Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Gebze-Halkalı Arasında 3 Ray Hattı Yeterli Olacak mıdır?
123 ... 171819   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Mehmet Kasım
10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 10:58
İST » Gebze-Halkalı Arasında 3 Ray Hattı Yeterli Olacak mıdır?



Hem Marmaray için hem de şehirler arası trenler için 3 ray hattı yetecek midir? Halihazırda 2 ray hattı olan sistemde hem banliyö, hem de şehirler arası tren çalışıyor.

3 hatta çıkarıldığı zaman ne gibi sorunlar çıkabilir? Yeterlimidir?


mehmetkonyar

10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 12:57

Tabiiki de değil. Bu hat çevresinde yeterli alan olmadığı ve en fazla 3 hattı kaldırabileceği için böyle bir proje düşünülüyor. Günümüz ihtiyaçları en az 4, normalde 6 hat gerektiriyor. Her ne kadar Avrupa'yla kapışacak kapasitede olmasak da Marmaray projesinin devreye girmesiyle tren yoğunluğu artacak. Yeniden canlandırılmaya çalışılan İpek Yolu projesi ile Avrupalı yatırımcılara bir nevi ucuz taşımacılık sağlanacak.

Aslında bu hat için en mantıklısı sahilde pek çok kavisli hattın düze indirilip yer altı metrosu haline getirilmesi ve üst yolların ana hat ve yük trenlerine ayrılması. Bu şekilde Gebze-Halkalı arasının süre olarak daha da kısalma ihtimali var.

Başka bir yol da yapılacak hızlı tren projesi nedeniyle kuzeyde yeni bir hat düşünüldüğünden ana hat ve yük trenlerinin bu hattı kullanmaları. Ancak her halükarda şehir merkezi bu hat üzerinde kalacağından ana hat trenlerinin tercihi Gebze-Halkalı hattı olmalıdır.


İBRAHİM DİLBER
10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:03

Mevcut projeye göre Gebze- Halkalı arasındaki hattın 3'e çıkarılacağı ; fakat tünel geçişi esnasında 2 hat olacağı belirtiliyor. Yani söz konusu 3. hat şehirlerarası yolcu ve yük taşımacılığı için olacak. Fakat bu durumda yük taşımacılığı sadece gece ve sınırlı saatler arasında yapılabillecek. Bunun yeterli olduğunu düşünmüyorum. Çünkü yük taşımacılığının da özellikle ana hatlarda demiryoluna kaydırılması önemli. Bunun için kombine taşımacılık türleri bile var. Örneğin Avusturya TIR araçlarına karayolundan transit geçiş belgesini son derece kısıtlı tutuyor. Dolayısıyla araçların önemli bir kısmı araçların trene bindirildiği RO-LA (Rollende- Landstrasse) adlı bir sistemle ülkeden geçiş yapıyor. Ayrıca konteynır vb. sistemler de yük taşımacılığında demiryolunun da kullanılabilmesi için alternetif sistemler.



Mehmet Kasım
10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:11

Şu anda 2 ray hattı var ve hem banliyö treni hemde şehirlerarası trenler aynı hatta işletiliyor. Şimdi 2 hatla yapılan iş, 3 hat olduğu zaman daha rahat yapılamaz mı?

Tabi ki bazı noktalarda, istasyon ve garlarda 3'ten fazla hat olacaktır. Makas bölgesi vs. Şehirlerarası trenin yolu katederken bazı noktalarda, metroyu geçmesi makaslar sayesinde mümkün olacaktır. Geçtikten sonra tekrar kendi hattına girer. Velhasıl sefer tarifeleri ayarlanabilir diye düşünüyorum.


mehmetkonyar

10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:18

Alıntı:
fakat tünel geçişi esnasında 2 hat olacağı belirtiliyor. Yani söz konusu 3. hat şehirlerarası yolcu ve yük taşımacılığı için olacak. Fakat bu durumda yük taşımacılığı sadece gece ve sınırlı saatler arasında yapılabillecek. Bunun yeterli olduğunu düşünmüyorum.


Size kısmen katılıyorum ancak şöyle de bir durum var. Eğer inşaat sırasında trenlerin hızlı geçişini sağlayacak makaslar kullanılır, trenler buradan geçerken hızlarını fazla azaltmazlarsa çalışacak banliyöyü pek fazla etkilemez. Arka arkaya giden banliyöler arasına makasla hızlıca treni yerleştirip ona yol verirsiniz. Bu şekilde gece-gündüz çalışabilir diye düşünüyorum. Bugün anahat trenleri bu şekilde çalışıyor. Ancak makaslardan geçişler çok yavaş, vakit kaybettiriyor. Bekleme süresi artıyor.


oytunxxx

10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:20

Ama Marmaray hizmete girdiginde belki 5 dakikada bir çalışacak, belki daha sık aralıklarla. Su anki banliyo sisteminde banliyo trenleri 20 dk da bir çalısıyor zannedersem..

Tabi bir de demiryoluna talepin artması durumu var. Talep su ankinin birkaç misline cıkarsa, sehirlerarası trenler -hem yuk hem yolcu- bu hattı cok daha sık kullanacaklardır.Bu da hattın yogunlugunu arttıracaktır. Bana göre 3 hatta sıkıntı yasanması ihtimali, yasanmaması ihtimalinden daha büyük.

Oytun



C. H. Engin Er

10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:20

Şu an banliyö sefer sayıları az, marmaray tamamlanınca metro mantığı ile 3-5 dakikada bir çalıştırılırsa çok sıkıntı yaşanır, banliyö seferleri arasına dış hatları sıkıştırmak zorunda kalırlar yada 2+1 gibi düşünülecek ve 2 hat sadece şehir içi için tek hat ise şehirlerarası için olacak yani şehirlerarası hatlar bazı istasyonlarda birbirini bekleyecek...

Mesela Doğu ekspresi Pendik de beklemeye geçecek Kartaldan gelen Adapazarı treni gara girince yoluna devam edecek sonra Bostancıda bekleyecek Söğütlüçeşmeden gelen Meram ekspresi Bostancıya gelince yoluna devam edecek...


Mehmet Kasım
10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:24

chenginer demiş ki:
2 hat sadece şehir içi için tek hat ise şehirlerarası için olacak yani şehirlerarası hatlar bazı istasyonlarda birbirini bekleyecek


3 ray hattını farklı zamanlarda şehiriçi yada şehir dışı trenleri ortak kullanmayacak mı?

Yani 1. hattı şehirdışı, 2 ve 3. hattı şehiriçi kullanacak diyelim. Hiç bir tren birbirinin hattına kesinlikle geçemeyecek mi? Sanmam böyle olacağını.

GEBZE'DEN SÖĞÜTLÜÇEŞMEYE KADAR, ŞEHİR DIŞI TRENİ, kah 1. hattan, kah 2. hattan geçer. metroyu geçmek için 2'ye girer-çıkar makas bölgelerinde


C. H. Engin Er

10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:29

Çok ciddi şekilde planlama yapılması lazım hangi trenin nerede ne hızla gideceği hangi duraklarda duracağı birbirlerini geçip geçmeyecekleri, sadece bunların hesaplanması tahminen 1 yıl civarında sürer, aksayan sfer olursa bunların durumu ne olur işler dahada karışır. Mümkün değil diyemiyorum ama 3 hat kıt kanaat olacak şekilde çalışır, keşke başlanmışken 4 hat olsaydı hiç sıkıntı olmazdı

Mehmet Kasım
10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:31

demiş ki:
Çok ciddi şekilde planlama yapılması lazım hangi trenin nerede ne hızla gideceği hangi duraklarda duracağı birbirlerini geçip geçmeyecekleri, sadece bunların hesaplanması tahminen 1 yıl civarında sürer,


Bu planlamayı inşaatı yapmadan önce düşünmeleri lazım.

Bazı yerlerde yeraltına alınacağını duydum.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 171819   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM