Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mehmet Kasım
14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 14:29

Köprüde ray hattına sıfır asfalt dökülebilir. Kabataş'tan sonrası da izole yol olacak. Ray döşenmeyecek sadece.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 17:09

Köprüde klasik ray açılan bölümde ve burada sarsıntıyı azaltmak için altında kauçuk v.s şeyler var rayın.Hatta beton travers değil yanlış hatırlamıyorsam bu kesimdeki,sırf bu köprünün açılan bölümünün ağrlık ve sarsıntıyı kaldırabilmesi için.Yani mesele olabilir orada.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 17:16
Metrobüs


Sirkeci'den başlayan bir Metrobüs hattı gereksiz olur, zaten çok güzel çalışan bir tramvayımız
var, yapılması gereken transfer noktasını Beşiktaş'a çekmek.
Tabi esas yapılması gereken Beşiktaş- Maslak- Sarıyer aksını rahatlatabilmektir, bunu
yapmadan Beşiktaş- Levend arası kaliteli bir otobüs hizmeti veremezsiniz, trafik akıcılığını
sağlayabilmek için Boğaz Köprüsü akıcılığının sağlanması ve 1.Levend otobüs durağından
sonraki trafik ışığının iptal edilmasi ve U-dönüşleri için başka bir çözüm bulunması gerekir.
Geçen gün Beşiktaş'tan otobüse bindim, sürünerek 30 dakikada Levend'e gelebildi,
Yapı Kredi plaza bölgesindeki trafik ışığını geçtikten sonra yol Maslak'a kadar bomboş.
Bu nedir Allah aşkına, lüzumsuz yere trafik yaratılıyor.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 17:56

Yanlış anlaşılma olmasın. Eğer tramvay Beşiktaş'a uzatılabilecekse önerimiz geçerli değil.

Ama yok tramvay Beşiktaş'a uzatılmayacaksa, Marmaray Sirkeci İstasyonu ile Beşiktaş-Levent Bölgesinin ulaşımı tek vasıta ile olması için önerimizi sunuyoruz.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 18:32
metrobüs


Mehmet Kasım Üstad;

tramvay izole şeridi çok dar, bu hatta herhangi bir kılavuzlama sistemi olmayan otobüslerin
şerit dışına çıkmadan ilerlemesi biraz zor gibi, ama belki Phileas otobüslerin manyetik
kılavuzlama özelliği aktif hale getirilirse bu hatta kullanılabilir. Otobüslerin tek yönde hareket
ettiğini düşünürsek uygun bir noktada dönüş alanı yaratmaliyız, ama biraz düşününce
fena fikir değil galiba bu, bende hemen olmaz demiştim.

- Tramvay Kabataş'tan geri dönsün, ama izole yol Dolmabahçe'ye kadar uzatılsın,
- Metrobüs Eminönü tramvay istasyonundan sonra Sirkeci'ye dönmeden düz devam
etsin ve sahil yolunda ilerleyip uygun bir noktadan U-dönüşü yapsın, ve yeniden
tramvay yoluna girip Eminönü durağında yolcularını alıp Beşiktaşa devam etsin.

Doğru yahu, Phileas otobüslerimizi manyetik kılavuzlama özelliklerini kullanarak böyle
bir hatta kullanabiliriz, hem o zaman verilen paraya da değmiş olur, Beşiktaş'tan sonra da
yolun sağından Levend'e devam eder.



Mehmet Kasım
14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 18:39

Önerimdeki her yer "izole yol" olacak. Kabataş'tan Beşiktaş'a ve Levent'e hep izole yoldan gidecek. Sarayburnu tarafından dönüp gelme önerin çok yerinde. Bende sabahtan beri düşünüyorum nerden dönecek diye. Akıl akıldan üstündür.

Ama mesela, Topkapı-Beyazıt arasına neden metrobüs demiyorum. Çünkü orası çok yoğun. Ek seferler, kırma seferler düzenleniyor. Orada olmaz.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 23 Hzr 2008, 19:00
Metrobüs


Alıntı:
Önerimdeki her yer "izole yol" olacak. Kabataş'tan Beşiktaş'a ve Levent'e hep izole yoldan gidecek


Üstad, bütün güzergah izole olamaz, yer yok ki. Dolmabahçe'den sonra trafiğe sokmak
lazım otobüsü, yanlış mı düşünüyorum? Bu uygulamanın yegane avantajı Beşiktaş- Maslak
aksında otobüs sayısını azaltmak olabilir, bir de Kabataş- Dolmabahçe arası yaklaşık
5-10 dakika zaman kazanılır. Beşiktaş'tan yukarı devam ederken belki aracın kapılarının
her iki yanda olmasının avantajı kullanılır ve ortadaki ağaçlar kesilmeden istasyon yapılır,
ama bu sefer de normal araç trafiği 1 şerit kaybeder, ağaçları kesmemek kaydı ile,
Balmumcu'ya kadar Metrobüs yolun solundan gidebilir belki, bilemiyorum.
Beşiktaş- Balmumcu arasında ortadaki ağaçların kesilmesi ve şerit kazanılması kesinlikle
düşünülmemeli.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 09:48

Burada yalıtılmış yol mümkün değil,mümkün değil.Normal körüklüler Sirkeci'de Shell'in oradanda dönerler aklınızda olsun.Kat'i çözüm yeraltından tramvayı Beşiktaş'a uzatmak.

Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 10:26

O bölgedeki tüm İETT otobüsleri kaldırıyoruz. Sistem bazı yerde karışık gider o zaman. Haritada görüldüğü gibi SİRKECİ'de hem marmaray ile hemde tramvay ile bağlantısı olacak. Füniküler ve metro bağlantıları da va. Levent'te (haritada 4 yanlış) metro aktarma.




(+)





(+)


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 10:41

Alıntı:
Sirkeci'den başlayan bir Metrobüs hattı gereksiz olur, zaten çok güzel çalışan bir tramvayımız var, yapılması gereken transfer noktasını Beşiktaş'a çekmek.

Alıntı:
...yok tramvay Beşiktaş'a uzatılmayacaksa, Marmaray Sirkeci İstasyonu ile Beşiktaş-Levent Bölgesinin ulaşımı tek vasıta ile olması için önerimizi sunuyoruz.

Tramvay hattının metrobüsle entegrasyonu, uzun zamandır benim de düşündüğüm tramvayın Dolmabahçe ' ye uzatılmasıyla alakalı bir konu; aslında ben tramvay hattının bir durak uzatılarak Dolmabahçe' ye getrilmesini, Kabataş' da trafiği kangren haline getiren İETT peronlarından sadece Boğaz hatlarının kalkmasını; diğer hatlar için de İnönü Stadı yanında peron yapılmasını düşünüyordum; eğer yapılabilirse metrobüsün de Sirkeci kısmını unutlalım, ama İnönü stadını dolanarak tramvayın yanından peron yapacak şekilde 4.Levent ile Dolmabahçe arasında İnönü Stadı ile Akaretler arası hariç izole bir yoldan çalıştırılması imkansız olmayabilir, ancak bu hat Barbaros Bulvarı' nda halen E5 aksı üzerinde yapılandan daha kolay olmayacak bir genişletme çalışması gerektirecektir



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM