Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 10:57
Metrobüs


Metrobüs Sirkeci tramvay durağına dönmemeli, düz ileriye devam edip Sirkeci garının
yakınlarında durmalı. Bu noktada Marmaray ile entegrasyon sağladıktan sonra devam
edip uygun bir noktadan U-dönüşü yapmalı, dönüşte Sirkeci-Harem iskelesine yakın
uygun bir noktada durağı olmalı, devam edip trafik ışıklarının bulunduğu noktadan
tramvay izole yoluna girmeli ve Beşiktaş'a devam etmeli.

Bu projenin uygulanabilirliği bence mümkündür, otobüsün mutlaka kılavuzlama özelliği
olmalı, aksi halde tramvay yolunun dar olduğu Karaköy- Kabataş arası problem olur,
araç çizgi dışına taşabilir. Sefer sıklığı 5 dakika yapılır, otobüs 4. Levend'e devam eder ve
geri döner. Klasik İ.E.T.T ve ÖHO hatları bu durumda Balmumcu'ya kadar kısaltılabilir,
otobüsler Yıldızposta caddesine sapar, Dedeoğlu Baklavacısının bulunduğu köşeden sağa sapar,
köprünün altından geçip Büyükdere caddesine çıkar, Gayrettepe metro durağı ile entegrasyon sağlanır.

Bu proje ile birçok avantaj sağlanabilir,

- Beşiktaş'taki otobüs kargaşası azaltılıyor, sadece Metrobüs, 30A, 30M ve 25T hatları kalıyor.
- aktarma noktaları değişik duraklara dağıtılıyor, Kabataş ve Beşiktaş'taki yoğunluk azalıyor,
- Marmaray ve Metro ile değişik noktalarda entegrasyon sağlanıyor
- ÖHO ve İ.E.T.T hatları kısaltıldığı için aynı sayıda araç ile daha sık sefer yapma imkanı oluyor.
- Metrobüs Kabataş-Dolmabahçe arası izole yolda zaman kazanıyor, en az 5 dakika.

Projenin fikir babası Mehmet Kasım'ı tebrik ediyorum


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 11:15

semih yaşar demiş ki:
Metrobüs Sirkeci tramvay durağına dönmemeli, düz ileriye devam edip Sirkeci garının yakınlarında durmalı.


Aynen öyle.

demiş ki:
Bu projenin uygulanabilirliği bence mümkündür, otobüsün mutlaka kılavuzlama özelliği
olmalı, aksi halde tramvay yolunun dar olduğu Karaköy- Kabataş arası problem olur,
araç çizgi dışına taşabilir.


Metrobüsün genişliği kaç m'dir acaba? Tramvaydan geniş mi? Araç değerleri gerek?

demiş ki:
Projenin fikir babası Mehmet Kasım'ı tebrik ediyorum


Teşekkür ederim.


Valla güzel bir proje olur. Ne diyeyim....


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 13:00

Alıntı:
Metrobüs Sirkeci tramvay durağına dönmemeli, düz ileriye devam edip Sirkeci garının
yakınlarında durmalı. Bu noktada Marmaray ile entegrasyon sağladıktan sonra devam
edip uygun bir noktadan U-dönüşü yapmalı

Zorlanırsınız,
öncelikle Marmaray' ın Sirkeci İstasyonu sahilde değil, garın ters noktasına bile oldukça uzak ;
sahil yolunda metrobüse dönüş yaptırabileceğiniz bir yer de bulamıyorum; sonra tarihi surların üstünden portatif köprü geçirmediler diye yine anıtlar kuruluyla papaz olmayın


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 13:06

O zaman çift taraflı makinist kabini olan metrobüs aracı imal edilir buraya özel olarak. Çare tükenmez.

SİRKECİ-LEVENT arasındaki trafiği bir düşünelim. Metro yapmaya izin verilmiyor. Tramvay Beşiktaş'a uzamıyor. uzasa da Levente çıkamaz. NE KALIYOR ELDE METROBÜS.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 13:12

Suriçindesiniz,dönüş köprüsü hayal etmeyin buralarda.Normal körüklü çalışmalı burada Sirkeci Shell'in oradanda dönebilir gerek yok öteye gitmeye ve dönüş köprüsüne.Fındıklı'da normal trafiğe katılmalıdır,bu durumda sol tarafta kapıya gerek yok çünkü hep sağdan indirme-bindirme yapacaktır.Kabataş çitli orayı bozmayalım.
Bu otobüs hattı 4.Levent'in yanısıra R.HİSARÜSTÜ yönündede olmalıdır.Karaköy-Fındıklı arasında tramvay yolunu kullanacaktır.



