBB bu fırsattan istifade kendi otobüs ağını da güçlendirirse iyi bir ulaşım altyapısı elde etme şansı var. Şu anda Gebze'de ulaşım özel sektörün insiyatifinde tamamen. Önemli bir dönüm noktası olabilir hem İBB hem de KBB için.



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Cmt 28 Hzr 2008, 18:20

Eğer metrobüs Kozyatağı'ndan sonta TUZLA'ya kadar devam edecekse (ki öyle görünüyor), KADIKÖY-KOZYATAĞI metrosunu Kartal ve Tuzla'ya kadar yapmaya gerek yok.

Metro Kozyatağından kuzeye yönlendirilmeli İçerenköy,Kayışdağı,Ferhatpaşa,İMES, Dudullu bölgelerinden Çekmeköy'e gitmeli. Burada üsküdar-Çekmeköy Metrosu ile buluşmalı.

Bostancı-Kozyatağı-Çekmeköy ile entegre olmalı.

BÖYLE OLMALI:



(+)


C. H. Engin Er

11 yıl önce - Cmt 28 Hzr 2008, 20:50

Metronun kuzeye yönlendirilmesi yapılabilecek en büyük hata olur. Banliyöler kalkacağı için Tuzla-Kadıköy arasındaki trafik mevcudun 2 katına çıkması bekleniyor, bir an önce metrobüsü yapsalardı çok iyi olurdu ama herhalde 1 sene içerisinde yapılamaz. Metrobüs yapılmalı ama Kadıköy-Kartal metrosu bittiğinde iptal edilmeli aradaki sürede trafiği rahatlatmış olur metrobs kalkıncada E-5 3 şeride çıkarılmalı.

Daha önce başka başlıklardada konuşuldu, anadolu yakasının ihtiyacı Kadıköy-Sabiha Gökçen ve Üsküdar-Sabiha Gökçen metroları bu iki metro arasındada kuzey-güney istikametli havaray yada metro hatları...

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr215/chenginer_Anadolu_Y.jpg


Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 10:03
Metrobüs


Alıntı:
Metrobüs yapılmalı ama Kadıköy-Kartal metrosu bittiğinde iptal edilmeli aradaki sürede trafiği rahatlatmış olur metrobs kalkıncada E-5 3 şeride çıkarılmalı.


Böyle bir şey olmaz. Metrobüs yapılırken normal araç trafiğinin şerit sayısı azaltılmıyor,
yol genişletmesi yapılıyor ve çıkışlar için yan yol yapılıyor. Metrobüs sisteminin araç
trafiğine negatif bir etkisi olmayacağı için zaman içinde sökülmesi diye birşey sözkonusu
olamaz. Belli bir aks üzerinde birden fazla toplu taşıma sisteminin olması da çok garip
karşılanmamalı, Anadoluray Kadıköy-Kartal arası, Metrobüs ise Beylikdüzü-Kozyatağı arası
çalışıyor, 3-5 kilometre E-5'e paralel olarak bu iki sistem çakışıyor ise bu Dünyanın sonu
değildir.



İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 10:04

Zaten yolcu kitlesi farklı,,iş yapacaktır 2 sistemde.

Mehmet Kasım
11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 10:51

Semih Üstad demiş ki:
Belli bir aks üzerinde birden fazla toplu taşıma sisteminin olması da çok garip karşılanmamalı, Anadoluray Kadıköy-Kartal arası, Metrobüs ise Beylikdüzü-Kozyatağı arası
çalışıyor, 3-5 kilometre E-5'e paralel olarak bu iki sistem çakışıyor ise bu Dünyanın sonu
değildir.


*Üstadım 3-5 km değil bayağı bir 15 km çakışma oluyor. Tuzla-Göztepe arası.

*Anadoluray'ın esprisi insanları metro ile MARMARAY'a taşımaktı. Üstte metrobüs varken kim bir kaç durak daha gidip Marmaray'a biner. Binen olur ama metrobüs Marmaray'ı önemli ölçüde baltalar. Korkum bu.

*Aynı aksa 2 büyük sistem yapılacağına metro E-5'in 1-2 km kuzeyinden gitse ve heryer yararlansa güzel çözümlerden. Metro'ya binmek için illa E5'e inmek mi gereksin. Kuzey kısımlarda yoğun olan yerler var. Mesela İÇERENKÖY'ün içine girsin. Dudullu Sanayi'ye İMES'e falan girsin.


C. H. Engin Er

11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 10:55

Alıntı:
Metrobüs yapılırken normal araç trafiğinin şerit sayısı azaltılmıyor,
yol genişletmesi yapılıyor

Avrupa yakası zaten 3 şeritli bir yola sahipti ve ortadan metrobüsü geçirmek için yolu genişlettiler ama anadolu yakasında yol 2 şeritli ve yolun ortasında metrobüsün geçeceği kadar geniş bir çimenlik alan mevcut bu sebeple yol genişletmeden metrobüs yolu yaparlar.

Metro ve metrobüs İsmail beyin dediği gibi aynı yolculara hitap etmiyor bu yüzden birbirine engel değil bencede ikiside kalmalı ama büyük ihtimalle Anadoluray bittiğinde metrobüsü kaldırırlar, keşke ikiside devam etse...


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 11:59

Anadoluray ile Marmaray'a aktarma yapacak yolcuların aklını çelmez mi bu metrobüs

İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Pts 30 Hzr 2008, 14:33

Kartal-Pendik-(pazar yerindeki köprüden yukarı çıkacak)-Kaynarca-Tuzla veya Kartal-Kartal Köprüsü-Tuzla bence daha mantıklı.Bu kesim Avrupa Yakası gibi günün değişik zamanlarında hem metro hem metrobüse yolcu çıkaracak kadar yoğun değil.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM