Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ümit 806

9 yıl önce - Cum 20 Hzr 2008, 23:33
İST » Metrobüs için Yeni Araç Arayışı: 'Solaris Urbino' Deneme Amaçlı İstanbul'a Getirildi



İstanbul'a Solaris Urbino adlı yeni bir Metrobüs aracı daha gelmiş. Bu haberi az önce İETT sitesinde gördüm, yeni eklenmiş. Fotoğraf kısmında hatalar var.

http://iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=379

Alıntı:
İSTANBUL- İETT Metrobus hattında çalıştırılmak üzere hibrit motorlu yeni araç bakıyor. Bu amaçla Almanya’dan getirilerek Kağıthane garajına alının Polonya yapımı Solaris Urbino marka otobüs İETT’nin üst ve orta kademe yöneticilerine tanıtıldı.
/.-,+*


İETT ilk etapta Zincirlikuyu’ya, ardından da Kozyatağı’na uzatılacak Metrobus hattında çalıştırılmak üzere yeni araç arayışını sürdürüyor. Avrupa’nın en büyük hibrit motorlu araç üreticisi konumunda olan Polonyalı Solaris firmasının yetkilileri, İETT’li üst düzey yöneticilere Urbino’yu tanıttı. Kağıthane garajındaki sosyal tesislerde yapılan bilgilendirme toplantısına İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Genel Müdür Yardımcıları Ali Bölükbaşı ve Mustafa Hatipoğlu ile Daire Başkanları ve Garaj Müdürleri katıldı. Araç hakkındaki sunumu firmanın danışmanı Wolfgang Presinger ile özel projeler ihracat müdürü Slawomir Jarzabkowski yaptı. Bilgilendirme toplantısında firmanın Türkiye ortağı Enis Günay ile Türkiye genel müdürü Erkan Akkoyunlu da hazır bulundu. İki grup daha sonra örnek otobüsle Kağıthane garajında kısa bir tur yaptı. Konuklarını Türk misafirperverliğine yakışır şekilde ağırlayan İETT, Büyükşehir Belediyesi’nin Kasımpaşa’daki tesislerinde öğle yemeği verdi.

Genel Müdür Öztürk: ‘İETT Türkiye’nin öncü kuruluşudur’
Firma yetkililerine İETT’nin araçta aradığı özellikleri anlatan Genel Müdür Mehmet Öztürk, köklü kamu kuruluşu İETT’nin Türkiye’de pekçok ilk’in mimarı ve öncüsü olduğunu söyledi. Öztürk açıklamalarını şöyle sürdürdü: ‘Bizim ihtiyacımız Metrobus (BRT) hatlarında çalıştırılmak üzere tasarlanıp üretilecek 20-21 metre boyunda uzun araçlardır. Metrobus işletim sistemi saniyelerle ifade edilir. Yolcuların araçlara inip binmelerini minimize etmek durumundayız. Bu nedenle aracın her iki tarafta kapısının olması çok önemli. Metrobus hattı Kozyatağı’na kadar uzayınca sistemde 300 araç çalışacak. Hedef tek araçla çok yolcu taşımak. Bu ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak alınacak yeni araçlar, hatta 50 Phileas’la birlikte çalışacak. İETT alım kararını araç belli bir süre denendikten sonra verecek.’

İki kalpli pursak köpeği hibrit motoru simgeliyor...

İstanbul’a Almanya’nın Dresden kentinden trafikten alınarak getirilen örnek otobüsün en önemli özelliği hibrit motorlu olması. Bunu da firmanın logosunda bulunan iki kalpli pursak köpeği simgeliyor. Motor gücü kamuoyunun tanıdığı Phileas marka lastik tekerlekli tramvayla aynı olan hibrit motorlu Solaris Urbino dizel+elektrikle çalışıyor. Bu da yakıtta yüzde 25 oranında tasarruf sağlıyor. Hareket kabiliyeti diğer araçlara göre daha dinamik olan araç, şoföre kolay sürüş imkanı sağlıyor. Euro 5 standartlı çevreci motor egzoz emisyonlarını düşürüyor. Hibrit sistemli araç dünyanın çeşitli metropollerinde toplu taşımacılıkta kullanılıyor. Bunlar arasında New York, Seattle, Hanovver, Lion, Philedelphia, Washington, Sao Paulo gibi şehirler yer alıyor.