Tuncaaa
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 13:27

metrobüs için ayrı bir şerit açıldığını düşünürsek..
akşam 6-9 arası beşiktaş levent istikametinde sıkışan yerler
1. yıldız teknik önü boğaz köprüsü katılımı 2 şeridi hatta çoğu zaman 3 şeridide bloke ediyor
2. ertuğrul sitesi ışıklar.
3. balmumcu jandarma önü gayrettepe ve köprü yolu 2şeridi bloke ediyor
4. zincirlikuyu ve levent ışıklar arası
5. kanyon gültepe kavşağı
6. işkuleleri önünden yenilevent kavşağına kadar olan bölüm

tam tersi istikameti düşünelim

1. tekfen tower dan kanyona kadar olan bölüm
2. levent ışıklar
3. zincirlikuyu dan 1. köprü ve gayrettepe yıldızposta girişi zaman zaman bütün şeritleri bloke ediyor 2 şerit köprüye 2 şeritte gayrettepeye gitmek istediği için ve bizim insanımız sırasını beklemek yerine yandan dalmayı tercih ettiği için
4. yıldız sabancı lisesi önü be buradan beşiktaşa kadar

şimdi böyle bir yolda zaten halihazırda yeterince sıkıntı varken bence çözümün tek yolu
dubai metrosu gibi havadan giden sistemdir
buyrun buradan yakın


buda bir link
http://danielromaniuk.com/?q=blog/dubai-metro-und ...nstruction
o kadar seri çalışıyorlarki başlamaları ve bitirmeleri nerdeyse bir oldu... yaşayarak gördüm.
levent beşiktaş hattını düşünürsek eğer zincirlikuyu hariç bu sistemin kurulmaması için bir sebep yok.. dubaidede benzeri bir şey var metro yu taşıyan bacaklar kısaltılıp uzatılarak bazı yolların altından ve üstünden geçirilmiş..
keşke beşiktaş yenilevent hattı için böyle bir sistem olsa ve metro da sarıyere kadar uzamışken bütün otobüs ve minibüsler kaldırılsa ve trafik biraz nefes alsa..


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 13:55

Bu tarz havadan giden sistemi Sirkeci'ye sokmazlar. Anıtlar Kurulu izin vermez. Katener telleri, viyadük vs.silueti bozar diye. Zaten tramvay Beşiktaş'a uzatılabilse önerimi geri çekeceğim.

Ayrıca Beşiktaş'tan yukarı bu şekilde dümdüz giden bir metro yapılamaz eğimden dolayı. Kıvrılarak yapılabilir. O da Sirkeci'ye geçemez.

Önerimi yineliyorum; SİRKECİ GAR'ın doğu tarafından, (sahile bakan taraftan) başlayacak tramvay yoluna girecek. Tramvay ile EMİNÖNÜ İSTASYONU'nda birleşecek. Karaköy ve Kabataş arasında da tramvay yolunu kullanacak. Kabataş'tan sonra Dolmabahçe ve Beşiktaş'a bir şekilde izole yol yapılacak (Zaten belediye Kabataş-Dolmabahçe arasındaki tramvay projesini 2 ray hatlı düşünmüştü). Dolmabahçe-Beşiktaş arası farklı bir çözüm olabilir. Levente kadar da izole olacak yol.

*** Tramvay hattını yoğun olarak ZEYTİNBURNU-EMİNÖNÜ olarak çalıştıracağız. Kabataş'a tramvay biraz daha seyrek gidecek. Şimdi 3 dakka da bir ise 7-8 dakka da bir olacak.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 15:07
Metrobüs


Alıntı:
Fındıklı'da normal trafiğe katılmalıdır,bu durumda sol tarafta kapıya gerek yok çünkü hep sağdan indirme-bindirme yapacaktır.Kabataş çitli orayı bozmayalım.


Fındıklı'da trafiğe katılırsa zaman açısından bir avantaj sağlamıyor, bu nedenle izole
yol Dolmabahçe ışıklara kadar uzatılmalı ve Metrobüs geçiş önceliği kullanarak
Dolmabahçe'de trafiğe karışmalı, ancak bu sayede klasik otobüslere göre zaman kazanabilir.

Mustafa Noyan'ın dikkat çektiği konular da önemli, hemen kolaycı bir çözüm üretelim,
Metrobüs sahil yolundan Yenikapı'ya devam etsin ve dönüşünü göbekten yapsın,
İDO iskelelerine de girip yolcu alabilir, Marmaray ile entegrasyon da sağlanmış olur.


Rifat Behar
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 16:02

Şehrin bu kadar içinde yaya ve araç trafiğinin bu kadar yoğun olduğu bir aksa yaya ve diğer araç trafiğinden tamamen yalıtılmış bir Metrobüs hattı kurmak her bakımdan imkansız. Burada konuştuğumuz ayrılmış yol pekçok yerde kesilen eski Otobüs yolu mantığında bir yol olur ki o da metrobüs mantığına ters düşer.

Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 17:40

Bugün alıcı gözle inceledim biraz. Sirkeci'de Shell'in yanı ve arkası metrobüs dönüşü içinmüsait olabilir. Ama trafiği etkilememesi için, özel araç trafiği yeraltına alınmalı. O bölge zaten çok tıkanan bir yer. Metrobüs yapılmasa bile yeraltı geçidi uygulaması şart. Ama üst geçit vari bir şey asla olmamalı. Silueti bozmasın.

Ama Sirkeci'de mümkün olmaz ise YENİKAPI'ya doğru yönlenip Sarayburnu civarında bir yerlerden de dönüş olur. En azından Sirkeci'den daha tenha sayılır.

***Kabataş'a sahilden gelen İETT'leri Beşiktaş'ta durduruyoruz.

***Beşiktaş-Levent arasını kullanan İETT'leri de LEVENT-ZİNCİRLİKUYU metro-metrobüs aktarmasında kesiyoruz.

ONLARCA İETT ARACI BU KADAR İÇLERE GİRMEMELİ.

Eminönüne nasıl giremiyorlarsa Beşiktaş'tan içeri de giremeyecekler. ÖR: Sarıyer-Eminönü hattı kısaltıldı ve Kabataş'ta sonlandı.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM