Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
BAHADIR

18 yıl önce - Pzr 07 Mar 2004, 23:35

vala turkiyeye ilk gelen çift katlı otobusler (once şehirlerarası yollarda şimdi ise şehiriçi taşımacılıkta kullanlıyor)kamyon şasisi uzerine ototbus kasası oturturmasıyla olusturulmuş garip seylerdi..
tasvip etmedim etmeyeceğim de...
en kral otobusler yine de tek katlılar diye dusunuyorum..
ayrıca beni de guzel bir epey bir ototbus merakım var...
yasasın mercedes benz 0302


melih
18 yıl önce - Pts 08 Mar 2004, 00:10

sevgili bahadır daha once otobuslerle ilgili bir forum acmıstım burdan yararlanabilirsin.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=5651&p ...sc&start=0


Mustafa Noyan

17 yıl önce - Prş 16 Arl 2004, 00:52

Mecidiyeköy ve Taksim'den DAF Optare İETT iki katlı otobüsleri




(+)





(+)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 06:39

İETT filosundaki 26 adet DAF-Optare marka katlı otobüsün modelini; DB-250 olarak buldum... (Bunların DB-250 veya SB-250'den hangisi olduğuna dair daha güvenilir kaynağı olan var mı?)

Ayrıca bu otobüslerin 2. ve son partisi olan 94'lere 2 adet daha eklenecek iken, bunlar iptal ediliyorlar ve İngiltere'de kalıyorlar. Bunların bir tanesi hakkında Net ortamındaki bilgi şöyle:



(+)


Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 11:03
DB 250


Alıntı:
İETT filosundaki 26 adet DAF-Optare marka katlı otobüsün modelini; DB-250 olarak buldum... (Bunların DB-250 veya SB-250'den hangisi olduğuna dair daha güvenilir kaynağı olan var mı?)


Kesinlikle DB 250, DAF motor kullanılarak Optare tarafından üretilmiş, Avrupa'da özellikle Optare'nin kendi ülkesi İngiltere'de 1999 yılına kadar popülerliğini korumuş bir model.
Optare artık çok benzer bir modeli "Spectra" ismiyle üretiyor.

http://www.optare.com/Products/spectra.htm



simon

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 19:14

Taksim'de iki DAF-Optare yan yana



(+)


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pzr 12 Şub 2006, 21:27





Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 02:24

18 Ağustos 1993: İngiltere'den 4 adet DAF-Optare-DB250 model katlı otobüs getirildi. Yapılan törenle hizmete girdi. Filo numarası olarak; 93-051 - 93-054 verildi.

Bu yeni gelen katlılar için; [200]-[Taksim-Bostancı] ve [304]-[Sultanahmed-Emirgân] hatları açıldı. 2'şer otobüsle bu 2 hatta çalışmaya başladılar.

Kasım 1993: Katlı otobüslerin adedi 16'ya ulaştı (93-051 - 93-066). Toplam 4 hatta 12 otobüsle çalışmaktalar (200, 202, 212 ve 304).



(+)


İlk gelen 4 Katlı oto için yapılan hizmete giriş töreninden...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 03:39

İstanbul'da neden 2 katlı otobüslerin yaygınlaşamadığının (!) kanıtı: Yıl; 1996, 17 Ağustos...



Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 04:11

Mart 1997'de İETT'nin elindeki mevcut 2 katlı otoları sayesinde, özel araçların yollardan çekilmeye başladığına dair bir yazı çıkıyor Basın'da... (Hehhehheee... Acaba devede kulak kadar bir faydası dokunmuş mudur bu 26 adet otonun?...   )

49 yeni katlı haberi de var ayrıca altında. Lâkin bunlar ÖHO olarak hizmete girecekler. Zaten ardından bu 49 adet, 96 adede yükseltilecek bir-iki yıl içinde... Listede verilen 7 hattın (yanlış hatırlamıyorsam) tamamında da katlı ÖHO'lar çalıştılar. Bunlara İETT'nin katlıları da katıldı (Meselâ; 81-"Eminönü-Yeşilköy" hattına).



Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM