Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Cevizlibağ-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu Metrobüs Sistemi
« önceki   123 ... 156157158   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 2
tolginho

15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 13:15

Bence köprü olayını boşuna tartışıyoruz. Köprünün her iki yönü de günün belirli saatlerinde kukalarla ayrılıyor.  Metrobüs köprüde trafiğe girse, sadece yoğun saatlerdeki şerit arttırmayı yapmayıp o şeritleri metrobüslere tahsis etsek ve otobüsleri köprüye sokmasak iş çözülür.

Yoğun saatlerde metrobüsün kendi şeritleri olur (2 şerit) 2şer şeritlik mesafe de normal trafiğe kalır. Bu şeritler de meşhur teorideki gibi daraltılıp 3 şerit yapılabilir. 10-20 km ile akacak bir trafikten bahsediyoruz burada. Sadece İETT ve Halk Otobüslerini Metrobüs hattına alırız. başına da birer polis koyarsak kimse bu yola giremez.

Trafiğin normal aktığı saatlerde ise Metrobüsler şu anki trafiğin içine dahil olur, altunizade'den tekrar kendi yoluna girer.

Tolga KAPROL


Semih Yaşar

15 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 14:40
köprü geçişi


Alıntı:
Bence köprü olayını boşuna tartışıyoruz. Köprünün her iki yönü de günün belirli saatlerinde kukalarla ayrılıyor.


Evet, bizim 7 şeritlik köprü teorimizin tek zayıf noktası bu, sabah ve akşam saatlerinde
ek şerit uygulaması yapılamayacak.
Ama diğer açıdan düşünürsek de Metrobüsü Beşiktaş-Yıldız köprü katılım noktasına kadar
1+1  yalıtılmış yol şeklinde getirdiğimiz zaman zaten  E-5'i köprüye kadar daraltmış oluyoruz.
Köprü katılım yolları otomobiller için daraltılmış  3 şerit olarak düzenlendikten sonra
köprü geçişinin yoğun olduğu istikamette ek şerit uygulaması anlamsızlaşıyor, geçişin yoğun olduğu istikamette  sabah ve akşam 4 şerit  yol verseniz bile köprü geçişinden hemen sonra  arabalar
3 şeritlik  oldukça dar yola girmeye çalışacak  ve trafik tıkanacaktır. Köprü geçişinin günün
her saatinde otomobiller için 3+3 olması gerekir.

Bu projede otomobiller için geçiş daha rahat olmayacak, zaten otomobillerin geçişini
rahatlatmak için ilave bir köprü daha yapmak gerekir, fakat bizim amacımız Metrobüsü
E-5 ve köprüden son derece hızlı geçirip , insanların otomobil yerine Metrobüsü tercih etmesini
sağlamak.


vestaerhan
15 yıl önce - Pts 28 May 2007, 15:21

Peki ya Ayvansaray ile Halıcıoğlu'na üst geçit mi yapılacak? Ayvansaray'a kanımca bir üst geçide ihtiyaç zaten var ama belki de şu an E-5 kullananların en nefret ettiği durak Halıcıoğlu nasıl olacak? Şu an otobüslerin gir-çık yaparken taksiler ve halk otobüsleri yüzünden en az bir kaç dakika kaybettikleri bu durak üst geçit yapılmasına pek uygun bir yerde de değil. Belkide istisnai olarak burada aşağıdan yukarıya çıkılmalıdır.

Cem Yılmaz

15 yıl önce - Pzr 02 Eyl 2007, 18:00

Perpa'nın önünde de bir durak olacağını duydum. O bölgeki diğer toplu taşım trafiğini epeyce rahatlatacaktır.

abhazyalı ugur
15 yıl önce - Pzr 02 Eyl 2007, 18:10

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=8989&a ...;start=470
Edirnekapı gecişi ile ilgili resimleri buraya tekrar yüklemeye gerek duymadım Üst teki linke tıklarsanız. sayfanın altındaki resimler



Ahmet Bengüer
15 yıl önce - Pzr 02 Eyl 2007, 18:16

Alıntı:
Perpa'nın önünde de bir durak olacağını duydum. O bölgeki diğer toplu taşım trafiğini epeyce rahatlatacaktır.


Mevcut olan E-5 üzerinden geçen Talatpaşa Mah.-Perpa arasını sağlayan köprüyü kullanmak en mantıklısı olur bence.


tolginho

15 yıl önce - Pzr 02 Eyl 2007, 22:40

Marmaray üstünde betonray fikri fena bir fikir değil ancak marmaray ile metrobüs güzergahları arasında çok fazla mesafe var. İkincisi tünellerde gerekli tahliye sistemleri düşünülmediği için metrobüsler elektrik motorlu olmadıkça tünellerden geçirmek imkansız. Ancak Manş tünelindeki gibi otobüsleri taşıyacak elektrikli lokomotif ve çekici olması lazım ki bu da pek mantıklı görünmüyor.

Aslında en iyi çözüm yapılması kaçınılmaz olan üçüncü köprüyü şehir merkezine yakın yapmak, metrobüs geçebilecek şekilde ayrıca ileride birkaç raylı sistemin geçeceği şekilde tasarlamak, tüm toplu taşıma araçlarını buradan geçirmek belki de şu anki köprü geçiş ücretinin en az bir kaç misli bir ücret belirlenerek köprü üzerinde düşük yoğunluklu bir araç trafiği yaratmak. Bu şekilde bir köprü yapılırsa üçüncü köprü İstanbul'u çözecek bir köprü olabilir.

Tolga KAPROL


emrah basarol

15 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 13:51

Alıntı:
şu anda Edirnekapı kısmında E-5 genişletmesi devam ediyor.
Başka biryerde henüz çalışma yok.


talatpasa köprüsünde (terasevler de deniyor ) calısma basladı.. okmeydanı ssk  ile e5 arasındaki  boslukta,işin adı olarak "caglayan-okmeydanı yan yol genişletme işi "yazan bir tabela konulmus bir santiye alanı da kuruldu...makinam olmadı icin foto yukleyemiyorum..ama e5 den mecidiyeköye gelen herkes görebilir..

baska bir sayfada da tartısılmıstı ama bu yeni sayfada da kısaca özet yaparsak " halic köprüsü ve FSM ayrımına kadar yol zaten genis ama FSM ayrım bölgesinde bir problem yasanabilir.cünkü  giris-cıkıslar yuzunden yol da bir şişkinlik yasanıyor,bi de bu haliyle serit iptali olursa cok yogun bir trafik olacagı kesin.  bu bölgeyi gecince -darulaceze -perpa ve caglayan bölgesine kadar-  yol genişlemesinde de problem yasanmayacagını sanıyorum..fakat Türkiye gazetesi hastanesinden sonra, e5 viyadük oldugu icin, ek köprülerle yol genişletilebilir yada -akın hocanın dedigi gibi metroıbüs esentepe'ye kadar uzatılırsa - konu bölgeden veya en azından mecidiyekoyden esentepe köprüye kadar 2. kat  olarak yapılacak bir yol ile hem stad civarında genişleme imkanı olmayan e5 daraltılmamıs olur hem de esentepe bölgesinde diger güzergahlarla -besiktas,maslak ve de karşı yaka-entegrasyon saglanabilir....


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 01:40



(+)

Metrobüs; Cevizlibağ'a kadar geldiğine göre, artık ibreyi biraz da bu hatta çevirmekte faide görüyorum.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 01:48

"Cevizlibağ-Mecidiyeköy" arasında planlanan metrobüs hattının olası istasyonları şöyle olabilir mi?:
"Cevizlibağ-U dönüş istasyonu (ismi kesinleştirilir yakında)-Edirnekapı Köprüaltı-Ayvansaray-Halıcıoğlu-Okmeydanı/Perpa-Çağlayan-Mecidiyeköy"



(+)

Bunlardan "Edirnekapı Köprüaltı"; tramvay ile entegrasyonu sağlar. Toplamda; 7 istasyon kadar uzayacağını düşünüyorum... Toplam: 14 dakikada bu hat rahatlıkla katedilebilir. Şayet U dönüş köprüsü berisindeki istasyon faal olmazsa, 6 istasyonla 12 dakikada bu mesafe katedilebilinir...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 156157158   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM