Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
sefa akyol
10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 11:05
İST » Yeni 2 Metrobüs Hattı Daha Planlandı: 'Söğütlüçeşme-Bostancı' ve 'Kozyatağı-Tuzla'



http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=186
Hızlı ve konforlu...

İETT’nin İstanbul’un ana arterlerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak, hızlı ve konoforlu ulaşım sağlamak amacıyla işletmeye aldığı Metrobus sistemi ilk olarak Topkapı-Avcılar hattında hizmete başladı. Yapımına 2007 yılı başında başlanan 18,3 kilometrelik hat, sekiz ay gibi kısa sürede bitirilerek 17 Eylül 2007’de açıldı. Daha önce 67 dakikada alınan Topkapı-Avcılar arasını sadece 22 dakikaya indiren Metrobus sistemi; Avrupa yakasında Beylikdüzü’ne, Anadolu yakasında ise Kozyatağı’na kadar uzatılacak. Beylikdüzü-Kozyatağı arasındaki 54 kilometrelik mesafeyi 80 dakikaya indirecek Projenin Zincirlikuyu ayağı Eylül ayında (2008) bitirilecek.

Avcılar-Topkapı Metrobus hattının İstanbullularca büyük memnuniyetle karşılanması ve işletmecilik açısından olumlu sonuçlar doğurmasıyla sistemin İstanbul’un diğer yoğun akslarında uygulanabilirliği gündeme gelde. Mevcut sistemin Beylikdüzü-Kozyatağı şeklinde tamamlanmasına ek olarak yeni hatlar planlandı. Bu hatlar;
· Aksaray-Milliyet Sitesi

· Beşiktaş-Levent

· Bostancı-Söğütlüçeşme

· Edirnekapı-Vezneciler

· Kozyatağı-Tuzla arasında işletmeye alınacak.

Dünyanın değişik metropollerinde benzer uygulamaları bulunan Metrobus sisteminin olmazsa olmaz üç parametresi vardır:

1. Hızlı ulaşım (30 saniye sefer aralığı)

2. Yüksek nüfus yoğunluğu olan metropol

3. Çevreye duyarlı alternatif ulaşım modlarıyla entegrasyon ve konfor

Diğer ekspres yollara göre yüksek gelişme potansiyeli sergileyen, yatırım ve işletme maliyeti diğer raylı sistemlere oranla oldukça düşük olan ve kurulumu çok daha kısa sürede tamamlanan Metrobus sistemi, en başta seyahat süresini kısaltarak yolculara zamandan tasarruf sağlıyor. Araçların kendine ait yolda ilerlemesi dolayısıyla kaza oranı ve riski azalıyor. Sistemde çalışan yüksek teknolojili araçlar, güvenlik ve konforu artırıyor. Çevreci motorları sayesinde emisyon oranları büyük oranda düşüyor ve hibrit motor yüzde 40’a varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. Durağa sıfır yanaşma özelliği, engelli yolcuların seyahatlerini kolaylaştırıyor.
137 yıllık tarihinde İstanbul’u pekçok ilk’le tanıştıran İETT, son olarak Metrobus sistemiyle ulaşımda büyük başarı sağladı. İşletmecilikte; geçmişin tecrübeleri üzerine inşa edilen bu başarı, İETT’nin gelecekteki vizyonunu belirlemede büyük rol oynayacaktır.


C. H. Engin Er

10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 12:28

Demek bu yüzden anadolu yakasında E-5 şerit artırımına gitmiyor! Anadoluray 1.etabı bittiğinde Kozyatağı-Tuzla metrobüsü biterse Kadıköy'e gidenleri bırakın E-5 e gelen tüm hatları kaldırırlar avrupa yakasına göre nispeten rahat olan anadolu yakası trafiği iyice rahatlar , anadoluray tamamen bittiğinde ise metrobüse ayrılan şeritleri normal trafiğe devrederler olur biter...

Mustafa Köseoğlu
10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 13:03

Bence en akıllı iş şudur: Kozyatağı-Tuzla Metrobüsü bittiğinde bu metrobüs ile Beylikdüzü'ne giden metrobüsle entegre edilmelidir. Eğer ki edilirse göreceğiz Tuzla-Beylikdüzü arası 2.5-3 saate kadar iner.(Normalde 4-5 saat mesafe katedebilirken) Ama bunun dezavantajları da olur. Örneğin en az iki-üç akbil yazar.(Kısaca şu normal akbili 1.30 YTL düşünelim. O halde 3 akbil parası 3.90 YTL yuvarlarsak 4.00 YTL olur). Bir diğer dezavantajı ise 500ES(Tuzla-Esenler) ve 500T(Tuzla Şifa Mahallesi-Topkapı) otobüsleri ciddi şekilde etkilenir. 500ES otobüsü fazla etkilenir: Çünkü bu hat 1.Köprüden geçiyor. Metrobüste 1.Köprüden geçtiği için bu hattın ya seferlerini azaltırlar,ya 2.Köprüye aktarırlar ya bu otobüslerin bir kısmını 500T arabalarına ilave ederler. Aslında en iyisi şu bazı otobüsler metrobüs yoluna girsin.Eğer böyle olursa hem otobüs esnafı mağdur olmaz hem de İstanbul rahatlar...
Tuzla'dan kalkan bir diğer otobüs hattı olan 500T otobüs hattı da metrobüsün açılması ve sonra da Beylikdüzü metrosuna entegre durumunda etkilenir. Ama 500ES kadar etkilenmez,çünkü bu hat 2. Köprü'den geçiyor. O hatlardan yolcu alıyor.

Kısacası Kozyatağı-Tuzla arasında metrobüs olması ve bu metrobüsün Beylikdüzü'nden gelen metrobüsle entegre durumunun avantajı da vardır dezavantajıda vardır.



En son Mustafa Köseoğlu tarafından Prş 26 Hzr 2008, 13:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


C. H. Engin Er

10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 13:12

Beylikdüzü-Kozyatağı arası 80 dakika ise Kozyatağı-Tuzla arasıda 35-40 dk yı geçmez yani İstanbul'un iki uç noktasını toplu taşıma araçları ile 2 saatte birbirine bağlamış olacaklar, bana göre muhteşem ötesi bir şey olur...

Mustafa Köseoğlu
10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 13:20

Alıntı:
muhteşem ötesi bir şey olur...


Bence de muhteşemin çok ötesinde olur; ama en az üç akbil parası yazar. Bunu da unutmamak gerek.


mehmetist
10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 13:25

gene tuzla!
büyükçekmeceye kadar bile gitmeden zaten treni olan tuzlaya gitmesi haksizlik

birde 3 akbil parasindan sikayet edilmis. silivri yolculari sadece yenibosnaya kadar 4 akbil parasi ödüyor.....



Mustafa Köseoğlu
10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 13:56

Alıntı:
birde 3 akbil parasindan sikayet edilmis. silivri yolculari sadece yenibosnaya kadar 4 akbil parasi ödüyor.....


Belediyenin buna çözüm bulması şart.Aksi halde Silivri-Tuzla arasında metrobüs olması halinde en az 7 akbil parası yazar.


Gökçe

10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 17:06

Eğer Büyükçekmece-Tuzla Metrobüsümüz olursa bence anlamsız 3.köprüye de gerek kalmaz.

Ayrıca Mecideyeköyden gelen Metrobüs mutlaka D100de çatal yapmalı ve bir aks Kozyatağına devam ederken diğer aks da Söğütlüçeşmeye gitmeli, İBB bunu atlamamalı.


abhazyalı ugur
10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 17:24

Sabiha Gökçen havalimanına entegre olabilecek bir sistem şeklinde olabilirmi Tuzladan sonra, Çünkü Bu havalimanına metronun gitmesi baya uzun bir süre alacak gibi gözüküyor.

C. H. Engin Er

10 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 19:55

Bence havalimanından Pendik tersane kavşağının olduğu yere otobüsler normal sefer düzenleyebilir metrobüs içinde burada bir durak yapılarak aktarma imkanı verilebilir...




(+)




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM