Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Semih Yaşar

13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 11:52

Solaris çok kaliteli bir otobüs, Avrupa'daki satışları çok iyi. Yerli otobüsü tercih etmek lazım ama
yiğidin hakkını da yemeyelim. Solaris troleybüs üretiminde de çok başarılı, İsviçre ve İtalya
gibi ülkelere ihracat yaptı. Trollino marka troleybüslerde aracın ekonomik kullanım ömrü
uzun olduğu için paslanmaz sac malzemeden gövde panelleri kullanılıyor, Urbino model
dizel otobüslerde ise daha harcıalem karoser var.


sahintekin

13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 12:07

Ben phileaslar a verilecek 1 liraya bile karşıyım.... Belediye başkanı olsaydım ne urbino ne de phileasları alırdım. Mercedes le biraz daha pahalı bir anlaşmaya da imza atardım ama bir şartla!. O da türkiye sınırları içinde ve yerli mühendisler tarafından yapılacak otobüslerin alınmasına müsade ederdim. Yani Mercedes veya Man bildiğim kadarıyla türkiye de yerleşikler. Bunların çalıştırdıkları işçiler en azından türk. Biraz daha pahalı olsa bile bu firmaların yerli istihdama yapacakları katkı gözönünde tutulması gerekir. Bu durumda alınan phileasların bedelinin tamamı Hollanda ya uçacak. Böyle bir durum olacağına açıkçası Mercedes veya Man gibi firmaların tercih edilip ekonomiye dolaylı olarak katkı yapılması daha kalıcı ve uzun vadeli bir operasyon olacağı kanaatindeyim...

Semih Yaşar

13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 12:13
phileas


Alıntı:
Bu durumda alınan phileasların bedelinin tamamı Hollanda ya uçacak


Olsun, Hollanda'lılar da gündüğü 20 EURO'ya Antalya'ya tatile gelecekler, bizde
Turizmden kazanacağız. Nasıl züğürt tesellisi ama


tolgac
13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 12:55

Alıntı:

Ben phileaslar a verilecek 1 liraya bile karşıyım.... Belediye başkanı olsaydım ne urbino ne de phileasları alırdım. Mercedes le biraz daha pahalı bir anlaşmaya da imza atardım ama bir şartla!. O da türkiye sınırları içinde ve yerli mühendisler tarafından yapılacak otobüslerin alınmasına müsade ederdim.


Bunları yaptırırsınız iyi olur hoş olur ancak değişen çok büyük birşey olmaz.Transfer fiyatlaması ile örtülü gelir transferi diye birşey var Yabancı marka araçların türkiyede imal edilerek müşterilerine teslim edilmesi sadece kötünün iyisidir.Önemli olan gerekli birikime sahip olacak bir yerli sermaye firma olması.


mordehay kohen

13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 14:42

Dışarı ülkelerden hazır otobüs ithal ediyorlar hemde kamu devletim kuruluşları
ve ne kadar dikkat ettiysem ve mesleğim otobüs şöförü olduğum dikkat ediyorum için şehirler arası turist
taşımacılığında daima yerli montaJ otobüs kullanılıyor .
halbuki yurt dışından şase getirilir Türkiyede montajı yapılır şehir içi toplu taşıma otobüsleri için
neden bu sistem uygulanmıyor ? türkiyede montaj fabrikaları zamanında otobüsleri teslim edemiyorlarmı ? montaj kapasitesi aylık kaç tane otobüstür? yoksa bilmediğimiz başka sebeplermi var ?
sebebi ne olabilir ?
Türkiyede montaj dahamı pahalı
Türkiyede monte otobüsler kısa zaman sonra dökülmeye başlıyorlar kasada gıcırdamalar meydanamı çıkıyor .
şimdiye kadar istanbul belediyesinde çalışmış olan otobüsler %75 yurt dışından geldi
Büssing /skoda/ mercedes / magirus/leyland /ikaruslar / ve tabiki troleybüsler
ve son olarak citarolar . M.A.N lar konusunda bilgim yok ama şu anda istanbulda faal durumunda
bulunan körüklü eski man lar yurt dışından geldiler zannedersem .
halbuki toplu taşımacılıkta kullanılan otobüsler Türkiyede montajı yapılması lazım . TüRK işçisine
daha fazla iş imkanları oluyor bu benim fikrim belki yanılıyorum veyahutta bilmediğim bir kaç konu var.



En son mordehay kohen tarafından Çrş 08 Ekm 2008, 15:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 14:57

Sizin bu marka hakkında görüşünüz nedir Morde Bey;
Bende aynı şeyi söylüyorum otobüs yapan ülke otobüs ithal ediyorsa pazar olmaya mahkumdur.


Birde Mercedes-Türk'ün umum müdürünün bir sözü hatırımda nerede duymuştum hatırlamıyorum ama Almanya'da Türkiye'deki kaliteyi yakalayamıyoruz.

Aslında kötü değiliz.Kötü olan dandik malzeme,iyi eğitilmemiş ve yeterince ehlileşmei işçiliktir.


mordehay kohen

13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 17:14

İthal edilen şasenin imalatçısı montaj yapılan fabrikaya arada sırada denetim veyahutta
daima kalite kontrolu eden bir eleman bulunduruyor .
Bu klibe bir gözatın nasıl bir otobüs montajı yapılıyor .
şase olarak giriyor ve otobüs olarak yola çıkıyor
http://www.haargaz.co.il/content/view/94/110/lang,en/
{kırmızı united tours benim çalıştığım şirket}


sahintekin

13 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:53

Bizde kötünün iyisi de yok maalesef. Onun için benim önerimin değerlendirilmesi ülkemiz adına olumlu bir adım olurdu. Hem bana transfer fiyatlandırmasından bahseden arkadaş acaba gelir vergisi, katma değer vergisi ve kurumlar vergisi yönünden olaya baktı mı acaba? Konuda bahsettiğim üzere ülkemizdeki firmalara bu işi yaptırmanın ilave istihdam ve dolayısıyla ilave vergi geliri sağlayacağı kanaatindeydim, ayrıca şartnameleri o şekilde hazırlattırırdım.

FKocaoğlu
11 yıl önce - Cmt 18 Eyl 2010, 19:06

''Polonyanın Bmc'leri'' Solarisler çok yakında,iett'nin filosunda olacaklar...Bakalım motorları daf'mi olacak mercedes mi ya da man'mı ya da cummins.

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 18 Eyl 2010, 20:05

Alıntı:
''Polonyanın Bmc'leri'' Solarisler çok yakında,iett'nin filosunda olacaklar...

Bu konuda bir ihale var mıydı? Ve bu ihaleyi "Solaris" firması mı kazandı?

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM