Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

Sizce Metrobüs D100 trafiğini yüzde kaç azalttı?
%1 16.5%  16.5%  [14]
%5 14.1%  14.1%  [12]
%10 8.2%  8.2%  [7]
%15 16.5%  16.5%  [14]
%25 29.4%  29.4%  [25]
%100 15.3%  15.3%  [13]
Toplam Oy : 85

İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Cmt 07 Hzr 2008, 00:03

D-100'ün metrobüs güzergahındaki kısmında ana yol ve yan yolların katılım ve ayırım bağlantılarının keskinliği bazı noktalarda trafik sıkışıklığına sebep oluyor. Yani bazı noktalarda açı problemleri var. Örneğin Merter Mevkii'nde Fildamı Yolu ve Mehmet Akif Ersoy Caddesi'nden Şirinevler istikametine giden yan yola katılımın keskin oluşu sebebiyle bu noktadan yan yola katılan araçlar trafiğin tıkanmasına sebep oluyor. Yani bu noktadan yan yola katılan araçlar adeta yolu yardığı için arkadan gelen araçları engelliyor. Bu yüzden minibüsler buradan çekilmiş olmasına rağmen Tınaztepe ve Merter duraklarında trafik sıkışıklığı devam ediyor. Normal şartlarda yan yola katılan araçların daha geniş kavis yaparak yan yola katılması lazım ; fakat burada alan yeterince geniş değil. Yine de bu problemin çözülmesi lazım.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Pts 09 Hzr 2008, 12:50

Doğru bir tespit,Merter ve Cevizlibağ içinde D100 bağlı yollar öncelikle ele alınmalı,zira D100 VE yan yolda birşey olmasa bile oradaki mesele tıkanmaya sebebiyet veriyor.İkinci husus Cevizlibağ'daki eski üstgeçit kaldırılmalıdır.

Ayrıca Topkapı yönündeki Kadir Has girişi kapatılmalı ve Ataköy kavşağından giriş yapmalılar,Avcılar yönü İncirli eski kola fab. önündeki yerde durak yeri tam cebe alınmalı ve geniş kaldırım yapılmalı,Çalışlar Cad. ile Ünverdi yönünden gelip Topkapı yönünde gidecek araçlar altgeçit ile Adliye karşısındaki arsaya çıkarılmalı ve böylece bu köprü ve altındaki yanyoldaki yoğunluk azaltılmalıdır.


ömerB
14 yıl önce - Prş 17 Tem 2008, 20:36

%30 civarında azalttı bence .
Darısı Anadolu yakasının başına..


mcagri
13 yıl önce - Prş 19 Şub 2009, 16:14

D100 trafiğinin azalmadığı yalanına kanmamak için aşağıdaki mesajda bulunan fotoğraflara bakabilirsiniz:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=1123255#1123255


Mustafa Can Karakus
13 yıl önce - Prş 19 Şub 2009, 23:12

o linkteki fotoğrafların tarih ve saati belirtilmemiş. Şu anda o yoğunlukta fotoğraf çekilebilir. Uygun zamanda fotoğraflarla istenilen durum yansıtılabilir. Bu etik değildir. Biz anlık değil genel rahatlamadan bahsediyoruz. Şimdi ben E-5'in herhangi bir nedenle tamamen sıkıştığı bir anda fotoğraf çekip eklesem ve metrobüsün hiç faydası olmamıştır desem bu ne kadar doğru olmazsa o fotoğraflara bakıp çok faydası olmuştur demekte o kadar yanlış.



Orhan Kınık

13 yıl önce - Prş 19 Şub 2009, 23:50

Metrobusun devreye girmesiyle iki nedenden dolayı trafik rahatlamıştır. Bunlardan birincisi yan yollarınn yapılarak şerit ilavesinin yapılmış olmasıdır. Öncden 8 şeritli yol 10 şeride, metrobus yolunu sayarsak 12 şeride çıkmıştır. Bu söylediğim birinci etap için geçerlidir. İkinci etatpa az bir kısım hariç şerit ilave çalışmları devam etmektedir.

Trafiğin rahatlatan ikinci neden ise hatırı sayılır bir kesimin özel araçtan metrobusa geçiş yapmasıdır. Metrobus karşıya geçince özel araç trafiğinde daha belirgin bir düşüş olacaktır. Metro ve metrobus yaygınlaştıkca, entegrasyon sağlandıkça özel araç trafiği gittikçe azalacaktır.