Emre Güray
9 yıl önce - Cum 20 Hzr 2008, 23:46

Solaris'in bu aracını Bus World fuarında inceleme imkanım olmuştu, hatta bazı İETT yetkililerinin hararetli bir şekilde görüştüklerini gördümdü.. Solaris belki kendi topraklarında ve çevresinde orta segmentte yer edinmiş olabilir fakat capacitylerden oluşan bir hatta ya da yeni otobüslerinin %70'i Mercedes olan bir filoya Anadol almak gibi birşey olur.. Bazı araçlar ekonomik gözükür daha sonra yedek parçalarıyla canları yakar. Motoruna ve bir çok parçaya göz attığımda kalitesiz malzemeler hemen kendilerini hissetirdi. Umarım İETT böyle bir hata yapmaz...

FıratKaradağ

9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 00:21

Alıntı:
Genel Müdür Öztürk: ‘İETT Türkiye’nin öncü kuruluşudur’
Firma yetkililerine İETT’nin araçta aradığı özellikleri anlatan Genel Müdür Mehmet Öztürk, köklü kamu kuruluşu İETT’nin Türkiye’de pekçok ilk’in mimarı ve öncüsü olduğunu söyledi. Öztürk açıklamalarını şöyle sürdürdü: ‘Bizim ihtiyacımız Metrobus (BRT) hatlarında çalıştırılmak üzere tasarlanıp üretilecek 20-21 metre boyunda uzun araçlardır. Metrobus işletim sistemi saniyelerle ifade edilir. Yolcuların araçlara inip binmelerini minimize etmek durumundayız. Bu nedenle aracın her iki tarafta kapısının olması çok önemli. Metrobus hattı Kozyatağı’na kadar uzayınca sistemde 300 araç çalışacak. Hedef tek araçla çok yolcu taşımak. Bu ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak alınacak yeni araçlar, hatta 50 Phileas’la birlikte çalışacak. İETT alım kararını araç belli bir süre denendikten sonra verecek.’


50 Phileas araçtan 1 tanesi gelmiş, daha araçlar kendini göstermeden verimliliği görülmeden başka firmalarla görüşmelere başlanmış. Eğerki beğendiniz bu Solaris araçları o zaman baştan bunları alsaydınız ne gereği vardı Phileas macerasına girmeye. Solaris kendisini Almanya'da kanıtlamış bir üretici, benim fikrime görede Almanya'nın BMC'si. Polonya'da üretim yapmasının hiçbir negatif yönü yok keza MAN'da şehir tipi otobüslerinin çoğunluğunu Polonya'da üretmekte. Ama madem Capacity'den memnunsun halk'da memnun 300 araç ihtiyacında var, çift tarafta kapılı sipariş ver 300 adedini senin için özel tasarlar verirler. Yok ben hibrid araç istiyorum ekonomi benim için önemli diyosun, hibrid araç teknolojisi henüz yaygın olmadığından bu araçları çok pahalıya mal etmek zorunda kalıyosun.

Peki, ayrılmış yol yapıp da, tamamen elektrikli araçlar işletmemenin sebebini bir İETT yetkilisi çıkıp açıklayabilirmi?



Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 00:54

İETT web sitesinde "Solaris-Urbino" ile ilgili resimler ilişik...







Kaynak:
http://iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=379

Bakalım, ne sonuç alınacak?

Akın KURTOĞLU


Seyhun
9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 16:24

Solaris Urbino'nun Busworld 2008 fuarındaki görünümü...



(+)




(+)




(+)


Phileaslar'la başlayan metrobüs serüveni Mercedes'lerle bir şekilde idare ederken araya Solaris'in de girmesi çok ilginç olmuş...


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 16:27

Solaris'ler Phileas'lara alternatif olarak değil de, Capacity'lere alternatif olarak düşünülüyorlar herhalde. Uzunlukları 18-19 metre mertebelerinde gördüğüm kadarıyla...

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 16:31

Solaris Urbino serisi otobüsleri Busworld fuarında inceleyebilmiştik:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=793520#793520


tolginho

9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 16:34

Sanırım Metrobüsü şu şekilde planlıyorlar.

Avcılar-Mecidiyeköy Phileas'lar çalışacak, trafik normal yönden akacak. Mecidiyeköy-Kadıköy arasında da capacity ve bu yeni alacakları araçlar çalışacak. Trafik tersten akacak.

Ya da tam tersi şeklinde.

Muhtemelen Mecidiyeköy'de aktarma yapacağız.

Tolga KAPROL


semih89
9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 16:55

Merak ediyorum doğrusu BMC bu araçtan üretemez mi acaba ?

Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cmt 21 Hzr 2008, 17:05

Solaris'ler de alçak taban. "Sıfır basamak"... BMC bu tarz bir şasiyi oturtmalı öncelikle...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM