Edirnekapı'dan Okmeydanı Kavşağına kadar zaten daha önce genişletilmişti.Bu arası 5*2 : 10 şerit yapılmştı.Bir ayarlama yaparar.Orta şerite metrobüsü koyarlar.
İBB 2007 yatırım programında E-5 Okmedanı-Çağlayan Arası Yol Genişletme Çalışması var.
Projeleri hazırlanıyor.
Mecidiyeköy ün hangi aksında metrobusler için yol açılacak.. Köprünün üzerine falan mı yapılacak yoksa köprü mü genişletilecek? Sanırım mecidiyeköy en çok zorlayan yer olacaktır metrobus için.. Yanlışmıyım acaba?
Cevizlibağ Mecidiyeköy arası tam 10 kilometre. Cevizlibağ Haliç 4km, köprü geçişi 1 km, haliç-okmeydanı (Tem çıkışı) 1,5km, Okmeydanı Mecidiyeköy 3,5 km. Burası K.çekmece- Cevizlibağ hattından daha cabuk biter kanımca.
Şu Edirnekapı kavşağı bir bitse.Şeritler genişletilip metrobüse yol açılsa gerisi kolay.
Edirnekapı'ya metrobüs istasyon konulduğunda Fatih,VeznecilerTaksim,Beyazıt tarafından Rami,
500 Evler , GOP Bölgesine giden İETT araçlarına aktama yapılabilinecek.Çok iyi olur.
Edirnekapı'da ayrıca tramvay istasyonu da ( Cebeci-E.Kapı Tramvayı ) olacak.
Şu plânı gördüğümde (niye o kadar plân çiziliyor, bu bir tutku mu?! ) aklıma bir de şu geldi: Marmaray'dan metrobüsleri geçirmek mümkün olur mu? Tren (!) saatte kaç hızla geçecek? Otobüs (!) saatte kaç ile geçebilir? Rayların yanında tekerlekleri taşıyacak betonray yapılırsa ve vasıta sağdan soldan şeritte tutulursa (Sydney'de var öyle sistem) aslında saatte 80 ile 130 arası yapabilir. Ama zamanlar, geçiş süresi, sıklık, bunlar yeter mi, o başka soru.
Sadece biraz sesli düşünce, saçma da olabilir.
Rayların yanında tekerlekleri taşıyacak betonray yapılırsa ve vasıta sağdan soldan şeritte tutulursa (Sydney'de var öyle sistem)
Başar , betonyol kılavuzlama sistem Avustralya- Adelaide şehrinde var.
Benim herzaman savunduğum otobüslerin esnekliğinden maksimum fayda sağlayan,
transfer yapmadan Banliyölerden şehir merkezine gidebilen müthiş bir ulaşım sistemi.
Otobüslerin ulaştığı güvenli sürat ise 100km/saat.
Bazı dezavantajları muhakkak ki var, yatırım maliyeti, yolu ikiye bölme gibi.
Marmaray'dan otobüs geçirmek bence olmaz, sistem zaten çok yüksek kapasiteli bir
anahat raylı sistemi olarak tasarlanıyor, aralara çeşni olsun diye güdük otobüsler
serpiştirmeye gerek yok. Dediğin gibi bir ortak kullanım belki seyrek çalışan
raylı sistem hatlarında yapılabilir, Essen'de olduğu gibi.
Bizim sürekli savunduğumuz Boğaz Köprüsü geçişi ise şu açıdan çok önemli, şehrin en yoğun
ve gelişen bölgelerine hızlı bir erişim sağlayacak, Mimar Ahmet Vefik Alp'in bahsettiği
Altın Üçgen projesi vardı, Marmaray bu üçgenin çok önemli bir kenarı fakat transfer noktaları
Levend ve Maslak'tan çok uzak olduğu için eksik kalıyor, bu eksikliği tamamlamanın en ucuz
yöntemi ise Boğaz Köprüsünden Metrobüs geçirebilmektir.