Metrobus hattında daha önceden toplu taşımayı minibüs ve otobüsler sağlıyordu . Şu an metrobus 600 bin yolcu taşıyor. Daha önce bu hatta çalışan minibüslerin adedine ve otobüslerin sefer sayılarına göz attığımız zaman bu sayıyı taşımaları mümkün görünmüyor. Metrobus ilave yolcu kazanmış görünüyor. Bu ilave yolcu özel araçla trafiğe çıkanlardan başkası değildir. Gözleirmiz yanılabilir ama sayılar yanılmaz.


turgutakbaş
13 yıl önce - Cum 20 Şub 2009, 00:08

evet gene ana husustan uzaklaşılıyor ... metrobüs trafik azalsın diye değil vatandaşa tercihli yoldan bir koridor açılarak çabucak gideceği yere ulaşmasını sağlamak için yapılıyor ...

dünyanın bütün metropollerinde defalarca dediğim gibi trafik vardır ... halkta trafiğe girmemek için metro falan kullanır ... en zenginler dahil ... ingiltere şuan şehir merkezine otomobille girenden para alıyor bizim boğaz köprüsü gibi

keza manhattenda 1o küsür köprü var ama adada genede trafik var ama vatandaş metroyla ulaşıyor gideceği yere ...


mcagri
13 yıl önce - Cum 20 Şub 2009, 11:51

Alıntı:
Bu etik değildir.


Dün trafik hiç yoktu, efendim bugün metrobüs yapılınca yol daraldı gibi yalan yanlış ifadeler görüyorum sağda solda. Bu fotoğraf en azından bu sistematik yalanı çürütür. Ayrıca elimizde tkm.ibb.gov.tr gibi bir kaynak var. Buradan her saatte D100 trafiğine bakılabilir.

Bazı medya kanallarında, özellikle trafik durumunu veren yandaş radyo kanallarında bilinçli olarak D100 trafiği halka yanlış aksettiriliyor. Yakında bu çarpıtmalar ve yalanları derleyip toparlayan bir başlık açmayı düşünüyorum.


İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Cum 20 Şub 2009, 12:10

Alıntı:
Yakında bu çarpıtmalar ve yalanları derleyip toparlayan bir başlık açmayı düşünüyorum.


Aç kardeş aç,metrobüs güzergahını avucumun içi gibi biliyorum nasıl salladıklarını tez yazar gibi çürütürüm.

Son iki haftadır trafik hakikaten az.Haliç köpsü bilemediniz Okmeydanında başlayan yığılma Çağlayan civarında başlıyor.Buna karşın metrobüs eskiye nazaran daha kalabalık.Sanıyorum hakikaten hususi araç kullanımında düşüş var.


ocengiz
13 yıl önce - Cum 20 Şub 2009, 12:31
Özür dileyerek; bu çok yersiz bir soru ve tartışma konusu


Hiçbir toplu taşıma trafiği rahatlatmak gibi bir kaygıyla yapılmaz. Amaç, yolculuk etmek isteyen kişinin, tek başına tek arabayla seyahat edip verimliliği düşürmesi yerine, toplu olarak belli saatlerde seyahat ederek verimlilik oluşturmasıdır. Sıkışık trafik; benzin+zaman+motivasyon kaybı olduğu için verimsizlik getirir. Amaç, alternatifini oluşturup insanları rahatlatmak verimi arttırmaktır.

Metrobüs (şahsi fikrim) bu günün şartlarında yapılan en doğru yatırımdır. Çünkü verimliliği yüksek olduğundan kendini kısa sürede amorti etmiştir. Yoğunluğunu da zaman içerisinde dengeleyecek çözümler üretilecektir, işin zor kısmı yani başlangıcı yapılmıştır, kalanı ayarlamadır.

Ülkemizdeki yansımasının daha değişik boyutları da var, yıllarca arabaya hasret orta sınıfın uzun vadeli krediler sayesinde araba alma ihtimali doğunca gözü dönmüş bir şekilde birikmiş parası olan herkes (ben de dahil) araba aldı. Kınamıyorum, çünkü yıllarca para istikrarsızlığı nedeniyle insanların için bir lükstü, artık ulaşılabilir bir yerde. Uzun sürmez; vergisi, kaskosu, benzini derken insanlar birer birer arabalarından vazgeçecek. Er ya da geç bu olacak. İşte bugün oluşturulmaya çalışılan her türlü toplu taşıma buna yardım edecek çünkü vatandaş için daha verimli olacak.

Aksi takdirde, Londra, Paris ve Tokyo'da trafik sorunu olmaması gerekirdi ki çok yoğun trafik olan en yaygın metro ağına sahip şehirlerdir.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM